- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (150 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (67 opinii)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (107 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (154 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (108 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (240 opinii)
Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy
Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.
Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.
W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.
GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco
- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu
O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.
- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:
Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach
Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania
W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.
Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Miejsca
Opinie (140) 10 zablokowanych
-
2020-08-17 17:34
Ograniczenia prędkości 15 km na godz
Kilka ograniczeń na krótkich odcinkach gdzie latem następują ugięcia , czyli tzw szyna pełzająca . Stoją od kilku lat . Np Wita Stwosza, Akademia Muzyczna, Wilanowska ,. Płocka , Hallera itd. to są ustawione ograniczeni które stoją od paru lat .
- 9 0
-
2020-08-17 18:36
Tramwaje
Po całym Wiedniu kursują tramwaje i to czesto starego typu i jakoś można utrzymać przejazdy i torowiska?
Pewnie tajemnica tkwi w jakości wykonania, a nie tworzeniu kolejnych spółek z zatrudnieniem dla ulubieńcow- 5 1
-
2020-08-17 20:01
Ja sobie o to torowisko rozwaliłem przednie zawieszenie (Opera Bałtycka) W stronę Sopotu. Stuka non stop a nie ma kiedy wymienić :/
Pewnie nigdy tego nie wyremontują bo po co- 1 1
-
2020-08-17 20:15
ścieżka rowerowa przez Hallera wzdłuż Zwycięstwa koło opery!!
ten przejazd dla rowerów koło Opery jest fatalny! właściwie nie ma jak ominąć zapadlisk i dziur, każdy próbuje nagle skręcając, koła rowerów klinują się w zapadniętych szynach, ruch jest duży - bardzo niebezpiecznie! Trzeba to jakoś poprawić choć prowizorycznie.
- 1 4
-
2020-08-17 20:25
Gratz
Wystarczy pojechać do Austrii, tory tramwajowe po ulicach chodnikach wszystko równo gładko, bez pękania asfaltu płyt.
- 4 1
-
2020-08-17 20:45
Torowiska
Skrzyżowania z torowiskami wymagają specjalnych betonowych konstrukcji i wystarczają na 2-3 lata. To nie jest na wieczne czasy.
- 3 0
-
2020-08-17 20:46
(1)
ostatnio oddana do uzytku petla na hawla jest w tragicznym stanie.pewno jeszcze na gwarancji
- 4 0
-
2020-08-18 00:25
Adamowicza to dopiero dramat... A jest nowa. Na przejazdach przez tory tak buja autem, że wolę nie myśleć ile wypadków będzie tam zimą...
- 0 0
-
2020-08-17 20:49
Ujescisko
Nowo otwarty przejazd , torowiska, autobusy, po nieszczęsnej gumie. Ile wytrzyma? Rok? Nie więcej. Jakby celowo ktoś to robił tak żeby się rozleciało i można znowu wziąć pieniądze za to samo. Proponuję zastosować wzorce z Wiednia albo Bonn. Podróże kształcą. Nie koniecznie na Seszele radni i prezydenci tego miasta
- 3 0
-
2020-08-17 21:15
To niech wezmą zagraniczną firmę skoro nasze nie umieją
- 1 1
-
2020-08-17 21:24
Jakoś na zachodzie nie mają takich problemów!
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.