• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające

rb
24 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.  Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.

Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera.Mapka Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.



Zdarzyło ci się uszkodzić auto przejeżdżając przez torowisko?

Wystarczy rzut oka na zdjęcia albo przejazd przez rozjazd przy Operze Bałtyckiej, by przekonać się, że stan torowiska i jezdni, w którą "wpuszczone" są szyny, jest bardzo zły.

Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.

Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.

  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na stan zawieszenia swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.

Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.

  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
rb

Miejsca

Opinie (252) 10 zablokowanych

  • Nieroby

    Nic nie robią! to tak trudno w dwie noce Pojechać skuć częściowo asfalt wzdłuż szyn i zalać nowym? nic nie robią w tej kwestii przyczyniają się do jeszcze większego zagrożenia dla kierowców i pieszych!!! Skrzyżowanie pokonuje się z prędkością 10km/h

    • 15 1

  • Potrzebny komisarz. Nauczy budować przejezdne ulice ze studzienkami i szynami w jednym poziomie. (1)

    Gdańsk jest za dużym miastem do sterowania przez amatorów - socjologów.

    • 19 3

    • jestem za

      Biedroń na komisarza

      • 0 0

  • Trzeci świat... (1)

    • 18 0

    • Mówią że metropolita

      • 1 0

  • Wystarczy dobre auto

    Nissan Patrol i leci się przez garby, muldy, tory, krawężniki. Kupujecie sobie jakieś niskie, sportowe samochodziki na polskie drogi. Bez jaj

    • 9 5

  • To samo jest w innych miejscach

    1. Skrzyżowanie przy galerii bałtyckiej - maty już dawno zapadły się - brak nadzoru przy wykonawstwie
    2. Skrzyżowanie Legionów z Kościuszki
    3. Skrzyżowanie Hallera z Kościuszki

    Wszystkie te maty były prawdopodobnie na złej podbudowie - gdzie był inspektor z ramienia zamawiającego??? Pewnie przyjechał stary dziadek tylko na podpisanie protokołów.

    • 21 0

  • (5)

    Zawsze zastanawiałem się dlaczego w Polsce studzienki są na środku jezdni i zapadnięte, tory tramwajowe, powyginane a jezdnia z dziurami i garbami. Ponieważ bywałem i mieszkałem w wielu krajach na świecie to zauważyłem że to dotyczy głównie naszego kraju. W takim np Amsterdamie tory tramwajowe są głównie w jezdni i nie ma tam takich widoków jak unas i utrudnień. Asfalt w Afryce jest równy i bez kolein i garbów i nie topi się mimo wysokiej temperatury jak u nas. Ciekawe dlaczego spece od dróg i torów nie biorą przykladu z tych krajów gdzie uporano się z tymi zjawiskami ? Na Armii Krajowej remontowano ostatnio dylatacje w okolicy Pohulanki. Po tym remoncie auto podskakuje jak na wyrzutni, czyli jest wcale nie lepiej. Ciekawe czy ktoś to odbierał ? Itd, itd,itd

    • 30 0

    • jedź na Ukrainę, do lwowa na przykład, to wrócisz z oberwanym kołem (1)

      tam są studzienki na 10 cm

      • 1 2

      • widziałem lepsze

        w 2011 we Lwowie miały nawet 20 cm

        • 0 0

    • Powiem sarkastycznie - to wszystko wina PiS, rządu centralnego i łamania konstytucji

      • 4 0

    • Bo to jest Polska (1)

      i tu się pije!

      A serio, to odwiedź jest dziecinnie prosta:
      a) zamówienia publiczne promujące najtańszą opcję,
      b) stosowanie archaicznych technologii i brak specjalistów którzy by potrafili przygotować i i wykonać rozwiązania w nowszych,

      Podpunkt b) wynika poniekąd z podpunktu a) gdyż z racji braku zainteresowania nowszymi (droższymi) technologiami do Polski nie są wprowadzane nowoczesne rozwiązania, a wykonawcy nie są w nich szkoleni gdyż firmom je dostarczających to się nie opłaca i błędne koło się zamyka. Dobrym przykładem na to jest jakie olbrzymie kłopoty ma GDDKiA w pozyskaniu technologii produkcji i wykwalifikowanych pracowników w procesie budowy autostrad.

      • 1 0

      • odp

        pkt 1 ok
        pkt 2 - czesciowo ok częsciowo nie. Prawda jest taka, że ostatnio jest tyle zleceń, że brakuje poprostu ludzi do nowych projektów.

        • 0 0

  • (1)

    Proponuję sprawdzić jaką fuszerką są nowiuteńkie przejazdy tramwajowe na Warszawskiej na pasie w kierunku Jabłoniowej,te na torach prowadzących do przyszłej zajezdni.

    • 9 0

    • Jedz z dopuszczalna predkoscia a nie 2x szybciej

      • 1 1

  • Ja mam Hammera, odpowiednie auto na takie drogi. (1)

    Nawet nie czuję jak tamtedy jadę.

    Seba

    • 6 3

    • trochę cie poniosło

      masz rower i reklamówkę na puszki które zbierasz
      bo za tak słabe posty mało płacą i ogolnie bieda z nędzą

      • 0 1

  • a stan dróg w centrum starego miasta (3)

    ulica szeroka przy wjeździe 15 na godzinę nie szybciej, to samo rajska i inne obok. To jest wizytówka miasta, a drogi jak w Kaliningradzie

    • 22 1

    • (1)

      Szeroka to nie Stare Miasto

      • 2 0

      • jemu chodzi o stare miasto a nie Stare Miasto

        • 0 1

    • Szeroka niedługo cała będzie wyłożona kocimi łbami

      tak jak wszystkie sąsiednie ulice

      • 1 0

  • Na ul. Pomorskiej w Gdańsku też jest masakra

    Droga parę lat temu remontowana ale jej stan przy torowisku to zgroza

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane