Fakty i opinie

Przejście niebezpieczne, tunel za drogi

Choć w pobliżu stacji SKM Grabówek znajduje się siedziba Straży Miejskiej, pasażerowie nagminnie przekraczają tory w niedozwolonym miejscu.
Choć w pobliżu stacji SKM Grabówek znajduje się siedziba Straży Miejskiej, pasażerowie nagminnie przekraczają tory w niedozwolonym miejscu. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Radni Grabówka i Leszczynek postulują budowę kładki, która umożliwiłaby dojście do stacji SKM Grabówek zobacz na mapie Gdyni od ul. Okrzei i sklepu Lidl. SKM tłumaczy, że to zbyt niebezpieczne rozwiązanie. Radni przekonują, że na pewno nie bardziej niż przechodzenie przez tory "na dziko".



Czy kładka w Grabówku rozwiązałaby problem nielegalnego przechodzenia przez tory?

tak, ludzie z pewnością by z niej korzystali i byłoby to najkorzystniejsze rozwiązanie 56%
to zależy, część pewnie i tak przechodziłaby w różnych miejscach, by jak najszybciej się dostać na peron 30%
nie, to wydumany problem, jest wejście od ul. Zakręt do Oksywia 14%
zakończona Łącznie głosów: 655
Wystarczy chwila, by ze stacji SKM Grabówek zauważyć przechodzących w niedozwolonych miejscach przez tory pasażerów. Do tunelu prowadzącego od ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni jest bowiem daleko, więc duża część ryzykuje. Radni dzielnicy chcą skończyć z tym procederem i postulują budowę przejścia-kładki na peron.

- Nie pomagają mandaty ani upomnienia policji wobec przechodzących. Jako radni stwierdziliśmy, że jedynym wyjściem jest przekonanie SKM do zainwestowania w bezpieczne przejście. Może to być kładka, podobna do tych na stacjach na Zaspie czy w Wejherowie Śmiechowie, mostek, czy nawet tunel. Nie ma to dla nas znaczenia. Zależy nam tylko na tym, by było bezpiecznie, w ramach racjonalnego technicznie i ekonomicznie rozwiązania - wyjaśnia Michał Szafrański, radny dzielnicy Grabówek.

Radni wystosowali pismo do Szybkiej Kolei Miejskiej w tej sprawie, jednak otrzymali odpowiedź odmowną. Powód? Proponowane przez nich rozwiązanie powodowałoby "dodatkowe zagrożenia wypadkowe z udziałem osób oraz utrudnienia w ruchu pociągów". Teraz chcą spotkania.

- Zaskoczyła nas ta odpowiedź, zwłaszcza, że istniejący nielegalny skrót przez tory stwarza znacznie większe zagrożenie dla życia i zdrowia pasażerów. Argumentacja nie przekonuje, jeśli spojrzy się na stacje, gdzie takie rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje - wyjaśnia Szafrański.

Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej zapowiadają, że są gotowi rozmawiać z radnymi, ale swojego stanowiska nie zmienią.

- Można sobie zadać przy tej okazji pytanie, czy gdyby powstało to przejście, pasażerowie rzeczywiście by z niego korzystali. Wysyłaliśmy już dwie odpowiedzi w tej sprawie i to zamyka z naszej strony tę kwestię. Jesteśmy jednak otwarci na spotkanie, ponieważ najgorzej rozmawiać za pośrednictwem mediów - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Przewoźnik tłumaczy dodatkowo, że do kładki powinien prowadzić chodnik. Jednak kwestie własnościowe prawdopodobnie uniemożliwiłyby jego powstanie. Grunt, po którym miałby przebiegać, należy bowiem do kilku właścicieli: sklepu Lidl, miasta oraz Polskich Kolei Państwowych.

Rozwiązaniem problemu mogłaby być budowa tunelu, do której potrzebne byłyby pieniądze miasta. Z powodów finansowych taka opcja nie jest obecnie rozważana.

- Zdajemy sobie sprawę, że tunel to rozwiązanie drogie i mocno wybiegające w przyszłość. A my nie chcemy czekać, ponieważ do śmiertelnego wypadku w tym miejscu może dojść w każdej chwili - obawia się Szafrański.

Opinie (90) 2 zablokowane

  • Przejście jest za drogie. (10)

    No bez jaj. Niech Gdynia trochę wyłoży na budowę tego/tej tunelu/kładki. Logika Gdynian, żeby przechodzić "na dziko".

    • 66 11

    • ? (1)

      A po co? Przecież życie ludzkie jest tanie! Więc niby dlaczego władze Gdyni/PKP miałyby narażać się na koszty? Przecież te pieniądze można zagospodarować rozsądniej, np. na premie, jakąś małą architekturę przed UM lub PKP. Proste? Proste!

      • 19 0

      • A po co?

        Nasze władze stosują zasadę im taniej tym lepiej. Co łatwiej zrobić - kładkę czy nowego człowieka ?

        • 8 1

    • Przejście jest ryzykowne? Nie wiem dlaczego wciąż się mówi że przejście przez tory jest ryzykowne. (1)

      A przejście przez ulicę nie jest? A jakoś można przechodzić. Wystarczy się obejrzeć w prawo i w lewo. Na torach tak samo.
      Dodam że pociągi nie jeżdżą tam zbyt często, samochody ulicami znacznie częściej.

      • 33 0

      • Ale na jezdni stopa, prawdopodobnie, nie zaklinuje się w niczym.

        Na torach jest pełno rzeczy, w które można się niechcący wcisnąć. Droga hamowania samochodu w porównaniu z drogą hamowania pojazdu... Kwestia masy.

        Zlituj się nad kolejarzem. Dźwięk jaki wydaje ciało po zderzeniu stresuje go.

        • 1 8

    • (1)

      Nie ma kasy bo przecież premie są najważniejsze.
      A na kładkę za kilka milionów jakoś się znalazły.
      Na gówniany infobox sianko też się znalazło..

      • 9 3

      • bo w lesie mogą cię dziki zgwałcić
        a to nie po chrześcijańsku
        a na Grabówku tylko SKMka zabić

        a wiadomo, że SKMka i tak zabija corocznie ok 20 ludzi,
        jeden w tę drugi wewtę nie ma znaczenia

        • 1 1

    • Komisarz firana za mlodu robil tam wyniki

      • 0 0

    • gdyby Nowak tamtendy musiał chodzic to by zbudowali nawet i tunel z windami!!

      i koszty nie miały by znaczenia!!Sparwa jest prosta ta kładka jest potrzebna bo takie są potrzeby mieszkańców ich bezpieczeństwo jest najwazniejsze!Po to płacą podatki!!ale lepiej za kase podatnika sobie zegarki kupowac,albo samolatami latac !!

      • 2 0

    • Gdańsk ma teraz politykę zasypywania tuneli dla pieszych (to nie żart)

      niech więc przekaże jeden dla Gdyni albo i dwa -
      i wtedy to już Gdynia będzie chciała w podskokach przystąpić do Metropolii.
      Są w Gdańsku kredyty na wiele lat do spłacenia i potrzeba chętnych to będzie łatwiej spłacać.

      • 0 0

    • Logika Gdynian?

      Przecież to Gdynianie chcą tej kładki. Chyba się trochę zapędziłeś...

      • 0 0

  • gluszek mistrz. jak zwykle :D (1)

    • 63 3

    • SKM i jej zarząd.........

      Zastanawiam się czy jest w naszym regionie jakaś firma , która ma równie popierdz....ny zarząd jak SKM, no i stwierdzam, że nawet zwykły sklep spożywczy na moim osiedlu ma bardziej profesjonalne kierownictwo.
      Kto wybrał tą zgraje wariatów, aby zarządzali tak ważną instytucją ???
      Kto ich wybrał i dlaczego nie można ich odwołać, ci ludzie powinni dawno na zbity pysk polecieć, bo się do niczego nie nadają, nawet do kręcenia karuzelą na placu zabaw.

      • 11 2

  • (3)

    Dlaczego "pasażerowie nagminnie przekraczają tory w niedozwolonym miejscu"?

    Dlatego, bo - nie wiadomo dlaczego - nie ma tam jeszcze legalnego (z chodnikiem, barierkami, znakiem itd.) przejścia dla pieszych przez tory kolejowe.

    • 63 2

    • a ze sie tak przekornie zapytam: a co to znaczy niedozwolone?

      gdzie jakas tablica informująca o tym, gdzie barierki ponmiedzy torami. Kiedy sie dowiemy co w tej Polsce jest dozwolone i legalne ???

      • 3 3

    • Mając wybór......... (1)

      3 minuty drogi i prawie 30 minut drogi bym sie nie zastanawiał, chyba nie ma bardziej debilnego dojścia do innej stacji, a jak nie chcą robić kładki to niech poprowadzą chodnik wzdłuż tego parkingu gdzie policja swoje radiowozy trzyma, zawsze lepiej jest nadkładać 300 metrów niż 3000 które trzeba teraz naginać na około chcąc się dostać na peron od strony Lidla.
      Ale słyszałem, że chodnika nie można tam poprowadzić z uwagi na parking policyjny, który jest obiektem podlegającym szczególnej ochronie, czyżby policja i strażniki miejskie używali anty-grawitacyjnych radiowozów uzbrojonych z działa laserowe ???
      Taki debilizm to tylko w PO-lsce chyba..............

      • 20 1

      • nie PISzcz tak...

        Kaczki byly u wladzy to bylo jeszcze gorzej...

        • 2 13

  • SKM (1)

    Najgorzej rozmawiać przez media bo jak zwykle wychodzi głupota Głuszka i SKM ;)

    • 63 4

    • SKM- Syf Kiła i Mogiła

      Czy na szczeblach władzy nikt nie widzi , że z SKM jest coraz gorzej , co chwila zakłócenia w ruchu , brak punktualności , brak bezpieczeństwa , inwestycje robione na przekrętach i szemranych umowach !!!
      Czy nikt nie może nic zrobić z obecnymi władzami , przecież SKM jest strategiczną instytucją , bez której Trójmiasto tak na prawdę nie istnieje !!!
      To co władze tej spółki wyczyniają to się aż w głowie nie mieści !!!!
      Ja się pytam gdzie jest Najwyższa Izba Kontroli, gdzie jest CBA, gdzie jest Urząd Transportu Kolejowego, przecież widać że jest coś grubo nie tak !!!

      • 8 0

  • Kiedyś nauczycielka geografii (5)

    powiedziała nam jak zagranicą (chyba w Danii) robi się chodniki, przejścia itp. Sieje się trawę i czeka aż ludzie wydeptają najdogodniejsze ścieżki. Później buduje się chodniki na tych właśnie ścieżkach. U nas mam wrażenie brakuje takiej praktyczności.

    • 125 5

    • Tak sie robiło w Związku Radzieckim nawet... (3)

      • 16 0

      • (1)

        tylko tam nikt nie siał trawy - rosło to co samo się zasiało, i nikt potem nie budował chodników

        • 12 5

        • czasami nie rozumiem waszych wypowiedzi

          tu nie chodzi o to czy rosły chwasty, trawa czy to było w Danii czy gdzie indziej, czy ktoś budował czy nie budował. Możecie uznać to jako anegdotę, która ma po prostu za zadanie pokazania, że świat jest dla ludzi i dla ludzi powinno się tworzyć do co nas otacza.

          • 14 1

      • Prawie tak jak z informacją, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają samochody: nie w Moskwie a w Petersburgu, nie na Placu Czerwonym tylko na Siennym, nie samochody tylko rowery i nie rozdają a kradną.

        • 16 6

    • Przedtem pobrodzą w błocie. Phi.

      Takie rzeczy są łatwe do przewidzenia. Kwadraty, jeśli to możliwe, pokonuje się po przekątnej.

      Naprawdę, wyobrażasz sobie zastosowanie tej sztuczki przy przekraczaniu torowisk? Smutne.

      Po drugie: Śmierdzące lenie. Nie chce się przejść paru metrów w bok, niechaj ich rozjadą. Zero współczucia. Nie są warci takiego zamieszania i pieniędzy.

      • 0 6

  • Rozmawiać ale nie bo nie!

    "Przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej zapowiadają, że są gotowi rozmawiać z radnymi, ale swojego stanowiska nie zmienią."

    To jest właśnie SKM i ludzie PRLu, pogadamy ale nie i już. To jaka to rozmowa jak jedna ze stron z góry zakłada, że zdania nie zmieni. Nie ma nikogo z jajami aby tych leni wziąć za frak i wywalić na zbity pysk, kasy szkoda, lepiej premie sobie przyznać. Zarząd SKM jest nieudolny i tylko bierze kasę za podtrzymanie SKM-PRLu.

    • 50 3

  • (2)

    jedno przejscie jest, jak ktos chce skrocic sobie na dziko to jest po prostu debilem. idac tym tropem kazdy peron powinien miec 10 kladek...

    • 15 37

    • kolej nie jest własnością kolejarzy
      kary jakie sok lepi za chodzenie po torach
      są nielegalne i niemoralne
      dorosły obywatel ma prawo chodzić po publicznym terenie
      jak chce i gdzie chce.

      trzeba po prostu uważać

      • 9 4

    • ...

      debilem ? to po co w ogóle są na końcu peronu schody ? I dlaczego (legalnie !!!) mogą z nich korzystać pracownicy pkp ale "zwykli śmiertelnicy" to już nie - niebezpieczeństwo takie samo.
      Dodam tylko że są to pracownicy którzy po prostu wracają z pracy (konduktorzy,maszyniści) i przez tory łażą nawet nie przez jedne (jak to jest pokazane na wizualizacji) a przez 5 czy 6 torowiski prowadzących na Osadę Kolejową po drugiej stronie

      • 0 0

  • Chodziłem tamtędy do Chłodniczaka

    pozdrawiam absolwentów

    • 23 3

  • Ciekawe podejście ze strony SKM (3)

    Cytuję Głuszka: "Można sobie zadać przy tej okazji pytanie, czy gdyby powstało to przejście, pasażerowie rzeczywiście by z niego korzystali".

    Hmm, a na innych przystankach jakoś z takich przejść korzystają. Na logikę SKM należy rozebrać wszystkie kładki i zasypać tunele, bo przecież one tylko psu na budę. Najlepiej na torach wydzielić ciągi piesze, a pociąg będzie zganiał ludzi z torów wlokąc się 20 km/h. SKM regularnie się ośmiesza. Genialny system transportowy, niestety zarządzany przez nieudaczników.

    • 53 4

    • Ciesz się, że nie mieszkasz na Śląsku i nie dojeżdżasz tamtejszymi Kolejami... (1)

      Taki jesteś sprytny, to się zatrudnij w SKM i zostań genialnym reformatorem ;) Najłatwiej to narzekać, a popatrz wokół siebie najpierw.

      • 1 18

      • Po pierwsze ten nieudolny zarząd "nie zatrudnił się" w SKM tylko został mianowany na zasadzie "kolesie kolesiom". Nikt nie przyglądał się ich umiejętnościom. Śmiem twierdzić, że to najgorsi możliwi ludzie do zarządzania tą firmą. Kompletni nieudacznicy, łajzy, porażka za porażką, zero mądrych decyzji, tumiwisizm i niedasizm.

        • 2 0

    • no a jak

      masz racje, w Orłowie już wcielają ten plan w życie i rozebrali schody na peron:D

      • 1 0

  • Ciężko przejść sie kawałek?Leniwce... (3)

    • 14 33

    • jaki kawałek? (1)

      ja mieszkam w takim miejscu na Grabówku, że gdyby była kładka nad torami, to dojście do peronu zajęłoby mi 5 minut. A tak idę na około 20minut tylko po to, żeby nie przechodzić przez tory. 15 minut różnicy rano śpiesząc się do pracy/szkoły to jest OGROMNA różnica.

      • 5 0

      • dokładnie !!!

        • 0 0

    • to nie jest kwestia lenistwa a czasu; a jak wiadomo czas to pieniądz! :D
      zresztą pamiętam że jak miałam złamaną nogę i chodziłam o kulach to o dziwo łatwiej było przejść przez jedne tory niż śmigać po tych schodach w przy dworcowym tunelu (windy dla niepełnosprawnych brak oczywiście)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.