- 1 Był senator skazany na więzienie (168 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (479 opinii)
- 3 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (105 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (203 opinie)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (131 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (294 opinie)
Przybliża się elektryfikacja linii kolejowej do Kościerzyny
Gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosi w lutym przetarg na opracowanie studium wykonalności i dokumentację projektową dla elektryfikacji linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna. Elektryczne pociągi na Kaszuby mają szansę pojechać jeszcze przed 2020 r.
- Przetarg chcemy ogłosić jeszcze w lutym. Natomiast prace projektowe nad dokumentacją mają potrwać według specyfikacji przetargowej rok - mówi Eugeniusz Pietrzak, dyrektor gdańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Oprócz głównej nitki kolejowej w kierunku Kościerzyny dokumentacja ma też obejmować elektryfikację linii kolejowej na odcinku Somonino - Kartuzy i Glincz - Kartuzy. W sumie do zelektryfikowania przeznaczonych jest 84 km linii.
Do tego zadania zostanie wpięta również planowana linia kolejowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na odcinku od Osowej do Wrzeszcza.
- Czekamy na rozpoczęcie inwestycji przez PKP PLK. Gdy to nastąpi również przystąpimy do elektryfikacji naszej 18-kilometrowej linii. Projekt budowlany, który posiadamy przewiduje przeprowadzenie tego przedsięwzięcia - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Rozbudowa linii na Kaszuby o elektryfikację ma być sfinansowana z budżetu centralnego i dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
- Marszałek województwa do inwestycji dołoży 750 tys. Opracowanie całości dokumentacji według wyliczeń inwestora pochłonie 1,23 mln zł - mówi Jan Szymański, dyrektor departamentu programów regionalnych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
Jakie korzyści odczuje pasażer po uruchomieniu elektryfikacji - Przede wszystkim skróci się czas podróży. Spadną również koszty przejazdu składów pasażerskich. Zyskamy możliwość uruchomienia systemu atrakcyjnych połączeń kolejowych. Ponadto jest to świetny impuls do powstania atrakcyjnego i alternatywnego dla samochodów systemu kolei regionalnej - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK, które zajmują się utrzymaniem torowisk kolejowych na terenie m.in. Pomorza.
Co o pomyśle sądzą sami przewoźnicy? - Ta informacja nas cieszy, bo potwierdza, że kolej na Pomorzu rozwija się. Jeśli zapadnie decyzja o budowie elektryfikacji, uwzględnimy to z pewnością w strategi działania naszej spółki - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej.
Aktualnie linia kolejowa relacji Gdynia - Kościerzyna jest modernizowana. Trwa wymiana nawierzchni na wybranych odcinkach, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, naprawa peronów i urządzeń do obsługi podróżnych. Inwestycja zlecona przez PKP PLK pochłonie 86 mln zł. Prace zakończą się w tym roku.
Miejsca
Opinie (241) 3 zablokowane
-
2013-01-27 15:33
National Geographic nada film o katastrofie smoleńskiej DZIŚ GODZ. 21 (1)
- 8 14
-
2013-01-27 15:57
Olewam to
Film Gargas jest hitem, już ma nominację do oskara w charakterze "mgła roku"
- 10 2
-
2013-01-27 15:37
no coz...
Jaka to jest masakra że potrzeba tylu lat żeby zrobić taka krótką trasę.
- 19 0
-
2013-01-27 15:55
jest i druga,gorsza strona medalu... (3)
Kaszubi zaczną przyjeżdżac do (trój)miasta...
- 9 25
-
2013-01-27 15:58
a ty (2)
kim jesteś? potomkiem repatriantów ze wschodu?
- 11 5
-
2013-01-27 17:18
a nawet gdyby jest - to cóż?
Wasze ulice? to nasze kamienice!!! buahahaha
- 2 7
-
2013-01-27 19:51
na szczęście tak
i to z dużą dumą z tego powodu.
- 3 5
-
2013-01-27 15:58
Pordzewiałymi golfami i kiłami
- 7 8
-
2013-01-27 15:59
Jak zatkają tą linie na 2 lata na czas remontu to potem może nie być juz potrzebna
ostatni pasażerowie odwrócą się od kolei a linia pójdzie do likwidacji.
- 12 2
-
2013-01-27 16:05
"Przybliża się elektryfikacja linii kolejowej" (1)
A kiedy na lotnisko Babie Doły i Oksywia?
- 5 1
-
2013-01-27 16:10
Nigdy
- 3 1
-
2013-01-27 16:09
hel (2)
Na hel to by sie przydala kolej linowa.
- 14 0
-
2013-01-27 16:19
lepsze by było metro
- 1 0
-
2013-01-27 16:54
i stok narciarski we władku
- 3 0
-
2013-01-27 16:16
W 2020r to już nie będzie PKP
Także do tej trakcji to się chyba podłączą okoliczni mieszkańcy
- 15 0
-
2013-01-27 16:21
No i Prosimy również o elektryfikację przejść dla pieszych, aby można by się odpowiednio podpiąć i przejść przez pasy; z nagrodami oczywiście od komendanta..
- 4 2
-
2013-01-27 16:32
Bardzo rozsądna decyzja. Jednak jest nadzieja, że PKM zostanie zrobiona dobrze.
Nawet jeśli ktoś stwierdził, że spalinowóz będzie tańszy niż elektrowóz w eksploatacji, pozostawałby problem dostarczania sporych ilości paliwa. W miarę wzrostu liczby pasażerów, przedsięwzięcie byłoby coraz bardziej uciążliwe i niebezpieczne dla pojazdów nieszynowych i/lub szynowych które miałyby pecha stać w pobliżu cystern. No i kwestia bezpieczeństwa energetycznego. Główną zaletą energii elektrycznej jest megabanalny sposób dostarczania do klienta nie dręcząc przy tym nikogo. O węgiel dla elektrowni łatwiej niż o ropę.
PKM to prawie jak metro. Jak dużo na świecie jest spalinowych systemów metro?
Poza tym, PKM będzie mogła w razie czego pożyczać tabor od innych i vice versa.- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.