• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ulicy zmniejszy liczbę miejsc postojowych

Patryk Szczerba
5 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Argumenty i propozycje przeciwników rozbudowy.


Kilkadziesiąt osób protestowało w sobotę przeciw rozbudowie ul. Komierowskiego zobacz na mapie Gdyni na granicy Chyloni i Leszczynek. Inwestycja ma doprowadzić do połączenia drogowego ulic Opata Hackiego zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni. Mieszkańcy obawiają się, że drastycznie zmniejszy liczbę miejsc parkingowych.



Czy w twoim miejscu zamieszkania jest wystarczająca liczba miejsc postojowych?

O ich wątpliwościach jako pierwsi pisaliśmy pod koniec sierpnia, krótko po tym, gdy do osób mieszkających w budynkach sąsiadujących z ulicą dotarły decyzje gdyńskich urzędników dotyczące planowanej inwestycji.

Mieszkańcy obawiają się utraty miejsc postojowych

Teraz ulicą Komierowskiego można jechać w dwóch kierunkach do ul. Ramułta zobacz na mapie Gdyni. Potem następuje zwężenie i ulica staje się drogą dojazdową do budynków mieszkalnych. Duży obszar zajmuje parking. Korzystają z niego mieszkańcy, ale w znacznym stopniu także przyjeżdżający na zajęcia w obiektach Checzy sportowcy.

Po zaplanowanych przez miasto zmianach ulicą będzie można jechać w dwóch kierunkach na całej długości pomiędzy ul. Morską i Opata Hackiego. To zdaniem mieszkańców oznacza nie tylko zwiększony ruch, ale również zmniejszenie liczby miejsc postojowych do blisko 30.

W ostatnich tygodniach próbowali przekonywać władze miasta do zmiany decyzji. Wystosowali oficjalną petycję, pod którą podpisało się kilkaset osób, byli na spotkaniu z prezydentem Wojciechem Szczurkiem, próbując przekonywać go do zmiany decyzji lub korekt, które mogłyby się okazać kompromisem.

Na proteście pojawiło się kilkadziesiąt osób. Pod petycją przeciw projektowi urzędników podpisało się kilkaset mieszkańców. Na proteście pojawiło się kilkadziesiąt osób. Pod petycją przeciw projektowi urzędników podpisało się kilkaset mieszkańców.
- Obecnie według naszych wyliczeń jest tu 70 miejsc postojowych. Praktycznie do godz. 23, gdy trwają zajęcia na obiektach sportowych Checzy, wszystkie są zajęte. Kompromisowym rozwiązaniem, które proponujemy, jest utworzenie ruchu jednokierunkowego z wjazdem od Opata Hackiego, co pozwoliłoby na zachowanie miejsc parkingowych - opowiada Tadeusz Mocarski, inicjator protestu mieszkańców.
Czytaj też:
Przebudują ważną drogę na północy Gdyni

Dodaje, że nikt o zmianach z nimi nie rozmawiał. Wsparcia nie otrzymali od radnych dzielnic Chylonia i Leszczynki, granicą których jest ulica, ani działaczy klubu Checz Gdynia.

- Wszyscy wydają się być zainteresowani raczej tym, żeby droga jak najszybciej powstała. Nikt nie myśli o mieszkańcach znajdujących się najbliżej planowanej inwestycji i parkowaniu. Jak usłyszeliśmy w urzędzie, bezpośrednich konsultacji z nami nie było, bo żaden z budynków nie figuruje pod adresem ulicy Komierowskiego - dodaje Tadeusz Mocarski.
Miasto tłumaczy, że projekt był konsultowany z mieszkańcami podczas cyklicznych spotkań dotyczących koncepcji rewitalizacji Chyloni, którego przebudowa jest częścią i został pozytywnie zaopiniowany przez poszczególne wydziały.

Miasto: będzie gdzie parkować, nie będzie jednego kierunku

Z parkowaniem nie ma być problemu, bo oprócz planowanych 27 miejsc w zatokach, zgodnie z projektem ma się znaleźć miejsce jeszcze dla kilkunastu aut, których kierowcy będą parkowali prostopadle do jezdni. Ruch mają uspokoić z kolei wyniesione skrzyżowania.

Przebudowa zakłada przekształcenie ulicy Komierowskiego, obecnie przejezdnej tylko w części, w dwukierunkowe połączenie Opata Hackiego z Morską. Przebudowa zakłada przekształcenie ulicy Komierowskiego, obecnie przejezdnej tylko w części, w dwukierunkowe połączenie Opata Hackiego z Morską.
- Wprowadzenie jednego kierunku na nowoprojektowanym łączniku ul. Komierowskiego nie zwiększyłoby znacząco liczby miejsc parkingowych. Zmiana charakteru ulicy na jednokierunkową wiązałaby się z przeprojektowaniem uzgodnionego układu drogowego, przekształceniem sąsiednich ulic na jednokierunkowe, a tym samym wydłużeniem dojazdów dla mieszkańców tego rejonu - czytamy w oficjalnej odpowiedzi udzielonej mieszkańcom i podpisanej przez Wojciecha Szczurka.
Władze miasta przekonują jednocześnie, że planowane połączenie ulic Opata Hackiego i Morskiej jest zbyt ważne z komunikacyjnego punktu widzenia, by z niego rezygnować.

- Szkoda, że nikt nie chce z nami rozmawiać po partnersku. Obyśmy nie spotkali się w tym miejscu za rok, by dalej protestować, kiedy zostaną zastawione samochodami sąsiednie ulice - kończy Mocarski.

Miejsca

Opinie (122) 2 zablokowane

  • ZRID i tyle możecie sobie protestować

    • 1 2

  • Czy?

    Obecne miiejsca parkingowe są własnością mieszksńców- napewno nie wiec po co dyskusja czy protest.

    • 4 6

  • CIEMNY TYP

    Dziwny jest ten gość na zdjęciu w ciemnych okularach. Za poprzedników był chyba po tamtej stronie, a teraz co on tutaj węszy - CIEKAWE ?

    • 4 2

  • zrobić drogę

    i zaorać i uporządkować teren!

    • 3 3

  • Lepiej by zrobili prawoskręt że Swarzewskiej w Morską, bo rano korki do połowy góry. Miejsce jest.

    • 4 0

  • Tam jest wystarczająco miejsca by zrobić dwupasmówkę i parkingi po boku. A po za tym to kasa na niepotrzebne ulice jest (spokojnie można jeździć z Chylońskiej lub z Zakrętu do Oksywia), ale na rewitalizacje budynków i placów na Opata i Zamenhofa to nie ma.

    • 5 1

  • Widać (3)

    że piszą tu "osoby" które pewnie jeszcze nie mają samochodu i im rower w grudniu wystarczy. A ekonomia niestety mówi że tam gdzie nie ma miejsc parkingowych życie zamiera. Zlikwidujcie parkingi przy Biedronkach i zobaczycie
    co będzie. Jest XXI wiek i ludzie muszą jeździć samochodami bo to nie jest zabawa tylko konieczność.

    • 8 4

    • aha, biedronka wyznacznikiem cywilizacji

      ze te glupole w Gdansku blokuja wjzad na dluga, jak tam biznes prowadzic?

      • 1 2

    • Ekonomia nam mówi to a praktyka co innego. Większość miejsc w Polsce i na świecie gdzie wyznaczono ciekawe strefy piesze, pozamykano ulice dla ruchu kołowego i przede wszystkim usunięto miejsca postojowe zaczęła rozkwitać.

      • 0 0

    • Niechodzi o likwidację. Chodzi o grunt. Parkingi przy biedrach to w większości parkingi biedry. To jest ta różnica. Parking przy moim bloku to parking na gruntach należących do spóldzielni i to jest też różnica w stosunku do opisywanej sytuacji.

      • 0 0

  • typowe Janusze samochodow

    patrzac po nich,lepiej i zdrowiej im bylo by pospacerowac wiecej. Nikt nie dawal wam praw do bezplatnych miejsc parkingowych. Ziemia w meiscie jest ograniczona i droga, ale januszki tego nie rozumieja. Przeciez licze sie ja tu i teraz, reszta jest robiona mi na zlosc

    • 1 7

  • chulonia

    ciemno-grodzianie moga decydowac o swoim m3 jezeli maja wykupine a nie o ziemi ktora jest gminy rybie lby z chyloni........................

    • 1 7

  • a tymczasem na zdjeciach

    sami emeryci, sprzedajcie w cholerę te samochody wam już się nie przydadzą, chyba ze zabierzecie je na druga stronę, Polska musi się rozwijać a nie stać w miejscu!!! to nie komuna

    • 4 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane