Fakty i opinie

Przedłużenie linii do SKM Śródmieście gotowe w 75 proc. SKM-ki pojadą tam w marcu

Zobacz przystanek SKM Śródmieście z lotu ptaka


Sprawdziliśmy postęp na budowie przystanku SKM Śródmieście zobacz na mapie Gdańska wraz z ok. kilometrową linią. Inwestycja gotowa jest w 75 proc., a jej budowa ma się zakończyć w grudniu. Składy SKM-ki dojadą tam jednak dopiero w marcu 2015 r.



Zobacz wizualizację budowy przedłużenia linii SKM do przystanku SKM Śródmieście.

Zobacz wizualizację budowy przedłużenia linii SKM do przystanku SKM Śródmieście.

Jeszcze dwa i pół miesiąca powinna potrwać budowa przystanku SKM Śródmieście. Obecnie zaawansowanie prac wynosi ponad 75 proc. i wszystko wskazuje na to, że uda się zrealizować przedsięwzięcie w terminie. Inwestycja zlecona przez spółkę SKM zapewni pasażerom dojazd w rejon al. Armii Krajowej. zobacz na mapie Gdańska Obecnie składy z Gdyni dojeżdżają na stację Gdańsk Główny.

Choć wykonawca ma zakończyć budowę wartą ok. 66 mln zł w grudniu tego roku, to jednak pierwsze pociągi w barwach SKM przy nowym przystanku podróżni zobaczą dopiero w marcu. Powód? - Otwarcie przedłużenia naszej linii wymaga zmian w rozkładzie jazdy. Stąd będzie to możliwe najszybciej w marcu - przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Sprawdźmy jednak to co najbardziej interesuje m.in. podróżnych SKM-ki, czyli postępy na placu budowy.

Budowa przystanku SKM Śródmieście


Pierwsze prace przy budowie linii.

Pierwsze prace przy budowie linii.

Największe zmiany od ostatniej naszej wizyty w maju obecnie można dostrzec w rejonie al. Armii Krajowej, gdzie powstaje przystanek SKM Śródmieście - przyszły przystanek czołowy SKM, z którego pociągi będą odjeżdżać wyłącznie w kierunku Gdyni. Nad peronem pojawiła się wiata o konstrukcji stalowej. Wykonane zostało także jej zadaszenie, które dodatkowo jest w 80 proc. obłożone panelami. Posadzkę zyskał także sam peron nowego przystanku.

Na wysokości peronu SKM Śródmieście wykonano grodzie stalowe, które stworzą niezbędny mur oporowy zabezpieczający skarpę na granicy terenów kolejowych i miejskich. Praktycznie gotowa jest też konstrukcja schodów prowadzących z przystanku tramwajowego na przystanek kolejowy. Wykonawca obecnie montuje konstrukcję wiat nad nowymi schodami, a obok nich ok. 3 metry ponad powierzchnię wystaje stelaż pod przyszły szyb windy.

Co ciekawe, nowy przystanek posiada dodatkowe zejście do tunelu, które w przyszłości ma posłużyć jako dojście do powstającego tuż obok centrum handlowego pn. Forum Radunia.

Torowisko praktycznie gotowe


Niemal na całej długości projektu, czyli od Wiaduktu Błędnik do Wiaduktu Biskupia Górka, wykonawca ułożył torowisko kolejowe. Na miejscu pracuje podbijarka torowa, która reguluje płaszczyznę nowego torowiska.

Na stacji Gdańsk Główny dokonano też modernizacji torów nr 9 i 11 - są to tory boczne, dla których niezbędna była lekka korekta geometrii ze względu na utworzenie nowego głównego ciągu torów 501 i 502 w ramach przedłużenia linii SKM.

Wykonawcy pozostało wyłącznie ułożenie rozjazdu tuż przed nowym przystankiem SKM Śródmieście. Prace torowe toczą się także w sąsiedztwie przebudowanego peronu trzeciego na stacji Gdańsk Główny.

Peron 3 na stacji Gdańsk Główny


Czy nowy przystanek SKM Śródmieście ułatwi ci podróże po Trójmieście?

tak, dostęp do linii kolejowej będzie łatwiejszy i bardziej wygodny 40%
tak, ale nie będę z tego przystanku korzystał(a) często 22%
nie, ale i tak będzie to ważny przystanek na linii SKM 20%
nie, wybieram inne środki lokomocji 18%
zakończona Łącznie głosów: 884
Inwestycja obejmowała modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego. Nowy obiekt na linii jest praktycznie gotowy. Ustawiono historyczną wiatę, której podpory musiały przejść renowację. Zamontowano na nich dach, który został już zaizolowany. Całość oświetlą ozdobne latarnie.

Gotowe są też schody dla podróżnych z tunelu wiodącego do dworca PKS i na tramwaj. Osoby niepełnosprawne, rowerzyści, czy matki z dziećmi w wózkach będą miały do dyspozycji windę, której szyb jest już gotowy. Brakuje samej kabiny i silników.

Nowy przystanek

Brak rozjazdów - połączeń linii dalekobieżnej z powstającym przedłużeniem SKM będą powodować perturbacje w ruchu. Najważniejszy minus przedłużenia linii SKM to brak wpięcia go w linię dalekobieżną za przystankiem SKM Śródmieście w kierunku Oruni.

Nie ma też szans na to, by pociągi linii z PKM wjechały na tory przy przystanku SKM Śródmieście. Dlaczego? Brakuje rozjazdów, które umożliwiłyby to za stacją Gdańsk Główny patrząc od strony Wrzeszcza. Owszem, jest taka możliwość przed Gdańskiem Głównym, ale w Urzędzie Marszałkowskim, który organizować będzie ruch na linii PKM, istnieje przekonanie, że PKM i SKM nie powinny sobie wchodzić w tory.

Jest jednak szansa, że SKM umożliwi bezpośredni przejazd z Tczewa do Gdyni. Rozjazdy dają możliwość zjechania z linii dalekobieżnej w Gdańsku Głównym jeszcze ok. 300 metrów przed nowym peronem nr 3.

Zakres budowy przedłużenia linii 250

Kolejowa inwestycja w Gdańsku dzieli się na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmuje ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ma ułatwiać winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów zostanie wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji jest budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie zostanie ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Opinie (131) 5 zablokowanych

  • (8)

    bieda z nędzą. To już dawno powinno być gotowe i brak możliwości przedłużenia do Tczewa - skandal

    • 132 46

    • prawda, natomiast lepiej jesli jest tak, niz nie byloby wcale (1)

      licze na to, ze mozliwie szybko poprawione zostana bledne zalozenia. PKM powinien dojezdzac do Srodmiescia.

      • 21 3

      • Myśle że to by było cieżkie do zorganizowania w godzinach szczytu... jeśli chodzi o połczączenie PKM + SKM...

        Co do kwestii pociągów Gdynia - Tczew obsługiwanych przez SKM.. no tuta aktualnie wszytsko bd "po staremu" tzn z torów SKM pociąg pod błędnikiem przejedzie na tory dalekobieżne i dalej wjedzie na stacje Gdańsk Główny na peron dalekobieżny (i dalej do Tczewa). Narazie nie bd pożliwości dojazdu na śródmieście jednak licząc ze róznie dobrze na głownym można sie przesiasc na tramwaj/ autrobus to jest to kwestia tak naprawde bez wiekszego znaczenia myśle.

        W tej inswetycji priorytetem było umożliwienie przesiadki na tramwaj na południe z SKM-ki bezpośrednio na al. Armii Krajowej, bez konieczności zajazdu tram na Dworzec Główny (o wiele łatwiejsza obsługa tego zadupia...) ;]
        Jeśli dodać do tego nowe linie tramwajowe w przyszłości to już w 2020 będzie tam miasto..;)

        • 13 1

    • a ile malkontencie Tczew i ty możecie się dołożyć do przedłużenia linii do Tczewa ?

      • 21 8

    • Przeprowadż się z wiochy do Trójmiasta i po klopocie!

      • 12 16

    • (1)

      niestety słabo, przystanek na uboczu i pasuje w zasadzie tylko mieszkańcom Chełmu i dzielnic południowych bo jest dobre dojście na tramwaj. Gdyby był pod płytą na terenie dawnej Gildii to byłoby fajnie. Zresztą co to za planowanie denne że oczywiście spółki pkp nie mogą się dogadać i linia jest ślepa a na wysokości Zroślaka wystarczy chociaż z 1 toru łącznice. szkoda gadać 60 mln wyrzucone w błoto

      • 13 7

      • mowisz o odleglosci 200m...

        Bez przesady, to sa 2 minuty pieszo, nie mowiac, ze bedzie opcja przejscia w taki sposob, aby wyjsc praktycznie tam, gdzie chcialbys miec ten przystanek.

        • 0 0

    • Tak naprawde budowa tej stacji (1)

      ma uszczesliwic bande urzedasow z urzedu wojewodzkiego i marszalkowskiego, ktore sa obok. No i tyle w temacie tej inwestycji.

      • 4 6

      • Jakby było bliżej Głównego, to byś narzekał, że za blisko Urzędu Miejskiego, jakby było na Lipcach, to że Urzędu Dozoru Technicznego, a na Św. Wojciechu - Urzędu Pocztowego Nr 19. Masz manię prześladowczą, marudo ;)

        • 2 2

  • Dron (3)

    Przydaje się Wam - filmy coraz ciekawsze :)
    A przystanek jak najbardziej potrzebny - wygląda fajnie.

    • 67 15

    • Pomysłowo

      nagrywali ze zdalnie sterowanego samolociku :D

      • 6 0

    • pięknie władować się phantomem pod ścieżkę

      czy PAŻP wiedział? ULC wydał zgodę czy może donieść uprzejmie?

      • 3 7

    • dron

      wygląda na cieniu jak DJI fantom

      • 7 0

  • Niemcy planowali ten przystanek juz w latach 30tych, Polakom się udalo wybudować juz 80 lat później (24)

    To pokazuje nasze prawdziwe miejsce w rozwoju cywilizacyjnym

    • 97 72

    • Niemcy planowali też podbój świata. (3)

      • 46 6

      • Obyśmy nie próbowali iść w ich ślady w tej kwestii (2)

        • 24 5

        • (1)

          no "nasi" politycy właśnie próbują nas wepchnąć do wojny z Rosją
          także kto wie

          • 15 21

          • Nie, nie próbują tylko nasze "wspaniałe" społeczeństwo nie widzi problemu w grasującym agresorze póki same w nos nie dostanie. Nie rozumiem jak można być tak krótkowzrocznym. I naiwnym, aby myśleć że ten konflikt dotyczy jedynie Ukrainy.

            • 22 10

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Niezupełnie. (11)

      W niemieckich czasach w tym miejscu BYŁ przystanek Danzig Petershagen. peron był między torami istniejącej linii do Tczewa. Nie był planowany, po prostu istniał i funkcjonował. Zlikwidowany dopiero w polskich czasach ok.1960. Już kilka lat po likwidacji powstał pomysł budowy "nowego" przystanku, który własnie jest realizowany. Z wykorzystaniem terenu zajmowanego sto lat temu przez ten dawny przystanek.

      • 25 5

      • Petershagen był dalej,przy Zaroślaku,CKU i wiadukcie oruńskim (8)

        • 21 0

        • (7)

          To nie jest żaden wiadukt oruński ani wiadukt Biskupia Górka jak wielokrotnie powtarza się na tym portalu, ten wiadukt jest na Zaroślaku wprost z wiaduktu skręca się w prawo w ulicę Zaroślak, oba przystanki autobusowe przy wiadukcie też noszą taką nazwę... Jedyny wiadukt który można nazwać Biskupia Górka to ten na początku Armii Krajowej, gdzie jest przystanek tramwajowy Centrum

          • 14 1

          • "Wiadukt oruński", bo prowadzi na Orunię. Piszę tak, żeby odróżnić od wiaduktów na Chełm i na Warszawę. (6)

            Faktycznie wiadukt znajduje się na Zaroślaku.

            • 6 5

            • (5)

              Możesz sobie pisać co ci się podoba, ale rzeczywistości nie zmienisz, to nie jest żaden wiadukt oruński, nie ma też wiaduktu warszawskiego ani chełmskiego...

              • 6 3

              • (4)

                a co jest?

                • 3 5

              • (1)

                Wiadukt na Zaroślaku

                • 6 1

              • Wkrótce do rozbiórki

                • 3 0

              • Ja jestem (1)

                • 4 0

              • U "Zdzicha" ???

                • 1 0

      • (1)

        Niezupełnie."W niemieckich czasach w tym miejscu był przystanek Danzig Petershagen."
        Wejście na ten przystanek było po wojnie od ul Augustyńskiego. Przed wojną przy Gimnazjum Polskim, po wojnie przy Technikum Mechaniczno-Elektrycznym. Przystanek ten Biskupia Górka, potocznie nazywany przez miejscowych Pietraszek, był ca 300 metrów dalej w stronę Oruni od obecnie budowanego.

        • 16 0

        • Skoro przystanek nosił nazwę Petershagen to nie można go nazywać Biskupia Górka ( Petershagen to przedwojenna nazwa dzielnicy Zaroślak, Biskupia Górka to Bischofs Berg )

          • 6 0

    • ....

      szwabski s.....synu!

      • 4 28

    • niemcy planowali otworzyc najlepsze lotnisko we wszystkim już kilka lat temu

      do dzisiaj wszystko zamknięte. solidnosc niemiecka ja ja helmut ja ja

      • 13 5

    • Ale tam w pobliżu

      był przystanek, czynny jeszcze chyba parę lat po wojnie.

      • 13 0

    • ... a Niemcom nie udało się nigdy.

      • 8 2

    • uprzejma uwaga (1)

      Niemcy tam ZBUDOWALI przystanek a Polacy zdewastowali!
      Za ibedekerem:
      "w 1908 r., budowę przystanku kolejowego Gdańsk Biskupia Góra (Danzig Petershagen) zlokalizowanego na linii Tczew - Gdańsk w głębokim wykopie. Przykryty 100-metrowej długości wiatą wyspowy peron, na którym znajdował się budynek kasowy oraz poczekalnia z toaletą, dostępny był ze wspomnianego wcześniej wiaduktu. Przystanek oddano do użytku w 1909 r. "...

      • 18 0

      • Skoro przystanek nazywał się Petershagen a nie Bischofsberg to dlaczego nazywacie go Biskupia Góra skoro Petershagen to dzielnica Zaroślak...

        • 3 0

    • Ale pokazuje tez twoje miejsce w rozwoju cywilizacyjnym.

      • 0 4

  • Budowali, budowali (6)

    wydali miliony. I zbudowali przystanek jak w XIX wieku. Gratulacje. Nie zapomnijcie pierdyknąć galerii handlowej z tymi samymi sklepami, co we wszystkich innych galeriach.

    • 120 10

    • Bubel (5)

      Po co to budowali jak nie ma wpięcia w tory dalekobieżne.
      Skoro nie ma rozjazdów, to należy je zrobić i po problemie.
      A co do tego że PKM nie powinna wchodzić w tory SKM, to dlaczego Przewozy Regionalne i pośpiechy InterCity mogą śmigać po torach SKM, robiąc niezłe zamieszanie przy okazji.
      W SKM i Urzędzie Marszałkowskim pracują chyba ludzie niedorozwinięci umysłowo.

      • 21 4

      • Tak. A miejsce na te tory to niech wyczarują... (3)

        • 1 8

        • Jest miejsce (2)

          Rozjazd czyli inaczej zwrotnica zajmuje około 15 metrów dlugości torowiska.
          Także miejsce jest na 30 rozjazdów.

          • 11 2

          • Nieprawda

            • 3 4

          • ...

            Ktoś palnie głupotę, a wszyscy to łykają bez zastanowienia i dają łapki w górę...jak te pelikany.
            Taki to poziom większości geniuszy na tym portalu.

            • 1 7

      • taki sam jak przy ECS

        Za 300 mln zbudowali "zabytek" (hihihi, pożal się Boże), no ale EUROPEJSKI zabytek, i zasłonili go paskudnym parkingiem, który wygląda jak stary szrot ! OT i mądre głowy! No ale bądźmy DUMNI z inwestycji. Przecież to wizytówka Gdańska.... ( hihihi !!!) Koniec świata!!!

        • 0 1

  • Proponuję Gdańsk Główne Miasto (17)

    Zamiast przystanku Śródmieście... trudna do wymówienia nazwa dla turystów.

    • 55 40

    • to może zamiast Gdańsk zróbmy Danzig jak kiedyś ?? (2)

      • 25 11

      • bo "Glowne Miasto" jest banalne ;)

        Dodatkowo "Gdansk Glowny" i "Gdansk Glowne miasto" jest przepisem na kosmiczne pomylki...

        • 31 0

      • i może jeszcze wagon

        "nur fur deutsche"?

        • 15 1

    • Zgadzam się. Gdańsk Główny też jest w Śródmieściu, więc nazwa "Śródmieście" może być myląca. (2)

      Gdyby nie to, że w Gdańsku wszystko jest nie takie, jakim się wydaje, może byłoby przystanek nazwać "Gdańsk Stare Miasto" (założę się, że byłoby czytelniejsze dla 99% przyjezdnych, ale u gdańszczan wywołałoby zawał serca ;-) ).

      • 14 10

      • Co wy pieprzycie, ludzie (1)

        Obecny Dworzec Gdańsk Główny tak naprawde leży na terenie Starego Miasta (ratusz przy Korzennej 200m od torów i 300m od Dworca), a nowobudowany przy UW mógłby nazywac się Dolne Miasto lub Biskupia Górka, ale nie Śródmieście.

        • 6 0

        • Daj mu spokój,przecież widzisz,że z Gdyni...

          • 4 0

    • (1)

      A nie może się nazywać po prostu Centrum, tak jak przystanek tramwajowy?

      • 21 3

      • ten przystanek nazywa sie Centrum, bo na starych wyswietlaczach w stopiatkach Sródmiescie nie wlazło

        mam nadzieję, ze wraz z oddaniem przystanku skm, ztm zmieni nazwe przystankow tramwajowych.
        A tak na marginesie to najbardziej odpowiednia byłaby nazwa Gdansk Zadupie, a nie Centrum

        • 5 4

    • Gdańsk Biskupia Górka

      :)

      • 16 3

    • A może Gdańsk Miasto? (1)

      Tak jest w Toruniu, gdzie dworzec główny jest dość blisko centrum, ale jednak po drugiej stronie Wisły, a Toruń Miasto jest w śródmieściu

      • 6 3

      • A w gdyni powinno być "Gdańsk Wieś"?? :D

        • 10 13

    • (4)

      Polacy zawsze mieli problem z nazewnictwem... powinno być jak najprościej i jak najkrócej latwo do wymówienia dla zagranicznych turystow. W Sopocie np istnieje park im Prezydenta Rzeczypospolitej Lecha Kaczynskiego wraz z Malzonka zamiast po prostu Park Kaczynskiego

      • 17 2

      • Polacy zawsze mieli i nadal mają jakieś kompleksy wobec zagranicznych turystów

        A tymczasem turyście przyjeżdżającemu do Polski wystarczy żeby nie dostał bez powodu w zęby od jakiegoś głąba w dresie i żeby pani w kasie PKP umiała coś więcej po angielsku niż wydukać "no".

        Zapewniam Cię, że turysta przyjeżdżający do Gdańska ma serdecznie w d.. jak nazywa się budowana w bólach nowa stacja SKM. ;)

        • 15 4

      • park kurdupla (2)

        albo park knypa bylby jeszcze lepsza nazwa

        • 4 10

        • Trochę szacunku dla legalnie wybranego Prezydenta Polski (1)

          • 8 6

          • byl prezydentem mojego kraju, nie moim

            Nie prezentowal moich interesow, nie uwazalem, aby byl dobrym prezydentem.

            Nie mam zamiaru obrazac zmarlego, bo nie ma mozliwosci obrony. Natomiast nie bede tylko dlatego, ze z powodu wyborow zdecydowal ryzykowac zyciem 100 osob ze znanym skutkiem, zapominal jak zle reprezentowal interesy Polski*.

            ----
            * o bedziecie go bronic Gruzja. Chcialbym zauwazyc, ze na pomaranczowa rewolucje tez polecial, kto mogl. Darmowe punkty w sondazach. Kwasniewski zrobil dokladnie to samo. Inna sprawa, ze juz wtedy wykazal sie wielka "odwaga" zmuszajac pilotow do lamania wszelkich norm bezpieczenstwa. Niestety nie byl to jedyny raz. Natomiast byl to ten raz, kiedy udalo sie.

            • 1 2

    • Biskupia Gorka

      Moze byc jak kiedys bylo Gdansk-Biskupia Gorka.

      • 2 1

  • Może warto zorganizować grupę (4)

    artystów albo chociaż graficiarzy by za w czasu wymalowali tam jakieś grafiki związane z Gdańskiem (ale nie z pomorskimi politykami czy walesotworami !!)

    Myślę, że 300 tys. zł na "reklamę" w serialu można zmniejszyć do 50-100 tys. zł i przeznaczyć na to. Może chociaż na podkład na ścianę by "szprajem" jej nie pomazali "otagowali" ?

    Przecież SOK nie upilnuje tych powierzchni a Straż Miejska ledwo pilnuje swojego mienia ...

    • 41 10

    • SOK (2)

      SOK-u już nie ma w SKM, teraz biegają jacyś emeryci z prywatnej firmy ochroniarskiej którzy nie potrafią sobie poradzić z pijanym menelem, to co dopiero z wysportowanymi małolatami co bombią grafitti na pociągach.

      • 11 1

      • Ochrona SKM

        Mam wrażenie że SKM-ka zwerbowała właśnie pociągowych meneli i bezdomnych, ubrała ich w mundurki z napisem "Security", dała plastikowe pałki ze sklepu z zabawkami, kajdanki z Sex-Shopu i wysłali ich aby pilnowali porządku w pociągach. Tak to właśnie wygląda.
        Przy okazji mam prośbę to panów ochroniarzy z nocnej zmiany o częstsze używanie mydła i wody, bo niestety śmierdzą jak kloszardy.

        • 13 2

      • a najlepszy jest taki mega grubas z tej "ochrony"

        ledwo się mieści w przejściu pomiędzy siedzeniami

        • 4 0

    • A dlaczego straż miejska miałaby pilnować kolei mienia?

      Nie masz zielonego pojęcia o tym, kto za co jest odpowiedzialny, ale swoje pseudomądrości musisz światu objawić. Ty możesz sąsiadowi za friko samochodu popilnować.

      • 5 1

  • Wspaniała inwestycja za miliony dla grupy urzędników Urzędu Wojewódzkiego.

    • 33 15

  • Skandal (1)

    w Urzędzie Marszałkowskim, który organizować będzie ruch na linii PKM, istnieje przekonanie, że PKM i SKM nie powinny sobie wchodzić w tory. Niektóre statki też może nie powinny wchodzić do portu, a może zbudujmy kilka portów, żeby sobie statki nie wchodziły w "burtę"
    Co za bzdura w UM -Jeżeli jest prawdą co pisze redaktor.

    • 67 9

    • V

      Mamy w kraju wybitnych ekspertów od transportu kolejowego i morskiego, i witamy ich na forum!

      • 8 3

  • I tak nie zagłosuję na Budynia (3)

    .

    • 77 25

    • A co Budyń ma wspólnego z inwestycjami kolejowymi (2)

      i urzędnikami Urzędu Marszałkowskiego? Możesz go nie lubić, ale się nie ośmieszaj swoją ignorancją i brakiem podstawowej wiedzy. Po co takim ludziom głos w wyborach, skoro nie potrafią świadomie go użyć? Obywatel z bożej łaski...

      • 7 7

      • A co Budyń ma wspólnego z inwestycjami kolejowymi (1)

        9,6% jako reprezentant gminy w spółce SKM.

        • 10 4

        • czyli rozumiem, ze jak bedzie brudne siedzenie w jakims pociagu to jego osobista wina?

          • 2 0

  • wydajemy miliardy na inwestycje (2)

    ale jakos mnie one nie cieszą, jak widze kilometry ekranow w centrum miasta, czy obok torów na Przymorzu. Juz sa popisane i uje..brudne. Nikt o to nie dba.
    Nie mowiać o estetyce przystanku Srodmiescie, on juz za Gomułki byłby przestarzały. Moze pora zobaczyc jak to robią na swiecie lub w Polsce we Wroclawiu, Poznaniu, Warszawie i zacząc budowac po miejsku, a nie skrzyzowania z wyspami centralnymi wielkosci stadionu. O czyms takim jak priorytet dla tramwajow juz nawet nie pisze...

    • 61 11

    • nie mamy inżynierów (1)

      wielopoziomowe, zwarte rozwiązania wymagają wyobraźni i technicznych umiejętności. Produkty naszej uczelni nie mają często obu tych cech.
      Pozostaje nam mieć nadzieję na drobne sukcesy: ruchome schody między PKP,a PKS. Połączenie ZKM z dworcem głównym PKP itd.

      • 14 2

      • juz do Tczewa wystarczy wajzec dla porownania co mozna a co sie buduje

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.