• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • (9)

    Problemem nie jest zmiana kierunku tylko kierowcy stojacy na torach

    • 13 11

    • ja (7)

      Stoją na torach bo zablokowana jest końcówka Hallera. Część ruchu w kierunku wrzeszcza przejmowała Piriamowicza.

      • 6 6

      • (5)

        Ale jej nie ma wiec maja stac na ulicy a nie na torach. Powinna byc kamera i walic mandaty

        • 7 4

        • (4)

          częśc torowiska to też pas ruchu dla samochodów.

          • 7 5

          • to wystarczy to zmienić (3)

            • 4 3

            • chcesz wydłużyć korek do Mickiewicza ? (2)

              • 2 4

              • Co za bzdura (1)

                na Hallera do Mickiewicza jest 1 pas do jazdy na wprost

                Chcesz mi powiedzieć że samochody rozjeżdżają się pod wiaduktem na 2 pasy, żeby za chwilę zjechać na 1 pas przed przejściem dla pieszych za Konarskiego?

                Przecież to najgłupsza teoria jaką słyszałem

                • 1 3

              • Ruch też istnieje z Klinicznej

                Przejedz się tam i zobacz, bo szkoda pisać kto tu głupoty pisze...

                • 3 1

      • Stoją na torach, bo na nie wjeżdżają bez możliwości ich opuszczenia.

        • 5 2

    • czyli kierofczyk nie stosuje sie do przepisów

      i wszyscy winni tylko noe kierofczyk?
      standard

      • 6 4

  • ale kierofczyki ostro idą. (1)

    trojmiasto strasznie pro balachosmrodowe się ostatnio robi.

    proponuje jeszcze o tej nic znaczącej zmianie 20 artykułów zrobić. ;)

    • 14 20

    • Przesiałbym się na Teslę 3 ale jest droga-

      kosztuje 40 tys euro zamiast 35 tys usd jak w USA. Nie ma też ładowarek. VAT u nas wysoki, paliwo i energia drogie. Dlatego jeżdżę dieslem.

      • 1 1

  • Pojdzcie prosze krok dalej. (1)

    I prosze niech do wszystkich dotrze, to ze ktos tym zarzadza nie znaczy ze taka osoba jest znawca. Absurdow nie brakuje, skrzyzowania, bus pasy, przejscia, sciezki rowerowe - to wszystko powstaje w zarzadzaniu przez przecietne osoby... (nie zawsze, bo nie wolno generalizowac)

    • 10 5

    • osoby wprowadzające bus pasy, przejścia naziemne i inne rozwiązania sprzyjające pieszym

      i bezpieczeństwu rowerzystów to nie są osoby przeciętne. To są osoby innowacyjne, wprowadzające cywilizowane standardy zarządzania ruchem drogowym. Przeciętne są osoby, które biorą pod uwagę wyłącznie lub głównie warunki ruchu pojazdów, nie dbając o ludzi.

      • 0 1

  • masakra (4)

    Jakiś i**ota to wymyślił. Nie poprawią bezpieczeństwa rowerzystów jak sami rowerzyści nie będą uważali. Zdarza mi się jeździć na rowerze i widzę jak inni zasuwają nie zwracając uwagi czy przypadkiem nie jedzie auto. Bo on król szos! i ma pierwszeństwo! Żałosne:(

    • 28 12

    • (1)

      samochodem jadąc autostradą też co 20 metrów się zatrzymujesz, bo a nuż pieszy wejdzie przez płot?

      • 5 5

      • Piłeś? Nie komentuj.

        • 4 5

    • masakra

      jakiś i**ta to napisał. Nie poprawią bezpieczeństwa kierowców, jak sami kierowcy nie będą uważali. Zdarza mi się jeździć samochodem i widzę, jak inni kierowcy zasuwają nie zwracając uwagi, czy przypadkiem nie jedzie TIR albo inny pociąg. Bo on król szos! i ma pierwszeństwo!. Żałosne :-(

      • 3 0

    • Ograniczenie prędkości w strefie zabudowanej do 40 km/h zrobić i za przekroczenie tej wartości o 20 zabierać prawo jazdy to korki szybko wyparujom.

      • 1 0

  • Przez odwrócenie ruchu na Piramowicza sparaliżowano komunikację miejską (4)

    No co za przypadek!
    Kto by pomyślał?!

    • 19 10

    • (3)

      Sparalizowali kierowcy nie respektujacy przepisow

      • 6 3

      • Przedstaw jakieś statystyki na twoją tezę, bo tak to sobie możesz pogadać. (2)

        • 1 5

        • Jakich statystyk potrzebujesz? (1)

          Jesteś może niewidomy? No bo obejrzeniu zdjęć wszystko jest jasne.

          • 2 2

          • Tak jestem niewidomy.

            Poproszę statystyki policyjne z ilości wypadków w tym miejscu (krzyżówka Piramowicza z Grunwaldzką) z lat ubiegłych. Nic takiego w artykule ani w twoim komentarzu nie znalazłem.

            • 1 3

  • Z całym szacunkiem ale to, że ten pomysł jest absurdalny to było bardziej niż oczywiste... (1)

    • 17 7

    • a świstak siedzi i zawija w sreberka

      • 0 2

  • blokada Wrzeszcza (1)

    Może tego urzędnika wysłać na to skrzyżowanie , aby musiał tam codziennie przejeżdżać , to może by zaczął myśleć , a nie udowadniać wszystkim , jaki on jest dobry w wymyślaniu czegoś , co wszystko psuje , tragedia urzędasy.

    • 19 3

    • Nie jeździj tam i tyle.

      • 0 0

  • i co może teraz układ się posypie? czy już klepnięte i pozamiatane?

    by nie napisać zapłacone.

    • 1 2

  • a dlacego kierofczyki jezdzą po torowisku i blokują tramwaje?

    nalezy zwezic do jednego pasa na całej długowci i problemu nie bedzie

    • 10 17

  • Gdańsku, odwróć natychmiast ruch na Piramowicza tak jak był (3)

    Nie po to kupowałem dom na Żuławach i passata z zaślepionym DPF, żeby teraz stać w mieście w korku. Taki ładny tunel nam wybudowaliście, a teraz przehandlowaliście nas za jakichś biedarowerzystów z ciasnych mieszkań na Zaspie. To dla mnie i dla moich nowych ziomków spod Nowego Dworu nieakceptowalne. I zróbcie coś, żeby parkingi był za darmo - nie sposób stanąć przy samym okienku sklepu i pod drzwiami każdej szkoły, a przecież można by było

    • 12 12

    • Gacie nie uciskają? (2)

      Widać, że nawet nie masz samochodu, bo z "zaślepionym DPFem" to byś nawet spod swojego apartamentu na Szadółkach nie ruszył :D

      Motofobia to się leczy.

      • 4 7

      • cyklofobia także jest uleczalna

        problem wynika także z niechęci do innych ludzi w ogóle: to się nazywa ksenofobia. To też się leczy.

        • 1 1

      • Nie, nie uciskają. Mam normalne ubrania

        I mam samochód, i nawet nowy :) Sprawdza się w weekendy, na wycieczki za miasto. Po mieście nim jeździć to by była przykrość i dla mnie i dla innych mieszczan.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane