• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeciwnicy kładki na Ołowiankę opóźniają jej budowę

Katarzyna Moritz
7 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Wizualizacja kładki na Ołowiankę.

Członkowie Towarzystwa Opieki nad Zabytkami oraz Stowarzyszenia Nasz Gdańsk odwołali się do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego od decyzji pomorskiego konserwatora zabytków zezwalającej na budowę kładki przez Motławę na Ołowiankę. O ile opóźni to inwestycję?



Czy jesteś za budową kładki na Ołowiankę?

Zgodnie z planem, do końca marca powstał projekt budowlany dla kładki na Ołowiankę i rozpoczęto procedurę wydania pozwolenia na budowę. Gdy jednak pomorski konserwator zabytków wydał decyzję pozwalającą firmie Mosty Gdańsk (autor projektu budowlanego) na prowadzenie robót, Towarzystwo Opieki nad Zabytkami oraz Stowarzyszenie Nasz Gdańsk odwołały się od niej do Małgorzaty Omilanowskiej, minister kultury i dziedzictwa narodowego, która jest zwierzchniczką pomorskiego konserwatora.

Dlaczego?

- Przyczyny są bardzo proste. Kładka zaburzy historyczny krajobraz, który jest pod ochroną. Jej budowa jest sprzeczna z ustawą o ochronie zabytków i konserwator powinien o tym pamiętać, bo stoi na straży tej ustawy. To jest szkodliwe irracjonalne rozwiązanie, a podniesiona kładka będzie sterczeć jak miecz Damoklesa - podkreśla Andrzej Januszajtis, przewodniczący Stowarzyszenia Nasz Gdańsk, które od wielu lat kontestuje budowę kładki przez Motławę.

Jego zdaniem za cenę budowy kładki (ok. 13 mln zł) można kupić kilka nowoczesnych promów, które będą łączyły oba brzegi Motławy. Zdaniem Januszajtisa "takie rozwiązanie byłoby nie tylko tańsze, ale i nie blokowałoby żeglugi na Motławie".

Treść odwołania TOnZ do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (PDF)

Z kolei Tomasz Korzeniowski, prezes Towarzystwa Opieki nad Zabytkami, w piśmie skierowanym do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego podkreśla m.in., że "Przedmiotowa inwestycja jest karygodną próbą nieodwracalnej ingerencji w zabytek. (...) Jest ona zbędnym elementem, który nie tylko przez nazbyt wyróżniającą się formę, ale również samą obecność, barbaryzuje recepcję zabytku. Kładka ta nie jest elementem imperatywnym dla społeczeństwa i rozwoju miasta".

Oba stanowiska nie są nowe, podobne były wygłaszane już 11 lat temu, kiedy to zrodził się pomysł przerzucenia kładki przez Motławę, między ul. Rycerską zobacz na mapie Gdańskai Ołowianką.

TOnZ twierdzi, że budowa kładki zakończy okres swobodnej żeglugi w najstarszej części historycznego portu Gdańska, która tu odbywała się od wieków. Kartka pocztowa z końca XIX wieku. TOnZ twierdzi, że budowa kładki zakończy okres swobodnej żeglugi w najstarszej części historycznego portu Gdańska, która tu odbywała się od wieków. Kartka pocztowa z końca XIX wieku.
MKiDN jeszcze nie ustosunkowało się do wniosków ToNZ i Naszego Gdańska.

- Ministerstwo może podtrzymać decyzję konserwatora, uznać odwołanie Towarzystwa, albo też odesłać sprawę do ponownego rozpatrzenia - wyjaśnia Marcin Tymiński, rzecznik pomorskiego konserwatora zabytków.

Urzędnicy ministerialni nie będą jednak wsłuchiwać się w argumenty "za" i "przeciw" kładce, lecz zbadają sprawę od strony formalnej. Będą ustalać, czy przy akceptowaniu pozwolenia na budowę przez konserwatora zachowane zostały procedury.

Problem w tym, że na ministerialne decyzje można czasem czekać wiele miesięcy. Podobnie było w przypadku rozbiórki spichlerza Woli Łeb stojącego na Wyspie Spichrzów. Wtedy też odwołania od zezwalającej na nią decyzji trafiły do ministerstwa, w związku z czym nabrzeże wokoło Wyspy Spichrzów powstało ze sporym opóźnieniem, bo ministerstwo przez kilka miesięcy nie mogło podjąć żadnej decyzji.

Urzędnicy odpowiedzialni za inwestycję zapowiadają, że będą prosić o jak najszybsze rozstrzygnięcie sporu.

- Będziemy dzwonić i prosić o przyspieszenie tej procedury, ale przed jej zakończeniem nie możemy rozpocząć procedury inwestycyjnej i wyłonić wykonawcy budowy kładki. Może nam to pogmatwać terminy. Chcieliśmy zakończyć budowę w maju przyszłego roku, ale w tej sytuacji może się to nie udać - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje tę inwestycję.

Kładka, która połączy okolice ul. Rycerskiej zobacz na mapie Gdańska z Ołowianką, ma otwierać się i zamykać w czasie nie dłuższym niż 2 minuty, jej konstrukcja ma sprawiać wrażenie lekkości i tworzyć jak najmniejszą barierę wizualną w korytarzu widokowym Motławy.

Projekt kładki powstał w głowach architektów ze słoweńskiej firmy Ponting, która w 2013 roku wygrała międzynarodowy konkurs architektoniczny zorganizowany przez Gdańsk. Prace projektowe zostały zlecone gdańskiej firmie Mosty Gdańsk.

Koszt budowy kładki oszacowano na 13 mln zł. Złożą się na to po 3 mln zł Urząd Miejski i Urząd Marszałkowski, oraz elektrociepłownia EDF Wybrzeże, która przeznaczy na ten cel 7 mln zł.

Opinie (327) 5 zablokowanych

  • Przeciwnicy kładki to średniowieczne oszołomy. (39)

    Ta kładka będzie nas łączyć nie dzielić!!!

    Nie dajcie się zwieść frustratom i specjalistom od kur!!!

    Nie ma zgody dla średniowiecznych zacofanych wyznawców, którzy twierdzą, że kilkaset lat nie było kładki zwodzonej to teraz też nie będzie.

    • 417 331

    • Hmmm (6)

      Kładka jak najbardziej jestem na tak. Ale ten projekt kładki jest okropny i w ogole nie funkcjonalny!!!

      • 52 24

      • Projekt jest OK (4)

        Zobacz jak wyglądają nowoczesne kładki w Londynie, Edynburgu, Dublinie itd.

        • 29 42

        • właśnie nie tak!

          • 36 12

        • Widziałem wszystkie (1)

          I było kilka zdecydowanie lepszych np. Składający sie z 2 części obrotowy. Co w przypadku awarii siłownika ?? Ruch wodny bedzie zablokowany na kilka miesiący? Co w przypadku większego wiatru? Poczytaj dobie o tym projekcie, a nie oceniasz go wizualnie.

          • 16 5

          • przede wszystkim wizualnie jest zly

            i o tym jest ten protest.

            Jest nowoczesny, a to miejsce w Gdansku to nie jest odpowiednie dla nowoczesnych form jak ta

            • 19 12

        • chyba nie byles w Edynburgu ta kladka to nie Forth Bridge

          • 7 2

      • Jesteś za a nawet przeciw.

        • 8 0

    • Te kładkę projektował ignorant architektoniczny (5)

      Podniesiona wyglada ohydnie. Tu powinna być kładka obrotowa.
      To tak jakby pozwolić wybudować wieżowiec przy Długiej

      • 61 19

      • (3)

        Też uważam, że byś to lepiej zrobił.

        • 18 11

        • Oczywiście. (2)

          Student II roku juz by to lepiej zaprojektował.

          • 17 3

          • chyba że student ASP, albo Politologii (1)

            Bo na budownictwie po 2 roku to dopiero dobrze kluby studenckie obczaił

            • 6 8

            • Widać ze znasz sie na rzeczy, skoro student budownictwa miałby decydować o wyglądzie

              Jeśli w ogóle ma wpływ na wygląd to jedynie pośredni.

              • 5 1

      • och, doprawdy tragedia

        kładka raz na godzinę uniesie się na 4-5 minut, by tramwaj wodny albo statek przepuścić. straaaaaszne.;]

        • 3 1

    • (4)

      Wolaki protestują bo Jarek przesolił obiat a poza ty protestują bo wszystko jest be! Tępota PiSich lemingów przeraża nawet dwie tępe dudy

      • 13 46

      • (3)

        POpaprańcy protestują bo Tuskin opiernicza Kupacz, a poza tym protestują bo wszystko jest cacy a najbardziej obwodnica Inowrocławia! Tępota POpaprańców przeraża nawet dwa drewniane bronki

        nie puszczaj bronka phfffuuuuuu

        • 16 28

        • (2)

          Bronek i Donek a sprawa kładki

          • 11 2

          • zawsze się znajdą jakieś BARANY (1)

            co wiadomość na trojmiasto.pl o tym, że zaszczekał pies przerobią na wojnę PiS i PO. Kurna już tych artykułów i komentarzy nie można normalnie czytać, wy jełopy.

            • 29 3

            • Właśnie, debile wy partyjniaki

              • 5 1

    • (2)

      Zgadzam się, mostek tam potrzebny tylko szkoda że taki wybrali taki brzydki, zresztą jak większość co obecnie powstaje , marzył mi się po 1/3 murowany zdobiony, pasujący do historii Gdańska, otwierana tylko środkowa cześć, otwierana o ile potrzeba, pierwsze 15 minut godzinowe, reszta 45 zamknięte, każdy by wiedział co oczekiwac

      • 17 8

      • I to jest koncepcja

        • 3 2

      • nie uważasz, że to już jednak peryferia "starego miasta", więc można sobie pozwolic na coś bardziej ekstrawaganckiego?

        dla mnie brzydki jest np. zielony most. ciężki, betonowy, szary, jak przejazd dla czołgów... on jest wręcz tragiczny i totalnie nie pasuje do otoczenia, a jest w samym centrum. ciekawe że nikt o tym nie mówi, tylko o kładce, która wygląda o niebo lepiej i ma powstać totalnie na uboczu. może faktycznie kwestia przyzwyczajenia?

        • 0 2

    • Stowarzyszenie od niczego. (2)

      Te gn..e z tego zaściankowego stowarzyszenia pewno chcą coś "ugrać" A popędzić dziadów w (...).

      • 11 31

      • Popędzić Adamowicza!!!

        • 11 4

      • jak nie wiadomo o co chodzi, to z reguły chodzi o kasę

        podobnie jak golf czy jazda konna, żeglarstwo jest typem rekreacji dość elitarnym. przeciętny mieszkaniec raczej tymi jachcikami nie śmiga, bo go nie stać. kto wie, czy ktoś tym "oszołomom" po prostu nie płaci za te idiotyczne protesty, aby móc sobie dalej swobodnie oddawać własnym przyjemnościom...

        • 1 3

    • NIE dla kładki blokującej swobodny przepływ żeglugi - atrakcji w sercu Gdańska!! (2)

      • 31 17

      • (1)

        Przecież kładka będzie się podnosić w 2 min. zatem żadna przeszkoda dla żeglugi!

        • 8 9

        • Ma się podnosić a nie że będzie.
          W tym szkopuł, że projektantom wyszło 7 minut!!!

          • 6 5

    • nie ma zgody na brak zgody

      na budowę kładki

      • 7 2

    • Człowieku skąd Ty jesteś z Warszawy? Gdańsk i tak dostał po d*pie przez jakieś dziwne wybryki architektoniczne GDAŃSK, STAROWKA JEST BEZCENNA Mam dosyć patrzenia jak jakieś stolca wyrastają, bo ktoś ma wizję "nowoczesnego" stalowo-betonowego świata. Niech budują mosty, kładki betonowe "cuda" i co im się tam podoba POZA GRANICAMI STAREGO MIASTA

      • 21 5

    • W tej wersji kładki zgadzam się z protestującymi (1)

      Sama kładka ie wygląda źle, ale już ta budka na jednym z brzegów to jakiś koszmar. Pamiętam, że jednym z ciekawszych projektów była kładka w całości odnoszona i opuszczana na dno rzeki. To byłoby chyba najlepsze rozwiązanie. Ale za takiego gniota, ktoś pewnie dobrą premię dostał.

      • 10 4

      • no tak, na pewo bardziej estetycznie będą wyglądały te sterty mułu, glonów, wijące się węgorze, stare buty, zdechłe koty oraz inne ciekawe rzeczy ukazujące się po każdym uniesieniu takiej kładki na powierzchnię;)

        • 2 1

    • Aż się prosi o most zwodzony z nowej wałowej czyli ul. Ks. J. Popiełuszki (1)

      Drogowo-pieszo- rowerowy

      • 5 2

      • Ma przecież być połączenie Popiełuszki z Wiesława, więc po co sama kładka piesza oddalona od tego miejsca o góra 150 metrów?

        • 3 1

    • Budyń na Mazury macać kury a nie kładki w Gdańsku budować.

      • 6 5

    • ta kladke to sobie mozecie postawic gdzies na raduni a nie na starym miescie tutaj tylko taka ktora pasuje do otoczenia

      • 7 3

    • Przeciwnik (3)

      Jestem zdecydowanie przeciwny takiej kretyńskiej inwestycji. Pomijając fakt projektu, który może się podobać lub nie, ogromnym problemem jest zakłócenie żeglugi po Motławie. Zwolennik kładki twierdzący, że przeciwnicy są oszołomami jest spacerującym imbecylem lub właścicielem gruntu na Ołowiance lub na drugim brzegu Motławy i ma nadzieję, że zarobi. Wyobraźcie sobie sytuację w lato kiedy po Motławie co chwilę przepływa jakiś jacht, motorówka lub większa jednostka. Kładka musiałaby co 5 minut podnosić się i opuszczać totalna żenada. Poza tym na Ołowiankę pływa prom i tak naprawdę też nie wiem po co no chyba, że na siebie zarabia.

      • 10 3

      • Przecież tam jest taki brzydki hotel Hilton

        i dlatego budyń ciśnie z tą kładką, bo przecież wiadomo, że w budyniowie rządzą deweloperzy i hotelarze. Zresztą przecinał wstęgę na otwarciu tego brzydactwa.

        • 3 2

      • halo halo, tu się żyje! miasto jest dla ludzi (1)

        w głównej mierze właśnie dla tych, jak to ładnie określiłeś, "spacerujacych imbecyli", czyli mówiac bardziej fachowo pieszych, pokonujacych codziennie drogę z domu do pracy, szkoły, na zakupy czy nawet na spędzanie wolnego czasu w centrum i nic ci do tego! nie może być tak, że przez grupkę, stanowiącą MNIEJSZOŚĆ, która ma fanaberię sobie łódeczkami popływać, całe miasto na wschód od motławy będzie przez kolejne lata komunikacyjnie odcięte od reszty.

        • 2 2

        • pozatym prom nie plywa w nocy i w zime

          pozdrawiam

          • 0 1

  • Barany. (10)

    Zawsze się znajdą jakieś stare strupy, albo zielone barany od żab, co blokują rozwój cywilizacyjny!

    • 232 265

    • Baran, Biedra i Żabka a sprawa kładki

      jaka jest zależność panie Bronisławie?

      • 10 4

    • Tak samo mówili 30 lat temu (2)

      i mamy dzięki temu wszędzie wielką płytę, a jakże! Wspaniałe falowce, super wieżowce i wszędobylskie brzydactwo co kiedyś w imię rozwoju budowano.

      • 34 21

      • przynajmniej budowano... (1)

        i dłużej postoją niż obecne kartono-gipsy...

        • 7 13

        • poczekamy zobaczymy,poki co maja niecale 50 lat a juz wygladaja ochydnie i jakby zaraz mialy sie zawalic co poniektore.

          • 8 6

    • zależy

      Jak na to spojrzeć. Gdańska marina i tak jest mało atrakcyjna przez to że aby do niej dotrzeć trzeba pokonać kanał kaszubski. Kładka to pogłębi. Widać że masz marne pojęcie o temacie na który wyrażasz zdanie. Doczytaj, popytaj, poszerz horyzonty myślowe a potem się wypowiadaj

      • 12 1

    • Twoja jedyna woda ........ to piasek i muł.

      • 3 1

    • Odpowiedzcie mi na jedno pytanie... (2)

      .. ale proszę szczerze. Po co w ogóle ta kładka? Ale bez banałów pokroju żeby ludzie nią przechodzili. No jak kładka będzie to i będą przechodzić to przecież jasne, ale ja uprzejmie pytam o wyjaśnienie komu ona będzie służyć. Turystom? Jak jesteś na spacerze to przejdziesz się 500m dalej na stały most na końcu Długiej. Jak chcesz iść na koncert to ile razy chodzisz? raz na miesiąc? Co jest tam takiego że trzeba stawiać taki szmelc dokładnie na zakręcie Motławy jak 500m dalej mamy most. Wydaje mi się że za tą kładką są nieliczni mieszkańcy i właściciele parceli ''zza rzeki'' oraz ludzie, którzy żyją jeszcze systemem lat 70-80-90 gdzie na ołowiance były zakłady pracy.
      Dla mnie inwestycja bez znaczenia komunikacyjnego, kolejny most do nikąd w części miasta liczącej setki lat.

      • 7 2

      • Każdy na koncert albo samochodem podjeżdżaa, albo idzie od tramwaju z Podwala. Kładka potrzebna tylko deweloperom.

        • 2 1

      • a nie pomyślałeś, że właśnie dlatego że nic nie ma, kładka powinna powstać?

        dopiero wtedy coś zacznie się rozwijać na drugim brzegu, gdy stanie się on ogólnodostępny

        • 2 3

    • strupy to najchętniej zalały by wszystko betonem i zardzewiałą blachą lub super elegancką bazaltową cegłą a na koniec postawiły na środku piramidę ..

      • 0 0

  • Mają rację (9)

    Historyczne Śródmieście powinno takim pozostać. Betonują je co raz bardziej. Nieżeglowne mosty, zabudowa z innych epok, brak wspólnej wizji dalszej odbudowy... Nie potrzeba nam potworków w pięknej okolicy.

    • 268 180

    • to może się zdecyduj (1)

      bo raz piszesz: zabudowa z innych epok, brak wspólnej wizji dalszej odbudowy., a raz: w pięknej okolicy

      Kładka powinna powstać, a powód jest jeden i ten sam, od kiedy ludzie nauczyli się budować mosty: bo między brzegami jest rzeka, której nie ma jak pokonać

      • 30 19

      • Jest jak pokonać. Można zamiast kładki zainwestować w często kursujące promy.

        • 5 4

    • taa... i powinni prąd i kanalizacje odłączyć

      bo historycznie przecież ich nie było

      • 19 14

    • Krowia brama dla krów (3)

      To był kiedyś port, tutaj stały magazyny.
      ŻĄDAM dalszego przeładunku towarów.
      Niech przerzucają tutaj zboże, śrutę, niech śmierdzi bydłem.
      Niech krowią bramą chodzą krowy
      Też będzie historycznie

      A tutaj jakieś wymagania, żeby przez rzekę przejść!!!!

      • 11 2

      • ŻĄDAM? a może ŻONDAM?! (2)

        pisze się RZĄDAM gałganie

        • 2 4

        • Już widzę jak żonę da :)

          • 0 0

        • chyba w ufolandii

          Rządać? Jesteś pewien? :-D Bo kwestia gałgaństwa może się tutaj mocno zmienić :-D

          • 3 1

    • (1)

      tak i za kazdy przejazd promem bedzie trzeba zapłacic bo aż takie tanie te promy nie są .... trzeba serwisować tankować i utrzymać załoge do obsługi mostu wystarczy jedna osoba plus firma do konserwacji a teraz prom to przynajmniej 4 osoby plus serwis tankowanie pełna obsługa .... zastanówcie się ludzie którzy złożyli skarge chcieli aby Młode miasto nazwano Dzielnicą Solidarnści bo Młode miasto to niby nie historyczna nazwa...

      • 2 2

      • Promów nie będzie, bo to nowoczesne potworki niepasujące do historycznego starego miasta. Noszenie niehistorycznych kostiumów będzie karane chłostą, a jak wyjmiesz telefon komórkowy to zostaniesz spalony na stosie.

        • 4 1

  • Kładka powinna być zbudowana niezwłocznie, (6)

    jednak wybrany projekt jest okropny i za 5-10 lat będzie straszył jak nowoczesne kamienice na Długich Ogrodach. Takie pomysły szybko się nudzą i starzeją.

    • 198 94

    • co racja to racja (1)

      • 4 1

      • Nie racja a EREKCJA. Normalnie reklama środków od KONARA

        • 0 0

    • Nie martw się nowa kładka za 100 lat też będzie zabytkiem.

      • 2 2

    • (1)

      Ciekawe ilu z obrońców kladki na tym forum zna okolicę, w której ma się ona znaleźć. W tej chwili jedynie został uporządkowany rejon Filharmonii na Ołowiance i tak naprawdę to kładka będzie nas łączyć jedynie z Filharmonią, bo poza nią na drugim brzegu Motławy, w rejonie ul. Sienna Grobla nic do oglądania nie ma. Straszą ruiny byłej Rzeźni Miejskiej, spalonej i rozgrabionej. Za Kanałem na Stępce nie ma czego szukać. A jeśli ktoś chce pójść na Szafarnię, to od kładki będzie miał taką samą drogę jak od Stągiewnej. Większość turystów dochodzi teraz do Szafarni, niektórzy na Ołowiankę, gdzie są nowe nabrzeża. Najpierw uporządkujmy teren Siennej Grobli i sąsiednich uliczek, a potem można myśleć o połączeniu obu brzegów Motławy w tym miejscu. Do tego jednak rzeczywiście wystarczy często odpływający (i darmowy) prom. A do Filharmonii goście i tak przyjeżdżają w większości swoimi samochodami.

      • 6 1

      • no to życzę powodzenia

        podpowiem tylko, że nic samo się nie dzieje. kładka jest jedyną szansą dla tych zrujnowanych terenów po drugiej stronie. nikt normalny nie zainwestuje w dzielnicy, która jest tak fatalnie skomunikowana z resztą świata.

        • 0 1

    • no tak, to lepiej w ogóle nie budować

      i kolejne 20 lat chodzić na około, patrząc jak wszystko po drugiej stronie leży odłogiem i popada w ruinę, bo ludzie nie mają jak tam dojść. doprawdy, podejście godne "miłośników gdańska".

      • 2 3

  • Dobrze prawi! (3)

    Proponuję podróże kanoe, tratwą, wpław lub pływaczkach, historyczny krajobraz zachowany na mur beton!

    • 89 56

    • byle jak, (2)

      byle co, byle było. A gdzie gość od estetyzacji? Nie podskoczy, bo przecież pieniążki bierze z rąk, które musi całować. Forma tego kiosku ruchu jest z innej całkowicie bajki. Może pasuje do słoweńskich klimatów, ale na pewno nie do Gdańska. Ale tu jest coraz bardziej nasr*ne, bo decyzje podejmują urzędasy z wielkimi d*pami i małym zmysłem estetycznym.

      • 10 2

      • akurat tutaj szarzy urzednicy nie mieli za duzo do poqoedzenia...

        • 2 0

      • Szymański już został ściągnięty do zera.

        • 1 0

  • (10)

    Najfajniejszy byłby tunel.

    • 103 51

    • (8)

      Jak tunel to tylko imienia pana Bronisława :)

      • 9 14

      • rzygać się chce (6)

        Wszędzie z tą polityką musicie się wtrącać

        • 14 6

        • Pan Bronisław i Tobie obrzygańcu zapewni szczęście :) (3)

          • 7 10

          • Jak ten kondon wygra to ja wyjeżdżam z kraju (2)

            Ale to jest wnerwiające, wszędzie tylko piszą pis,po,lsd,komor,tusk,kgb,kaczor,donald,miler itd

            • 7 4

            • To już się pakuj!

              • 3 5

            • kondom

              • 2 1

        • (1)

          Nie róbcie polityki, budujcie tunele

          • 7 2

          • kto pod kim dolki i tunele kopie...

            • 1 4

      • Już jest

        plac ;)

        • 0 1

    • a co fajnego w tunelu?

      schody, ściana, czy sufit? z kładki to chociaż jakieś widoki będą. nie wiem co ona komu ma zakłócić, czy te protestujące barany nie wiedzą, że za tą kładką już kończy się hisoryczne śródmieście a będzie stopniowo wyrastać młode miasto z całą jego nowoczesną zabudową, typu muzeum ii wojny czy apartamentowcami brabank? ta kładka de facto wiele tu nie zmieni. ale oczywiście lepiej być na nie, bo nie.

      • 2 2

  • W ramach protestu niech wszyscy przeciw założą foliowe worki na głowę i policzą do tysiąca. (7)

    • 69 81

    • tak piękne, że aż nieprawdziwe

      • 3 5

    • Ten projekt (4)

      akceptował ktoś z workiem na glacy. Może to ty?

      • 15 7

      • (3)

        Od kiedy my na ty? buraku

        • 2 15

        • (2)

          nie pasi ci tykanie, to wyrzuć komputer, czy tam telefon,
          zapomnij o internecie, zwłaszcza o złudzeniu o anonimowości internetu,
          bo inaczej słoma ci z butów wychodzi, uwalana gumnem,
          jeszcze mi usyfi klawiaturę

          • 3 2

          • Nie będziesz mi życia ustawiać buraku. A słoma to ci z uszu wystaje

            • 1 6

          • ....

            Uwalana czym? Częścią gospodarstwa rolnego przeznaczoną głównie do młócenia zboża?

            • 1 1

    • i do owych foliowych woreczków na glowie

      niech ktoś puści bąka
      wrażenia niezapomniane
      podobne jak wsadzić sobie garnek na łeb i przyp_erdolić tłuczkiem do ziemniaków

      • 2 0

  • Niech pieniądze na kładkę dadzą deweloperzy, którzy tego potrzebują. (4)

    I niech powstanie nowy projekt, a nie ten penis stojący.

    • 171 46

    • a co jak potrzebują jej zwykli mieszkańcy? (3)

      co jeśli potrzebuje jej miasto? aby zrewitalizować rejony po drugiej stronie Motławy (każda odcięta dzielnica wcześniej czy później podupada - patrz Dolne Miasto)

      ale pewnie, zabrońmy wszystkiego. Ważne żeby klika Januszajtisa, sponsorowana przez Pellowskiego i jego kolegę od żeglugi, mogła wymusić niegraniczony dostęp dla łódek. Wiadomo, łódki są podstawą funkcjonowania miasta

      • 17 17

      • deweloperzy to biznes - nie Miasto. A i ludzie często nie mieszkają w tym co nowo wybudowane , tylko różnej maści słoiki i najemcy.
        Dolne Miasto przechodzi właśnie rewitalizację, a na zrewitalizowanej Wajdeloty chce mieszkać połowa młodych ludzi.

        • 8 4

      • Zwykli mieszkańcy jej nie potrzebują bo nawet (w większości) nie kojarzą po co miałaby powstać.
        Nie mów za UM w Gdańsku czy za kretynów typu młody Kydryński czy pseudo żeglarz Kusznierewicz.

        • 12 5

      • Zwykli mieszkańct

        Nie potrzebują tej kładki. Co niby miałaby im skrócić? Przejście znikąd donikąd? Ani po jednej, ani po drugiej stronie nie ma w pobliżu sklepów i komunikacji miejskiej. Mieszkańców też tylu co nic.

        • 13 3

  • Oszpeci (5)

    Kładka rzeczywiście oszpeci widok na Motławę, wystarczy popatrzeć na zdjęcie powyżej, ten stojący słup nie pasuje do zabytków a na dodatek zasłania widok na Ołowiankę, ponadto kładka ograniczy żeglugę, która jest dużą atrakcją turystyczną Gdańska. Mam nadzieję, że ta kładka nigdy nie powstanie, tym bardziej, że promy mogą sprawnie przetransportować ludzi na drugi brzeg.

    • 213 60

    • to se danziger promem do kibla w domu wiosłuj, a nie skazuj ludzi na banicje komunikacyjną

      a kładka wtopi się w tło jak reszta zabudowy i tyle co będzie krzyku

      • 10 30

    • A ja mam nadzieję że powstanie wbrew tobie.

      • 4 23

    • Ta kładka to reklama środka na sztywność KONARU

      • 1 0

    • Odpłatnie.

      Taki prom bedzie zapewne odpłatny. Najpierw 1 zl, potem 2, 3 itd

      • 1 3

    • te wasze śmieszne promy bardziej oszpecą, niż proponowany projekt lekkiej kładki

      zresztą jeden prom już mamy i nie widać, żeby miał jakieś ogromne wzięcie. po prostu ludzie nie chcą płacić i czekać.

      • 1 2

  • Janusze w akcji! (9)

    Koszt samej kładki lekko "kosmiczny" ale blokowanie dla samego blokowania to troszkę zbyt polskie...

    • 85 98

    • Januszjatis by wolał (6)

      aby w tym miejscu niemyci flisacy na śmierdzących próchnem łajbach przeprawiali mieszkańców, którzy będę mieli chwilę, aby w spokoju kontemplować drewniane rudery spichlerzy.

      Niech ten dziad już w kalendarz kopnie, bo się czytać tego jego fanaberii nie da.

      • 5 28

      • to spadaj starówko tam skąd piszesz (3)

        W gdańsku nie ma starówki dyletancie !

        • 14 2

        • (2)

          przyjezdni tego nie wiedzą, bo niby skąd? U nich zawsze była "starówka" i "centrum" a tu zonk

          • 7 0

          • (1)

            Uwielbiam ten kompleks gdańszczan na punkcie "starówki"...

            • 4 9

            • przeciez to paru oszolomow

              • 1 2

      • Zaiste, tyPOwy język miłości a'la Niesiołowski.

        • 6 1

      • nie ma co ludziom życzyć złego

        niemniej jednak chyba byłoby dla wszystkich lepiej, gdyby zajął się innymi, godnymi jego wieku sprawami. może by tak na jakieś rybki, grzybki, albo działkę dla uspokojenia niespokojnego ducha? do lasu, na pola, poza miasto, na wieś. tam jest idealne miejsce dla przeciwników rozwoju...

        • 0 3

    • kurcze ludzie przestańcie blokować

      nie palcie komitetów - zakładajcie własne (i chyba wiecie kto to powiedział)

      • 0 6

    • Zewsząd oszołomy

      Ci co blokują to mali ludzie

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane