• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują skrzyżowania na Dąbrowie

Michał Sielski
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej. Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.

Urzędnicy wybrali wykonawcę nowych projektów skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Dzięki temu zmniejszyć się mają uciążliwości, których wszyscy spodziewają się po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.



Stoisz w korkach na dzielnicowych ulicach?

Przypomnijmy: budowa Trasy Kaszubskiej ominie m.in. Chylonię i Cisową, ale wprowadzi też ruch tranzytowy na Dąbrowę. By zapobiec korkom, władze miasta już teraz zdecydowały się na przebudowę dwóch ważnych skrzyżowań. Projekt wykona firma Jaros - Inżynieria Ruchu, która zainkasuje za to 209,9 tys. zł. brutto.

Planowane zmiany na skrzyżowaniach:

  • trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
  • nowe oświetlenie,
  • nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
  • nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową,
  • włączenie sygnalizacji w system Tristar.


Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku. Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku.
- Bardzo się cieszę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. Wybraliśmy wykonawcę, a to oznacza, że w listopadzie będziemy mieli gotową dokumentację projektową, natomiast prace budowlane rozpoczniemy już w przyszłym roku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (127) 3 zablokowane

  • Gdynia przespała wiele lat inwestycji

    W innych miastach to widać, a w Gdyni zapaść i niemoc władzy. Kiedys symbol przebojowego rozwoju. Dziś zacofania. Dziękujemy Szczurek. Przyzna szczerze prawie nic nie zrobiłeś. Administrator a nie prezydent

    • 7 1

  • a po remoncie będzie gorzej niż przed (1)

    a oto przykłady Dąbka/Kwiatkowskiego, Sląska/Kielecka, Morska/Kartuska, Władysława IV bus pas i skręt w prawo , 4krotna przebudowa Chylońska/Północna, remont Wiczlińskiej bez zatoczek autobusowych a póżniej kolejny skrzyżowania z Filipkowskiego i wiele innych. Marnotrawstwo i bezmyślność lub po prostu sabotaż na zlecenie UM i ZDIZ. Projekty drogowe w Gdyni to przykłady jak można komplikować i zmniejszać przepustowość i tak skromnych dróg. Im dłużej są przy korycie tym gorzej dla mieszkańców i miasta ale jak się okazuje 67% czuje się z tym dobrze

    • 5 0

    • Niestety świetnie powiedziane

      • 0 0

  • Przebudowa skrzyżowania

    ul.płk.St.Dąbka z ul.E.Kwiatkowskiego na dzień dzisiejszy jest nie ukończona i wynosi już 46 dni kalendarzowych opóżnienia.( inwestycja wyliczona na 270 dni)-czas zakończenia wszystkich prac i oddanie do eksploatacji to 21.06.2019r.- Teraz demontuje się w kilku miejscach świeżo ułożoną kostkę chodnikową i wstawia w te miejsca nowe słupy energetyczne...Na środku skrzyżowania wyryto owalny otwór i buduje się jakiś kosmiczny pas rozdzielający. Dwa przejścia dla pieszych/na ul.Kwiatkowskiego i jedno na ul.płk.St.Dąbka nadal nie są oddane do eksploatacji dla pieszych. Czy tam prace prowadzone są za tzw."karę"..??? Wygląda na to,że nikt już tego nie chce definitywnie zakończyć-A jak będzie działać to skrzyżowanie to zobaczymy po wakacjach i uruchomieniu wszystkich dotychczas istniejących przejść dla pieszych ,a jeszcze należy poczekać na oddanie kolejnych inwestycji bud-mieszkaniowych w gm.Kosakowo...Boże chroń wszystkie kolejne inwestycje drogowe przed takimi wykonawcami jak znana w Gdyni firma...mamy trzy...maschinen

    • 2 0

  • już teraaz trajtek nie może wyjechać z Mietowej na centrum, jak nie staną samochody na Wiczlino w pewenj odległości

    jak podjadą na światłach to nie wykręci!
    znowu kolejne światła?dajcie spokój

    • 3 1

  • Tu nie ma znaczenia

    czy "komuchy" czy też -nie -komuszki...Pamiętam jak w PRL-u budowano lewą jezdnię ul.E.Kwiatkowskiego...Te bodajże 780 metrów wykonano w niespełna 8 miesięcy. Odcinek I od ul.W.Gruny/obecnie ul.Adm.J.Unruga do ul.Podgórskiej-4 miesiące i od ul.Podgórskiej do ul.płk.St.Dąbka kolejne 4 miesiące-a okazją do uroczystego oddania kolejnego odcinka była jakaś rocznica np.1 maja , 22 lipca czy tam rocznica(?) wielkiej rewolucji pażdziernikowej obchodzonej w PRL-u już ..listopadzie. Gdyby tempo prac tak samo szło z jakością to by chociaż ten istniejący do dzisiaj odcinek nie był by "tarką" z muldami i zapadliskami. PRL-się niby zakończył ale ci już "nowi" to drugiej jezdni ul.E.Kwiatkowskiego jeszcze nie wybudowali przez 30 kolejnych lat....Dzięki PRL-owi to mamy chociaż w byle jakim stanie ale jedną jezdnie ul. E. Kwiatkowskiego. A ul.płk.St.Dąbka na 3/4 swojej długości pamięta jeszcze lata 20-te XX wielu. Cała ta ulica ma ponad 7 km długości i łączy Oksywie-Obłuże-Pogórze Górne i tranzyt dla gm.Kosakowo i powiatu Puckiego

    • 0 0

  • W Gdyni/w Gdańsku i Sopocie

    nie rządzi nikt z PIS-u.....W Gdyni-ponad 20 lat rządzi jedna demokratycznie wybieralna opcja jak "Samorządność"-A kto wybiera ? Wybiera takie a nie inne ugrupowanie duża grupa np.75 tysięcy osób ze 182 tysięcy -uprawnionych do głosowania. Na wybory idzie nie więcej niż 110 tysięcy osób to stąd te wysokie teoretycznie wygrane. ( jak to brzmi !!!- niby 67% poparcia mieszkańców )-ale tych tylko co byli i oddali swój głos... a tego już nikt nie napisze. Teoretycznie mniejszość rządzi większością ale z ich winy-bo po co iść na wybory ? Po to-by może wygrał by ktoś inny...

    • 1 2

  • Ronda

    Dopóki w Gdyni nie nauczą się co to jest rondo i do czego służy, to Gdynia będzie stała w korkach.
    Przykładem i**otycznej przebudowy jest plan zmian skrzyżowania na Witominie - buspas na Rolniczej nie pomoże na korki.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby rondo turbinowe z pasem do skrętu w prawo bez wjeżdżania na rondo. Jest tam na tyle miejsca, ale po co - lepiej światłami ruch wstrzymywać - to gdyńska logika.

    • 2 0

  • Władze UM Gdynia to sabotaż

    Nic się nie zmieni, bo ciemny lud głosuje i nie czyta co się dzieje w tym biednym mieście.

    • 1 0

  • i**otyzm

    Ta planowana przebudowa skrzyżowania Miętowej i Wiczlińskiej to i**otyzm - robione znowu pod potrzeby deweloperka budującego domki w dolince Kaczej. Instalacja świateł ten ruch zablokuje. Dopóki nie będzie ulicy Nowaka Jeziorańskiego z Wiczlina do polifarbu, to żadna przebudowa niczego nie zmieni. Tylko utrudni przepływ pojazdów. No ale Gdynia to miasto wybojów i deweloperów, wobec czego będzie jak gryzonie zechcą. A ciemny lud bezrefleksyjnie głosujący na kamarylę 'ich miasto' dalej będzie to robił.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane