- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (139 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (146 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (58 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (408 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Przejazd pociągiem retro po bajpasie kartuskim
W piątek odbędzie się ostatni przejazd bajpasem kartuskim przed rozpoczęciem modernizacji tej linii kolejowej. Tego dnia wykonanych zostanie kilka kursów pociągiem retro, głównie na trasie Gdańsk-Kokoszki - Kartuzy. Na obu stacjach zorganizowane zostaną festyny, podczas których będzie można wygrać bilety na przejazd.
Pożegnalnych przejazdów w sumie będzie kilka, a niektóre z nich pojadą także częściowo po linii PKM. Specjalne przejazdy odbywać się będą zabytkowym pociągiem z historycznymi wagonami retro i lokomotywą SM42.
Rozkład jazdy pociągu retro:
- Gdańsk Główny (9:30) - Kartuzy (10:43) - Kokoszki (11:23),
- Kokoszki (11:39) - Kartuzy (12:26),
- Kartuzy (12:43) - Kokoszki (13:24),
- Kokoszki (13:40) - Kartuzy (14:43) - Gdańsk Główny (16:12),
- Gdańsk Główny (16:30) - Gdynia Główna (17:25) - Gdańsk Główny (18:00).
Na pierwszy przejazd z Gdańska Głównego przygotowanych jest ok. 100 biletów. Na kolejne kursy między Kokoszkami a Kartuzami ok. 160.
Jak można zdobyć bilety?
Po pierwsze, biorąc udział w konkursach, jakie będą organizowane podczas festynów 4 czerwca. Oba zaczną się o godz. 10 przy dworcach kolejowych - nowym w Kartuzach i starym, nieczynnym w Gdańsku-Kokoszkach.
Po drugie, śledząc profil PKM na Facebooku, na którym w tym tygodniu będą rozdawane bilety na każdy z przejazdów planowanych 4 czerwca.
Czym jest bajpas kartuski?
Tzw. bajpas kartuski to kolejowy objazd, którym będą jeździły pociągi podczas elektryfikacji linii PKM, jak i rozbudowy oraz elektryfikacji linii 201 należącej do Polskich Linii Kolejowych.
Budowa 17,5-kilometrowego, jednotorowego odcinka została podzielona na dwie części.
- Modernizacja ok. 16 km istniejącej linii Gdańsk-Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz, którą zrealizuje PKP PLK za 91 mln zł.
- Odbudowa niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk-Kiełpinek - Gdańsk-Kokoszki - za inwestycję wartą 43 mln zł odpowiada PKM.
PKM umowę na swoją część prac podpisała 22 grudnia 2020 r., zaś PLK 26 lutego 2021 r.
W obu przypadkach prace mają się zakończyć do końca 2022 r.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-31 14:50
Super sprawa! Tylko SP45 + zielony czteropak piętrusa (10)
Taki zestaw powinien kursować codziennie na PKM, a nie tylko w retro.
- 50 10
-
2021-06-01 16:42
Taa, najlepiej jeszcze SP45 w wersji z czynnym ogrzewaniem parowym. Niech jeździ raz do roku, ale osoby korzystające codziennie z PKM (która w założeniu jest linią kolei miejskiej) mają komfort jazdy jaki jest standardem w XXI wieku.
- 0 0
-
2021-05-31 16:55
Kolonie i obozy na Kaszubach (7)
Ten zielony, wesoły pociąg przypomina mi obozy i kolonie na Kaszubach za czasów komuny..
Lato, szczęście, beztroskie chwile, wiatr we włosach...
Ehh , młodość...- 17 2
-
2021-05-31 20:42
(1)
Zielona lokomotywa spalinowa, oliwkowe wagony piętrowe, plecak na aluminiowym stelażu, namiot, spodnie dzwony, gitara, ognisko, wino owocowe, kaszubskie jeziora i lasy.
Kiedyś byle co cieszyło. Teraz ludzie mają wszystko i nic ich nie cieszy. Tylko depresje i tabletki na głowę.- 16 1
-
2021-06-01 00:08
kiedys to byly czasy, teraz nie ma czasow
- 7 0
-
2021-05-31 17:16
Komuna.. szczęście, beztroskie chwile (4)
W kolejce za chlebem o 4 rano mając 7 lat...
Ech młodość
No chyba że mama stała w kolejce,....- 7 12
-
2021-06-01 07:53
Za komuny nigdy nie stałem od 4 rano za chlebem, nasluchales sie synku TVPis
- 3 2
-
2021-06-01 06:28
Akurat jego młodość przypadała na komunę i dobrze wspomina
te młodość nie komunę.
- 4 1
-
2021-06-01 05:35
ale za to chlebek jaki smaczny
świeżutki, prosto z piekarni...
ciekawe, czy ta piekarnia w Oliwie przy Derdowskiego jeszcze istnieje...- 3 0
-
2021-05-31 23:35
Dowódca twojej bojówki opowiadał ci to?
- 3 2
-
2021-05-31 16:19
Nie ma już lokomotyw SP45 i piętrowych wagonów BIPA.
- 15 0
-
2021-05-31 18:13
Pkm 43 banki za 1.5 km (6)
Dlaczego?
Bo jak robili nową linię w starym śladzie to po zach. stronie obwodnicy przy zbiorniku retencyjnym nie zrobili od razu rozjazdów w kierunku Kokoszek. I teraz będą rozwalać to co zbudowali parę lat temu.- 18 22
-
2021-06-03 08:02
45 milionow, bo roboty wzmocnieniowe, osuwisko oraz nowe obiekty
Wystarczy przeczytać pfu. A co do tekstu, ze wszystko powinno robić plk? Tak, ale z jakiegoś powodu nie chciało/bało się najtrudniejszego odcinka.
- 1 0
-
2021-05-31 20:06
i po co te teorie spiskowe (1)
Odgałęzienie w kierunku Kokoszek było od razu przewidziane, a rozjazdu nie było sensu wbudowywać, bo nie wiadomo było ile lat trzeba by czekac na jego wykorzystanie i czy będzie on wtedy ok. W okolicy Kiełpinka, wbudowano natomiast "lepsze" rozjazdy dla kierunku kokoszkowskiego niż przeciwnego. Zobacz sobie na google earth ze przejście rozjazdowe
Odgałęzienie w kierunku Kokoszek było od razu przewidziane, a rozjazdu nie było sensu wbudowywać, bo nie wiadomo było ile lat trzeba by czekac na jego wykorzystanie i czy będzie on wtedy ok. W okolicy Kiełpinka, wbudowano natomiast "lepsze" rozjazdy dla kierunku kokoszkowskiego niż przeciwnego. Zobacz sobie na google earth ze przejście rozjazdowe z toru północnego na południowy dla relacji Wrzeszcz-Kokoszki jest łagodniejsze, a tym samym dłuższe niż przeciwne przejście dla kierunku lotnisko-Wrzeszcz. Odejście do Kokoszek, będzie z toru południowego.
- 12 0
-
2021-06-01 16:40
Możesz tłumaczyć ale zawsze znajdą się chętni do ponarzekania. "Nie znam się ale się wypowiem".
- 0 0
-
2021-05-31 18:57
Jeden rozjazd z toru południowego
Przejście między torowe zostało zrealizowane już podczas budowy PKM w 2015 roku.
- 13 0
-
2021-05-31 18:48
(1)
jak elektryfikacji nie zrobili to co dopiero rozjazdy?
- 7 2
-
2021-06-01 16:46
Pretensje w sprawie brak elektryfikacji należy kierować tylko i wyłącznie do pkp plk. wieszanie druta nad PKM w trakcie jej budowy, gdy elektryfikacja linii 201 była tylko w planach, byłoby niegospodarnością. Minęło 6 lat, mamy wybranego wykonawcę elektryfikacji PKM a pkp plk jest dalej w lesie z linią 201.
- 2 1
-
2021-05-31 14:55
Ciekawych dożyliśmy czasów. (4)
SM42 w zielonym malowaniu plus oliwkowe wagony 112A z lat 70-tych uchodzą za pociąg retro. Dokładnie taki sam tabor, tylko w malowaniu PKP Intercity można spotkać co roku na dalekobieżnych pociągach do Łeby. :D Polskie muzealnictwo kolejowe jest w koszmarnej zapaści. Skansen w Kościerzynie nie posiada żadnego sprawnego taboru pozwalającego na zestawienie jakiegokolwiek pociągu historycznego.
- 64 5
-
2021-05-31 17:17
Bo to już 50lat minelo
- 2 0
-
2021-05-31 17:14
W Kościerzynie stoi istna perełka - SP47 (2)
Polska myśl techniczna, 3000 koni, 140km/h, superspalinowóz z PRLu. Takie cudo powinno śmigać codziennie na linii, a nie rdzewieć w muzeum.
- 14 0
-
2021-05-31 20:48
Jest też coś co powoduje szybsze bicie serca. SP45-139
- 5 0
-
2021-05-31 17:17
I urwany wal ciagle
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.