• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie jednokierunkowych ulic w Gdyni

Patryk Szczerba
7 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pomysłem na poprawę bezpieczeństwa jest także ograniczenie parkowania. Pomysłem na poprawę bezpieczeństwa jest także ograniczenie parkowania.

Sporo ulic i pojedynczych odcinków na górnym tarasie Działek Leśnych zobacz na mapie Gdyni nad ul. Warszawską zobacz na mapie Gdyni jest już jednokierunkowych. W tym roku zmiany nastąpią na kolejnych. Od lat konsekwentnie zabiegają o nie lokalni społecznicy.



Czy pomysł stworzenia jeszcze większej liczby jednokierunkowych ulic w Gdyni jest dobry?

Przypomnijmy, że zmiany w organizacji ruchu na Działkach Leśnych zaczęły się w 2009 roku. Dwa lata później urzędnicy zdecydowali o kolejnych, wprowadzając praktycznie na większości obszaru ruch jednokierunkowy. Mieszkańcy od kilku lat czekają jednak na następne, zwłaszcza, że ruch samochodowy w okolicy nie jest wcale tak mały, jak by się mogło wydawać.

Coraz więcej parkujących

- Po wprowadzeniu płatnego parkowania na Kamiennej Górze wielu kierowców postanowiło zostawiać swoje samochody właśnie na Działkach Leśnych, które są wolne od opłat. Zrobiło się ciasno i niebezpiecznie. Sposobem na poprawę sytuacji jest stworzenie jeszcze większej liczby ulic z jednym kierunkiem jazdy i przy okazji ograniczenie parkowania - wyjaśnia Wojciech Jankowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Działki Leśne.
Przez kilka miesięcy toczyła się dyskusja z urzędnikami na temat zakresu zmian. Pisaliśmy o nich przed rokiem. Pojawiły się trzy koncepcje. Jak słyszymy od radnych dzielnicy, ostatecznie w grudniu zdecydowano o stworzeniu jednego kierunku na wszystkich ulicach oprócz Nowogrodzkiej zobacz na mapie GdyniWolności zobacz na mapie Gdyni. Zmiany mają być najbardziej odczuwalne dla jeżdżących po ul. Podlaskiej zobacz na mapie GdyniPomorskiej zobacz na mapie Gdyni oraz części ulicy Tatrzańskiej.

- Zaproponowaliśmy przy okazji, by uporządkować kwestię parkowania. Chodzi o to, by odbywało się po jednej stronie, by nie tamować ruchu i pozwolić na bezpieczny przejazd i przejście pieszych. Układ komunikacyjny był planowany przed wojną, więc nie przystaje do obecnych realiów, stąd nasze dążenie do zmian. Chodzi także o zmiany parkingowe - zaznacza Wojciech Jankowski.
Jak informują radni dzielnicy, urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni obiecali zmianę organizacji ruchu jeszcze w tym półroczu. Niewykluczone jednak, że prace - podobnie jak w śródmieściu - przedłużą się. Możliwe, że podobnie jak tam, zostanie wprowadzony kontraruch dla rowerzystów.

Problemy też na Warszawskiej

Czytaj też: Bez rewolucji w ruchu w centrum Gdyni

Sugeruje, że kwestią, którą będzie trzeba rozwiązać w najbliższych latach, jest też uporządkowanie parkowania na także nieobjętej strefą płatnego parkowania ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie kierowców często ponosi fantazja. Parkują na chodnikach, blokują innych, co kończy się upomnieniami i mandatami.

- Tu jest dużo bloków mieszkalnych. Bywa, że miejsca zajmują nawet pracownicy biurowców zlokalizowanych przy ul. Śląskiej - dodaje przewodniczący rady dzielnicy.
Przykładem zamieszania wywołanego przez parkujących jest przebudowa ulicy oraz budowa zatoki autobusowej na odcinku od Słupeckiej do Nowogrodzkiej. W połowie lutego wprowadzono ruch wahadłowy, przeniesiono przystanek obok przychodni.

Przez krótki czas tymczasowy przystanek był blokowany, mimo znaku zakazu, przez parkujące samochody. Autobusy nie mogły dojechać do krawężnika, pasażerowie przeciskali się pomiędzy autami, a na ulicy tworzył się korek. Proceder, jak informują czytelnicy, ukróciła dopiero reakcja służb porządkowych.

Miejsca

Opinie (114)

  • Uspokojenie ruchu cieszy. (14)

    Czy na tych ulicach zostanie dopuszczony ruch rowerowy pod prąd?
    W Gdańsku wydaje się to być już prawie standardem.

    • 33 66

    • Którędy chciałbys ten ruch puścic? (6)

      Tymi wąskimi ulicami pełnymi zakrętów, zastawionymi choćby z jednej strony samochodami? I oczywiście o całkiem sporym natężeniu ruchu. Może jeszcze jakąś ścieżkę rowerową wymyślisz?

      Trzymajcie się przepisów o ruchu drogowym

      • 21 18

      • trzeba zakazać parkowania to znajdzie się miejsce dla rowerów (1)

        • 14 33

        • zatem lepiej zakazac pedałowania i mieszkąńcy będa mogli parkowac do woli

          • 0 0

      • (3)

        Skoro do tej pory dawały radę minąć się dwa samochody, bo ulica była dwukierunkowa, to chyba logiczne, że samochód z rowerem miną się bez żadnego problemu? Na osiedlowej uliczce o uspokojonym ruchu nie robi się dróg rowerowych.
        We Francji każda jedna ulica jednokierunkowa ma z automatu dopuszczony ruch rowerem pod prąd. W Gdańsku jest obecnie dokładnie 189 takich ulic (w sumie 42,2km), dlaczego Gdynia miałaby być gorsza?

        • 19 16

        • Z automatu ruch rowerowy pod prąd i 1000 arabów na km2.

          • 17 16

        • (1)

          We Francji to, w Szwecji tamto..zero własnych przemyśleń i dopasowania pomysłów do panujących realiów. Jak chcesz mieć jak we Francji, to jedź tam i daj nam święty spokój.

          • 20 15

          • Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań.

            • 4 3

    • rowerem pod prąd (4)

      Mało masz miejsca nad morzem do jeżdżenia ? Albo w lasach trójmiejskich ?

      • 17 17

      • Równie sensowne pytanie jak "mało masz miejsca na jeżdżenie samochodem po obwodnicy i A1?"
        Pomyliłeś sport z TRANsportem.

        • 18 9

      • nie pracuję ani na plaży ani w lesie (2)

        • 15 3

        • jesli pracujesz to powinno cię stać na samochód (1)

          • 0 0

          • pracuję, stać mnie i mam.
            Mam też rozum, żeby nie pchać się w godzinach szczytu samochodem do miasta jak mam do przejechania kilka kilometrów.
            Od tego jest rower.
            Samochód jest na weekendowe wypady za miasto i na urlopy.
            (każdego zresztą stać na samochód i to jest problem - paliwo jest zdecydowanie za tanie)

            • 0 2

    • (1)

      i tak prawie nikt tam nie jeździ rowerem. tam sa takie przewyższenia i stromizny jak w Karpaczu

      • 15 8

      • Ja i sporo moich sąsiadów jeździmy. Całkiem sporo osób na rowerach, jadących od ul Morskiej na Wzgórze i odwrotnie przejeżdża również ul Pomorską zamiast ul.Warszawską, bo jest tam mniejszy ruch (czyli jest bezpieczniej).

        • 3 0

  • (2)

    To będzie miejsce na ścieżki rowerowe.

    • 20 49

    • Na ulicach osiedlowych o uspokojonym ruchu nie są potrzebne.

      • 15 2

    • Brawo, Brawo

      Prowokacja 1-a klasa.

      • 1 1

  • Tylko trzeba je dobrze oznaczyć bo masa ludzi jeździ potem pod prąd.

    • 27 7

  • miasto powinno pomyśleć o kierowcach o stworzyć min 2 miejsca postojowe ma kazde mieszkanie (8)

    • 34 40

    • Jasne, najlepiej za darmo. Znaczy wszyscy się mamy zrzucić na to, by samochody pozajmowaly najcenniejsze tereny w mieście. Jak chcesz za darmo miejsce postojowe to sobie przesuń kanapę i trzymaj auto w swoim dużym pokoju.

      • 23 7

    • a rząd powinien wprowadzić program 1000 zł na każdy drugi i kolejny samochód

      • 34 1

    • trzy !

      • 8 0

    • chyba sobie żartujesz ?!

      • 2 0

    • i 500 zeta na paliwo

      • 10 0

    • 2? no co ty powiesz, ja myślę, że 4 minimum

      • 6 0

    • Ręce opadają...

      • 3 0

    • chyba zwariowałeś :)

      a niby gdzie te miejsca miałyby być? :D Wyobrażasz sobie jakby miasto wyglądało?

      Miasto jest dla ludzi.

      • 3 0

  • Zmiany idą w złym kierunku (11)

    Mieszkam w tej okolicy. Kolejne odcinki dróg jednokierunkowych utrudnią życie wielu ludziom. Już teraz aby dojechać do domu muszę nadkładać kilkaset metrów. Wprawdzie nowe ograniczenia akurat nie będą miały wpływu na mnie, ale już na moich znajomych tak. Pytanie mam takie, dlaczego miasto nie pyta się wszystkich mieszkańców o zdanie ? Dlaczego głos mają mieć tylko ci, którzy wybiorą się na konsultacje społeczne ? Dlaczego nie było w tej sprawie głosowania, choćby przez internet ? Nie każdy jest emerytem, który ma czas aby bywać na każdym zebraniu. A tak swoją drogą, to te ulicy są miejskie. Ani ja ani sąsiedzi, nie mamy w tych działkach żadnego udziału. Uważam, że miasto powinno w takim razie wymusić na nas zakup danej drogi i wówczas niech już sobie będą te ograniczenia. Byłoby tak jak na nowych osiedlach stawianych przez deweloperów - tam drogi wewnętrzne (a w takim kierunku idą zmiany) są utrzymywane przez mieszkańców. Miasto nic się do tych dróg nie dokłada i wówczas mieszkańcy mogą sami decydować, jaki ma tam obowiązywać ruch. Minusem jest to, że ponoszą 100% kosztów utrzymania. Tutaj zaś jest tak, że miasto bierze na siebie obowiązek utrzymania drogi (droga jest miejska), jednocześnie służyć ma w zamyśle tylko nielicznym. Może jak sąsiedzi będą musieli ją wykupić (choćby za symboliczną złotówkę), ale później płacić za jej utrzymanie - remonty i odśnieżanie, to może zmienią zdanie.

    • 58 44

    • wbij sobie do łba że nieobecni głosu nie mają (5)

      kilkaset metrów samochodem to chyba mocno się spocisz hahaha

      • 28 14

      • (4)

        W sumie racja, to może też tak zróbmy z podatkami. Jak nie pofatyguję się do urzędu miejskiego po informację, jaki podatek mam zapłacić, to płacić go nie będę musiał. Tak jednak nie jest. Miasto decyzję o nowej stawce podatku przysyła listem. Szkoda, że zarząd dróg nie ma mojego adresu i nie przysłał mi karty do głosowania odnośnie wprowadzanych zmian. Ja nie mam nic przeciwko konsultacjom. Gdyby mi się coś nie podobało - też brałbym w nich udział. Jednak o to czy jakieś zmiany powinny być wprowadzone, czy nie - powinni być zapytani wszyscy, gdyż wszyscy płacą podatki od swoich nieruchomości. Jak większość zdecydowałaby, że chce zmian - trudno, pogodziłbym się z tym. Jednak, swoje zdanie wyrazili tutaj nieliczni (opowiedzieli się za zmianami), a pozostałych mieszkańców nikt się już o zdanie nie zapytał.

        • 11 15

        • Pomarudzisz, potem się przyzwyczaisz a za dwa lata będziesz się cieszył, że mieszkasz przy spokojniejszej i bardziej bezpiecznej ulicy.
          Tak to zazwyczaj działa.

          • 20 8

        • (2)

          Jak sam zauważyłeś to miasto przysyła decyzję o wysokości podatków a nie propozycję wysokości podatków do głosowania. Analogicznie miasto informuje o zmianach w organizacji ruchu.

          • 11 2

          • (1)

            Ale miasto nie pyta się mnie czy moich sąsiadów o wysokość podatków. Zatem dlaczego bierze pod uwagę ich zdanie odnośnie organizacji ruchu ? Skoro miasto ustala coś z jednymi, to powinno zapytać się pozostałych o zgodę na wprowadzenie ewentualnych zmian.

            • 7 7

            • ustala ze wszystkimi tylko nieliczni na ustalenia przychodzą

              • 5 0

    • Pchasz go te kilkaset metrów??? Bo nie rozumiem problemu...

      • 7 1

    • Jestem odmiennego zdania

      Ja również mieszkam w tej okolicy i bardzo sobie chwalę obecne zmiany, mimo iż na początku byłem ich przeciwnikiem. Ruch zdecydowanie się uspokoił. Można spokojnie przejechać samochodem (wcześniej często zdarzało się, że ulica była zablokowane, bo ludzie stawiali samochody bo obu stronach ulicy). Bezpieczeństwo pieszych również się poprawiło, a jest to istotne ze względu na lokalizację kilku szkół oraz przedszkola w tej okolicy.
      Ja nie widzę potrzeby posiadania kawałka drogi/ulicy - tym bardziej jeśli miałbym samemu ponosić dodatkowe koszty jej utrzymania (wystarczy, że opłacam to w podatkach).

      Zgodzę się natomiast, że warto by rozszerzyć sposób konsultacji społecznych choćby o internet. Założenie strony internetowej, albo choćby skrzynki mailowej, gdzie można by zgłaszać swoje uwagi i pomysły bardzo ułatwiłoby sprawę i faktycznie dałoby to szansę wypowiedzenia się większej liczbie zainteresowanych mieszkańców - dobrym przykładem jest platforma dot. budżetu obywatelskiego lub ustawy krajobrazowej.
      Może jeszcze nie są w pełni wykorzystane, ale jest to krok w dobrym kierunku.

      • 7 1

    • i bardzo dobrze że się nie pytają (1)

      O ruchu w mieście maja decydować fachowcy a nie mieszkańcy którym sie wydaje że wiedzą jak usprawnić ruch. Inżynieria ruchu to nie jest wymyślona gałąź inżynierii na której kazdy się zna. Ruch drogowy nie zawsze jest taki 'logiczny' jak niektórym sie wydaje. Na przykład: poszerzanie ulic nie spowoduje zmniejszenia korków - wbić to sobie do głowy proszę.

      • 4 2

      • Dokladnie

        Po to wybieramy rade dzielnicy, aby ona nas reprezentowala w najrozniejszych sprawach, rowniez takiej jak ta.

        • 4 1

    • a jeśli na tej...

      nielicznej drodze powstanie budynek : centrum opieki endokrynologicznej i będzie to jedyny budynek o tak ważnym znaczeniu dla Gdynian to czy tak samo można stwierdzić że "służy nielicznym" ?To raczej powód do chwały a gmina odpowiada za wszystkie ulice

      • 0 0

  • (2)

    Czy znowu nadworny artysta-plastyk będzie kreślił białe linie z farby na jezdni?

    • 41 6

    • Ta wygląda wiele inwestycji Szczurka. Pędzel i farba.. (1)

      • 1 1

      • nie chodzi o to, czy szczurek jest biały czy czarny

        chodzi o to, by dobrze łowił myszy

        • 1 0

  • Obecnie niebezpieczną ulicą w Gdyni (6)

    jest ulica Komandorska zarówno dla kierujących pojazdami jak i pieszych. Prędkość 50 km/h powinna być ograniczona do 30 km/h. Czy patrole straży miejskiej zamiast jeździć ulicą Morską mogłyby korzystać z ulic równoległych Okrzei i Komandorskiej. Gdzie częstym problemem są samochody zawalidrogi parkujące gdzie się da.

    • 46 10

    • gdzie się da, bo nie ma gdzie (1)

      • 6 4

      • Bylo nie kupowac gruchota skoro nie ma niego miejsca.

        Jak masz maly pokoj to wstawisz tam wielka szafe??

        • 5 1

    • potwierdzam i popieram :)

      zapraszam jeszcze np. na Kapitańską i Pomorską - trzeci świat :)

      • 4 0

    • Może zgłoś problem do ZDiZ zamiast pisać komentarz na trójmiasto.pl?

      • 0 2

    • powinni zrobic parking dla SZKOLY morskiej i MOPSu

      • 1 1

    • Tutaj się zgodzę, że dla parkowania powinna być wyłącznie jedna strona ulicy Komandorskiej.

      • 1 0

  • ZAMENHOFA też powinna być jednokierunkowa (3)

    Jest wąska i nie ma możliwości wyminięcia się z innym autem.

    • 25 6

    • Powinna też być wyremontowana,

      zwłaszcza nawierzchnia bo to, co jest w tej chwili to realne zagrożenie dla bezpieczeństwa każdego użytkownika tej ulicy.

      • 6 0

    • Nie ma problemu z wymijaniem się aut.

      Te faktycznie wąskie odcinki nie są zbyt długie, więc najwyżej jeden kierowca czeka, aż drugi przejedzie i jazda. Nie ma potrzeby by wprowadzać tam ruch jednokierunkowy. Zgodzę się natomiast, że już czas najwyższy na remont tej ulicy.

      • 1 1

    • Zamenhofa jest jedno kierunkowa gdyż

      Kto wjeżdża na Zamenhofa autem wraca pieszo :) i na dodatek z fifą pod okiem :)

      • 7 1

  • Zakazy parkowania (1)

    nie są lekarstwem na szersze ulice ale egzekwowanie zakazu.
    Przykłady ulic koło Politechniki Gdańskiej to potwierdzają. Parkowanie przed przejściem dla pieszych nie rusza Straży Miejskiej - czekają na zgłoszenie.

    • 20 1

    • nie ma przepisu zakazującego parkiwania na przejsciu dla pieszych

      • 0 8

  • bardzo dobry pomysł (2)

    popieram

    • 7 19

    • dobry pomysł??? naprawedę???? (1)

      Ja MIESZKAM na Działkach Leśnych od urodzenia.
      1. Urząd Miasta nie wydaje zgody na budowę garaży na posesjach. 2 garaże na posesji, na której stoi kamienica z 6 mieszkaniami to dla U.M. już maximum. Mimo iż działka jest na tyle duża, że możnaby postawić jeszcze i 12 garaży. W konsekwencji samochody mieszkańców muszą parkować na ulicy.
      2. Wprowadzenie np. na ul. Tatrzańskiej ruchu jednokierunkowego powoduje konieczność nadkładania nawet 1 km drogi, po stromych podjazdach - środowisko na tym cierpi.
      3. Po za porannym szczytem, kiedy to rodzice przywożą dzieci do szkół (nowy świecki zwyczaj), na Tatrzańskiej i okolicznych ulicach jest pusto.

      Wniosek: zamiast wprowadzać restrykcyjne przepisy lepiej niech U.M. i p. Stępa przestaną blokować budowę nowych garaży. Problem sam się rozwiąże i to za pieniądze mieszkańców.
      Zmiany w infrastrukturze drogowej w Gdyni idą w kuriozalną stronę.. najlepszy przykład ul. 3maja.
      Ludzie, czas zrobić jakąś pikietę, bo niedługo jak będzie trzeba zawieś dziecko do szpitala to będę musiał rowerem w zimie jechać!

      • 0 3

      • Ja też mieszkam na Działkach Leśnych i absolutnie popieram wprowadzanie ulic jednokierunkowych ! Bardzo poprawi to bezpieczeństwo - szczególnie, że ulice są wąskie.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane