Fakty i opinie

Przebudują skrzyżowania na Dąbrowie

Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.
Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Urzędnicy wybrali wykonawcę nowych projektów skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Dzięki temu zmniejszyć się mają uciążliwości, których wszyscy spodziewają się po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.



Stoisz w korkach na dzielnicowych ulicach?

tak, niestety coraz częściej 57%
tak, to stały element jazdy po Trójmieście 32%
tak, ale są coraz mniejsze 3%
nie, wiem, jak ominąć takie miejsca 8%
zakończona Łącznie głosów: 662
Przypomnijmy: budowa Trasy Kaszubskiej ominie m.in. Chylonię i Cisową, ale wprowadzi też ruch tranzytowy na Dąbrowę. By zapobiec korkom, władze miasta już teraz zdecydowały się na przebudowę dwóch ważnych skrzyżowań. Projekt wykona firma Jaros - Inżynieria Ruchu, która zainkasuje za to 209,9 tys. zł. brutto.

Planowane zmiany na skrzyżowaniach:

  • trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
  • nowe oświetlenie,
  • nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
  • nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową,
  • włączenie sygnalizacji w system Tristar.


Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku.
Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku. graf. Trojmiasto.pl
- Bardzo się cieszę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. Wybraliśmy wykonawcę, a to oznacza, że w listopadzie będziemy mieli gotową dokumentację projektową, natomiast prace budowlane rozpoczniemy już w przyszłym roku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (126) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Lipa

    Na nowowiczlinskiej trzeba dodać 2 pasy od skrzyżowania koło żagli, inaczej będzie lipa

    • 58 5

  • Dąbrowa (2)

    będzie sparaliżowana. I przebudowa obu skrzyżowań niczego nie zmieni.

    • 85 4

    • (1)

      To samo bredziliście o skrzyżowaniu przy dworcu (zjazd z morskiej) i te brednie mało się sprawdziły.

      • 8 8

      • Edzio tylko bredzi i jego wywodów nie należy brać poważnie

        • 7 3

  • Uciążliwości zaczną się z rozpoczęciem budowy (4)

    A nie po jej zakończeniu.

    • 47 0

    • Jakie ekrany? (2)

      Obwodnica jest w gestii gdaki. Po budowie kaszubskiej każdy będzie narzekał a po co tyle ekranów

      • 2 3

      • Guć 15 lat temu obiecał załatwić (1)

        On jest władzą w Gdyni, która się tym w imieniu mieszkańców i dla mieszkańców zajmuje. A przynajmniej obiecywał... 15 lat minęło a ekranów nie ma.

        • 4 3

        • Proste

          Za daleko mieszka od obwodnicy wiec jego problem nie dotyczy. Lepsze ekrany w szczerym polu, byle kasa się zgadzała, przecież nie liczy się dobro mieszkancow

          • 4 2

    • ten Guć to niezły typek;2 x chciał być radnym a po wyborach mandat przypadł jakiejś pośledniej osobie;no i dlaczego węzeł Rdestowa/Wiczlińska nie był zbudowany od razu jak robili sieć trolejbusową

      • 3 1

  • 200 tysięcy na drogi dla mieszkańców a na pomniki i imprezki ciężkie miliony. (8)

    Priorytety tej władzy nie wymagają komentarza.

    • 67 9

    • Logika (7)

      Akurat częśc projektowa tej przebudowy kosztuje 200 tysięcy, wpołałbyś 4 mln żeby wydali na to ? :-) jak dodasz wszystkie inwestycje drogowe wyjdzie Tobie więcej niż na imprezki, masz od w budźecie podane. Więc nie troluj.

      • 14 9

      • Poprawili już treść artykułu, tak było wcześniej napisane. (6)

        Ile więc to kosztuje i Kiedy rozpoczęcie prac a kiedy zakończenie??

        • 3 7

        • (3)

          Co Ciebie to interesuje jak ty i tak nie wychodzisz ze swojej nory.

          • 7 4

          • Trollu, nie każdy żyje tak jak ty. (2)

            • 0 8

            • (1)

              Masz omamy idź do specjalisty.

              • 3 1

              • Edek weź idź i nie wracaj. Ciągle tylko piszesz te bzdury.

                • 1 3

        • jeszcze nie wiadomo (1)

          Dopiero zaczynają projektować. Zrobią inwentaryzację stanu obecnego, policzą przepustowości, etc. i zaprojektują nową trasę. Potem zrobią kosztorys inwestorski. Inaczej się nie da. Logiczne?

          • 4 0

          • Troll ze szwagrem w 2 dni zrobiłby projekt i wykonał przebudowę skrzyżowania no i oczywiście za psiąt groszy.

            • 3 0

  • Nic to nie da, Zobaczcie płk.Dabka (6)

    10 miesięcy remontu i paraliżu a korki jak były tak są...teraz jeszcze gorsze.
    Czy to poranek czy 11 godzina jak były korki rok temu tak są do dziś dnia...
    A hasło przy krzyżówce na tablicy brzmi: Będzie szybciej i wygodniej...
    Jest wolniej i beznadziejnie...

    • 63 3

    • Na Dąbka musi być teraz ciasno (1)

      Bo słoiki,turyści i betony sobie tanie wczasy w Rewie urządzają.Ty lepiej zobacz jak Kosakowo rozjeżdżają po godzinie 17 tłumy Januszy i Grażyn.

      • 5 5

      • hah

        Gdzie masz tanio w Rewie??

        • 1 0

    • Remont PŁK.Dąbka to przykład bezmyślnego wydatkowania pieniędzy za to powinien ktoś być postawiony do pionu

      Przebudowa prawie rok a efekt żaden cztery pasy w kierunku Szperka a po 200 m.zwężenie do 2 na wiadukcie ,ul od PŁK Dąbka .do estakady wygląda jak w Pcimie dojazd do starej remizy dziury,łaty,wyrąbane krawężniki -W S T Y D p.Szczurek

      • 18 2

    • Na Dąbka to jakaś kpina (1)

      Byłam tam ostatnio, jechałam w stronę Szperka. Zjeżdżam ze skrzyżowania, piękne dwa pasy, a tu co? Pas się kończy, bo prowadzi do skrętu na lotnisko. Po cholerę jak lotnisko nigdy nie będzie czynne? W efekcie i tak za każdym razem trzeba ustawiać się na lewy pas czyli tylko jeden. Gratuluje projektantom głupoty.

      • 14 1

      • Poprawka

        Jechałam dzisiaj ze Szperka w kierunku Estakady. To jest dopiero rewelacja. Dwa pasy z czego jeden to buspas. Jeśli chcę dostać się na ulicę Podgórską to muszę jechać lewym pasem, a na prawy mogę się włączyć dopiero za przystankiem przy stawku. Efekt był taki, że widziałam zieloną strzałkę w Podgórsķą, ale nie mogę zmienić pasa na prawy bo do przystanka jest buspas. Mogę na niego wjechać dopiero za przystankiem, ale przede mną stoją auta, które czekają na zielone żeby jechać prosto na Dąbka. W efekcie mamy cały pusty prawy pas, za mną korek, który ciągnie się do Szperka, ale nie możemy go rozluźnić wjeżdżając na prawy pas i opuszczajac to przeklęte skrzyżowanie, bo buspas. Urzędnicy chyba sobie z ludzi którzy tam mieszkają zwyczajnie kpią. W taki sposób nie zmusicie ludzi do jeżdżenia autobusami.

        • 4 0

    • To samo Edek pisałeś o skrzyżowaniu przy dworcu... I co teraz cichutko siedzisz

      • 4 7

  • Przecież to nic nie da. Kolejne "inwestycje " przy pomocy farby. (3)

    Ciekawe czy nawet przy takim czymś będą opóźnienia

    • 40 6

    • Tak

      Farba musi obeschnąć

      • 3 2

    • Farbę to masz w głowie. W sumie nie masz pusto, a i w uszach przyjemne chlupanie.

      • 7 3

    • Fanom lania asfaltu wszędzie, bo "będzie lepiej"

      sugeruję zapoznać się z tzw. paradoksem Braess'a. Od 51 lat (!) wiadomo, że nie będzie. Ale co tam, miliardzik tu, miliardzik tam, postójmy w korku i ponarzekajmy na niego. Im więcej Gdańs ładował pieniędzy w wyjazdówki, tym szybciej spadała średnia prędkość poruszania się w mieście. Nie tędy droga.

      • 0 0

  • Problemy z Gdyni (17)

    Cały kłopot polega na tym że w tym mieście zdecydowanie za późno wzięto się za organizację ruchu. Mało tego zrobiona to opierając się na fałszywych założeniach. Efekt jest taki że za kilka lat wszystko będzie stało Ale przecież masz wiceprezydent oraz niektórzy fantastyczni członkowie urzędu miasta powiedzą że powinniście się przesiąść na rowery! Jeździć kontr pasami biegnącymi środkiem drogi pomiędzy samochodami. Ewentualnie w deszczu i mrozie pedałować do pracy. Gdynia północ leży Gdynia zachód leży w Gdyni centrum upadek rodem z Detroit. gratulacje panie prezydencie wydaje mi się że zapomniał pan o tym że niestety wizualizacji i konsultacje nie zmieniają się magicznie w poprawę sytuacji...

    • 63 9

    • Bredzisz.. (7)

      Idź napij się kawy czy coś. Może cię trochę odmuli i zaczniesz jaśniej myśleć.

      • 5 20

      • (6)

        Jakieś kontrargumenty? Rozumiem że UM czuwa, ale na litość boską przynajmniej starajcie się konstruktywnie odpowiadać na krytykę...

        • 16 4

        • (3)

          Ta krytyka trolli to śmiech na sali, szkoda czasu na dyskusję bo to jak gra w szachy z gołębiem, powywala figury nas. a na planszę i odleci z przekonaniem, że wygrał.

          • 8 7

          • (1)

            Jak na razie to Twoje głupie komentarze wyglądają mi na trollowanie. Zgadzam się z tym co zostało napisane w pierwszym komentarzu. Dodam tylko że w centrum UM pewnie za chwilę zakaże już w ogóle wjazdu samochodom i tak sobie poradzą tu z korkami.

            • 9 3

            • Kupujcie więcej samochodów, bo przecież każdy musi mieć swój, a potem lament takiego typa jak Ty. Zacznij zmianę od siebie.

              • 6 6

          • Hahaha dobra odpowiedź dla edzia. Edzio od dzisiaj masz nową ksywkę... Gołąb

            • 1 2

        • ale kontrargumenty do czego, jak twój post nie zawiera żadnych konkretów?

          fantazjujesz o tym co ci powie wiceprezydent, jak z tym dyskutować?

          I uprzedzając twoje oburzenie - to nie tak, że wszystko jest super-hiper. Nie jest. Ale uprawianie takiej histerii jak ty totalnie niczemu nie służy.

          • 4 0

        • właśnie podjąłem próbę konstruktywnej odpowiedzi - liczę na odpowiedź

          • 2 0

    • (5)

      Po pierwsze, w Gdyni jest 600 pojazdów na tysiąc mieszkańców, prawie dwa razy tyle co wielkościowo odpowiadającej jej miastach na zachodzie. Więc polityka urbanistyczna powinna prowadzić do zmniejszania, a nie zwiększania liczby pojazdów. To nie wina miasta, że Janusz musi jeździć do piekarni na rogu po bułki, gdy przejście tego odcinka piechotą zajmuje mniej niż szukanie miejsca do parkowania.

      Po drugie, rowery owszem, są jednym z narzędzi rozwiązywania problemów urbanistycznych (dalsza budowa dróg od pewnego momentu zamiast poprawiać sytuację ją pogarsza, nawet Amerykanie dekady temu się zorientowali i pozmieniali swoje założenia). U nas ich udział w ruchu jest porównawczo nieduży, więc będzie rósł. Warunek: zamiast skąpić tysiąc złotych na metrze mieszkania (taka była różnica kilka lat temu, jak kupowałem duże mieszkanie w centrum) i potem to oddać z nawiązką na samochód dla każdego członka rodziny i dojazdy z końca świata (o straconym czasie nie mówiąc), trzeba było po prostu kupić takie blisko SKM. Wtedy jeden samochód absolutnie wystarczy.

      Po trzecie, kontrapas nie biegnie środkiem drogi. Człowiek z uprawnieniami powinien rozróżniać pas rowerowy (bo o tym przy UM piszesz) od kontrapasu. Rozwiązanie sprawdza się świetnie, narzekają na nie tylko trole, które tamtędy nie jeżdżą ani rowerem, ani samochodem.

      Po czwarte, mrozu w Gdyni jest kilka dni w ciągu roku, więc są i rowerzyści całorocznie jeżdżacy. Nie dotyczy Bojan i Chwaszczyn, bo różnica między centrum Gdyni a Karwinami to jest w zimie 5 stopni, a wioski wokół Trójmiasta to kolejne 5. Mieszkańcy tych wiosek nic do gadania w sprawie polityki transportowej Trójmiasta nie mają.

      Po piąte, Detroit jest świetnym przykładem miasta, które upadło przez samochód. I nie chodzi tylko o budowę dróg wszędzie (co doprowadziło do tego, że wszyscy pouciekali na przedmieścia i w mieście zabrakło podatników). Tu akurat główną przyczyną była monokultura przemysłu - konkretnie przemysłu samochodowego.

      • 7 10

      • (4)

        Właśnie przedstawiłeś argumenty, których troll wcześniej oczekiwał. Co dostajesz w zamian? Łapki w dół i 0 odpowiedzi. Tak jak pisałem wcześniej, dyskusja z trollami to jak gra w szachy z gołębiem. Janusz musi mieć 10 samochodów i koniec, a że to juz sie nie mieści w mieście to wina szczurka.

        • 4 2

        • Wg eurostatu niemcy posiadają średnio 610 aut na 1000 mieszkańców. (3)

          Gołąb nie podał żadnych argumentów tylko rzucił wyssaną z palca liczbę i puszy pióra z samozadowolenia. Pamiętaj jeszcze że zachód ma o niebo lepszą infrastrukturę od naszej. U nich wydzielanie pasów dla rowerów to może być miły dodatek. U nas jest to kompletne pomieszanie priorytetów. Tam można dopingować chętnych do korzystania z alternatywnego transportu a tutaj masz wybór między telepaniem się passatem po dziurach, telepaniem się trajtkiem po dziurach, dostąpienie zaszczytu wynajęcia mevo i drałowania w krajobrazie w zasadzie górskim przy prawie połowie deszczowych dni w roku. polska nie powinna naśladować bogatych krajów zachodnich bo nie jest bogatym krajem zachodnim. Powinniśmy kopiować ich metody działania jak byli na naszym poziomie i się rozwijali.

          • 0 4

          • (1)

            Ale do kogo te żale? Chcieliśmy komuchów po 89 roku to mamy co mamy i nadal to się ciągnie.Czyja to jest wina, że jest jak jest? Nie społeczeństwa czasem?

            • 1 0

            • człowieku ja komuchów nienawidzę i nie głosuje na nich

              ani na czerwonych z pisu ani na czerwonych z po. A wina jest społeczeństwa. Zmotywowane korytem i głupimi obietnicami 15% bydła wybiera jedną z dwóch komuszych opcji a my bierna reszta potem płaczemy i płacimy. Nasza wina za brak zorganizowania i determinacji. Demokracja to też szambo. Dwie madki i dwóch tatełów przegłosują za tym żebyś ty i ja łożył na ich utrzymanie...

              • 1 0

          • To chyba masz jakiś prywatny eurostat

            Bo właśnie czytam najnowszy raport Eurostatu i jak w mordę strzelił liczba pojazdów per capita w PL jest większa niż w Niemczech. I do tego u nich w aglomeracjach gwałtownie spada (statystyki nabija prowincja) a u nas odwrotnie. Do tego spośród wszystkich (!) krajów UE mamy najwyższy średni wiek pojazdu (35,2% ma więcej niż 20 lat, nikt inny nie dobija do 30%)

            • 3 0

    • Bredzisz (1)

      Detroit to akurat ostatnio dobrze sobie radzi

      • 2 2

      • Ostatnio

        Po radykalnych zmianach i kilkudziesięciu latach upadku..

        • 1 1

    • jakie założenia uważasz za fałszywe?

      Dla mnie fałszywym założeniem jest np. teza, że liczba samochodów będzie tylko rosła. Drugie fałszywe założenie to teza, że mozna rozbudową układu drogowego przyczynić się do rozładowania korków w miescie. Trzecie fałszywe założenie to twierdzenie, że decydenci miejscy zakładają, że ludzie "powinni" się przesiąść na rowery, podczas gdy faktycznie warto myśleć, co zrobić, by więcej osób chciało się przesiąść na rowery z własnej woli: dzięki temu, że w mieście powstanie rzeczywiście dobra infrastruktura rowerowa (w tym między innymi pasy dla rowerów malowane na jezdni o dobrej nawierzchni). Best poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM w Gdyni niewiele się poprawi.

      • 0 0

  • Serio??

    Znowu ktos kase przytulil chyba. Niedawno Nowowiczlinska z Rdestowa ulepszali lewoskret a teraz znowu beda cos robic??? Nie mogli od razu zrobic?? A nie co roku po metrze poszerzac?? Kpina i marnotrawstwo!!!

    • 70 4

  • Miętowa to pod dewelopera, nie ma potrzeby przebudowy tego skrzyzowania (5)

    Są ważniejsze i b. uciążliwe skrzyżowania w Gdyni ale urzędasy już zmieniają plan zagospodarowania, żeby na skraju Trójmiejskiego Parku dać zgodę na kolejnego molocha handlowego.

    • 29 7

    • Pod jakiego dewelopera? (1)

      • 3 2

      • mieszkaniowego

        • 1 3

    • Ja (2)

      Akurat się nie zgodzę. To skrzyżowanie jest dramatyczne. Wyjeżdżając z Miętowej nic nie widać, pomimo 2 luster i za każdym razem jest to z duszą na ramieniu..
      Co nie zmienia faktu, że pewnie takich "cudownych" skrzyżowań w Gdyni jest więcej.

      • 3 2

      • Słaby z ciebie kierowca. Ja codziennie wyjeżdzam z Miętowej i to w obu kierunkach. (1)

        Nigdy w te miejskie lustra nie patrzę, bo nie wiem po co. Przez szyby widzę dokładnie oba kierunki.

        • 3 2

        • To się ciesz ale nie oceniaj mnie jako kierowcy bo gó..o wiesz

          • 1 0

  • (5)

    Inwestycja za 200tyś? Drogowa? Żart.

    • 28 7

    • Proszę czytać ze zrozumieniem to kwota za sam tylko projekt, koszt samej inwestycji to już inna bajka

      • 7 1

    • Żartem to była Twoja edukacja (3)

      Tyle lat płacenia przez podatnika, a wciąż brak podstawowych umiejętności analizy tekstu pisanego.

      • 6 3

      • (1)

        ale ziejesz jadem, trolu

        • 0 4

        • Ma rację.

          Trzeba napiętnować gamoni. Przez takie "czytanie" powstają legendy miejskie.

          • 2 0

      • Wiem, ile kosztuje projekt na znaczący zakres od solidnej firmy projektowej. Zapewniam, że nie 200tyś i to brutto. Dlatego podtrzymuję, że to żart, a nie inwestycja.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.