• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy

Krzysztof Koprowski
17 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.



Jak oceniasz stan bieżącego utrzymania torowisk tramwajowych?

Opera BałtyckaMapka, MickiewiczaMapka, Hucisko na skrzyżowaniu z Wałami JagiellońskimiMapka oraz przy Urzędzie MiejskimMapka - to tylko kilka przykładowych miejsc, gdzie stan przejść i przejazdów przez tory tramwajowe woła o pomstę do nieba.

Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.

W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.

GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco



- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające



  • Przejście przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Torowisko na Hucisku przy Urzędzie Miejskim

Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu



O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.

- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:

Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach



  • Skrzyżowanie Chłopska - Pomorska tylko częściowo wykonane z użyciem gumowych płyt.
  • Przejście i przejazd na ul. Mickiewicza - al. Hallera
  • Nowe torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Przejazd i przejście przez tory przy Operze Bałtyckiej

Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania



W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.

Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (140) 10 zablokowanych

  • Ograniczenia prędkości 15 km na godz

    Kilka ograniczeń na krótkich odcinkach gdzie latem następują ugięcia , czyli tzw szyna pełzająca . Stoją od kilku lat . Np Wita Stwosza, Akademia Muzyczna, Wilanowska ,. Płocka , Hallera itd. to są ustawione ograniczeni które stoją od paru lat .

    • 9 0

  • Tramwaje

    Po całym Wiedniu kursują tramwaje i to czesto starego typu i jakoś można utrzymać przejazdy i torowiska?
    Pewnie tajemnica tkwi w jakości wykonania, a nie tworzeniu kolejnych spółek z zatrudnieniem dla ulubieńcow

    • 5 1

  • Ja sobie o to torowisko rozwaliłem przednie zawieszenie (Opera Bałtycka) W stronę Sopotu. Stuka non stop a nie ma kiedy wymienić :/
    Pewnie nigdy tego nie wyremontują bo po co

    • 1 1

  • ścieżka rowerowa przez Hallera wzdłuż Zwycięstwa koło opery!!

    ten przejazd dla rowerów koło Opery jest fatalny! właściwie nie ma jak ominąć zapadlisk i dziur, każdy próbuje nagle skręcając, koła rowerów klinują się w zapadniętych szynach, ruch jest duży - bardzo niebezpiecznie! Trzeba to jakoś poprawić choć prowizorycznie.

    • 1 4

  • Gratz

    Wystarczy pojechać do Austrii, tory tramwajowe po ulicach chodnikach wszystko równo gładko, bez pękania asfaltu płyt.

    • 4 1

  • Torowiska

    Skrzyżowania z torowiskami wymagają specjalnych betonowych konstrukcji i wystarczają na 2-3 lata. To nie jest na wieczne czasy.

    • 3 0

  • (1)

    ostatnio oddana do uzytku petla na hawla jest w tragicznym stanie.pewno jeszcze na gwarancji

    • 4 0

    • Adamowicza to dopiero dramat... A jest nowa. Na przejazdach przez tory tak buja autem, że wolę nie myśleć ile wypadków będzie tam zimą...

      • 0 0

  • Ujescisko

    Nowo otwarty przejazd , torowiska, autobusy, po nieszczęsnej gumie. Ile wytrzyma? Rok? Nie więcej. Jakby celowo ktoś to robił tak żeby się rozleciało i można znowu wziąć pieniądze za to samo. Proponuję zastosować wzorce z Wiednia albo Bonn. Podróże kształcą. Nie koniecznie na Seszele radni i prezydenci tego miasta

    • 3 0

  • To niech wezmą zagraniczną firmę skoro nasze nie umieją

    • 1 1

  • Jakoś na zachodzie nie mają takich problemów!

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane