• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy

Krzysztof Koprowski
17 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.



Jak oceniasz stan bieżącego utrzymania torowisk tramwajowych?

Opera BałtyckaMapka, MickiewiczaMapka, Hucisko na skrzyżowaniu z Wałami JagiellońskimiMapka oraz przy Urzędzie MiejskimMapka - to tylko kilka przykładowych miejsc, gdzie stan przejść i przejazdów przez tory tramwajowe woła o pomstę do nieba.

Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.

W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.

GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco



- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające



  • Przejście przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Torowisko na Hucisku przy Urzędzie Miejskim

Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu



O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.

- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:

Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach



  • Skrzyżowanie Chłopska - Pomorska tylko częściowo wykonane z użyciem gumowych płyt.
  • Przejście i przejazd na ul. Mickiewicza - al. Hallera
  • Nowe torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Przejazd i przejście przez tory przy Operze Bałtyckiej

Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania



W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.

Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (140) 10 zablokowanych

  • (8)

    Niby taka współczesna europejska otwarta i tolerancyjna metropolia kolebka tzw. wolności a tu obraz jak w Afryce równikowej. Łata na łacie :D

    • 152 36

    • Armi krajowej a 3maja niby nie tak dawno robione a juZ się sypie!

      • 0 1

    • miasto wojewódzkie a drogi jak we wsi ...wstyd jak przyjeżdzają turyści z całej PL czy zachodu

      .....to sie w głowie nie mieści

      • 5 1

    • Moze tak wyslac panow inzynierow do Wiednia, albo innego miasta np w Niemczech, gdzie takich problemow jeszcze nie widzialem. (albo sa naprawiane na bierzaco). Mogliby sie tez nauczyc, jak sie buduje chodniki i ulice, ktore wytrzymuja 30 lat a nie 3 jak u nas.

      • 5 2

    • u was w Afryce czy w niezwykle tolerancyjnej europejskiej stolicy pod Mordami?

      • 0 3

    • zamiast próbować wynalazków trzeba stosować sprawdzone sposoby (2)

      betonowa płyta do której na sztywno przytwierdzone są szyny i na której położona jest nawierzchnia dla pieszych i samochodów to jedyne trwałe rozwiązanie - te nasze wszystkie pływające rozwiązania gdzie podkłady pracują pod obciążeniem i strasznie niszczą nawierzchnię to sposób na utylizację miejskich pieniedzy

      • 15 2

      • Jak płyta betonowa to dużo lepiej zastosować rozwiązania podparcia ciągłego jak ERS.

        • 1 1

      • Aha...

        Z tego co kojarzę, dokładnie te rozwiązanie jest w Szczecinie... Po przejechaniu się po ich drogach, ich przejazdach po torach i, o zgrozo, tramwajem, stwierdzam że mamy naprawdę nienajgorszy stan torowisk...
        W Szczecinie tramwaj skacze jak by jechał po treblinkach a nie szynach...

        • 1 0

    • Najpierw zacznij tu płacić podatki, a nie w Bąkowie, Baninie czy innej Łomży hehe

      • 18 28

  • Stop hejterom

    Te opinie są tak bezmyślne, bez zastanowienia i obrażające że aż smutno się robi jak się to czyta. Nie są winni takiego stanu torów ani miasto, ani władze miasta, ani GAiT ani wykonawcy ani nikt inny. Dlaczego? Bo najnormalniej w świecie nie mają na to wpływu. Jak się naprawi, wyremontuje torowiska za kilka lat będzie znów to samo. Dlaczego? Ponieważ to efekt korozji w tych miejscach! To przewaga siły natury chemiczno-fizycznej. Może niebawem chemicy z PG coś wymyślą

    • 0 0

  • Wiele przejazdów jest w kiepskim stanie.

    Trzeba powoli przez nie jechać, tak jak przez progi spowalniające.

    • 1 0

  • 10000 przykładów o awariach tramwajów i ogromnych kosztach remontów ,ale wystarczyło by je zastapic autobusami

    i nie było by o czym pisać .

    • 1 2

  • niech spytają Niemca jak on to robi (1)

    w końcu nie jeżdzą polskimi autami tylko niemieckimi z jakiegoś powodu

    • 3 1

    • Niemiec kupuje Polskie autobusy elektryczne zamiast tramwajów tak to robią Niemcy

      • 0 0

  • kiedy wreszcie skończy się remont torów na Stogach? W tej dziesięciolatce czy następnej? (1)

    Kiedy wreszcie władze Gdańska zostaną rozliczone za niegospodarność? Kiedy wreszcie zarząd komisaryczny w tym mieście zrobi porządek z wszystkimi pociotkami?

    • 1 1

    • Gdyby zamiast tramwaju zrobili buspasy i właczyli autobusy skonczyli by jeszce przed terminem

      ale ze to tramwaj to mają 3 lata opóźnienia

      • 1 1

  • a na Nowej Bulońskiej????

    Przejazd na wysokości Kartuska/Wały Adamowicza to jakaś porażka! kto to odebrał do użytku???

    • 3 0

  • Tory ttamwajowe

    Przejazd na morenie niech będzie wzorem jak zrobić raz a dobrze, podkład betonowy do tej pory nie garbi się a ruch tutaj spory

    • 1 1

  • opinia

    Brawo Gdańsk
    Mało się mówiło o tramwajach PESA i ich konstrukcji ? to właśnie te nowoczesne tramwaje które prawidłowo działają tylko na desce kreślarskiej niszczą szyny. Ich konstrukcja jest przeznaczona do łagodnych długich łuków, wózki są sztywne skrętne razem z nadwoziem. To nie jedyny mankament tych tramwajów ale powoli wszystko wyjdzie.

    • 4 0

  • Dramat!!

    Zróbcie coś z tym przejazdem przy operze Bałtyckiej bo moje Lambo tam prawie zgubiło zawieszenie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane