• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podziemne przejście ze Wzgórza do Świętojańskiej zamknięte na miesiąc

Patryk Szczerba
18 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście podziemne łączące przystanek SKM Wzgórze z ul. Świętojańską pozostanie zamknięte dla pieszych przez miesiąc. Przejście podziemne łączące przystanek SKM Wzgórze z ul. Świętojańską pozostanie zamknięte dla pieszych przez miesiąc.

Do 17 czerwca pozostanie zamknięta odnoga tunelu przy SKM Wzgórze prowadząca na ul. ŚwiętojańskąMapka. W tym czasie m.in. znikną tymczasowe drewniane schody zamontowane przez dewelopera powstającego po sąsiedzku biurowca, zostanie naprawiona elewacja tunelu i zabezpieczony mur oporowy.



Czy podoba ci się proponowany wygląd skweru Plymouth?

Przypomnijmy, że na działce należącej do firmy AB Inwestor kończy się budowa biurowca Square. Liczący siedem kondygnacji od strony ul. Świętojańskiej i sześć od ul. Partyzantów budynek dysponuje niemal 5 tys. m kw. powierzchni najmu.

Wysoki na blisko 25 metrów budynek, który powstał według projektu pracowni Arch Deco, już stoi. Ma szklaną elewację oraz wykusze z kremowobiałego kamienia.

Tak ma wyglądać przestrzeń skweru Plymouth przed budynkiem Square, gdy zakończą się prace. Tak ma wyglądać przestrzeń skweru Plymouth przed budynkiem Square, gdy zakończą się prace.

Zmiany przed biurowcem Square



Obecnie trwają prace przy aranżacji przestrzeni przed budynkiem. Dla wielu skwer Plymouth, popularne miejsce odpoczynku gdynian, może być niebawem nie do poznania. Jednak na oficjalne otwarcie i udostępnienie go mieszkańcom trzeba jeszcze poczekać.

Blokada przejścia podziemnego w centrum Gdyni rozpoczęła się w poniedziałek



Tymczasem deweloper przystąpił do demontażu tymczasowych, drewnianych schodów. Pojawiły się jesienią 2018 roku, po miesięcznym zamknięciu przejścia.

- Najbardziej ekonomicznie byłoby to zrobić na stałe, bo w miejscu, gdzie się kończy tunel, zaczyna się moja działka. Zbudowaliśmy jednak drewniane schody za 30 tys. zł, by ludzie mogli korzystać z tego przejścia - tłumaczył wówczas w rozmowie z nami Andrzej Boczek, prezes firmy AB Inwestor.

Zamknięcie odnogi przejścia na miesiąc



By usunąć schody, konieczne było kolejne zamknięcie odnogi przejścia podziemnego. Utrudnienia potrwają miesiąc. W tym czasie firma AB Inwestor wykona także zabezpieczenia muru oporowego i naprawi elewację ścian tunelu.

- W tym samym czasie ZDiZ Gdynia wyremontuje schody zejściowe z płyt granitowych. Po zakończeniu wszystkich robót ruch pieszy na teren skweru Plymouth i ul. Świętojańskiej zostanie przywrócony. Zostanie ponownie uruchomiona winda umożliwiająca wyjazd z tunelu m.in. osobom z niepełnosprawnościami - informują urzędnicy ZDiZ.
Skwer Plymouth, zagospodarowywany przez prywatnego inwestora, ma łączyć się z trzecim, ostatnim etapem gdyńskiego parku Centralnego, którego budowa zwieńczy prowadzoną od kilku lat inwestycję.

Miejsca

Opinie (137) 1 zablokowana

  • Przejście podziemne powinno pozostać już zamknięte na stałe. Relikt minionej epoki. (33)

    Zmierzająć do reprezentacyjnej części miasta, mieszkańcy nie powinni być zmuszani do "uciekania" pod ziemię.

    Ruch samochodowy nie powinien mieć priorytetu nad pieszymi, węzeł należy zmodyfikować tak by był przjaźniejszy dla pieszych.

    • 28 73

    • (11)

      Jakby zbudowali tunel dla samochodów to płakałbyś, że wszystko się buduje tylko dla blacho-smrodziarzy, a przecież Ty też płacisz podatki!
      A pomyślałeś, że przejście podziemne podnosi bezpieczeństwo pieszych (sporadycznie jakiś pijany kierowca wjedzie do tunelu), a dodatkowo ułatwia i przyśpiesza przemieszczanie, bo nie trzeba stać na światłach? Skąd ta tunelofobia?

      • 22 6

      • Jakby w ten sposób zbudowali tunel dla samochodów, to krzyk kierowców byłoby słychać w Zanzibarze. (1)

        To co, rampa 90% nachylenia do tunelu, a jak nie masz prześwitu to winda dla samochodów?

        Brzmi i**otycznie nie? Tak samo brzmi tunel dla pieszych.

        • 0 13

        • Widzą, że jakiś pieszy, który nigdy nie wsiadł do samochodu ( z ręką na sercu!) uważa słowo 'i**otyczny'

          na wulgaryzm. Pewnie jest już bardzo, ale to bardzo dorosły ( czyt. leciwy). To wyraz delikatny jak puch młodego ptaka w porównaniu do słów, które się cisną na usta, patrząc na te czasy.

          • 3 0

      • Wcale nie przyspiesza przemieszczania - postoisz na kolejnych światłach (5)

        Ten węzeł zabiera od groma miejsca w centrum miasta. To jest miejska pustynia. Pogłębia tylko rozdarcie miasta na dwie części przez SKM.

        Miasto tworzą ludzie i miejsca w których chcą przebywać, na pewno nie jest to tunel czy okolice naziemne węzła.

        • 6 10

        • (4)

          Wystarczy dobrze tunel zorganizować w środku np. w rejonie Warszawy Centralnej

          • 6 1

          • (3)

            Słucham. Tunele pod dworcem centralnym to największy syf jaki widziałem.

            • 3 5

            • (2)

              Kwestia gustu. Nie pada na głowę. Nie trzeba się przedzierać przez skrzyżowania. Jest trochę sklepów. A syf to jest na Świętojanskiej w wakacje, jak jedzenie na chodniku zaczyna się rozkładać.

              • 8 1

              • (1)

                W Warszawie wokół dworca centralnego wszędzie przywracane są przejścia naziemne, bo takie wygodne były te tunele.

                • 0 2

              • choroba sie rozprzestrzenia

                Nie tylko Trojmiasto...;)

                • 1 0

      • Te pomysły ma ekipa tzw. atywistów. Ich działania prowadzą do wyludniania się miasta.

        • 12 1

      • (1)

        Tunel jest bardzo przydatnym przejściem. Więcej wypadków by było gdyby były pasy, wychodząc z domki nie raz ktoś się spieszy na autobus, tunelem na luzie sobie przebiegnie.. nie ma co się doszukiwać minusów. To, że mamy wandali w mieście, to już nie wina włodarzy

        • 10 2

        • wina, wina

          Mają to w kontrakcie i mają do tego Straż Miejską.
          Za którą płacimy.

          • 1 1

    • (10)

      bzdury. tunel jest fajny, szybko można się dostać na druga stronę i deszcz na głowę nie pada.

      • 21 4

      • Dochodzą Ci dodatkowe schody, obdrapane ściany, nie działające lampy i zapach uryny oraz brudu. (9)

        Naprawdę ekstra...

        • 4 11

        • (7)

          Do wyboru jest wdychanie tlenków azotu i niespalonych zw. aromatycznych. Super ekologia

          • 7 1

          • A z tym trzeba walczyć inaczej (2)

            Tylko rząd boi się milionów Januszy w TDIkach dla których diesel musi kopcić...

            • 2 5

            • (1)

              Może rząd nie popiera pseudoekologów którzy na wszystkie działania wspierające biznes i turystykę mówią nie. Nowoczesne miasto nie opiera się na pseudoparkach kieszonkowych w których głównie zamiast zieleni są tylko żwirowe alejki. Ile można budować ławek i stref odpoczynku z plastikowymi rybkami?

              • 7 1

              • No tak, rząd popiera wycinanie DPFów i katalizatorów, więc co się dziwić?

                Przecież nie ma nic bardziej ekologicznego niż śmieci w lesie i chmura dymu za samochodem.

                • 2 3

          • (3)

            W tym miejscu powinien być tunel, ale dla samochodów jak w Sopocie.

            • 1 2

            • to w Sopocie jest tunel? (2)

              aaa ten do którego autobusy nie mogą wjechać...?

              • 3 1

              • (1)

                I bardzo dobrze, jeszcze tylko autobusów tam brakuje.

                • 1 3

              • tam akurat bardzo

                brakuje...

                • 2 1

        • a kto dopuścił do dewastacji?

          Miejskiego majątku.
          Kto nie dba o czystość i higienę? Kto jest do tego zobowiązany?
          Kosztuje?

          To masz odpowiedź, dlaczego lansuje się tak i**otyczne pomysły...

          • 3 1

    • ty jesteś raczej reliktem minionej epoki...

      • 4 1

    • (2)

      Czytam taką opinię i już banan na twarzy gości na myśl o pisku samochodziarzy :-)

      • 3 7

      • (1)

        Ale to pieszy tutaj zaczal ten pisk.

        • 4 1

        • tja, jak ktoś jeździ samochodem to nie bywa pieszym

          nie ma to jak dzielenie ludzi na plemiona nie mające nic ze sobą wspólnego...

          • 4 0

    • Ja (3)

      "reprezentacyjna część miasta" a co w centrum Gdyni jest takiego reprezentacyjnego? Wyludniona Świętojańska( szaro bura bez ciekawej architektury) , czy może nudny Skwer Kościuszki o bulwarze nie wspomnę i o plastikowych delfinkach. Nuda Panie nuda . Ani jednego zabytku. Ani jednego urokliwego , ciekawego miejsca.

      • 10 4

      • Takie działania popierają społecznicy. Kiedy do nich dotrze że robią sobie pod górkę

        • 3 1

      • (1)

        A jakiej architektury można się spodziewać w niespełna 100 letnim mieście? Piramid czy antycznych świątyń?

        • 7 3

        • dobrej

          A nie małomiasteczkowego chaosu z tęsknotą do sztuki.

          • 3 4

    • poźyteczny dał głos

      Boczek wynajął?

      • 1 1

    • Poszedłbym dalej, piesi powinni być przenoszeni w lektykach przez ulicę, wtedy byłoby godnie i reprezentacyjnie.

      • 1 0

  • Wszystko fajnie (1)

    ale i tak pewnie graficiarze ''upieksza'' to miejsce po remoncie.

    • 16 1

    • z pobliskiego

      skatepark...

      • 2 2

  • To jakaś paranoja. A to tylko Gdynia. (6)

    Dzisiaj zadecydowali że zamykają na miesiąc tunel? Czy tak trudno znacznie wcześniej poinformować pieszych tak jak to robią na zachodzie że zamknięty będzie tunel?

    • 70 26

    • Buhahaha..I przez miesiac Twoj mozg by ta informacje przetwarzal, zeby dojsc do wnioski, ze 20m blizej trzeba z tego tunelu

      Wspolczuje braku muzgu...

      • 14 6

    • a co by ci dało, jakbys wiedział tydzień temu? (1)

      • 14 6

      • Jak by to wiedział wcześniej, to by inaczej sobie życie ułożył.

        • 13 2

    • na ile dni wcześniej musisz sobie planować przejście przez ulicę?

      • 10 4

    • a ty miesiąc wcześniej planujesz że będzie tu szedł?:)))

      rany boskie, czy wy nie macie większych problemów???

      • 7 3

    • Tunel

      Różnica taka- że wychodzę szybciej z tunelu, i muszę te różnice pokonać przechodząc po przejsciu dla pieszych.

      • 0 1

  • Zasypać ten tunel. (6)

    Już na etapie konsultacji eksperci zgłaszali uwagi, że przejście podziemne to przeżytek.

    • 16 39

    • Bo paaanie, na zachodzie to by było nie do pomyślenia!

      • 5 1

    • Jacy eksperci? Nazwiska poprosze. (1)

      • 5 1

      • najlepszymi ekspertami są anonimowi użytkownicy

        warto tworzyć platformy spokojnej rozmowy między nimi. Mądrość zbiorowa pozwala na znalezienie odpowiedniego kompromisu.

        • 1 1

    • (1)

      Najlepiej stać i czekać na czerwone światło na przejściu ? Może trochę ruchu

      • 6 3

      • A jak mam lodówkę przenieść do samochodu po drugiej stronie?

        I to zaraz po wypakowaniu z niego schorowanej babci?

        Tak to szło?

        • 6 1

    • powinna być kolej linowa nad tym węzłem

      • 0 0

  • W Gdańsku piesi chodzą jak w XXI wieku, a w Gdyni ciągle w tunele (19)

    Bo samochody muszą mieć wygodnie.

    • 30 43

    • A czy wiesz, że... (5)

      W samochodach też są ludzie, tacy sami jak piesi :)

      • 11 9

      • Nie tacy sami, bo zajmują kilkadziesiąt razy więcej miejsca. (4)

        A infrastruktura robi wszystko żeby czasem im do głowy nie przyszło poruszać się w żaden inny sposób niż samochodem.

        • 11 16

        • Pandemia dobitnie pokazała (3)

          Że własne auto jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. Po pierwsze ilość pasażerów w autobusach była ograniczona, a jak już mogłeś wsiąść to nierzadko musiałeś jechać z ludźmi, którzy za nic mieli zdrowie innych pasażerów. Spróbuj mnie więc przekonać, że komunikacja miejska jest bezpieczniejsza, niż auto. Powodzenia!

          • 9 9

          • Pandemia nie zdarza się zbyt często.

            Tak, jeżdżę teraz samochodem. Tak, wkurza mnie to niesamowicie. W komunikacji mogłem przynajmniej film obejrzeć, a tak tylko gapię się na czerwone lampy przed sobą i toczę się w korku 3km/h...

            • 3 3

          • Marky Mark - z całym szacunkiem: w miastach XXI wieku poruszanie się pieszo lub rowerem (1)

            na małe i średnie odległości jest traktowane jako ważny element samodzielny lub uzupełniający poruszanie się komunikacją zbiorową. Najbezpieczniejszym, najzdrowszym i najbardziej energooszczędnym środkiem transportu na średnie odległości w dobrze zarządzanych miastach jest rower, na nieco dłuższe: rower wspomagany elektrycznie. Codzienna jazda samochodem jest źródłem wielu uciążliwości i chorób cywilizacyjnych, zwłaszcza jeśli dotyczy dzieci dowożonych do szkół (lub przedszkoli) samochodami rodziców lub opiekunów. Uniemożliwia pozyskanie umiejętności nawiązywania spontanicznych relacji z rówieśniczkami i rówieśnikami w czasie drogi do szkoły.

            • 3 1

            • a ja dojeżdżam do pracy

              codziennie ponad 100km i nie mam innej możliwości niż samochodem

              • 0 0

    • W Gdańsku nie ma tuneli dla pieszych??? (12)

      Słaby trolling... No chyba, że wszystkie już wam zalało!

      • 9 1

      • Są, ale powoli są wypierane przez przejścia naziemne. (3)

        I słusznie - czemu piesi mają schodzić pod ziemię, żeby kierowcom się wygodniej stało w korkach?

        I tak stoją.

        • 7 13

        • (2)

          Idąc tak dalej można całkowicie zatrzymać ruch ... bo i tak stoją. Gdynia jest jednym z niewielu miast w których w centrum praktycznie nie ma korków. Czyli teraz chcemy jest zrobić ? Powdychajmy siedząc na ławeczkach więcej smogu ?

          • 6 3

          • Nie ma w centrum korków? (1)

            Ostatnio jechałem od Kwiatkowskiego do Sopotu ponad godzinę, a to nawet szczyt nie był...

            • 3 2

            • bo stałeś na Kwiatkowskiego

              a to "centrum"?

              • 2 2

      • Tylko że tunel w Gdyni jest relatywnie młody. (7)

        Obecnie w nowoczesnych miastach nie buduje się tuneli w centrach miast. Do tego tak blisko centrum.

        • 4 5

        • (5)

          Tunele są bezpieczniejsze niż przejścia naziemne. Tylko niewielka część społeczeństwa nie jest w stanie podjeść pod parę schodów. Dlaczego wszyscy mają cierpieć w imię leniwej mniejszości ?

          • 8 7

          • No właśnie nie wiem. Czemu wszyscy mają cierpieć, bo kierofczyk (nie mylić z kierowcą) chce oszczędzić 30s?

            I tak przecież siedzisz w swoim ukochanym samochodzie z klimą i nie zamieniłbyś stania w korku na komunikację, więc co Ci szkodzi?

            • 7 5

          • Sugerujesz, że łatwiej dostać w mordę na przejściu niż w tunelu??

            • 3 1

          • Leniwa to jest większość (2)

            ta, która wozi swoje spasłe brzuchy w pojezdach spalinowych.

            • 4 5

            • (1)

              Inwestycje w centrum miasta wskazują, że docelowy elektorat tych zmian jest w stanie przejść maksymalnie 100m bez odpoczynku. Wiec co się dziwić, że przejście podziemne są barierą nie do pokonania.

              • 6 1

              • Mogę się z Tobą założyć, że gdyby ten tunel był pomiędzy blokami a ich parkingiem, zaraz by się okazało że przejścia naziemne to najlepsza rzecz od czasów krojonego chleba.

                • 2 1

        • co tylko dowodzi stanu umysłu urzędników

          • 3 1

  • (2)

    Skwer Plymouth wcale nie jest popularnym miejscem odpoczynku, jest parę ławek, ale chodnik to przelotówka między urzędem a okolica Wzgórza

    • 35 5

    • (1)

      Ale jakby go mieli zlikwidowac to bys pierwszy darl morde, ze nie bedzie gdzie pojsc na spacer albo posiedziec na lawce.

      • 1 4

      • Aleś Ty wulgarny!

        • 2 0

  • ?

    Ten plac tak nie będzie wyglądał.
    Już widać po ułożeniu płyt że realizują inny projekt.

    Proszę przesłać zapytanie do dewelopera o pokazanie ostatecznej wersji projektu.

    • 31 2

  • tylko drzew i krzewów żal

    czego miasto nie zrobi dla dewelopera, tylko drzew i krzewów żal
    po prostu masakra co te miata wyrabiają...w planach zagospodarowania przestrzennego kolejne wycinki lasów np. na Oksywiu pod zabudowę... sku..syny

    • 43 3

  • (2)

    niech żyje wspaniały deweloper
    niech żyje najwspanialszy prezydent
    i niech żyje urzędnicze miasto z morza i z marzeń

    • 36 2

    • hahaha

      • 4 2

    • Raczej to śmiech przez łzy niestety

      • 4 1

  • Pieszy ma pytanie do zwolenników zamknięcia przejść podziemnych (11)

    Dlaczego spiesząc się gdzieś nie mogę waszym zdaniem skorzystać z przejścia podziemnego, nie czekając aż zmieni się światło - tylko mam stać i grzecznie czekać? Bo tak się wam podoba?

    • 61 11

    • I tak jezdzisz

      • 5 8

    • najleptej zatrzymac pociagi na wzgórzu (2)

      aby gdańszczanie mogli przechodzić

      • 11 2

      • Ciekawe kiedy zrobią szlabany ? Przecież przejścia podziemne są złe.

        • 10 1

      • ...do Riwiery

        przechodzić...

        • 1 0

    • ja jestem zwolennikiem wyboru (1)

      nie trzeba zamykać tunelu, gdy wyznacza się przejście naziemne. Masz tak na Śląskiej. O ile dobrze pamiętam, to zdecydowana większość takich projektów daje WYBÓR, a nie zmusza do chodzenia górą.

      • 14 1

      • większość takich "projetów" ma na celu likwidację tuneli

        bo są kosztem w budżecie miasta.

        Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o kasę.
        Wynajmuje się "pożytecznych" do porykiwania i robienia "g*wnoburzy"...
        Czasem nawet to darmo robią, aktywiści...

        • 5 1

    • (1)

      Oni myślą, że mają rację za wszystkich. Wydaje im się że reprezentują mieszkańców. W każdych wyborach mają szanse na jednego radnego. I tak zostanie jak nie zaczną myśleć.

      • 7 4

      • trolle forumowe mają zawsze najlepszą rację ;)

        • 11 3

    • Odpowiedź

      Bo siedzi sobie w aucie i ma czas pieszego gdzieś. Czas przejścia na drugą stronę Śląska-Nowogrodzka. Warto zmierzyć w przejściu i na ziemi.
      Ponadto przejścia można usprawnić i dostosować do podróżnych z walizkami, matek z dziećmi 3tc. W Łodzi zlikwidowali przejścia podziemne w centrum. Zanim to zrobiono to dość szybko można było pokonać drogę do tramwaju. A potem nadeszły światła... szybciej na czerwonym się przejdzie

      • 4 1

    • to że chcę mieć wybór czy tunel czy przejście naziemne nie znaczy że jestem przeciwnikiem tunelu

      rower wygodniej przemieścić po przejściu naziemnym niż biegać z nim po schodach (dotyczy przede wszystkim elektryków które mogą ważyć grubo ponad 30 kilo)
      ludzie z wózkami czy na wózkach też wybiorą przejście naziemne -szczególnie jak popsuje się winda...

      • 2 1

    • spróbuj odróżnić otwarcie możliwości skorzystania z przejścia naziemnego

      od zamknięcia przejścia podziemnego. Jedno drugiego nie wyklucza. We Wrocławiu po stworzeniu przejścia naziemnego w ciągu ulicy Świdnickiej przejście podziemne pozostało do użytku mieszkańców.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane