• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku

Michał Brancewicz
14 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu. W 2022 roku możliwe będzie dojście do wyremontowanego dworca bez konieczności schodzenia do tunelu.

Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.



O stworzeniu przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie, które pozwoli również dojść w poziomie gruntu na przystanki tramwajowe, mówi się w Gdańsku od kilku lat. Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników.

Głosy rozkładają się następująco: 38 do 6229 do 61 proc.

Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.

Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.

Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.

- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • teraz zaden argument ze miasto musi podnosic oplaty (1)

    skoro lekka reka wydaje 400 tys na nikomu nie potrzebny projekt

    • 21 4

    • w świetle treści wypowiedzi pojawiających się na tym portalu

      ten projekt jest potrzebny bardzo wielu mieszkańcom Gdańska i wielu przyjezdnym. Wyzwanie polega na tym, że jest spora liczba internautów, którzy mają trudności ze zrozumieniem, że jego realizacja poprawi jakość życia również wielu innym mieszkańcom Gdańska, wypowiadającym się na tym portalu krytycznie o tym projekcie. Warto im wyjaśniać, z czego to wynika i na czym te niedostrzegane przez nich korzyści polegają.

      • 2 1

  • Przepraszamy nie 2022 a będzie za 5099 roku i płatne 1500 za 1 przejściówka a na cały rok roczny bilet 5000 zł można skuterem samochódem rowerem rolkach nartach łyżwach jeździć zima a jak ulewy będą to na drugi brzeg łódka ponton wypożyczac 400 zł od rodziny

    • 7 3

  • Wiadomo o co chodzi (4)

    kierofczyk chce 90 przez centrum cisnąć, a światła mu w tym przeszkodzą. To nie tor wyścigowy!!!!

    • 8 24

    • Nie (3)

      Chodzi o to żeby setki ludzi w tramwajach i autobusach zatrzymywać co 50 metrów na kolejnych światłach bo taka jest moda.

      • 8 3

      • no napewno o to chodzi. hahah

        zwłaszcza tym co tramwaj z swojego gruchota co najwyżej oglądają.

        • 2 2

      • Kwak, jesteś tak ślepy że nie dostrzegasz (1)

        tego, że przejście będzie tuż obok wyjazdu w lewo w kierunku Gdyni z tunelu pod tym nowym Centrum Handlowym naprzeciwko Lotu ?

        Zatem już teraz tramwaje stają tam od czasu do czasu na czerwonym świetle.

        Zatem do tego skrzyżowania przejście zostanie jedynie dodane.

        Zatem myśl, bo ci to szwankuje.

        • 3 3

        • Sorry ale staję się sławny.

          Już drugi raz ktoś się pod mój pseudonim podszywa.

          • 1 0

  • Będzie obok kaplica i jakiś plac do palenie zniczy?

    • 14 4

  • Po co pytać o zdanie ludzi skoro i tak zrobią po swojemu...

    Wyborów też nie róbmy

    • 15 3

  • mamy w Gdańsku (1)

    demokrację? to zróbcie referendum!

    • 15 7

    • panel obywatelski jest lepszy niż referendum

      argumenty się waży, a nie liczy

      • 1 1

  • (1)

    a może by tak troszkę większy parking przy dworcu ,bo nie ma nawet jak pasażerów odprowadzić na dworzec , Jakaś masakra tam jest.

    • 17 4

    • A no tak przydał by sie parking rowerowy i do zostawienia hulajnogi ,ale to łatwo zmienic

      po prostu wydzielić go zmiejsc dla blachosmrodów

      • 3 2

  • Za parę lat to "aktywiści"wdrapią się po czyichś plecach do polityki. (3)

    Zmienią się trendy a ludzie zmądrzeją. Może wtedy ktoś mądry przebuduje tunele tak, że będą przyjaźniejsze ludziom na wózkach i z wózkami i nie trzeba będzie zatrzymywać na światłach całej komunikacji miejskiej.

    • 11 8

    • Dzbanku dbanie o zdrowie i środowisko to nie jest trend ale koniecznosc !! (2)

      I nikt nie będzie przebudowywał tuneli z powodu kaprysów twojej głupoty.

      • 7 2

      • Bucu, to jest moda a nie konieczność. (1)

        Koniecznością jest zapewnienie zgodnej i harmonijnej komunikacji dla wszystkich poruszających się w mieście zarówno pojazdami jak i na własnych nogach.

        • 3 6

        • Dzbanie to ze ludzie nie chca wdychac spalin dla własnego zdrowia nazywasz modą?

          • 2 1

  • Należy tez wprowadzic oplaty za jazde blachoszrotem w mieście szybko się okaże ze miejsc do parkowania nawet jest za wiele (3)

    • 9 18

    • Fobia samochodowa nadal się pogłębia? (1)

      • 7 7

      • fobie to ty masz i widzisz tylko czubek własnego nosa z powodu totalnej głupoty chcesz truc spalinami innych

        a tacy jak ty powinni ponosic koszty leczenia za niszczenia zdrowia i srodowiska,wtedy prostaku bys szybko rozumu nabrał

        • 3 1

    • 6 zł za godzinę mnie skutecznie odstraszyło.

      pierwszy raz nie byłem na jarmarku od 40 lat.

      • 1 1

  • A kiedy likwidacja Błędnika i przejazd i przejście przez tory? (1)

    • 16 4

    • P...sz się koleś. Ciesz się, że nie żyjesz

      w czasach komunikacji konnej, a korzystasz z wygodnego i komfortowego auta, którym nawet jazda 30 km/h daje lepszą alternatywę od korzystania z konia.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane