• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ul. Orłowskiej w Gdyni coraz bliżej

Patryk Szczerba
11 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Okolica molo w Orłowie nie dla samochodów
  • Ul. Orłowska po zmianach ma stać się nadmorskim salonem Gdyni. Na realizację trzeba jednak poczekać.
  • Ul. Orłowska po zmianach ma stać się nadmorskim salonem Gdyni. Na realizację trzeba jednak poczekać.
  • Ul. Orłowska po zmianach ma stać się nadmorskim salonem Gdyni. Na realizację trzeba jednak poczekać.
  • Ul. Orłowska po zmianach ma stać się nadmorskim salonem Gdyni. Na realizację trzeba jednak poczekać.

Przebudowa dolnego odcinka ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni według szacunków będzie kosztowała 6 mln zł. Pojawi się nowe oświetlenie, ławki, słupki uniemożliwiające wjazd autom oraz drewniane zejścia na plażę w formie ramp. Trwa procedura uzyskiwania pozwolenia na budowę, ale prace rozpoczną się najwcześniej w 2019 roku.



Czy zmiany na końcu ul. Orłowskiej są potrzebne?

O konieczności zmian na ul. Orłowskiej w Gdyni mówi się od dłuższego czasu. Wprowadzane stopniowo korekty (budowa parkingu naprzeciw szkoły, progi zwalniające) mają docelowo doprowadzić do oddania tego urokliwego miejsca pieszym.

Ulica Orłowska zastawiona autami



Zdaniem społeczników i mieszkańców dzielnicy to wciąż za mało, by mówić o sukcesie. Widać to latem, gdy nad morze zjeżdżają tłumy turystów. Wielu z nich chce dostać się jak najbliżej mola i nie zważając na oznakowanie parkuje tuż przy plaży na końcu ulicy.

Padają więc propozycje, by chociaż latem jeździł tam midibus startujący na pętli przy Klifie i dowożący ludzi w okolice mola. Na razie pozostają one w magistracie i Zarządzie Komunikacji Miejskiej bez echa.

Przebudowa dolnego odcinka ul. Orłowskiej zaczęła się konkretyzować w 2015 roku, kiedy miasto ogłosiło przetarg na koncepcję i projekt przebudowy dolnego odcinka ulicy.

Czytaj też: Ulica Orłowska może stać się nadmorskim salonem Gdyni

W listopadzie tego samego roku projektanci z firmy Nevora Projekt współpracujący z pracownią MIDI Projekt pochwalili się na Facebooku wizją zagospodarowania tej części Orłowa, zakładającą utworzenie ciągu pieszo-jezdnego od skrzyżowania z Zaciszną zobacz na mapie Gdyni do figury Chrystusa zobacz na mapie Gdyni.

Pozwolenie na budowę złożone i wycofane



Urzędnicy informowali wtedy, że zanim budowa ruszy, muszą zostać przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami dzielnicy, a całość będzie dokładnie przeanalizowana m.in. przez Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Po dwóch latach - w grudniu ubiegłego roku - do Wydziału Architektoniczno-Budowlanego trafił w końcu wniosek o pozwolenie na budowę - rozpoczynający procedurę inwestycyjną. Tyle że po kilku dniach został wycofany, bo - jak tłumaczą urzędnicy - najpierw powinien trafić do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. Uzyskanie pozwolenia jest kwestią czasu.

Zmiany zajdą na Orłowskiej w Gdyni



- Przebudowywany odcinek ulicy wyposażony zostanie w nowe oświetlenie. Zaprojektowana została również mała architektura taka jak ławki, stojaki na rowery, kosze, słupki blokujące wjazd samochodów chowane pod ziemią oraz siedziska wzdłuż zachodniej granicy ul. Orłowskiej. Natomiast zejścia na plażę będą miały formę drewnianych ramp - opowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
  • Obecny wygląd reprezentacyjnego miejsca w dzielnicy nie zachęca do wielu spacerów.
  • Jest problem z infrastrukturą, która w wielu przypadkach nie przystaje do obecnych czasów.
  • Brakuje również pomysłu, jak wyeksponować symbole miejsca.
  • Po zmianach ma zostać ograniczony ruch samochodowy w tym miejscu.

Ruch samochodów zostanie prawdopodobnie znacząco spowolniony i ograniczony do minimum poprzez stworzenie jednej, współdzielonej strefy dla zmotoryzowanych, pieszych i rowerzystów. W pierwotnych zamierzeniach było planowane rondo na wysokości Tawerny Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni.

Budowa w Orłowie najwcześniej w 2019 roku



Nawet jeżeli pozwolenie na budowę będzie ważne już w tym roku, to prace inwestycyjne rozpoczną się najwcześniej w 2019 roku, bo na razie na zmiany w Orłowie nie ma pieniędzy.

Data rozpoczęcia prac nie została jeszcze określona.

- Szacunkowy koszt inwestycji to 6 mln zł. Zadanie nie jest ujęte w tegorocznym budżecie miasta. Realizowane będzie w kolejnych latach - odpowiada Agata Grzegorczyk.

Miejsca

Opinie (107) 1 zablokowana

  • Wizualizacje chyba w wordzie robili, albo w telegazecie

    • 2 0

  • ON

    A gdzie zjazd na plażę dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dziecięcymi?

    • 3 0

  • A gdzie udogodnienia dla niepełnosprawnych ?! Tylko schody i beton!

    .

    • 2 1

  • Brzeg morski i plaża w Orłowie

    Brzeg morski i plaża w Orłowie, to nie tylko odcinek od mola do Klifu Redłowskiego. Jest jeszcze odcinek, od mola do granicy z Sopotem. Warto przypomnieć i zapamiętać o tym, iż 7,8 i 9 października 1927 roku z inicjatywy Ministerstwa Robót Publicznych, w Gdyni została przeprowadzona ankieta dotycząca Planu Rozwoju Polskiego Wybrzeża Morskiego. W protokole tej ankiety, m.in. odnotowano: " prof. Wodziczko podniósł, iż turystom pieszym należy umożliwić wycieczkę wzdłuż całego wybrzeża polskiego (...) Należy umożliwić turystykę pieszych wzdłuż całego wybrzeża, tak samym lądem, jak ścieżką turystyczną biegnącą krawędzią wysokich brzegów morskich (...) Konsul Kukowski, właściciel Kolibek (...) między płotem a morzem pozostawił 50 metrów plaży wolnej od zagrodzenia i zbudował własnym kosztem wzdłuż tej plaży ścieżkę dla turystów, która jest przedłużeniem deptaku dochodzącego z Sopotu do granicy polskiej". Jak obecnie wygląda stan tej alejki - łatwo się przekonać, chcąc przejść z Orłowa do Sopotu al. Witolda Kukowskiego. Za przykładem działań rewaloryzacyjnych w innych dzielnicach Gdyni - pora przypomnieć o tym, iż nadbrzeżna infrastruktura na odcinku - molo w Orłowie do granicy z Sopotem, również wymaga rewaloryzacji.

    • 2 1

  • Dobry pomysł i dobry projekt

    Oby zrealizowany jak najszybciej, bo miejsce rzeczywiście dość zaniedbane i nie zachęca do spacerów.

    • 2 0

  • Turystka

    Nie trzeba wydawać 6 mln żeby nie wjeżdżały samochody przed i za Tawernę!!!, wystarczy już dziś postawić wpuszczane w ziemię słupki w okolicach Maksyma, dostawić parę ławek, tych jest masakrycznie mało - zwł. na plantach przy WC i po kłopocie. a po co komu nowe lampy?? sezon w Polsce trwa dobre 2 miesiące, potem Orłowo to wygwizdowo

    • 1 1

  • dotyczy dolnego fragmentu Orłowskiej

    Pomysł utworzenia deptaka wydaje się być kuszacy , jednak bez punktów małej gastronomii nie ma przyszłości. I to stacjonarnych , nie na kółkach. A planowany koszt 6 mln. zł. to pachnie skokiem na kasę przy okazji zmian.

    • 1 0

  • Orłowska miejscem nieustających drogowych eksperymentów.

    Ciągłe majstrowanie przy Orłowskiej tylko chłonie mamonę i nie poprawi wizerunku Orłowa dopuki straszą ruiny sanatorium i Maxima oraz pozostałość Skorpiona. Wygląda na to, że Orłowska wkrótce skończy jako ścieżka dla pieszych. Może by resztkę funduszu poświęcić na naprawę nawierzchni jezdni i chodników Orłowa bo w wielu miejscach można nogi i resory połamać.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane