• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują skrzyżowania na Dąbrowie

Michał Sielski
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej. Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.

Urzędnicy wybrali wykonawcę nowych projektów skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Dzięki temu zmniejszyć się mają uciążliwości, których wszyscy spodziewają się po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.



Stoisz w korkach na dzielnicowych ulicach?

Przypomnijmy: budowa Trasy Kaszubskiej ominie m.in. Chylonię i Cisową, ale wprowadzi też ruch tranzytowy na Dąbrowę. By zapobiec korkom, władze miasta już teraz zdecydowały się na przebudowę dwóch ważnych skrzyżowań. Projekt wykona firma Jaros - Inżynieria Ruchu, która zainkasuje za to 209,9 tys. zł. brutto.

Planowane zmiany na skrzyżowaniach:

  • trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
  • nowe oświetlenie,
  • nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
  • nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową,
  • włączenie sygnalizacji w system Tristar.


Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku. Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku.
- Bardzo się cieszę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. Wybraliśmy wykonawcę, a to oznacza, że w listopadzie będziemy mieli gotową dokumentację projektową, natomiast prace budowlane rozpoczniemy już w przyszłym roku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (127) 3 zablokowane

  • Znów zrobia jakies protezy (3)

    Nowowiczlińska powinna mieć po dwa pasy aż do skrzyżowania z Miętową. A właściwie to i dalej, przez Wiczlino, aż do Marszewskiej.

    • 12 3

    • tak , tak

      I chyba już w komunie to przewidzieli bo zostawili rezerwę terenową. No ale włodarze teraz kombinują gorzej niż w komunie.....

      • 2 1

    • Nie ograniczaj się, powinno być po 10 pasów, albo całe miasto zaorać i zrobić autostradę z 10-oma pasami w jedną stronę.

      • 1 4

    • teraz pozamiatane, jak projekt nowego marketu przy obwodnicy,

      postawili stacje Nestel,dalej przy Anyżowej myjnię, a były przeiwdizne dodoatkowe pasy które urywają się pod obowdnica i tak już zostaną

      • 0 0

  • mieszkałam kiedyś w pobliżu tego skrzyżowania więc często tam jezdziłam i faktycznie nadaje się ono już

    od dawna do gruntownej przebudowy,bo jest tam niebezpiecznie i korkowo

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    znowu światła (14)

    Nie widzę najmniejszego powodu, żeby instalować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Wiczlińskiej z Miętową i Koperkową. Owszem, jest tam bardzo duży ruch i samochody z Miętowej często stoją w dużym korku. Ale zwykle jest tak, że jadący Wiczlińską przepuszczają co drugi samochód z Miętowej. Ruch jest całkiem płynny. A wyobraźcie sobie, jak spowolni się ruch z powodu tych świateł. Przecież za chwilę mamy światła na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową. Nie pakujmy świateł na każde skrzyżowanie - to nir usprawni ruchu, tylko spowolni.

    • 70 9

    • Ze co? (7)

      Jeszce nigdy żaden samochód mnie nie przepuścił na wyjeździe z Miętowej.
      Poza tym nie chodzi tylko o korki, ale też o bezpieczeństwo. A to skrzyżowanie do bezpiecznych nie należy, bo wyjeżdżając z Miętowej, zwyczajnie nic nie widać, pomimo luster.

      • 5 5

      • Bo nie umiesz jeździć (1)

        • 3 8

        • Uwielbiam takie komentarze..

          Nic nie wnosi do dyskusji ale dosr..ć trzeba. Lepiej Ci?

          • 7 0

      • Wyjeżdżając z Miętowej bardzo dobrze wszystko widać, tylko trzeba stanąć przy linii, a nie 5 metrów od niej. Gorzej z wyjazdem z Koperkowej.

        • 0 0

      • (1)

        Przy wyjeździe z Mostowej nie ma luster . Są przy wyjeździe z Koperkowej

        • 0 0

        • Miętowej oczywiście. Pozdrawiam słownik

          • 0 0

      • (1)

        Tak w kwestii formalnej. Wyjeżdżam codziennie z Miętowej i jeśli są korki, to kierowcy z Wiczlińskiej wpuszczają. Po drugie: przy Miętowej luster nie ma. Są przy wyjeździe z Koperkowej, po trzecie widoczność wyjazdu z Miętowej jest dobra. Gorzej z Koperkowa. Pozdrawiam

        • 1 0

        • Zasięgnijcie informacji nim napiszecie że światła na skrzyżowaniu z Koperkową są zbędne.

          Czy ktoś z Was wie, że ulica Anyżowa będzie docelowo zamknięta i cały ruch będzie przeniesiony na Koperkową? Nadal uważacie, że światła są zbędne?

          • 0 0

    • Lepsze jest wielkie rondo (1)

      Ale u nas ronda buduje się na tej samej powierzchni co skrzyżowania. Pryzkład Sopot - takie rondo, że aż dziw, że tam nikt nie zginął - domalowali linie, wstawili znak ronda i jazda... Wielkie rondo rozwiązuje problem korków

      • 5 2

      • Tia, zwłaszcza w Chwaszczynie i Żukowie

        • 7 0

    • Super będzie bezpieczny wyjazd z Koperkowej!!!

      Już dawno powinny być tu światła!

      • 5 0

    • Mieszkam na Miętowej. Często mam problem z wyjazdem z posesji, bo nikt wpuścić nie chce. Jak zamontuja światła to wcale nie wyjade, bo wszystkim będzie się spieszyć, będą się ciasno ustawiać i mogę sobie stać i czekac do....

      • 0 0

    • Nie ma żadnego powodu by stawiać tam światła

      Chyba że prezydent ze świtą znów chcą się nachapać na boku. I pewnie o to chodzi właśnie.

      • 0 0

    • Popieram

      Poza tym najlepiej byłoby zrobić rondo na skrzyżowaniu z rdestową, z pasem jazdy na wprost od strony Tesco do miętowej, oraz prawoskrętami. A skrzyżowanie na miętową proponuję przemianować na krzyżówkę dróg równorzędnych, czyli obowiązywałaby "reguła prawej ręki".

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Rdestowa tylko dla mieszkańców i autobusów! (15)

    Codziennie mnóstwo kierowców skraca sobie drogę przejeżdżając przez Dąbrowę, powodując korki i niebezpieczne sytuacje. Co chwila potrącenia, zniszczone znaki, przejść przez przejście się nie da bo tak wszyscy się spieszą, a są 2 szkoły, przedszkola, żłobki, przychodnia, 2 przejazdy rowerowe... czy naprawdę ktoś musi zginąć zanim wladze pójdą po rozum do głowy i coś z tym zrobią? Rdestowa to nie obwodnica! Gdzie są progi zwalniające, gdzie ograniczenie do 30, gdzie jest fotoradar, gdzie jest policja na odcinku od giełdy do szafranowej? Z budżetu obywatelskiego mam to wszystko zrobić?

    • 72 41

    • Gdynia XXI w.

      100 % racji.Tym z Ratusza tylko eventy w głowie.

      • 3 7

    • A ty kto ? (6)

      Pewnie Janusz z ogrodzonego osiedla, żeby nie daj Boże somsiad z huśtawki na podwórku nie skorzystał

      • 15 6

      • (5)

        Jak somsiad skorzysta tak, jak należy, to problemu nie widzę w skorzystaniu z huśtawki, nawet całego placu zabaw. Ale jak jeden z drugim biją rekordy prędkości a dzieci z przerażeniem w oczach czekają przy przejściach, to już jest problem. I nie ważne kto, czy kierowca nowej X5 za gotówkę, który mieszka zaraz obok czy przedstawiciel w fabii, który goni target. Więcej oleju w głowie i rozwagi, samochód nie czyni Cię kimś lepszym i szybszym i nie uprawnia Cię do do gnania lewym pasem i jego blokowania zamiast jak cywilizowany człowiek zjechać na prawy. Tak samo na Rdestowej jest 50, to jedz maks 50 a nie więcej i obserwuj otoczenie, bo są znaki świetlne ze jest droga dzieci do szkoły, są przejścia, gdzie powinieneś ustąpić jeżeli pieszy chce przejść, jeżeli zatrzymuje się kierowca jadący z drugiej strony to masz obowiązek się zatrzymać.

        • 7 3

        • (4)

          Rozumiem, że o tych dwóch pasach to taka dygresja, no bo wiesz, że Rdestowa to jedna jezdnia po jednym pasie ruchu na kierunek, prawda?

          • 2 2

          • (1)

            I ma rację, bo jazda lewym pasem stała się już normą. Jak patrzę jak sznur samochodów ustawia się na lewym pasie, a prawy jest prawie całkowocie wolny, to nasuwa mi się jedno, że ludzie przestali myśleć, jak lemingi wykonują jakieś działania poparte brakiem logiki.

            • 5 1

            • Cóż...

              A ja sobie na spokojnie jadę tym prawym pasem, 100km/h na obwodnicy, odstęp przede mną do kolejnego auta 80m i tylko widze jak na lewym jeden drugiemu siedzi na ogonie i potem cała kolumna jeden drugiemu wjeżdża w d.... a potem korki, każdy musi się zatrzymać, popatrzeć, z tylu karetka na sygnale to po co zjechać na boki i zrobić miejsce? Lepiej petka rzucić z okna, przecież i tak jest brudni albo ktoś sprzątnie... aha, nie zjadę na awaryjny żeby zrobić korytarz życia bo jakiś kretyn oczywiście uważa, ze to pas dla jazdy skuterem....

              • 5 0

          • (1)

            Tak to dygresja, miałem na myśli głównie nasza obwodnicę i zachowania kierowców. Dojazd do konca obwodnicy w Chyloni wiecznie lewy pas 1-2 km korka mimo tego ze do lewoskrętu są dwa pasy bo wszyscy się spiesza, bo może mnie nikt nie puści w druga stronę wjazd z morskiej to samo, dla odmiany prawy pas na 2 km odcinku stoi a lewy wolny bo każdy już musi odpowiednio wcześnie zjechać, po co tam też są 2 pasy do skrętu w prawo? Wszystko to potwierdza ze nie liczba pasów a mentalność ludzka jest kluczowa

            • 3 0

            • Żeby zrobić tak jak byście/byśmy chcieli

              Toby trzeba z rdestowej deptak zrobić. Poza tym ja widzę codziennie swoich sąsiadów gnających grubo ponad przepisową prędkość nie tylko rdestową ale i osiedlowymi. Dlatego uważam, że to wcale nie przejezdni są tacy najgorsi, bo tubylcy nie są lepsi. Że o pierwszeństwie dla wyjeżdżających to już w ogóle nie słyszeli, byle ja pierwszy (Paprykowa, nagminnie...)

              • 0 0

    • no w sumie racja...centrum miasta tylko dla mieszkancow centrum i autobusow

      • 6 1

    • Możecie się już pożegnać ze "swoją" Rdestową (1)

      Dzięki "dalekowzroczności" planistów i włodarzy miasta poprzez zamknięcie dotychczasowego dojazdu do Chwaszczyna i zastąpienie go przedłużoną Rdestową, nastąpi rozjechanie Dąbrowy. Takie g*wniane planowanie występujące powszechnie - zróbmy główną arterię przez środek osiedla, najelpiej taką 70km/h z przejściami na wiaduktach albo podziemnymi. Tak się rozpieprza tkankę miasta. Zamiast robienia kilku alternatywnych tras przecinających tereny osiedli i jednoczesnego uspokojenia ruchu (w zamian za niestanie w korkach, jedź maks 50km/h) robi się jedną drogę - zabójcę pełną sfrustrowanych kierowców i przerażonych pieszych.

      • 5 0

      • Toć to pomysł GDDKiA

        • 1 0

    • współczuje

      bo z opisu wynika, rdestowa będzie obwodnica!

      • 4 0

    • Trasa Kaszubska

      Zaraz Rdestową puszczą Ci cały ruch jak stworzą Trasę Kaszubską. I planistów nic to nie interesuje. To będzie horror.

      • 2 0

    • Rdestowa to jest główna droga w mieście.

      Jeśli ci nie pasuje to wyprowadź się na wieś skąd pochodzisz

      • 0 2

    • zaorać i puszczać tylko furmanki

      • 1 0

  • przejazdem ...

    kiedy przejezdzam przez gdynie , widze miasto nowoczesne , zadbane . tylko ci ludzie jacys dziwni ...dodaje gazu !!!

    • 2 3

  • Włączenie do systemu tristar..... już się boję... Ten system jest największym wałkiem zaraz po lotnisku. Ktoś wziął za to gruba kasę, a system w ogóle się nie sprawdza. Korki, korki i cały czas korki, czerwona fala na glownych arteriach Gdyni, ale kasa wzięta a system dla picu tylko.

    • 18 2

  • Hahahah w listopadzie dokumentacje...etap projektowania to minimum pół roku przy niewielkiej liczbie gestorów...Wykonawca jest samobójcą, wykonanie projektu, uzgodnienie z rowerzystami, specjalistą od niepełnosprawnych, drogowcami, ludzmi od kanalizacji, PKT, Urzędem Miasta, itd. Złożenie stosownych wniosków na pozwolenie na budowe itd. To znając gdyńskie realia od roku w zwyż...

    • 7 1

  • Strach straszny co oni wymyślą

    Zrobią 3 pasy na każdym skrzyżowaniu, z czego:
    1 normalny, ale ze strefą dla pieszych jak na Abrahama
    1 buspas
    1 dla cyklistów
    Do tego ultrabezpieczna 8 cyklowa sygnalizacja świetlna Tristar

    • 10 1

  • oby nie przebudowali tak jak na Pogórzu skrzyżowania

    wąskie ulice, ostre zakręty, zatoczki oddzielające pasy bez sensu, zakety w kształcie fali? itd. i opóźnienia

    • 5 2

  • tylko

    Od pięciu lat piszę, o rondzie, na Nowo.- Rdestowej . I ciągle farba i marnotrawienie pieniędzy -gdynian.jakieś przeróbki i farba Kierowcy skracają sobie drogę, z Chwaszczyna na Wiczlino i dalej.EFEKT korki korki korki dlatego piszę po raz enty ----RONDO----

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane