- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (173 opinie)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (69 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (165 opinii)
- 4 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (111 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (110 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu
Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. Piramowicza. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.
Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
porównać
Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.
Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza
- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza
To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.
Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.
Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. Uphagena i przy al. Grunwaldzkiej.
Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
- przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
- zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
- wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena
Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.
Ankieta od radnych z Aniołków
Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.
Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.
Opinie (562) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-25 13:26
Kierownik zamieszania (7)
Zrobić barierki zwalniające rowerzystów jak są na przejściu w Jelitkowie na wysokości parkowej , przywrócić starą organizację i po problemie.
- 54 12
-
2020-09-25 13:37
Ciekawe, że rowerzysta jadący 20 km/h jest niewidoczny, a samochód jadący 70 km/h już tak.
- 11 8
-
2020-09-25 13:40
Żadne barierki nie pomogą w tym, że 30% kierowców w d miała obowiązek obejrzenia się, czy nie nadjeżdża rower z Wrzeszcza (1)
- 10 10
-
2020-09-26 16:18
Więcej, niż połowa najpierw jedzie potem nasłuchuje, czy ktoś nie uderzy w bok.
- 1 0
-
2020-09-25 13:42
Tam są barierki dla rowerzystów i nic to nie dało
Bo kierowcy patrzą tam tylko w lewo
- 11 10
-
2020-09-25 13:49
Może lepiej dla samochodów, może wtedy któryś by się rozejrzał.
- 8 2
-
2020-09-25 19:37
Pod warunkiem ze na grunwaldzkiej ( jezdni ) też będą barierki
- 3 2
-
2020-09-26 16:17
Zrobić murek zatrzymujący samochody i deptak, by nie smrodziły
- 1 0
-
2020-09-25 13:26
I od razu urzędasa, który to wymyślił usunąć z pracy
Niech w końcu ktoś odpowie za niekompetencje
- 36 9
-
2020-09-25 13:26
Zwiazki gait (2)
brawo zwiazkowcy, super pismo jak się nie ma co robić to się szuka sposobu na zaistnienie. Co z ubezpieczeniem nie wyszło..
- 6 17
-
2020-09-25 13:28
fajnie się stoi w korkach wybierając "eko" komunikację miejską?
- 9 2
-
2020-09-25 13:41
Związkowcy piszą o swojej wygodzie...
tramwaje tam dużo nie tracą, co najwyżej puste autobusy jadące z zajezdni na południową służbę
- 2 7
-
2020-09-25 13:29
(10)
Jeździłam tą drogą codziennie przez 5 lat - z Zaspy na uczelnię (PG) oraz do pracy z Zaspy do Centrum Gdańska. Jedyną uciążliwością był wyjazd z ul. Piramowicz na Al. Zwycięstwa, a konkretnie lawina rowerzystów przejeżdżająca o każdej porze dnia po ścieżce wzdłuż AL. Zwycięstwa. Dobrym rozwiązaniem było zakrzywienie ścieżki rowerowej, dzięki czemu jeden kierowca mógł "przeskoczyć" za ścieżkę i skupić się tylko na nadjeżdżających samochodach. Pierwszy krok - nie rozjechać rowerzystów, druki krok - bezpiecznie włączyć się do ruchu na al. Zwycięstwa. Jeżeli nie działa i kierowcy są nieogarnięci i nie potrafią się rozejrzeć... światła dla pieszych. Niestety. Jeśli jeden drugiemu nie umie ustąpić pierwszeństwa trzeba wymusić je w sposób sztuczny - światłami.
- 43 8
-
2020-09-25 13:31
Tyle czasu tam jeździłeś i nie zauważyłeś, że tak już tam jest poprowadzona droga rowerowa? (2)
- 6 11
-
2020-09-25 13:55
Codziennie przez 5 lat, a wcześniej niecodziennie przez 10 lat. (1)
Przeczytałeś zbyt pobieżnie moją wypowiedź. Przytoczę: "Dobrym rozwiązaniem było zakrzywienie ścieżki rowerowej" Przecież napisałam, że to dobre. Tryb dokonany, czas przeszły. Tak, zauważyłam.
- 11 2
-
2020-09-25 14:13
Zwracam honor przeczytałem "byłoby"
- 2 0
-
2020-09-25 13:54
(4)
Z Zaspy na PG samochodem. Tacy wlasnie korkuja miasta
- 14 11
-
2020-09-25 14:09
Gdzie dzbanie wyczytałeś, że autorka jeździła samochodem? W poście nic na ten temat nie ma. (2)
Motofobia - to się leczy.
- 12 6
-
2020-09-25 14:48
Jedyną uciążliwością był wyjazd z ul. Piramowicz na Al. Zwycięstwa (1)
I rowerzystom to niby przeszkadza?
najlepiej, gdy dzban od dzbanów wyzywa.- 5 2
-
2020-09-26 16:26
Tak.
- 0 0
-
2020-09-25 15:46
Grupy defaworyzowane pieszo marsz!
Największe korki były w soboty i niedziele w okolicach 7-8 rano jak wyjeżdżałam na uczelnię i ok. 20 jak z niej wracałam :) Jeśli po kilkunastu godzinach spędzanych na PG jeszcze powinnam dygać 32 minuty w jedną stronę podróżując tramwajem, niż 8 minut samochodem to przepraszam :D W czym masz problem? A od ilu kilometrów można się poruszać samochodem, jakie są wytyczne Wielmożnego Pana?
A i od razu odpowiem na przyszłe pytanie skąd 32 minuty: z domu na przystanek 8 minut piechotą, w tramwaju 13 minut jazdy, potem 12-15 minut piechotą z przystanku na mój wydział. Pozdrawiam- 4 2
-
2020-09-26 09:39
Trochę nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Piszesz, że kierowcy są nieogarnięci i nie potrafią się rozejrzeć, a światła proponujesz dla pieszych...
- 0 1
-
2020-09-26 16:24
Zlikwidować tam wjazd w Grunwaldzką, na rzecz wjazdu następnego, bo kierowcy tam nawet kombinowali we dwóch z przodu i dwóch za nimi na ścieżce kiedyś. Rowerzysta może i 5 km/h jechać, jak nikt nie spojży w jego stronę to będzie kolizja.
- 0 0
-
2020-09-25 13:29
Na Dmowskiego zobaczcie co zrobili! (2)
Główny wyjazd z Dworca we Wrzeszczu i jeden pas ruchu! A autobusy co będą latały w powietrzu? Bo znowu rowerowi terrości dostali ścieżki. Nie zaczną wozić palety tymi rowerami, chcę zobaczyć jak jeden z drugim wożą kanapy i lodówki do swoich domów na plecach!
- 47 9
-
2020-09-25 13:54
Beda dwa pasy
- 0 4
-
2020-09-25 14:34
No bo przecież codziennie kupujesz kanapę i jeździsz do szpitala
Nie ?
- 6 10
-
2020-09-25 13:30
(8)
Dzień dobry
Jako mieszkaniec miasta, uczestnik ruchu drogowego, daje urzędnikom 48h na przywrócenie zmian.
Po tym czasie żądam dymisji p. Tomasz Wawrzonka z zajmowanego stanowiska.- 43 17
-
2020-09-25 13:42
Jakbym slyszał swoich interlokutorów z telefonów do mojej firmy (2)
90% zachowuje się jak turecki basza, choć są najzwyklejszymi burakami
- 4 4
-
2020-09-25 14:10
Siedzisz w call center na słuchawce? (1)
Przykre, Jak skończysz studia, to może znajdziesz coś lepszego.
- 6 3
-
2020-09-25 14:25
wątpie...z taka mentalnoscia bedzie wiecznym zerem
- 3 3
-
2020-09-25 13:43
Nie da rady. Ma przyspawaną ... do stołka :(
- 7 0
-
2020-09-25 13:44
Jakie ultimatum. Ale masz jakieś wsparcie?
- 0 3
-
2020-09-25 15:20
Ale miasto ma w rzyci Twoją opinię. Masz płacić podatki na rydwan i inne bzdury
I ślepo podążać za Dulkiewicz i jej przydu*asami.
- 5 0
-
2020-09-25 15:21
Hahaha co za dzban.
pozdrawiam
Tomek W.- 1 5
-
2020-09-26 16:28
Jak Ci nie pasuje to się wyprowadź.
- 0 1
-
2020-09-25 13:31
Opinia wyróżniona
Odwrócenie ruchu na Piramowicza było absurdem i teraz mamy tego konsekwencje (28)
Miasto - słusznie - zachęca mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej, jednocześnie podejmując decyzje, które do tej komunikacji... zniechęcają. Mając do wyboru stanie w korku w tramwaju i w samochodzie - zawsze wybiorę wygodne auto.
Zapchane w pandemii tramwaje, zatłoczone autobusy, a jakby tego było mało - po tym jak kierowcy nie mogą objeżdżać korków na Hallera (z Piramowicza korzystali także kierowcy autobusów) wydłuża się pobyt pasażerów w tramwajach i autobusach. Jak to się ma do epidemii?
Czy to ekologiczne podejście? Zamykając de facto drogę, z której korzystano od lat, pod pozorem poprawy bezpieczeństwa, argumentowano to ochroną "najsłabszych" uczestników ruchu - rowerzystów i pieszych.
Urzędnicy zapomnieli jednak o pasażerach, którzy nie mają teraz jak wyjechać z Hallera.- 446 41
-
2020-09-25 13:36
Masz rację. Ale ... (2)
żaden urzędas, nie przyzna ci się do błędu. Pójdzie jak dzik w żołędzie, że to była słuszna decyzja.
A panna prezydent?
Ona się martwi demokracją w kraju,walczy nieudolnie o jej powrót ( :-) ) to ważniejsze niż jakieś tam spowolnienie ruchu, czy tez uwagi mieszkańców.
Życie kolego! Życie!- 58 4
-
2020-09-25 13:53
ona się nie martwi żadną demokracją
a jedynie swoją przyszłą karierą.
Dostała od losu szansę bycia gospodarzem miasta, to się zamarzyła kariera światowa. Za 5 lat nikt o niej nie będzie pamiętał. Powinna przeczytać bajkę o rybaku i złotej rybce.- 40 4
-
2020-09-25 17:46
"Pani prezydent" robi kampanię,
a tunel poletechnika wiecznie zalany nawet jak nie pada od miesiąca, tramwaje stare co chwile awarie i pożary ale co tam trzeba walczyć o stołki
- 10 2
-
2020-09-25 13:43
Rzecz w tym, że komunikacja miejska problemów tam nie ma (8)
czego się nie nakłamie, aby swojej d dogodzić.
- 4 46
-
2020-09-25 13:48
aha, czyli stojące w korkach tramwaje przy operze bałtyckiej to fatamorgana? (7)
- 47 3
-
2020-09-25 14:00
oczywiście (6)
przy Operze tramwaje mają swój pas.
Blokowane są może pod wiaduktem na Hallera, ale i to na minutę.- 5 36
-
2020-09-25 15:24
Powinni wywalić tam z torów samochody. (3)
- 9 9
-
2020-09-25 17:08
(1)
Powinni w ogóle wywalić stamtąd samochody i zrobić jedną wielką ścieżkę rowerową z oddzielnym pasem dla kolarzy w rajtuzach.
- 32 1
-
2020-09-25 17:09
I powiedz mi teraz, kto jest najbardziej roszczeniową grupą w ruchu.
Jeszcze płacz, że inni nie chcą stać w Twoich korkach...
- 3 3
-
2020-09-25 20:24
Powinni! Zielone albo żwirowe torowisko rozwiązałoby problem.
- 1 1
-
2020-09-25 17:00
(1)
Przed chwilą tamtędy jechałem... Na torach też się korek zrobił. Blokowane były przed wiaduktem, pod wiaduktem i za wiaduktem. Odcinkami ich pas pokrywa się z pasem drogowym, a dodatkowo co kawałek są przejazdy dla skręcających, na których stoją auta, bo nie mogą przejechać, bo wszystko jest zablokowane. Ktoś kto to wymyślił powinien stracić pracę, a przede wszystkim powinniśmy wiedzieć jak się ta osoba nazywa i jak wygląda, żebyśmy wiedzieli kto jest taki mądry, gdyby np za jakiś czas zapragnęła (ta osoba) kandydować w jakichś wyborach.
- 30 4
-
2020-09-26 15:43
Świete słowa!
- 1 0
-
2020-09-25 13:44
nihil novi
Jaka jakość władzy, takie decyzje.
- 16 4
-
2020-09-25 13:50
to nie był błąd (5)
Chodzi o to że samochody włączając się do ruchu taranowały rowerzystów na głównej rowerowej arterii komunikacyjnej Gdynia Gdańsk
- 10 52
-
2020-09-25 13:55
raczej żeby rozpędzeni rowerzyści nie wjeżdżali w samochody (3)
przypomnij jakie jest ograniczenie na DDR a z jaką prędkością jeżdża tam cyklisci?
- 37 9
-
2020-09-25 14:03
Wiesz co to taki ładny żółty trójkącik, opisywany w Rozporządzeniu jako "ustąp pierwszeństwa"?
Ci mordercy nie wiedzieli. I tylko do nich miej pretensje. Przy okazji, rowerzystę obowiązuje co do zasady ta sama prędkość co zmotoryzowanego na jezdni.
- 10 22
-
2020-09-25 15:52
rower ma "ograniczenie" do 50km/h (1)
a w tym miejscu esowanie wymuszało około 12 km/h. I nadal za dużo, żeby uciśnieni hrabiowie zauważyli?
- 11 7
-
2020-09-25 17:22
A którzy to są Ci uciśnieni? Ci w autach, co nie potrafią zrozumieć, że to oni przejeżdżają przez ścieżkę rowerową, a nie rowery przez ulicę, czy ci na rowerach, zawodowcy, którzy płaczą, że ścieżki są nierówne i za wąskie, a jeszcze gdzieniegdzie na krawężnik muszą podjechać tą swoją cieniutką oponką i w życiu się nie zgodzą na żadne światła, bo oni w ogóle świateł nie uznają... Mi się coś wydaje, że po obu stronach, przynajmniej połowa, to uciśnieni hrabiowie.
- 6 6
-
2020-09-25 19:03
To jest jeden wielki błąd!
Błąd jest już na samym początku, u samego zarania. Błędny jest tok myślenia i postrzegania świata i innych, a raczej nie dostrzegania, że są inni, że na tym rowerze to może być twoje dziecko, a w tym aucie- twój brat. Cała ta dyskusja jest i**otyczna. Normalni ludzie w normalnym społeczeństwie powinni wiedzieć, że jedni drugich potrzebują i że są ze sobą pośrednio lub bezpośrednio powiązani. Powinni potrafić spokojnie rozmawiać i wypracowywać rozwiązania, które będą bezpieczne i w miarę możliwości wygodne, dla jednych i drugich, zamiast zawłaszczać i podporządkowywać sobie całą przestrzeń, okopywać się, stawiać barykady i się nawzajem ostrzeliwać. Ty w aucie nie chciałbyś przecież żeby jakiś inny kierowca potrącił twoje dziecko wracające ze szkoły, a ty na rowerze nie chciałbyś dymać z buta do Ikei, z tragarzami i sobie szafkę do sypialni na piechotę nieść, albo czekać 5 godzin na zamówiony posiłek. Naprawdę nie można było wprowadzić tam jakiegoś rozwiązania, które pogodziłoby obie strony i uwzględniło potrzeby zarówno jednych jak i drugich? Jeśli ja widzę kilka potencjalnych rozwiązań, a nie jestem żadnym ekspertem w tej dziedzinie, to dlaczego prawdziwi eksperci z urzędu potrafili tylko pójść na łatwiznę z takim bezsensownym pomysłem? Dodam tylko, że ja osobiście jeżdżę tamtędy prawie codziennie na rowerze i średnio raz w miesiącu autem i teoretycznie jest mi to na rękę, a jednak nie podoba mi się ta zmiana i w moim mniemaniu świadczy tylko o głupocie, lenistwie, braku wyobraźni i kompetencji ludzi, którzy biorą kasę z płaconych przeze mnie podatków i nie są ze swojej niby-pracy przez nikogo rozliczani.
- 9 2
-
2020-09-25 17:11
Głupota urzędników nie ma granic
- 12 1
-
2020-09-25 17:40
Żądam aby "urzędnicy" którzy podejmowali tę decyzję
Ponieśli odpowiedzialność dyscyplinarną, karną i ponieśli koszty zmian!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koniec z zabawą za nasze pieniądze!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 20 4
-
2020-09-25 19:35
Tak wymaga zmiany ale na wydzieleniu wyraźnego buspasa. (1)
Zmiana może bolesna ale w wdl mnie słuszna. Radnym zalecam wycieczkę do Amsterdamu lub innego nowoczesnego miasta tak żeby mieć lepszy punkt odniesienia. Pismo komunikacji miejskiej to porażka, oczekiwałbym zadania o wydzielenie pasa dla busów a nie jakiś cofających rozwiązań. Polityka, konsekwencja czy może nowoczesność - jak to się skończy pokaże na jakim etapie jesteśmy. Pozdrawiam Wszystkich
- 3 10
-
2020-09-26 22:22
Jak już to kosztem ścieżki rowerowej
- 0 0
-
2020-09-25 20:22
(1)
Jakim prawem kierowcy autobusów zjeżdżali z trasy żeby skrócić sobie drogę i ominąć odcinek Hallera? To w jaki sposób podchodzą do zasad ruchu drogowego jest żenujące! Nagminne łamanie przepisów, na co zarząd komunikacji kompletnie nie reaguje, to bardzo poważny problem i miasto powinno wreszcie zrobić z tym porządek. A tymczasem, zasady ruchu i jego organizacja są dla wszystkich jednakowe i wszyscy winni jednakowo stać w korku jeśli taki ma miejsce.
- 5 0
-
2020-09-25 21:23
Jakiś czas temu widziałem jak jeden kierowca autobusu postanowił zmienić sobie trasę, stojąc w korku na Smoluchowskiego, bo trochę niżej był wypadek i zaczął tam zawracać. Stanął w poprzek drogi i na chodniku, zatarasował przejazd karetce na sygnale, a na koniec zniszczył znak drogowy- najechał na niego tyłem, no i też uszkodził pojazd przy okazji. To że, przy dużym natężeniu ruchu, nie wjeżdżają w zatoczki, blokując przejazd innym, by zarobić parę minut, albo rozstawiają się na dwóch pasach, a raz nawet widziałem jak na trzech się rozstawili i potem ten z prawej puszcza tych z lewej by skręcili przed nim, mimo że stoją na pasach z nakazem jazdy na wprost- to już normalny widok. Sęk w tym, że ich z czasu rozliczają, a nie z tego jak jeżdżą i czy zgodnie z przepisami, ani z kultury osobistej czy postawy wobec klientów.
- 1 0
-
2020-09-25 23:14
Ja bym zrobił buspas od wezła kliniczna do opery
- 0 3
-
2020-09-25 23:35
Zaczynam żałować że głosowałem na dulkiewicz
- 1 0
-
2020-09-26 10:22
Piracie drogowy w całym miescie korki powoduja tacy jak ty !!!I tacy jak ty bezprawnie blokują komunikacje miejską
a robicie to łamiąc i nie przestrzegając przepisów drogowych rozwiazanie jest proste trzeba was po prostu karać .
- 0 3
-
2020-09-25 13:34
A... (2)
Ja jechałem ostatnio rowerem Piramowicza i bardzo sobie chwalę. Szeroko, spokojnie, żadnego samochodu. Świetny skrót, polecam ;) (Wiem, wiem, że to nie o to chodzi.)
- 12 14
-
2020-09-26 16:31
(1)
Niech grubasy w pandemii, sprawią sobie rower to może zawału i wirusów nie będzie. Jak w samochodzie mają taki stres to niech przez tunel jadą.
- 0 1
-
2020-09-26 16:57
Ze Stogów, południa Gdańska do Wrzeszcza właśnie przejazd przez tunel i Piramowicza był najlepszą opcją
- 0 0
-
2020-09-25 13:38
Na wizualizacji wyglądało dobrze... (1)
- 16 3
-
2020-09-25 13:42
Tej na kartce papieru a4?
- 5 1
-
2020-09-25 13:39
Spokojnie, urzędnicy tak szybko się nie poddadzą! (5)
Następnym krokiem będzie wydzielenie buspasa na ul Hallera. Tramwajom to nie pomoże, ale jak nic idealnie nada się do podgrzania sytuacji jeszcze bardziej.
- 26 1
-
2020-09-25 21:25
Albo zrobią Hallera przy Operze jednokierunkową (1)
dla samochodów
- 1 0
-
2020-09-25 23:14
oj, tam, deptak od razu niech zrobią
- 1 0
-
2020-09-25 23:52
Wszystkie tramwaje będą jeździć tylko na Stogi... (1)
- 0 0
-
2020-09-26 10:23
Zrobić jak na morenie. Tramwaj razem z autobusem na jednej drodze.
- 2 0
-
2020-09-26 16:32
Osobówki na około i nie ma problemu.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.