• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ul. 23 Marca w Sopocie na finiszu

Maciej Naskręt
3 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Prawie gotowa przebudowa ul. 23 Marca w Sopocie


Sprawdziliśmy postęp prac przy przebudowie ul. 23 Marca zobacz na mapie Sopotu w Sopocie wraz z budową zbiornika retencyjnego pod parkingiem przy ul. Armii Krajowej. Inwestycja ma być gotowa 15 maja tego roku i pochłonie prawie 14 mln zł.



Czy podobają ci się zmiany na ul. 23 Marca w Sopocie?

Przebudowa ul. 23 Marca w Sopocie trwa od roku. Ulica łączy osiedle Przylesie z centrum kurortu. Inwestycję na zlecenie miasta wykonuje firma MTM z Gdyni, która za wykonane prace zainkasuje 13,9 mln zł.

- Przebieg prac jest zgodny z programem robót zatwierdzonym przez nadzór i zamawiającego. Wszystko wskazuje, że przewidywany termin zakończenia prac, czyli 15 maja, jest wysoce prawdopodobny. Później nastąpią wymagane odbiory i zakładamy, że z końcem maja inwestycja ta zostanie oddana do użytku - mówi Dagmara Kania-Płochacka z sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W ramach przedsięwzięcia zmodernizowane zostały wszystkie elementy ulicy. Z uwagi na to, że jeżdżą tam autobusy miejskie, nowa jezdnia ma spełniać normy przypisane drogom krajowym - ma przenosić maksymalne dopuszczalne obciążenia, czyli 115 kN/oś. Z tego powodu nowa jezdnia będzie posiadać trzy warstwy nawierzchni - podbudowy, wiążącą i ścieralną (SMA). Na razie drogowcy ułożyli tylko dwie pierwsze. Ostatnia pojawi się, gdy będą utrzymywać się stałe temperatury powietrza wynoszące powyżej 8 stopni Celsjusza.

  • Wyremontowany górny odcinek ul. 23 Marca.
  • Ulica 23 Marca w rejonie pętli autobusowej.
  • Chodnik pieszo-rowerowy w kierunku Sanatorium "Leśnik".
  • Nowy bruk na pętli autobusowej przy ul. 23 Marca.
  • Gotowy podziemny zbiornik retencyjny przy ul. Armii Krajowej. Teraz rozpocznie się tu układanie nawierzchni planowanego parkingu.
  • Skrzyżowanie ul. 23 Marca z ul. al. Armii Krajowej.
  • Płaska jak stół ul. 23 Marca w Sopocie.
Ponadto wykonawca zbudował już pod jezdnią kanalizację deszczową, do której spływają wody opadowe z drogi.

Wyregulowana została również szerokość jezdni. Wcześniej zmieniała się ona od 5,6 do 6,2 m. Po wykonaniu robót ma 6 metrów bądź 5,5 na leśnym odcinku. Co ważne, poziom nowej jezdni jest dostosowany do wysokości wyjazdów z posesji. Przy nowej drodze pojawiły się też nowe chodniki, a także wymienione zostało oświetlenie.

Inwestycja obejmuje także budowę zbiornika retencyjnego, który został wybudowany przy skrzyżowaniu ulic: 23 Marca i Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotu. Nie jest to jednak dużych rozmiarów zbiornik. W razie intensywnych opadów deszczu lub nagłych roztopów ma kumulować ok. 670 metrów sześc. wody. Zazwyczaj takie obiekty gromadzą po kilka lub kilkanaście tysięcy metrów sześciennych wody.

Długość zbiornika wynosi 63 metry, a szerokość to zaledwie 6 metrów. By jednak nie tracić miejsc postojowych, miasto Sopot w projekcie ujęło odbudowę parkingu nad planowanym zbiornikiem wodnym. W sumie pojawi się tam ok. 50 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób niepełnosprawnych. Obecnie ruszają tam prace związane z układaniem nawierzchni parkingu.

Będzie także coś dla rowerzystów. ZDiZ w planowanej inwestycji przewidział bowiem drogę dla rowerów na odcinku od al. Armii Krajowej do pętli autobusowej. Ta już teraz jest gotowa. Dalej w kierunku sanatorium "Leśnik" cykliści zmuszeni są korzystać z chodnika pieszo-rowerowego.

Inwestycja w części rowerowej realizowana jest w ramach projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007 - 2013". Stąd marszałek województwa pomorskiego przyznał miastu 2 mln zł.

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Czemu jak popada to auta popłyną albo wpadną w otchłań? (2)

    • 10 22

    • dlaczego?

      bo problem jest nie tylko w Sopocie. Popada deszcz ale nie ma gdzie wsiakac w glebe bo prawie wszedzie jest... beton. Beton, beton i jeszcze raz beton....

      Kanalizacje nie wyrabiaja bo jest podpinanych coraz wiecej osiedli i nastepuje kumulacja opadow :)

      • 21 0

    • taki mamy klimat

      • 6 3

  • Kolejna bezsensowna droga rowerowa i zmarnowane pieniądze. (10)

    Po to uspokaja się ruch progami zwalniającymi żeby wszyscy uczestnicy czuli się bezpiecznie. Po takiej spokojnej ulicy każdy rowerzysta bez obaw pojedzie jezdnią - będzie miał wygodniej i bezpieczniej bo na dróżce rowerowej to na ogół pełno nieprzewidywalnych pieszych się kręci. Czas budować drogi rowerowe wzdłuż naprawdę niebezpiecznych dla rowerów ulic a nie tam gdzie żaden rowerzysta i tak nie miałby żadnego problemu z jeżdżeniem. Za tą kasę mogliby na przykład zrobić drogę rowerową na Brodwino - tam jest dużo większy ruch.

    • 59 40

    • (1)

      Miałem napisać to samo, ale byłeś szybszy...
      Organizacje rowerowe wyraźnie opiniowały tę inwestycję negatywnie.
      Cóż, Sopot...
      Zrobią drogę rowerową tam gdzie bardziej przeszkadza niż pomaga, a tam, gdzie potrzebna jest dobra droga postawią ograniczenie do 5km/h albo zrobią miejsce polowań dla straży miejskiej (patrz chodnik przy Koniu). Przykre.

      • 29 6

      • to jest nic

        najlepsza inwetycja jest sciezka rowerowa... ul. Polana - zaraz za Wladyslawa IV w lewo. Sciezka rowerowa donikad :D Tzn do ogrodkow dzialkowych, na ktorych non stop przesiaduja zury :)

        • 12 2

    • racja (1)

      Bardzo lubię tą ulicę. Muszę przejechać się ostatni raz, zanim dla rowerzystów stanie się nieprzejezdna. W praktyce rowery od strony Gdyni będą jechać Malczewskiego, a szkoda, bo byłaby alternatywa dla tej ruchliwej ulicy... A co to za pomysł z jazdą po chodniku w górę od pętli? Tam będzie obowiązek jazdy po chodniku czy dopuszczenie?

      • 5 3

      • Jak wybudują ścieżkę rowerową to dla rowerzystów stanie się nieprzejezdna?

        Brałeś już tabletki?

        • 0 2

    • nie gadaj od rzeczy (1)

      Na Brodwinie droga rowerowa juz istnieje, jakby co ... I ja z niej korzystam prawie codziennie.

      • 6 1

      • nie gadam

        Na Brodwinie jest droga ale z nikąd do nikąd. Kończy się w krzakach na Obodrzycow. Poza tym jej połączenie z aleją N. jest sporo dalej niż 23 marca. Równie dobrze mógłbyś napisać, że przecież jest DDR na Spacerowej.
        Odnośnie kwestii drogi na 23 marca pytałem jak to rozwiążą, bo mogą zrobić tak, że nie będzie obowiązku jechać drogą dla rowerów. Wtedy wszyscy będą szczesliwi: babcie, bo mogą jechać bokiem i tranzyt do Gdyni, bo będzie mozna ulicą cisnąć.

        • 4 0

    • o ile wiem na 23 Marca nie ma progów spowalniających (1)

      być może pieniądze na tą drogę rowerową powinny być przeznaczone na jej budowę gdzie indziej (np. przebudowę chodnika i jezdni w Alei Niepodległosci od pętli przy Reja do skrzyżowania z Czyżewskiego), ale teza, że każdy rowerzysta bez obaw pojedzie jezdnią jest dyskusyjna. Rowerzysta może tak (z górki) na rowerzystki jadące pod górę będą się sypać gromy za "blokowanie" ruchu" i rowerzystek w wieku 50+ raczej na jezdni nie należy się tam spodziewać.
      Warto inwestycje rowerowe łączyć z promocją tezy, że rowerzysta na jezdni ma prawo czuć się bezpiecznie i nie budować dróg rowerowych po to, by rowerzystów z jezdni wyrzucać na ciągi pieszo rowerowe - one mają sens dla początkujących rowerzystów, na pewno nie dla kolarzy.

      • 5 1

      • właśnie to straszenie samochodami ta pieprzona bzdura wpływa na to że ludzie jeżdżą chodnikami tam gdzie nie mogą i łamią przepisy.Dlaczego wprawny rowerzysta ma się dostosować do każdej cioty która ledwo jedzie nie umie się poruszać po drodze łamie przepisy bo ich nie zna itd?Trzeba sobie powiedzieć że szybsza jazda takim g*wnem na rowerze oznacza większe ryzyko wypadku niż jazda przepisowa po uliczce.To nie jest aleja Niepodległości tylko podrzędna miejska dróżka ale kochanych rządców ogarnęła rowerowa obsesja i stawiają te swoje zakichane dróżki rowerowe gdzie tylko można bez patrzenia na warunki na ulice przy których to robią taka sztuka dla sztuki zbudujmy drogę rowerową która co 100 m przechodzi raz z jednej raz z drugiej strony a co wszak przejeżdżanie przez ulicę to najbezpieczniejszy manewr na świecie

        • 6 1

    • urzedas ma gdzies mieszkańców on nawet roweru na oczy niewidxział ale robi bo takie maja plany partyjne (1)

      i one sie licza a nie mieszkańcy!!!Potem przed wyborami naturalnie beda sie chwalc co zrobili wrew mieszkańcom i jak za nasze pieniadze robia to czego niepotrzebujemy!!

      • 3 2

      • to że kolarz tej drogi rowerowej nie potrzebuje nie znaczy, że nie warto jej tworzyć dla mieszkańców

        którzy chcą korzystać z roweru. Zanim osiągną twój poziom wydolności, trzeba im stworzyć warunki do bezpiecznego poruszania się po mieście. Zamiast pomstować na urzędników, zaproponuj zniesienie obowiązku korzystania z dróg rowerowych przez kolarzy i przekonuj kierowców oraz policjantów do tezy, że jazda rowerem nie blokuje ruchu - jest normalnym elementem ruchu miejskiego. Taki jest sens organizowania mas krytycznych - ciekawe, czy brałeś w nich udział czy też dołączałeś się do hejterów piszących, że masy krytyczne tylko antagonizują ludzi.

        • 0 0

  • Napiszcie ile trwała ta przebudowa ;) (3)

    Ale piszcie prawdę!

    • 17 12

    • (1)

      Przebudowa ul. 23 Marca w Sopocie trwa od roku.
      Pozdrawiam!

      • 16 1

      • a więc

        przebudowa może i idzie zgodnie z harmonogramem ale nie widziałem nigdy w życiu tak bezsensownie zorganizowanej pracy, jeżeli chodzi o prace drogowe. DRAMAT!!!

        Na szczęście były już mieszkaniec 23 Marca...

        • 4 9

    • rok czasu to zenada kolejne rekordy niedbalstwa i marnowania czasu

      widocznie dłużej juz sie niedało

      • 1 5

  • (2)

    Oj będzie się działo w Sopocie, już kiepsko jest przejechać to miasto.

    • 7 8

    • no tak obecnie

      kosciuszki rozkopana. Wczoraj u gory monciaka wykopali rondo :)

      • 1 3

    • zazdrości ktoś remontu ulicy,

      na Kraszewskiego też byśmy chcieli i mazowiecka od lat czeka na remont

      • 5 0

  • Bardzo fajne oświetlenie ledowe. (2)

    Zupełnie inna jakość :)

    • 21 5

    • no nie wiem (1)

      ledy rażą w oczy, a ich światło bardzo odbija się od asfaltu

      • 4 9

      • no i co z tego?

        bardziej ostre swiatlo ale mniej meczy oczy i jest lepsza widocznosc

        • 2 0

  • Ekstra (2)

    Tylko życzę sobie, żeby zawsze była czysta, baz zarośniętych chwastami chodników i zwału piachu przy krawężnikach.

    • 20 0

    • (1)

      Car będzie sprzątał

      • 1 2

      • zawsze kilku kretynów się znajdzie w komentarzach

        • 5 2

  • 12% miejsc dla niepełnosprawnych. (8)

    6 na 50 miejsc parkingowych będzie dla niepełnosprawnych - dziwna proporcja. Czy mamy w Polsce aż tak wysoki odsetek niepełnosprawności ruchowej, która uzasadnia wyznaczanie takiej ilości specjalnych miejsc?
    Oczywiście nie mam nic przeciwko niepełnosprawnym, ale chyba niektóre zmiany idą za daleko :)

    • 28 2

    • (2)

      Łatwo sprawdzić, ale przecież łatwiej marudzić: "Według wyników Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań z 2011 roku liczba osób niepełnosprawnych ogółem wynosiła na koniec marca 2011 r. około 4,7 mln (dokładnie 4697 tys.). Tym samym liczba osób niepełnosprawnych w Polsce stanowiła 12,2% ludności kraju wobec 14,3% w 2002 r. (blisko 5,5 mln osób niepełnosprawnych w 2002 roku)."

      • 1 1

      • (1)

        Dlatego napisałem wyraźnie: niepełnosprawność, która uzasadnia wyznaczanie specjalnych miejsc parkingowych. Bo tak jak pokazują ostatnie zmiany przepisów dot. wydawania kart uprawniających do parkowania na tych miejscach - nie każdy niepełnosprawny powinien mieć prawo tam parkować. Często sam doświadczyłem samochodów z tabliczką wózka, z których wyskakiwali bardzo sprawni kierowcy.

        • 2 1

        • Pojazd uprawniony do korzystania z tych miejsc to także pojazd PRZEWOŻĄCY niepełnosprawnego.

          • 1 0

    • mieszkańcy marca to gdzieś w 50% emeryci (1)

      a z tych emerytów kolejne 50% ma grupę inwalidzką a do tego na końcu ulicy znajduje się sanatorium gdzie zdrowi nie przyjeżdżają.

      • 2 4

      • Logika

        Rozsądnie myśląc, to ten parking spełnia swoją funkcję dla studentów i pracowników okolicznych biur i urzędów, tudzień interesantów w/w. Więc nie pisz mi tu o mieszkańcach-emerytach, czy też o sanatorium, które jest "na końcu ulicy", dwa kilometry dalej - bo oni z niego nie korzystają.

        • 5 2

    • Czy gdziekolwiek na świecie jest więcej niepełnosprawnych niż w Polsce? (1)

      • 2 1

      • Łatwo sprawdzić, ale łatwiej narzekać. W "normalnym kraju" Anglii jest 18% w porównaniu do 12% w Polsce.

        • 1 1

    • Niektórzy urzędnicy i "biznesmeni" maja identyfikatory

      Jak było mnij to się bili między sobą o miejsca, a tak - wystarczy dla wszystkich "uprzywilejowanych"

      • 0 0

  • Mały zbiornik wystarczy?

    Kamienice przy al. Niepodległości zalewane są regularnie wodami z ul. 23-go Marca i ul. Grottgera. Sądziłam, że Miasto jest tego świadome...

    • 13 1

  • I studzienki na środku jezdni. (1)

    Kretyni.

    • 19 7

    • Lepiej na środku,niż na skraju, dokładnie pod kołami.

      • 7 0

  • Najlepsza jest ścieżka rowerowa na Sobieskiego w Sopocie. (2)

    Wycięli jeden pas ruchu żeby zrobić ścieżkę rowerową. Cudny pomysł, brawo za myślenie.

    • 19 8

    • wykosić samochody z centrum Sopotu (1)

      Centrum tylko dla rowerów!

      • 8 10

      • nie przeginaj

        centrum powinno być dla ludzi: głównie dla pieszych, z dopuszczeniem ruchu rowerów i samochodów dostawczych w określonych porach dnia.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane