• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej powstanie w 2019 r.

Maciej Korolczuk
7 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
  • Orientacyjna lokalizacja i organizacja nowego przejścia. Ostateczny jego kształt zależeć będzie od projektu i wykonawcy, który ma zostać wybrany jeszcze w tym roku.
  • Koncepcja przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną i Forum Gdańsk, opracowana w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Najwcześniej wiosną przyszłego roku powstanie przejście dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk na Wałach Jagiellońskich zobacz na mapie Gdańska. Poznaliśmy szczegóły tej inwestycji.



Co myślisz o nowym przejściu przy Bramie Wyżynnej i Forum Gdańsk?

Pierwotnie zakładano powstanie przejścia na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk z budową chodnika tylko po zachodniej stronie Wałów Jagiellońskich. Rozważano też wydłużenie peronów na przystanku tramwajowym o nawet 15 metrów kosztem skrócenia, a może nawet likwidacji lewoskrętu w Hucisko. Po przeanalizowaniu kilku wariantów budowy nowego przejścia podjęto jednak decyzję o korekcie pierwotnych założeń.

Przede wszystkim chodniki, którymi piesi będą mogli przedostać się z przystanku na nową zebrę zostaną wytyczone po obu stronach zejść do tunelu. Wiąże się to z koniecznością zwężenia wszystkich sześciu pasów w obu kierunkach do 3 metrów każdy. To pozwoli na wygospodarowanie dodatkowego miejsca na bezpieczne ciągi piesze, które od jezdni odgrodzą barierki.

Zobacz projekt przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej (PDF)

Aby przejazd aut na wysokości przystanków był bezpieczny, chodniki zostaną wydłużone na całej długości peronu. Przejście powstanie w oparciu o istniejącą sygnalizację świetlną, dzięki czemu nie powinno ono generować dodatkowych utrudnień dla samochodów.

Aby nie sparaliżować ruchu w newralgicznym miejscu w Śródmieściu, przejście najprawdopodobniej będzie dwuetapowe. Trzeba mieć więc na uwadze, że pokonanie obu zebr zajmie pieszym z pewnością nieco więcej czasu, niż przejście tego dystansu tunelem.

- Przeprowadziliśmy już szereg testów i symulacji, jak prawdopodobnie będzie funkcjonował ruch drogowy, kiedy przejście naziemne powstanie. Według naszych obliczeń nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody, ale za to znacznie ułatwi przedostanie się na drugą stronę jezdni pieszym, zwłaszcza tym niepełnosprawnym - mówił Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz ze swoim zastępcą Piotrem Grzelakiem, miejski inżynier ruchu Tomasz Wawrzonek a także grono gdańskich radnych, którzy doprowadzili do stworzenia przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz ze swoim zastępcą Piotrem Grzelakiem, miejski inżynier ruchu Tomasz Wawrzonek a także grono gdańskich radnych, którzy doprowadzili do stworzenia przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku.
Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, przeciwni budowie przejścia byli przede wszystkim zarządcy i najemcy Forum Gdańsk. Twarde stanowisko mieli utrzymywać zwłaszcza najemcy dużych sklepów, które znajdą się na poziomie wyjścia z dotychczasowego tunelu dla pieszych. Tunel miał być dla nich gwarantem, że piesi w pierwszej kolejności trafią do ich sklepów. Gdy pójdą w poziomie jezdni, a więc "górą", takiej gwarancji już nie będzie.

Budowa przejścia będzie możliwa najwcześniej w 2019 roku. Do końca tego roku ma być gotowy projekt i wybrany wykonawca. Prace budowlane - o ile pozwoli na to łagodna zima - mogłyby się rozpocząć wczesną wiosną 2019 r. Pierwsi piesi mogliby więc przejść po nowej "starej" zebrze (przejście w tym miejscu funkcjonowało do lat 70. ubiegłego wieku) najwcześniej w marcu lub kwietniu przyszłego roku.

- Mamy na uwadze zarówno dobro kierowców, jak i pieszych. Przejście powstanie za rok, do tego czasu ogłosimy przetarg, zajmiemy się sprawami administracyjnymi i testami - mówił Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.
Inwestycja ma kosztować budżet miasta ok. 800 tys. zł.

Opinie (443) 5 zablokowanych

  • "Według naszych obliczeń nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody" (1)

    A jeśli wpłynie (bo wpłynie, i będą długie korki), to mam nadzieję że ten fachowiec(?) wyleci w trybie pilnym dyscyplinarnie?

    • 17 8

    • Oby to był budyń

      • 0 0

  • (15)

    Ciekawe ile inwestor tego betonowego kloca musiał posmarować, żeby całe centrum miasta zmieniali pod jego interes. To jest przekręt jakiego w historii Gdańska chyba nie było.

    • 246 44

    • Ziobro szuka tego przekrętu i wszystkie służby szukają (5)

      i znaleźć nie mogą

      • 7 9

      • W końcu znajdą. (4)

        Kto pozwolił na takie szkaradztwo. Jadąc od Chełma nie widać starówki. Ten betonowy blok zasłania. Mam nadzieję że sprawdza jeszcze kto pozwolił na wybudowanie tych wielkich bloków na ul. Piekarniczej... bo na początku plan zagospodarowania był nieco inny.

        • 11 3

        • starówki nie było widać i przed budową (1)

          A rzeczywiście, każdy turysta zawsze wypożyczał samochód, aby na Gdańsk spojrzeć z perspektywy "z Wuzetki".

          Nie bądźmy śmieszni.

          • 0 2

          • Chrzanić turystów. Jako mieszkaniec wolałem widok maista od widoku stolca.Tyle

            • 0 0

        • chełma to masz na łbie

          • 0 5

        • To jest w Gdańsku standard.

          Plan zostaje zmieniany po daniu "zniżki" na mieszkanie.

          • 12 1

    • (4)

      Czytanie ze zrozumieniem. Inwestor był przeciw.

      • 18 10

      • inwestor był przeciw według kogo? Według miasta czy sprzyjającej miastu gazety? Hehehehehehe! dobre! (1)

        To w takim razie według miasta wszyscy jesteśmy za. Jak będzie lało, wiało, zimą sypało śniegiem czyli przez większość roku wtedy zapytajcie ludzi kryjących się w tunelu czy woleli by stać teraz na górze i czekać na tramwaj.

        • 17 1

        • Ty nie masz jechać przez Wały Jagiellońskie! Masz jechać III Maja bo tam jest wiazd do centrum handlowego i tam masz wjechać.

          To jest cel tego przejścia.

          • 1 2

      • (1)

        Nie inwestor, tylko niektórzy z najemców i zarządca mówiący w ich imieniu. Generalnie, dla całego obiektu te przejście jest korzystne.

        • 18 8

        • przejście jest przede wszystkim korzystne dla pieszych

          powinno być także korzystne dla rowerzystów (to da się łatwo osiągnąć)

          Jeśli jest korzystne dla obiektu, to i dla jego klientów będzie korzystne.

          Proste jak konstrukcja cepa

          • 1 2

    • to przejście naziemne jest bardzo źle widziane przez Forum. (1)

      • 3 7

      • Źle widziane przez Forum Budynium jest zarządzenie Budynia?

        Takie rewelacje to zostaw na spotkanie przy kawce w urzędzie. Widzieli go. Może jeszcze to forum to nam wojska najeźdźców z Marsa zafundowały?

        • 6 2

    • (1)

      Przeczytałeś artykuł? To jest akurat wbrew interesowi inwestora. Inwestor najchętniej by chciał żeby było jedno wejście. Jak już klient wejdzie, to żeby jak najdłużej nie wyszedł. Stad to centrum wyglada jak oblężona twierdza

      • 27 18

      • Przebudował całą okolicę pod centrum handlowe, a teraz buduje jakieś biedne przejście.

        Ten Budyń to się z inwestorem nie certoli, gdy idzie o sprawę mieszkańców!

        • 7 1

  • przeciez jest tunel! (59)

    • 317 159

    • :( (9)

      Wiesz, kiedyś latałam po tych schodach , ale niestety teraz każdy schodek stał się dla mnie prawdziwym problemem. Kiedyś i Ciebie może ta dosięgnąć, oczywiście nie życzę, ale warto pomyśleć o takich jak ja osobach, również o mamach z dziećmi w wózeczkach. Pozdrawiam.

      • 12 7

      • przejście naziemne to nie jedyny sposób żeby ulżyć tobie i matkom z wózkami (5)

        1. można zainstalować windy
        2. można wydłużyć wejście do tunelu tak aby opadało łagodnie bez schodów
        3. można zainstalować schody ruchome lub ruchomy chodnik
        przejście podziemne zawsze będzie bezpieczniejsze niż naziemne i nie musi być uciążliwe dla pieszych, są różne rozwiązania
        i nie trzeba się nawzajem poniżać i wyzywać jak to robią niektórzy użytkownicy tego portalu

        • 10 2

        • można także zauważyć, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście (3)

          tworzenie miasta z myślą głównie lub wyłącznie o ruchu samochodów (jego płynności i szybkości) jest bardzo kosztowne.

          Stawianie na jazdę samochodem w długim okresie jest kosztowne dla jego użytkownika: pojawiają się choroby cywilizacyjne takie jak choćby zwyrodnienie kręgosłupa, nadwaga i otyłość, oraz choroby układu krążenia.

          • 3 2

          • ludzie zawsze wybiorą wygodniejszy środek dla siebie (1)

            jeśli komunikacja miejska była by sprawniejsza, szybsza i wygodniejsza to na pewno więcej osób by ja wybierało, wybory ludzkie są racjonalne i jeśli wybierają samochód to robią to z racjonalnych przyczyn.
            A tak na marginesie dla wszystkich zwolenników budowania naziemnych przejść dla pieszych - każde zatrzymanie ruchu samochodów i ponowne ruszanie powoduje zwiększenie wydalania spalin i większe zanieczyszczenie powietrza, więc przejścia takie są nieekologiczne

            • 0 1

            • ponoć tyle korków

              To nadal najwygodniejszy?

              Poza tym, spoko - jak ktoś chce, niech wybiera jaki sobie środek lokomocji życzy.

              Tylko niech potem nie oczekuje, że wszyscy inni uznają, że wygoda hrabiego jest ważniejsza od ich komfortu. Inni pod ziemię, bo szlachta jedzie.

              • 0 0

          • I smród

            I halas

            • 1 1

        • ad2

          Dokładnie to widać na przejściu z dworca do CH Riviera w Gdyni, dodam że są również windy. Można to zrobić jak się chce ...

          • 2 2

      • 100m dalej masz przejście naziemne. (1)

        Poza tym zamontowanie wind w tunelu rozwiąże sprawę.

        • 13 6

        • gunwo rozwiąże

          korzystałeś kiedyś z takiej windy?

          • 0 0

      • Właśnie. Trzeba pomyśleć o mamuśkach z wózeczkami,

        By nie narażać ich na pojawienie się na najruchliwszej drodze w Gdańsku.

        • 4 4

    • i co z tego, że jest tunel? mamy wojnę, że trzeba tunelami chodzić? snajperzy strzelają? jak lubisz tunele to sobie nimi chodź, (4)

      • 29 31

      • wojna cały czas trwa na jezdni (1)

        a tunel zawsze będzie bezpieczniejszy niż przejście naziemne
        jeśli zrobią to przejście, to ciekaw jestem ile czasu upłynie do pierwszego potrącenia pieszego w tym miejscu, bo że tak będzie to pewne

        • 3 0

        • czyli kierowcy są upośledzeni i w tak niebezpiecznym miejscu nie potrafią jechać bezpiecznie?

          Jak nie potrafią to może jest problem z kierowcami? Może zakazać tu ruchu całkowicie, jeśli ktoś nie potrafi przejechać 100 metrów bez ryzyka zabicia drugiego człowieka.

          To jest samo centrum miasta. Nie obwodnica.

          • 0 0

      • Nie wojnę, tylko miasto w którym różne kierunki ruchu różnych środków transportu krzyżują się gęsto, więc w imię zasady wzajemnego poszanowania, wygody i ekonomii mamy rozwiązania inżynierskie sprzyjające wygodzie i rozwojowi.
        Ale można też mieszkać w Afryce, chodzić boso po piaskowych duktach i zjadać to, co się upoluje. Wolny wybór...

        • 1 1

      • Uważaj jak jesteś taki przeczulony bo ci w d... ktoś strzeli ;)

        • 11 7

    • Adamowicz ile wziąłeś od dewelopera za to? (8)

      Wartość nowych bloków w pobliżu wzrośnie?

      • 20 33

      • Deweloper oponował jak mógł, żeby to przejście nie powstało ;) (7)

        Powód? Ono pozwoli ludziom ominąć jego koszmarne centrum :)

        • 28 3

        • (4)

          Przecież to przejście wpada wprost w wejście do sklepów...

          • 3 1

          • (2)

            i tylko dlatego powstaje tutaj a nie pod dworcem

            • 1 1

            • pod dworcem także powstanie (1)

              • 1 1

              • i dobrze

                • 0 0

          • Wejście do centrum jest na poziomie tunelu A nie przejścia

            • 2 0

        • Długo nad tym myślałeś idioto?

          • 3 6

        • jasne... deweloper płakał jak się o tym dowiedział

          • 5 3

    • niby jest tunel (31)

      tylko że tunelem nie przejdzie osoba na wózku, rodzice z dzieckiem w wózku czy ktoś poruszający się o kulach też będą mieli problem. Czas skończyć z myśleniem jak za Gierka i robieniem wszystkiego pod samochody.

      • 66 57

      • Bierzesz zatem na swoje sumienie wszystkich tych którzy zginą na przejściu dla pieszych bo albo (1)

        wbiegną na czerwonym albo nie zauważą jadącego auta, albo zepsuje się sygnalizacja albo po prostu ktoś się pomyli- pomylić się jest ludzką rzeczą nie jesteśmy maszynami dlatego rozwiązania powinny uwzględniać ryzyko tych błędów czy awarii i być takie aby skutki tej pomyłki lub awarii były jak najmniejsze dla człowieka, dla społeczeństwa

        • 0 2

        • Nie biorę.

          Jak ktoś nie potrafi w mieście jechać tak, aby nie zabijać ludzi, to niech wybierze autobus. ktoś tam potrafi kierować tak, aby nie zabijać.

          • 0 0

      • (1)

        100 metrów dalej jest przejście dla pieszych

        • 7 5

        • Aha, czyli pieszy ma iść 2 minuty do światel. Czekać tam, przejść (dwuetapowo)

          po czym wracać 2 minuty, do miejsca skąd zaczął wędrówkę.

          Ale hrabia w samochodzie ma mieć wygodnie i szybko.

          Racjonalne.

          • 0 1

      • Udogodnić

        Wybudować windy i po kłopocie

        • 1 1

      • Rozwiązaniem tego problemu powinny być windy (2)

        A nie czopowanie ruchu komunikacji publicznej w jej newralgicznym punkcie

        • 18 8

        • ruch samochodów sam się czopuje.

          Pytanie, na które warto szukać odpowiedzi to pytanie: czy można mieć miasto przyjazne dla ruchu samochodów i przyjazne dla ruchu ludzi?

          Odpowiedź: oczywiście nie.

          Samochody same gotują ludziom pieski los w mieście

          • 4 2

        • Dokładnie !

          • 8 2

      • No raczej ty tak myślisz... (1)

        Co jest bardziej ekonomiczne: zrobić przejście dla pieszych, sygnalizację i powodować zatrzymania samochodów, gdzie i tak bez tego są korki? Czy moze lepiej dobudować do tunelu windę po obu stronach? No sam pomyśl...

        • 17 6

        • pomyśl, jak wycenić dodatkowy wysiłek osób chodzących po schodach

          pomyśl także, ile wynoszą koszty budowania wind oraz ich utrzymania.

          Pomyśl także, ile kosztuje budowa i utrzymanie infrastruktury potrzebnej dla ruchu
          i parkowania samochodów. Wiele przejazdów samochodami na krótkie odległości można zaliczyć do grupy tzw. niepotrzebnych przejazdów samochodami.

          • 3 3

      • 100 metrów dalej jest przejście naziemne (3)

        w czym problem?

        • 26 25

        • nie za 100 a za 150 (2)

          + powrót czyli 2×150m=300m żeby np. na wozku dostać się do przystanku tramwajowego, który jest w odległości 20m.
          W tym problem, ze trzeba to zrobić siłą mięśni, czy deszcz czy śnieg, a ty masz problem siedząc w fotelu i naciskając tylko pedały.
          To chyba ty masz problem.

          • 28 12

          • nie naciskam (1)

            tylko kierowca autobusu naciska. Nikt nie dopuszcza do siebie wiadomości, że autobusy również w korkach utoną?

            • 2 5

            • ja dopuszczam myśl, że dla autobusów warto robić buspas

              autobus nie musi tonąć w korkach

              • 5 0

      • Powinni więc windy zrobić

        a nie kolejne światła. Blachosmrody to równiez autobusy. Trzeba bedzie jeszcze wczesniej wstawać by odbić kartę w fabryce azbestu

        • 3 2

      • Za to będziemy mieli co 100 metrów sygnalizację świetlną (11)

        No brawo!!!

        • 52 39

        • w końcu ścisłe centrum

          • 2 1

        • i bardzo dobrze (7)

          debile na motorach i w samochodach nie beda mogli sie rozpedzic....A co do korkow....to przyzwyczajcie sie mistrzowie kierownicy.....one juz zawsze beda i beda narastac az zmadrzejecie .....

          • 29 22

          • To przykre że ni stać Cię ma utrzymanie nawet samochodu z lpg (6)

            • 14 23

            • Na samochód dzisiaj stać każdego (2)

              Przykre, że samochód jest jeszcze dla kogoś jakąś wartością

              • 28 5

              • na kupno tak (1)

                ale na utrzymanie już niekoniecznie. To jest znaczna różnica żebraczku

                • 10 17

              • i po co ta napinka i obrażanie innych ?

                musisz się sam dowartościować ?
                nie wystarczą solidne merytoryczne argumenty i szanowanie adwersarza ?

                • 2 2

            • stać mnie na mieszkanie w mieście a nie pod obwodnicą (2)

              • 22 1

              • od kiedy wynajmowany pokój nazywa się mieszkanie ? (1)

                • 1 14

              • od wtedy gdy ten pokój ma więcej metrów niż cały apartament z otwartą kuchnią w nowym osiedlu z nazwą park, czy gate

                • 8 1

        • zgadzam się z Tobą (1)

          Przynajmniej ruch się trochę uspokoi w centrum miasta

          • 48 26

          • ruch się uspokoi a stężenie spalin dynamicznie wzrośnie

            • 27 5

      • Lepiej niech przechodzi przez skrzyżowanie kolizyjne.

        Przecież i tak jest już inwalidą. Nic mu to nie zrobi...

        • 1 1

      • Pawiu.... ale przecież oni cały ten tunel właśnie w związku z realizacją Forum Gdańsk wyremontują

        I windy wtedy się zapewne doda... Więc inwestycja totalnie bezcelowa.

        • 11 1

      • Brak alternatywnych rozwiązań?

        I to ma być niby jedyny (najtańszy do tego) sposób by ułatwić życie inwalidom i osobom starszym oraz prowadzącym wózki dziecięce?

        • 3 1

      • to zasypać ten tunel, bo tylko koszty generuje.

        No tak ale najemcy, kupcy, procesy, odszkodowania...

        • 9 8

    • dokładnie, jest tunel pod Martwą Wisłą

      Jest obwodnica. Samochody nie muszą tranzytem jechać przy bramie wyzynnej

      • 0 0

    • Ale jaśnie PAniom i Panom

      się nie chce chodzić tunelami. Szlachta rządzi w mieście ;)

      • 10 8

    • szczury do dziury

      • 8 4

  • debile maja tunel to wymyslaja idiotyzmy (3)

    • 187 94

    • Po takich wpisach widać (2)

      Że debile mają dostęp do internetu

      • 7 9

      • Raczej widać, że ciemny lud kupi jakieś przejście (1)

        totalnie wymuszone zaprojektowane od d* strony i zdecydowanie za małe, żeby przysłonić szkaradztwo Forum Budynium. Ludziom ze zdjęcia nie dziękujemy, ale niech sobie już idą

        • 2 3

        • Szkaradztwo i tak powstało

          Wcześniej były tam haszcze. Zmarnowany potencjał, ale miasto na tym ostatecznie zyska.

          Przejście naziemne na plus. Czekam na drugie przy Dworcu i buspasy od dworca do bramy wyżynnej

          • 0 1

  • Bogaty kraj (5)

    Oj bogaty ten ktaj Zamiast przerzucić koszty utrzymania przejścia przy locie na dzierżawce to wyrzucone 800000 pln GRATULACJE

    • 145 15

    • (1)

      Najdroższa zebra na świecie... za prawie milion wykonanie przejścia dla pieszych... paranoja

      • 12 4

      • Spójrz jeszcze raz na plan

        zobaczysz, że wymaga to przebudowania przystanku

        • 0 1

    • Budyń prowizję odbierze w naturze.

      Nie będzie oddawał...

      • 2 1

    • dzierżawcę czego? jezdni?

      • 5 4

    • Jako społecznik uważam że tunel jest potrzebny!

      • 10 12

  • (11)

    zamiast bawić się w polityczne gierki róbcie w końcu to co potrzebne
    a to przejście jest potrzebne ludzie to nie krety ani sportowcy potrzebują poruszać się po prostym
    w 2019? to tak jakby powiedzieć nigdy!
    ile czasu trzeba by namalować pasy!

    • 104 127

    • (1)

      Do pokonania kilku schodów trzeba być sportowcem? Jeśli masz dwie sprawne nogi i jest to dla Ciebie problemem to chyba pora popracować nad kondycja. Chyba że Ty z tych, co to auto w drzwiach sklepu zostawiają, bo wyznaczone miejsca parkingowe za daleko.

      • 3 3

      • W mieście są ludzie, którzy sprawnych nóg nie mają

        W tym miejscu są też ludzie, którzy mają walizki, wózki itp.

        Ponoć ta ulica już jest zakorkowana w godzinach szczytu. W czym przeszkadza kierowcy to, że ktoś przejdzie po drodze, jak on i tak stoi w korku?

        • 0 0

    • (3)

      To nie tylko namalowanie pasów, tylko zmienienie całej infrastruktury

      • 17 2

      • (2)

        a co to ta tajemnicza infrastruktura? To chodnik i jezdnia? Oj to ja chodziłem po infrastrukturze i nie wiedziałem. Teraz będę tam po nowej chodził, pomalowanej w pasy :-)

        • 3 9

        • nie tajemnicza - tylko pomyśl

          1. sygnalizacja świetlna - z kablami pod ziemią, zsynchronizowana z innymi skrzyżowaniami
          2. wydłużenie przystanków tramwajowych - tak aby można było do nich dojść z przejścia
          3. ogrodzenie miejsc niebezpiecznych, tak aby piesi nie mogli zejść bezpośrednio na jezdnię np. z wysepek przystankowych

          • 1 0

        • Do słabo "ogarniętego”

          Tego, że piszesz i mówisz prozą zapewne też nie wiesz?

          • 4 1

    • To trochę bardziej skomplikowane niż u ciebie na wsi słoiku (1)

      • 9 5

      • oj przepraszam, na wsi nie mamy tego problemu.
        więc nie obrażaj

        • 0 1

    • Nazwisko piszemy z wielkiej

      Gierki, jeśli już!

      • 0 2

    • I chcesz powiedzieć

      że to dla ludzi ta cała heca? Forsa i tylko forsa. Gdyby nie forum to do końca życia zasuwałbyś tunelem.

      • 5 1

    • Żadnej infrastruktury.

      Po prostu wybory. Grzelu boi się zdenerwować kierowców-wyborców.
      Postawić kilka sygnalizatorów, kanaliza, podbudowa chodnika i nawierzchnia, sfrezowanie oznakowania i wymalowanie nowego. Roboty budowlane - ok. 2 tygodniu, gdzie praca tylko w godz. 21 - 6. Wykończenie 3 dni robocze. A projekt może zrobić GZDiZ.

      • 7 3

  • potrzebne jak dziura w moście (28)

    • 322 160

    • Teraz spójrzcie na zdjęcie z Adamowiczem . (1)

      Widzicie to towarzystwo ? To wiecie na kogo nie głosować ? Nie myślę tylko o Adamowiczu !!!

      • 0 1

      • Akurat takie działania sprawiają, że wolę głosować na niego

        podobnie jak Wajdeloty czy Stągiewna.

        Co mi się nie podoba to bryła i zasady na jakich buduje się Forum Gdańsk, czy wieczna próba przepchnięcia Drogi Zielonej i Czerwonej. Idiotycznych rozwiązań, które więcej zaszkodzą niż pomogą.

        • 0 0

    • Bardzo dobrze, że to przejście powstaje (19)

      trochę nie rozumiem, krytyki tego przejścia. Przecież pasy dla pieszych są czymś równie naturalnym jak mosty nad rzekami. Jak wygodniej i taniej pokonać jezdnię, jeśli nie w ten sposób?

      • 42 53

      • Wrócę do tego artykułu za dwa lata (6)

        I podsumuję ilość wypadków z udziałem pieszych na tych pasach

        • 8 6

        • Przy Operze nie ma, przy Galerii nie ma, przy Manhattanie nie ma

          No, ale tu będą.

          PS Jak są tak oczywiste, że będą, to wystarczy, że kierowcy zwolnią do 30-40 i już nie będzie. I tak 200 m dalej mają światła. Można jechać po mieście 40, a potem na światłach postać chwilę, albo 80 i odstać swoje na światłach.

          • 0 0

        • a podpowiedź proszę, kto nimy spowoduje te wypadki? (3)

          • 3 1

          • (2)

            Piesi lecący na ślepo przez jednię na przystanek na czerwonym

            • 4 4

            • będzie przebieganie na tramwaj

              • 0 1

            • ja jak pijany wracam z piwa. ale przyjmę kolizję na bary:)

              • 0 1

        • liczbę

          wypadki są policzalne

          • 3 0

      • Bardzo źle (3)

        bo po raz kolejny wydłuży się czas przejazdu komunikacją z południa Gdańska na północ. Już teraz 6 i 8 jadą godzinę, ile można ten czas jeszcze wydłużać? I jak po tym ma być komunikacja miejska konurencyjna czasowo?

        • 21 9

        • konkurencyjna czasowo w Trójmieście jest jedynie SKM (1)

          jeśli ma takt co najmniej 5 minut.

          Niedługo konkurencyjne czasowo będą najbardziej rowery wspomagane elektrycznie.

          Żadna gimnastyka z sygnalizacją dla autobusów i tramwajów nie spowoduje, że staną się one konkurencyjne czasowo z samochodami.

          • 0 0

          • ustawianie świateł pod samochody

            na pewno nie sprawi, że komunikacja stanie się konkurencyjna czasowo.

            W tramwaju jedzie 100-200 osób. W 30 samochodach, może, 50 osób.

            kto powinien mieć priorytet?

            • 0 0

        • odpowiedz to jedynie synchronizacja swiateł pod tramwaje i autobusy. chociaż trudna w przypadku występowania obu w jednym pasie drogowym to chyba możliwa

          • 3 0

      • W końcu ktoś dostrzegł, że miasto by żyło w pierwszej kolejności musi być przyjazne pieszym (6)

        • 38 30

        • A to mało masz udogodnień cebulaku? (4)

          • 19 32

          • Dla samochodów kosztem pieszych zdecydowanie za dużo (3)

            • 16 7

            • (2)

              Przecież te światłą nie wpłyną w żaden sposób na korki, nie rozumiem czemu banda januszy się wypowiada, że tak ;]

              Przecież korki w tym miejscu i tak powoduje idiotycznie ustawiona sygnalizacja na hucisku :D

              • 3 4

              • korki w tym i w innymi miejscu powoduje przede wszystkim nadmiar samochodów

                oraz skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości

                • 4 0

              • Tzn wiem, czemu tak mówią...

                Bo to zdanie wieśniaków zza obwodnicy gdzie w powiecie jest jedno skrzyżowanie ze światłami - więc tam faktycznie światła robią mini-korek :D

                Ale w centrum miasta?! Co za durnie :D

                • 1 1

        • Zlikwidować ruch samochodowy w mieście.

          Najlepiej będzie się wszystkim żyło jeżeli w ogóle, zlikwiduje się ruch samochodowy w centrum miasta. Wtedy pieszemu motłochowi będzie się żyło komfortowo a miejskich urzędników i tak nie obowiązują żadne ograniczenia. Czego najlepszym dowodem rajdy prezydenta K. po chodnikach wokół ECS-u oczywiście bez karne.
          UKŁAD GDAŃSKI będzie jeździł jak dotąd a inni pójdą pieszo i będzie fajnie.

          • 2 2

      • Ludzie powinni mieć wybór jeżeli ktoś lubi odświeżyć sobie płuca spalinami czekając na zielone to trzeba mu to umożliwić nawet za kilkaset tysięcy takie jest moje zdanie i go nie zmienię

        demokracja rekreacja

        • 3 1

    • Zwezić dorobić pasy rowerowe wzdłóż obu podwal i bedzie jak powinno być (2)

      Żeby nie było że jestem anty samochodziarz, powinien powstać jeszcze tunel pod motławą (przedłużenie nowej wałowej, północna obwodnica centrum).
      To musi wystarczyć

      • 12 12

      • tunelem pod motławą nie będą chcieli jeździć rowerzyści ani chodzić piesi

        Wystarczą kładki i mosty nad Motławą.

        Tunel to pomysł na wyrzucanie pieniędzy publicznych w błoto pod pretekstem wspierania komunikacji publicznej.

        • 0 0

      • Puknij się w łeb nawiedzony świrze

        • 7 15

    • Haha (1)

      Za tą cenę to mogę się nauczyć układania kostki i sam namalować pasy

      • 0 1

      • No widzisz, ktoś inny już wcześniej to ogarnął i kasuje zamiast Ciebie.

        • 4 1

    • Wreszcie bedzie przejscie dla wszystkich a nie tylko dla napakowanych

      • 2 2

  • ...

    Cofamy się w rozwoju. Ciekawe czyje sumienie obciążą wszyscy, którzy zginą tam pod kołami, ale nic to, będziemy o tym pamiętać w czasie nadchodzących wyborów...

    • 1 0

  • re

    Na zdjęciu śmietanka poprancow

    • 1 0

  • ajtam ajtam

    przejścia naziemnego sie zachciało...tunel zamurowac , płoty miedzy torami tramwajowymi postawic i niech se lataja na przejscie naziemne na Hucisku , pod kontrola budynia

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane