• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta przebudowa poprawi punktualność ZKM

Patryk Szczerba
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (113)
Zmiany na ul. Nowowiczlińskiej mają być w pełni widoczne jesienią tego roku. Zmiany na ul. Nowowiczlińskiej mają być w pełni widoczne jesienią tego roku.

Ta inwestycja powinna ucieszyć wszystkich uczestników ruchu. Trolejbusy i autobusy pojadą buspasem, ale pojawi się też m.in. prawoskręt z ul. Rdestowej w Nowowliczńską, na który od lat czekali kierowcy. Gdynia rozstrzygnęła przetarg na rozbudowę ul. NowowiczlińskiejMapka. Prace mają potrwać nieco ponad siedem miesięcy. Koszt to blisko 25 mln zł.



Czy poprawa punktualności komunikacji powinna być istotna podczas inwestycji w infrastrukturę drogową?

Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

Planowane zmiany będą wprowadzone w ramach utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny, finansowanego w znacznej mierze ze środków UE.

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Rozkład ZKM Gdynia



Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Zyskają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy często, mimo że korzystają z transportu publicznego i tak stoją w korkach. Zyskają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy często, mimo że korzystają z transportu publicznego i tak stoją w korkach.

Dobre informacje także dla kierowców. Zyskają prawoskręt



Wielu kierowców z Dąbrowy czekało na informacje, czy zmiany obejmą także skrzyżowanie ul. Rdestowej z ul. Nowowiczlińską, gdzie regularnie tworzą się zatory. To dlatego, że z ul. Rdestowej wielu skręca w obydwie strony ul. Nowowiczlińskiej, a pas jest jeden.

- Tymczasem jest dużo miejsca, żeby poszerzyć ulicę i dać możliwość skrętu w prawo, żeby nie korkować skrzyżowania. Projektanci powinni o tym pomyśleć - alarmują mieszkańcy.
Urzędnicy zapewniają, że pomyśleli.

- Będzie prawoskręt z ul. Rdestowej w ul. Nowowiczlińską - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Urzędnicy obiecują też m.in. prawoskręt z Rdestowej w ul. Nowowiczlińską. Urzędnicy obiecują też m.in. prawoskręt z Rdestowej w ul. Nowowiczlińską.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. W drugim postępowaniu pojawiły się dwie oferty:
  • Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł,
  • Strabag - 24 985 635 zł.


Zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Prace będą toczyć się równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.

Sklepy spożywcze na Karwinach i Dąbrowie



- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, podzielona w realizacji na etapy, w efekcie stworzy spójną całość ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni. Pierwsza część zadania realizowana przez firmę MTM ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku, teraz czas na rozpoczęcie drugiego etapu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Kierowcy mają odczuć zmianę jeszcze tegorocznej jesieni.

- Cieszy także oddanie Trasy Kaszubskiej i pełna przepustowość jazdy na tym obszarze, teraz niezbędne jest dostosowanie do niej istniejącej infrastruktury. Pod koniec III kwartału obecnego roku zmiana jakościowa będzie bardzo odczuwalna - zapewnia Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (113) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Korekta:

    Nie poprawi.

    • 31 4

  • Będą większe korki.A więc gorzej niż lepiej.

    • 27 3

  • Kucyk fantasta

    tak zna się na problemach Gdyni jak świni na gwiazdach. Dla niego i Szczurka liczy się tylko PR. SWS doprowadziła Gdynię do ruiny i miasto stało się prowincją Trójmiasta, taki nasz trójmiejski Wąchock.

    • 60 7

  • To napiszcie jeszcze że 23 tam nie pojedzie... (4)

    • 51 3

    • To absolutny skandal. (3)

      Linia, która przez kilkadziesiąt lat służyła mieszkańcom Karwin, a potem Dąbrowy. Przekierowanie tej linii na Strzelców, to już w ogóle kuriozum. Te trajtki będą wiecznie puste, bo nawet nie można nimi podjechać na Buraczaną na przesiadkę. Ale zdaje się o to chodzi. Za pół roku ogłoszą, że linia nierentowna / brak pasażerów i zlikwidują.

      • 18 0

      • w ogóle mamy chyba dość przykładów, że małe pętelki na jedną linię nie mają sensu

        pętla na miętowej? Pustki. Trajtek zapełnia się na dąbrowie centrum i na karwinach. Pętla na buraczanej czy fikakowie? To samo.

        Spoko, niech sobie do strzelców zawija jakiś busik, tak jak np. autobus pod cmentarz na spokojnej, ale kończyć tam bieg? Bez sensu. Karwiny, Dąbrowa, Wiczlino: tam mieszkają ludzie. Nie na końcu strzelców.

        • 18 0

      • Jedyna szansa to przesiąść się na Strzelców na 145 ale to jakaś ograniczona alternatywa tylko dla mieszkańców Karwin, ale pewnie jak pisze autor powyżej za jakiś czas wogole zlikwidują 23

        • 3 0

      • Całe rządy kanalii Szczurka to katastrofa i skandal

        • 4 0

  • Likwidacja aż 11 linii autobusowych i trolejbusowych (1)

    Do tego po raz kolejny drastyczne cięcia w rozkładach od 30 stycznia. Czy ten artykuł ma "ocieplenic" wizerunek urzędników z ZKM Gdynia "że się starają"?

    • 61 2

    • Skoro likwidują linie, to znaczy że już nie potrzebują buspasów

      • 1 0

  • Po ofertach widać, że przetarg ustawiony

    • 24 2

  • Pytanie, ci z odcinkiem pod obwodnica ? (5)

    Pozostawili tam hałdę piachu. Czy nowe pasy również będą przebiegać pod wiaduktem?

    • 22 0

    • Nie (1)

      Tam pozostanie pustka

      • 5 0

      • Jeżeli to prawda to moge powiedzieć ze miasto rozwiązuje problemu które samo generuje

        Ruch na dabrowie wzrósł bo nie wybudowano Jana Nowaka oraz wprowadzono zjazdy z obwodnicy. Teraz następuje próba naprawy poprzez zmianę lokalnej ulicy w przekrój 2x2. Jednocześnie bus pas nie pójdzie pod wiaduktem co stoworzy wąskie gardło. Same bus lasu będą wykorzystywane przez Taxi i elektryki bo linie są likwidowane.

        Władza do zmiany nie radzicie sobie z miastem.

        • 12 3

    • przecież widać, że tam dziś robią chodniki i ścieżkę rowerową (2)

      • 0 1

      • Ale jest miejsce na bus pas

        • 5 0

      • szkoda że nie będą oświetlone - chodnik i ścieżka rowerowa pod obwodnicą

        • 3 0

  • Czyli przez następnych kilka lat do Chwaszczyna tylko na piechotę?

    Uwzgledniajac planowe opóźnienia w realizacji takich inwestycji to lepiej wynajać mieszkanie w miejscu pracy niż przejechac do sąsiedniej dzielnicy.

    • 49 3

  • Nowoczesny prawoskręt ???

    Ależ to rewolucja, zacofana władza Gdyni wpadła na genialny pomysł..... prawoskręt....dlugo to zajęło geniuszom

    • 59 3

  • Niech Gdynią uczy się od Gdańska (2)

    Jak niszczyć komunikację miejska, najważniejszy węzeł Łostowice świętokrzyska bez połączenia z dwoma wielkimi dzielnicami. Do tego podwyżka

    Uczta się

    • 18 5

    • Staramy się. Zaczęliśmy od ucięcia połowy trasy 23

      • 13 0

    • I tu i tu po równo syf się robi a przykłady można mnożyć

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane