• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przewozy Regionalne na trasie PKM. Będzie konkurencja dla SKM

Maciej Naskręt
11 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Po linii PKM porusza się 10 szynobusów Pesy, a także trzy szynobusy  z firmy Newag. Po linii PKM porusza się 10 szynobusów Pesy, a także trzy szynobusy  z firmy Newag.

Od 9 grudnia, na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, część połączeń będzie obsługiwana przez Przewozy Regionalne. To nowość, bo dotąd za każde połączenie odpowiadała SKM Trójmiasto. Dla pasażerów nie będzie wiązało się to z żadnymi zmianami.



Kilka dni temu, jeden z pracowników trójmiejskiej SKM-ki, podzielił się swoimi obawami o przyszłość pracy w spółce. Od jakiegoś czasu krążyła bowiem w firmie informacja, że samorząd województwa chce zmniejszyć kontrakt trójmiejskiemu przewoźnikowi.

- Marszałek przekazał część połączeń na trasie PKM do obsługi Przewozom Regionalnym na cztery lata. W spółce jest wielkie poruszenie, bo w tej sytuacji 30 osób z kadry drużyn pociągowych będzie za dużo i już straszą nas zwolnieniami - napisał nasz czytelnik, podpisujący się jako Gregor.
Wypowiedź pracownika SKM w naszym Raporcie. Wypowiedź pracownika SKM w naszym Raporcie.
Postanowiliśmy przyjrzeć się sprawie.

Samorząd województwa: poprawiamy usługi przewozowe



Informacje naszego czytelnika potwierdziły się. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego przyznają, że samorząd prowadzi negocjacje nad przekazaniem od 9 grudnia części kursów wykonywanych dotychczas przez PKP SKM w Trójmieście innej firmie kolejowej - Przewozom Regionalnym.

- Dla pasażerów korzystających z linii PKM wprowadzenie drugiego przewoźnika nie będzie wiązało się z żadnymi zmianami. We wszystkich pociągach na linii PKM obowiązywać będą te same bilety co do tej pory, niezależne od tego czy dany kurs będzie obsługiwany przez SKM czy też przez PR - mówi Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Plan wprowadzenia na linię PKM dodatkowego przewoźnika jest efektem pisma, jakie marszałek województwa pomorskiego otrzymał w październiku od zarządu PKP SKM w Trójmieście. Przewoźnik informował w nim Urząd Marszałkowski, że nie będzie w stanie obsłużyć wszystkich połączeń założonych przez władze województwa na linii PKM w rozkładzie jazdy 2018/2019. Jednocześnie sugerował ich obcięcie.

Nie chcąc dopuścić do pogorszenia dla mieszkańców oferty przewozowej na linii PKM, samorząd województwa rozpoczął negocjacje z drugim przewoźnikiem wożącym mieszańców Pomorza - a więc właśnie z Przewozami Regionalnymi.

Będzie to o tyle proste, że na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, spółka PKP SKM w Trójmieście używa taboru spalinowego należącego do samorządu województwa.

Żółto-niebieskie pociągi z Newagu trafią od 9 grudnia z SKM do Przewozów Regionalnych. Żółto-niebieskie pociągi z Newagu trafią od 9 grudnia z SKM do Przewozów Regionalnych.

SKM: Chcieliśmy odjęcia jednego połączenia



- Niestety, tych pojazdów jest tylko 13, a w sytuacji, gdy konieczne są przeglądy lub naprawy, ta liczba staje się zbyt mała. Dziś korzystamy z ośmiu szynobusów 3-członowych i pięciu szynobusów 2-członowych - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Według SKM Trójmiasto, do prawidłowej realizacji rozkładu jazdy na linii PKM, potrzeba 11 sprawnych pojazdów, a kolejne dwa sprawne powinny być w rezerwie. Tymczasem w 2019 roku 10 spalinowych pojazdów musi przejść przeglądy okresowe wraz z niezbędnymi naprawami, co spowoduje wyłączenie każdego z nich z eksploatacji na kilka tygodni.

- Nie posiadając własnego taboru spalinowego, a kierując się troską o zabezpieczenie rozkładowej jazdy pociągów, zaproponowaliśmy Urzędowi Marszałkowskiemu ograniczenie rozkładu jazdy pociągów 2018/2019 o zaledwie jeden pociąg. Podkreślmy: jeden na 102 uruchamiane codziennie na liniach PKM. Takie posunięcie sprawiłoby, że rezerwa taborowa powiększyłaby się o jeden pojazd, co zminimalizowałoby ryzyko zakłóceń w kursowaniu pociągów. Gdyby spółka posiadała więcej pojazdów niż ma obecnie, nie byłoby potrzeby składania takiej propozycji - mówi Złotoś.
Negocjacje nowej umowy przewozowej pomiędzy Spółką PKP SKM w Trójmieście i Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego wciąż trwają.

Przewozy Regionalne przejmą 30 proc. połączeń SKM



Zgodnie z planami UMWP Przewozy Regionalne prawdopodobnie przejmą około 30 procent dotychczasowej pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez SKM, zarówno na trasach z Kościerzyny i Kartuz, jak i na odcinku aglomeracyjnym PKM.

Dla pasażerów korzystających z linii PKM w nowym rozkładzie jazdy 2018/2019 nic się nie zmieni, po prostu część połączeń będzie obsługiwana przez innego przewoźnika, przy zachowaniu tej samej taryfy.

- W przypadku połączeń regionalnych z Kartuz i Kościerzyny nowy przewoźnik na linii PKM ma także obsługiwać je wyłącznie dużymi, 3-członowymi szynobusami, aby zapewnić pasażerom jak największy komfort podróży. Pojawienie się Przewozów Regionalnych na linii PKM powinno również zaowocować większą elastycznością w dysponowaniu taborem, w przypadku wystąpienia awarii pojazdów i utrudnień z tym związanych - podkreśla Piotrowski.

PR: jesteśmy gotowi zająć się obsługą połączeń



Z propozycji cieszą się władze PolRegio.

- Zaproponowano nam obsługę trzech par połączeń. Jeśli uda się dopiąć umowę, trafią do nas trzy pociągi województwa pomorskiego wyprodukowane przez firmę Newag. W ramach umowy przeprowadzimy też serwis p4 dla przejętych składów - mówi Zbigniew Labuda, szef pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych.
Wspomnianemu przeglądowi poddane zostają pociągi, które osiągnęły przebieg 1,2 miliona kilometrów

Nieoficjalnie władze SKM nie kryją rozżalenia w związku z planami władz województwa. Powód? SKM będzie cały czas korzystać z 10 składów wyprodukowanych przez PESĘ. Przez kolejarzy są one uznawane za bardziej awaryjne i wymagające częstszych napraw, niż Newagi, które trafią do Przewozów Regionalnych.

Miejsca

Opinie (246) 7 zablokowanych

  • (16)

    Jeśli nie będzie się wiązało z żadnymi zmianami, czyli np z punktualnością, to nie trzeba tego przewoźnika :)

    • 25 54

    • Właśnie że problemy z punktualnością występowały bardzo często...

      • 13 2

    • obywatel (6)

      Ja chcę jechać z rowerem, bo w tym roku przestałem, a wcześniej kilka razy w tygodniu korzystałem, może regio będzie w porządku.

      • 9 4

      • to zależy od zasad przewozów a ten ustala zleceniodawca, czyli PKM (2)

        Operator daje jedynie ludzi do wykonania składo/kilometrów.

        • 2 4

        • (1)

          Bzdura. To ustala organizator przewozów czyli marszałek. To jego urzedasy wymyślili te rezerwacje.

          • 7 1

          • no o tym właśnie piszę

            kto jest włascicielem PKM?
            Na tym polega ten "geniusz", że ludzie tracą rozeznanie "kto jest kto?"

            • 5 2

      • (2)

        Ja chce jeździć bez towarzystwa rowerowej holoty, mam nadzieje, ze zrobia z tym zjawiskiem porządek w końcu.

        • 3 8

        • To masz od groma miejsca w całym składzie, gdzie nie ma towarzystwa rowerowej hołoty.

          • 4 0

        • Ja chce jeździć bez towarzystwa Januszy z zaciętymi z nienawiści mordami.

          • 6 0

    • Nie wiem co się popsuło w SKM (3)

      Ich opóźnienia na trasie Gdańsk-Gdynia w tym roku to jakaś masakra...

      • 6 0

      • A na trasie Gdynia - Gdańsk podobnie

        Codziennie w godzinach 7:30-8:00 sa „opóźnienia do 7 minut, składy bedą jeździły co 3 minuty(po mega spóźnieniu), składy nie bedą jeździły bo wawaria” itd itp

        • 3 1

      • kurk (1)

        A czemu podpisujesz się moim nickiem?

        • 0 0

        • wiesz, że możesz tu zarejestrować nick i się nim logować?

          jak wiesz to nie udawaj pismatoła

          • 0 0

    • Interregio to kursy regionalne ze Słupska do Bydgoszczy przez Tricity. (1)

      PO wyborach szara masa dowiedziała sie ze teraz dopiero zacznie sie dziadostwo. Na takiej trasie spóźnienie 30 min to będzie punktualność w granicach normy.
      Głosujcie na PO to Wam da ale popalić. Co tam ważne ze emigranci przyjadą i będzie kolorowo.

      • 0 9

      • Tylko

        Zapomniałeś dopisać, że polregio to sam beton pisu!

        • 0 0

    • No przecież wszystko dla Gdańska!

      Cudowne interregio dla Słupska i Bydgoszczy przez Gdansk. Co tam 30 min opóźnienia damy rade na takiej trasie. Głosujcie na nas za rok i za dwa i za pięć

      Pozdrawiamy
      Jak zawsze uczciwe PO

      • 2 1

    • Punktualnosc nie jest najwiekszym problemem.

      Najwiekszym problemem pkm jest czestotliwosc kursowania, a punktualnosc tylko poglebia glowny problem. Skm jak sie opozni, nie ma problemu bo za 7min jest kolejna. Jak pkm wyskoczy z rozkladu, albo sie spoznimy nan, trzeba czekac godzine na kolejny.

      • 3 0

  • Zmiany,zmiany,zmiany. (3)

    ja to mam proszę Pana bardzo dobre połączenie - wstaję
    za piętnaście trzecia. Latem to już widno.Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem,śniadanie jadam na kolację,więc tylko wstaję i wychodzę.
    -No ubierasz się pan
    -W płaszcz jak pada.Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
    -Aaaa...fakt.
    -Do PKS mam pięć kilometry.O czwartej za piętnaście jest PKS.
    -I zdanżasz Pan?
    -Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa.Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak:119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze mam kwadrans.To jeszcze sobie obiad jem w bufecie.To po fajrancie już nie muszę zostawać,żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać ;))))

    1

    • 149 23

    • Powtarzasz się co tydzień (1)

      • 13 7

      • I za każdym razem jest wesoło :)

        • 18 5

    • Nuuudaaa !

      • 1 6

  • :) (3)

    Niech smiga cokolwiek czy to pkm czy skm czy regio czy pendolino ...aby bez spoznien i wybitek z trasy :)

    • 112 4

    • stop dla diesla (1)

      Kiedy Pkm będzie na prąd? Mamy już dość wycia tych złomów.

      • 0 0

      • Z buta idźcie, jak macie dość!!!

        • 0 0

    • Gdynia koscierzyna

      I na tej trasie więcej polaczen. Coraz więcej osob z trojmiasta dojeżdża do nowopowstalych fabryk na Kaszubach. Trasa samochodowa zatkana o każdej porze dnia, jedyna alternatywa- pkm

      • 0 0

  • Stworzyć w końcu Koleje Pomorskie na wzór Dolnego Śląska! (17)

    Zobaczcie na Koleje Dolnośląskie jak to świetnie prosperuje! Tymi pociągami się chce jeździć, a u nas dziadostwo o nazwie PR i jeszcze gorsze bagno czyli SKM, które nie wie czy w końcu obsługuje trójmiasto czy aglomeracje czy całe województwo...

    Wykupić, stworzyć i kupić nowe pociągi, a potem sami zobaczycie że to było dobre.

    • 155 15

    • Nie wiem czy to by był dobry pomysł... (5)

      Mi bardziej pasuje model z woj. Zachodniopomorskiego. Tzn. Marszałek Woj. posiada wszystkie nowe pojazdy i przekazuje je w obsługe dla Przewozów Regionalnych. Województwo ma wgląd we wszytskie kwestie finansowe i rozkładowe. PR robi za bardzo dobrego wykonawce. Co ważne nie ma możliwości "szantażu" ze strony wykonawcy, bo on nie ma żadnego składu. Wszystkie wozy należą do Marszałka, maja jakieś problemy? coś się nie podoba? No to wypad z baru, a od nowego rozkładu Marszałek zabiera składy i tworzy swoją spółkę.
      U nas mamy taki problem że funkcjonują już 2 społki, nie ma potrzeby tworzyć trzeciej.. Tutaj jest potrzebny lepszy nadzór i wymagania.. Ot co!!

      • 12 4

      • tutaj jest potrzebna wiedza i kompetencje (4)

        A nie kwalifikacje partyjne...
        Z własności taboru nie wynika jeszcze możliwość dyktowania warunków. Dobre funkcjonowanie wynika ze zrozumienia własnej roli i odpowiedzialności partnerów. Szantaże i fochy zawsze kończą się spektakularnymi wpadkami, jak chociażby falstart Kolei Śląskich. Ekscytujemy się ich nowymi składami ale tubylcy o ich funkcjonowaniu nie maja najlepszej opinii. PKM jeż nie jest wizytówka zdolności planistyczno - organizacyjnych. A gdy jeszcze do tego dołożymy powiązania... Urząd Marszałkowski usiłuje bawić się w "divide et impera" - a to raczej nie w "liberalnym" duchu.
        Ogólnie, te przedsięwzięcia to autarkia i pralnia dotacji i nikt z administracji i gospodarki nie dba o to, że ludzie i praca muszą się spotkać.

        • 4 4

        • (3)

          Ludzie i praca powinni być jak najdalej od siebie...

          • 0 0

          • może ale wtedy również płaca będzie odległa od człowieka. (2)

            jakoś innego wariantu nie wymyślono.

            • 0 0

            • (1)

              Uwierz, ze jest wiele innych wariantów...

              • 0 0

              • ja to wiem

                ale one nie dla każdego, masowego odbiorcy.
                To nie kwestia wiary a wiedzy.
                Więc raczej to tu nie wypali.

                • 0 0

    • świetnie? (1)

      Polemizował bym...
      Ładne, nowe składy to nie wszystko.

      • 3 8

      • "Polemizował bym"?

        Do szkoły!

        • 8 3

    • (5)

      Pomorskie już dawno chciało to zrobić. Tyle, że PKP, które jest większościowym udziałowcem SKM nie chce odsprzedać swoich udziałów, więc jest jak jest.

      • 17 2

      • I dlatego trzeba olac SKM. Skoro PKP nie chce koniecznych zmian w 3 city, to czas wyeliminowac SKM (4)

        Albo, albo, bo dluzej to juz nie ujedzie......

        • 15 2

        • (3)

          Tylko że do skm nleżą tory po których jeździ skm. To jest główny problem

          • 4 0

          • Podobna sytuacja była w West Berlin z S-Bahn które obsługiwało DDR (2)

            Jedynym sposobem był bojkot tych przewozów i rozwój U-Bahn którego West Berlin było właścicielem. Czyli wg naszej nomenklatury trzeba postawić na rozwój PKM, a pisiorskie SKM należące do PKP bojkotować!

            • 4 3

            • zrobić metro

              A na miejsce skm zrobić nowe drogi. Tir na tory A słoiki niech zostaną na swoich wioskach

              • 1 2

            • dowiedz się

              jakie kwoty "wpompowano" w OstDeutchland a w szczególności w Berlin, to przestaniesz opowiadać bajki o bojkotach i rozwoju czegokolwiek.
              To co usiłuje zrobić samorząd, to własnie "rozwój"... Tyle, że nie zna innego źródła finansowania, niż nasze kieszenie. Nie wiem jak twoja ale mojej kieszeni na to nie stać. Więc niech zarząd stawia na "niewidzialną rękę rynku" ale nie w mojej kieszeni...

              • 1 0

    • a bedziesz chcial placic 2, 3x drozej za bilety? (1)

      latwo jest powiedziec: kupic nowe pociagi, pytanie za co? UE dolozy a moze zasponsoruje? byles kiedykolwiek np w Holandii i przejechales sie tamtejszymi pociagami, tak? to pewnie wiesz ile tam kosztuja bilety... oczywiscie za chwile uslysze, ze my przeciez nie zarabiamy az tyle ile np Holendrzy, zgadza sie, ale koszt skladu pociagu jest mniej wiecej taki sam w Holandii i w Polsce... jedynie maszynisci zarabiaja mniej

      • 4 3

      • po 50 latach

        Stać nas. A jak nie tzn że to wina rządu

        • 0 2

    • Koleje Dolnośląskie

      Koleje Dolnośląskie, jeździłem onymi w 200 % prawda , chce się podróżować, a nie wysiadać

      • 1 1

  • U bardzo dobrze, większa konkurencja = tańsze bilety, a nie, że monopolista sam dyktuje ceny. (10)

    • 37 42

    • Nie wiesz... (3)

      ...co piszesz! UMWP zakupiło zbyt małą ilość, źle dobranych pojazdów. Gdy jeden z przewoźników zgłosił problem, urząd postanowił zabrać mu te mniej awaryjne i przekazać je drugiemu. Nic w zamian nie oferując sensownego. Teraz SKM zostanie z badziewiem bydgoskim, a na trasie PKM być może pojawią się różne ciekawostki posiadane lub dzierżawione przez PR-y. Latem może nawet stonka z bonanzami... Przy 13 pojazdach był problem z tpzkładem praktycznie każdego dnia. Gdy PKM będzie pod drutem, a marszałek zakupi tylko 9 pojazdów, nie ważne jakiej długości, to przewoźnicy chcąc utrzymać rozkład będą musieli na PKM posłać swoje pojazdy, za które nie wiadomo jak będą mieli się rozliczać, bo przetarg nic w tym temacie nie mówi... Brawo marszałek! Drugi Piłsudski się znalazł! Qjm!

      • 14 3

      • I znowu trollujesz... (2)

        SKM od samego początku nie umiała obsługiwać trakcji spalinowej,bo to nie ich bajka; był to dla nich wręcz wrzód na d...
        Co więcej,na etapie projektowania komuś chyba nie przyszło do głowy że linia o profilu górskim może się pojawić nad morzem,bo założenia spalania i silników przyjęto prawie jak dla płaskiej . SKM,przynajmniej do czasu elektryfikacji,to w ogóle powinna stracić wszystkie połączenia spalinowe (na rzecz PR albo lepiej Arrivy).
        I jeszcze jedno: pokazali ostatnio marszałkowi pięść, to niech teraz nie oczekują specjalnych względów ;)

        • 1 2

        • Sam trollujesz...

          Nie wiedzieć, z jakiego powodu! Czy oprócz SKM ktoś inny wystartował w przetargu? Pr-y... ale chciały więcej, za to samo. W ostatnim czasie przejmują coraz więcej obsługi, choć w SKM udziały mają różne podmioty, w tym UMWP, Gdynia, Gdańsk... a w PR-ach mający udziały UMWP niewiele ma do powiedzenia.

          • 0 2

        • Lemingi

          Troll kodofilu... Kolejny ziomek Z. L., z PR

          • 0 0

    • cena biletu pozostaje taka sama

      • 3 0

    • Po wyborach taniej ? (1)

      Chyba w bajki wierzysz. Teraz to dopiero zacznie sie dziadostwo. Nikt nie pisze o tym skąd będzie ruszał skład interiregio z bydgoszczy i słupska.

      • 3 0

      • Z Bydgoszczy trasa to słyszałam ale lipa z tym budyniem i marszałkiem z PO

        Cudownie. Po wyborach PO robi swoje. Ale co tam gdańszczanki i gdańszczanie ważne zeby teraz szybko emigrantów ściągnąć do Gdańska i spie*dzielic na intratne stołki do Brukseli.

        • 2 0

    • Czytaj ze zrozumieniem. (2)

      Czytaj ze zrozumieniem człowieku. Nic się nie poprawi. a marszałek z panem z PR dalej kombinują. Jeżeli marszałek zabiera to co dal i daje drugiemu to co zabrał pierwszemu co co się zmienia? SKM zgłosiła problem z jednym pociągiem a nie 30 -stoma. No ale widocznie na lekcji czytanie ze zrozumieniem cie nie było..

      • 2 0

      • Wszystko w rodzinie

        Przy niedzielnym obiedzie .

        • 1 0

      • Naucz się czytać ze zrozumieniem!! A

        • 0 0

  • No i git (8)

    Skoro SKM nie daje rady samodzielnie, to będą mieli wsparcie! A jak łącznie jest więcej pojazdów, to powinno być jeszcze więcej kursów!

    • 95 11

    • (1)

      Nie będzie ani jednego więcej pojazdu Marszałek zabiera 3 pojazdy od SKM i przekażę PR

      • 16 3

      • Jak możesz, to przekaż!

        • 2 0

    • Marszałek musiałby zabrać Helowi, Słupskowi albo Chojnicom (4)

      A to byłoby samobójstwo.
      Król jest nagi i na tę nagość mocno zasłuzył swoją polityką i uległością wobec kolegów.

      • 13 2

      • Krol jest nagi, bo PKP woli pchac kase w Mazowieckie i PKP IC majac gdzies SKM. I tak mamy jak mamy. (3)

        • 7 4

        • dziwi cię to? (2)

          To pokazuje jak matecznik liberałów liczy się w "centraly". 10 lat i się nie dało sprawy wyprostować. Mając premiera i ministra transportu.
          Słaby zegarek?

          • 7 4

          • monopol pisiorskiego PKP w czystej postaci oraz podejście pisiorów do Wybrzeża (1)

            ...i efekt widać jak na dłoni.

            • 2 8

            • a co złego

              to nie my...
              toniemy...

              • 1 1

    • Tylko że trasa interregio ma być z Bydgoszczy do Słupska przez Tricity

      Po wyborach PO robi swoje. Teraz 30 min spóźnienia na takiej trasie to będzie dobry wynik. Ech ludzie głosujcie na Budynia i marszałków z PO.

      • 3 2

  • Czyli (4)

    za dobrze działało. I trzeba wprowadzić zmiany. Oczywiście na niekorzyść pasażera. Przecież Przewozy Regionalne Gdynia mają kiepską opinię.

    • 18 80

    • Dobrze, że SKM ma dobrą opinię...

      • 27 1

    • I tak lepszą niż SKM.

      • 15 1

    • kiepską opinię u kogo niby?

      nie znam nikogo co by powiedział że regio jeżdżą gorzej niż skm

      • 3 1

    • Dobrze nie działało, a nie wiem czy jakiś przewoźnik w okolicy ma gorszą opinię niż Syf Kiła i Mogiła.

      • 5 1

  • Aby coś jeździło (1)

    to ma służyć pasażerom a nie marszalkowi, czy wojewodowi, temu premierowi tuskowi czy morawieckiemu bądź temu kaczeńskiemu

    • 37 4

    • Bedzie na trasie interregio z Bydgoszczy do Słupska przez Tricity

      Zaje....scie durna masa wybrała lepsze zło w wyborach. Po wyborach PO robi swoje. Teraz 30 min spóźnienia na takiej tracie to będzie dobry wynik. Ech ludzie głosujcie na Budynia i marszałków z PO.

      • 1 1

  • Co to znaczy "obięcia"?

    • 14 4

  • ja tu wyczuwam ból tyłka (18)

    u platformersów siedzących w ładnej siedzibie pkm na matarni. Czy ktoś widział jakieś fajne ogłoszenia pracy w pkm za wyjątkiem prac fizolskich i od układania rozkładu jazdy? Możecie być pewni, że pozostałe miejsca pracy zostały rozdane wg klucza partyjno(PO)-towarzyskiego...
    Uch, uch, uchhh. Ciepłe posadki się skończą?

    • 87 62

    • przeciezSKM pkp i pr i inni to pisoiry, co ty bredzisz. (5)

      • 11 10

      • (3)

        coś dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele. PKM w 120% należy do lokalnych struktur PO. Pełna lokalna degrengolada.

        • 23 4

        • (1)

          Mylisz zarządcę infrastruktury (PKM) z wybranym przewoźnikiem (SKM). Dla PKM nic się nie zmieni, straci SKM. Czego jeszcze nie rozumiesz?

          • 9 4

          • a ty mylisz przyczyny ze skutkami

            i skutkom wmawiasz sprawstwo.
            SKM wykonuje usługe na powierzonym sprzęcie i infrastrukturze i według powierzonego rozkładu.
            Statut PKM:
            "zapewnieniu prowadzenia lub prowadzeniu ruchu kolejowego i wykonywaniu
            przewozów kolejowych,"

            Jeśli ktoś straci to jedynie załogi z SKM. Pewnie część przejmie PR bo też jeżdzi "na oparach".
            Dla klientów nic się nie zmieni, bo i tak wszystkie składy spotkają się w wagonowni Cisowa...

            • 6 4

        • "nie rozmawiaj z głupcem. najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem"

          Coś tam Matołkowi świta, niby coś kojarzy, ale w sumie to głupotki wypisuje :-)

          • 0 1

      • ale nie PKM i mieszający w tym

        Świlski.

        • 4 1

    • Coś ci się pomyliło (3)

      PKM z siedzibą w Matarni jest zarządcą infrastruktury (torów od Wrzeszcza do Rębiechowa), a nie przewoźnikiem. Przewoźnikiem była dotąd spółka SKM, a teraz także Przewozy Regionalne.

      • 10 3

      • jest nie tylko zarządcą infrastruktury ale ogólniej, majątku PKM i podmiotem zlecającym przewozy (2)

        Zlecającym, bo tak łatwiej i zgodnie z doktryną. Ze statutu:
        "zapewnieniu prowadzenia lub prowadzeniu ruchu kolejowego i wykonywaniu
        przewozów kolejowych,"

        SKM ma sporo "za uszami" ale tutaj jest jedynie wykonawcą powierzonego rozkładu na powierzonym sprzęcie i powierzonej infrastrukturze. A Marszałek znalazł sobie "chłpoca do bicia" sprzedając własne błędy jako błędy wykonawcy.

        • 4 3

        • (1)

          Bronić SKM w takiej sytuacji (a właściwie w każdej), to trzeba chyba tam pracować... A nawet pracownicy nie mają dobrego zdania o tej firmie. I nie mówcie mi, że to wina "sprzętu" przekazanego przez PKM. W pociągach SKM zawsze jest brudno (nawet przy starcie pociągu z bazy) - sprzątane są bardzo niedokładnie, obsługa pociągów jest - delikatnie mówiąc - miła inaczej i przez lata nie potrafią rozwiązać masy problemów, których rozwiązanie nie kosztuje nic lub kosztuje grosze. O drużyny się nie boję - po prostu zmieni im się płatnik wynagrodzenia. A konkurencja między tymi firmami nam na pewno wyjdzie na dobre. Byle tylko Marszałek nie wykorzystał tu okazji do negocjacji dopłat.

          • 6 3

          • Ja nikogo nie bronię a staram się wykazać, że obie strony brudno i głupio grają.

            A efekt będzie żaden.
            Bo to jedynie demonstracja impotenta, który przelewa z pustego w próżne.
            Składy czystsze nie będą, bo wszystkie spotykają się w tej samej wagonowni.
            Gdyby Gdańsk nie zbankrutował ZNTK, to może miałby jakieś szanse ale obecnie jeszcze długo będzie jadł z ręki.
            Takie są prawa rynku, niezależnie czy podmiot jest państwowy czy prywatny. Jesli może, to wyciśnie.

            • 6 0

    • a ty pisowski (2)

      kmiotku co umiesz robic,jakie jest twoje CV ze szukasz pracy w PKM ce.?A nie prosciej sprobowac na prezesa Enegii?Tam to dopiero jest rotacja....ostatnio bylo ich z osmiu i co jeden to wiekszy"sprawny inaczej"

      • 7 10

      • nie jestem pisowskiem kmiotkikem (1)

        ale widzę że mój komentarz zabolał, skoro został odebrany aż tak emocjonalnie? A co do energii, to owszem dużo jest tam "misiewiczów"...

        • 6 2

        • i to ze wszystkich stron i od dawna

          taki klimat.
          Nie od dzisiaj, nie od trzech lat...

          • 4 0

    • To samo w ecs, to samo mialo byc pewnie w miiws stad bol ze ministerstwo sie wlaczylo

      • 7 3

    • (3)

      Pewnie, że nie jest tak, jak w PiSowskich spółkach, gdzie organizuje się transparentne konkursy, daje trwałość realizacji koncepcji rozwojowych spółek i powołuje oczywiście samych kompetentnych kierowników aptek, fenomenalnych menedżerów po politologiach i latami wyczekujących na swoją szansę w SKOK- ach...

      • 6 2

      • zobacz belkę w swoim oku a nie "źdżbło" w cudzym (1)

        to ci dobrze zrobi.

        • 3 4

        • żart?

          • 2 1

      • a u was murzynów biją!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane