• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni

bra
12 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie. Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie.

Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście zobacz na mapie Gdyni, który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.



O budowie przystanku w Śródmieściu mówi się już od siedmiu lat. Do tej pory nie pojawiły się jednak żadne konkrety. Gdy niespełna rok temu wróciliśmy do tego tematu, to zarówno miasto, jak i kolejarze przerzucali się odpowiedzialnością za brak działań w tej sprawie.

Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?

Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium



Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.

Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy zobacz na mapie Gdyni. Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.

Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni. Kwartał dalej na północ zobacz na mapie Gdyni AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
bra

Opinie (315) 2 zablokowane

  • OK, ale (3)

    jednocześnie zrobić szybką SKM-kę ze stacjami WEJHEROWO - GDYNIA - SOPOT - GDAŃSK - TCZEW co 30 minut. Da się jak kiedyś

    • 25 1

    • - PRUSZCZ -

      placimy przecież!

      • 11 4

    • Bez tego Wejherowa brzmi lepiej..

      • 5 6

    • dodaj jeszcze Malbork i Elbląg lub Lębork i Słupsk. Takie długie odcinki powinna obsługiwać kolej regionalna.

      • 4 1

  • Może na początek dorzućcie się do PKM, zróbcie SKM na północ Gdyni?

    Miasto Wspólne dobrze wam radzi.

    • 38 1

  • gdyby tak myśleli gdzie indziej to pociągi dalekobieżne też by się musiały zatrzymywać w szczerym polu bo iluś ludziom z małej wiochy nie chce się dojechać na dużą stację gdzie np staje pendolino tym się różni SKMka od tramwaju czy autobusu że nie ma przystanku co skrzyżowanie tylko jest jedna stacja na dzielnicę jeśli ktoś tego nie pojmuje niech się nie bierze za analizy bo komicznie to wychodzi

    • 22 1

  • Przystanek Śródmieście (4)

    Jest potrzebny mieszkańcom Warszawskiej , Świętojańskie i całej rzeszy turystów w drodze na plażę i bulwar . Będzie to piękna trasa koło Teatru Muzycznego . Jednocześnie można zapomnieć o pomysłach Grupy MIASTO WSPÓLNE na modernizację i zniszczenie Starowiejskiej - bo tamtędy nikt
    nie będzie chodził gdy powstanie wspaniały ciąg komunikacyjny ze stacji Śródmieście .

    • 10 30

    • Ale ta trasa jest... (1)

      Przez tunel na Żwirki.
      I zadne rzesze tam się nie przemieszczają a już na pewno nie turystów. Oni muszą być 100m od brzegi i żadna SKM w tym nie pomoże...

      • 15 0

      • to chyba nowa, świecka tradycja miasta Gdyni

        Robić to co już jest...
        Może mieszkańcy nie zauważą...

        • 7 0

    • zniszczenie czego ? przechodzę tamtędy codziennie to martwa ulica zapchana samochodami

      a w weekend pusto

      • 4 0

    • A Ciebie Marian to tak coś rano nie pierdyknelo w głowę

      • 5 1

  • ???

    Te co są od lat wystarczały .KOMU TO PORZEBNE ?

    • 25 2

  • czyli krótko

    niech szczurek jasno powie budujemy przystanek dla Hossy, żeby sprzedali mieszkanka drożej i będzie się czym dzielić

    • 28 2

  • działania z cyklu - stwórz problem i zaproponuj rozwiązanie. (5)

    Odległość (istniejąca) pomiędzy przystankami (1000-1500m) jest optymalna dla zastosowanego środka transportu. Zagęszczenie to pojazdy o zupełnie innech charakterystyce i na pewno mniejsze.
    Rozwiązaniem eliminującym problemy techniczne jest wspólny bilet na komunikację. Z mojego osobistego doświadczenia, wzorcem może być rozwiązanie warszawskie, gdzie wspólny, miesięczny bilet w rozsądnej cenie (100pln), umożliwia podróżowanie na obszarze koła o średnicy zbliżonej do dystansu Gdańsk Główny - Wejherowo. Znakomicie realizuje to płynną komunikację różnymi środkami transportu na całym obszarze.

    Dodatkowym czynnikiem stawiającym pod znakiem zapytania "czystość" intencji postulatorów jest fakt, że okolica proponowanych przystanków jest obszarem dużej aktywnosci "developerów".

    Podsumowując, miasto Gdynia mam wiele znacznie bardziej istotnych potrzeb komunikacyjnych, niż proponowane przystanki. Nie mają one wartości dodanej dla obecnego systemu komunikacyjnego i wprowadzą perturbacje pogarszające stan istniejący.

    • 37 0

    • (2)

      zapomnij o miesięcznym, bo taki to namiastka, niezależnie od jego ceny

      wspólna ma być TARYFA a nie cyrograf
      jednorazowe bilety są też wspólne w Warszawie. dobowy, trzydniowy, tygodniowy, dwutygodniowy też.

      ale tego nie będzie, póki SKM będzie należało do PKP, czyli do nikogo

      • 5 0

      • warszawskie SKM, koleje mazowieckie, WKD (1)

        też maja różnych "właścicieli"...
        A to tylko papier i partykularyzmy...
        Co do biletu, to jest tylko przykład. Oczywiście, jeden wyjęty z ogólnego systemu rozliczeniowego. Który udało sie zorganizować.

        • 6 0

        • czkam na wkd i km, ważne że skm i ztm mają jednolitą i w 100% wspólną taryfę

          a bywały czasy, gdy częściej jeździłem po mieście tam, niż tu
          i zawsze mnie wkurzało, jak wstydliwie prowincjonalnie dziadowska jest nasza tu organizacja, a najbardziej to, że nam to zwisa, znosimy to jak muły, jak kastraci, cierpliwie i tępo, zamiast gniewnie o to protestować, choćby tak brutalnie, jak parę lat temu w Rio de Janeiro. owszem polała się krew, wypełniły więzienia, ale od razu się poprawiło

          • 10 0

    • Ale... (1)

      W Warszawie metro staje w podobnych odstepach do proponowanych. M.in. dlateg mają powstać nie wykonane w poczatkowej fazie dwa przystanki pierwszej linii metra. Prędkość handlowa metra też odpowiada obecnej SKM- T. A pociągi są dla ludzi, a nie odwrotnie. Za łatanie dziur w drogach niech sie weźmie kto inny. Byle nie M T M, bo im nie wychodzi...

      • 3 0

      • tylko w ścisłym centrum

        Co jest tak sobie przydatne. Najkrótsze odcinki to centum-świętokrzyska (500m) i prostopadle na drugiej linii. Do Arsenału jest juz ponad kilometr. Prędkość handlowa może taka sama ale przyspieszenie juz nie. Jak również logistyka pasażerów.
        Ogólnie rzec biorąc, w Gdyni to bujanie w obłokach (gondolach).
        Jeśli Warszawę w czymś naśladować to w bardziej globalnym i organizacyjnym aspekcie - płynność komuniacji a nie gęstość sieci.
        Poza tym, wpływ miasta na SKM jest żaden i aby to zrealizować, trzeba będzie SKM przekupić. Żaden interes...

        • 7 0

  • Park&ride

    oraz remont Grabówka i Stoczni chyba byłyby lepszym pomysłem niż kolejne przystanki...

    • 26 0

  • Który raz już te same plany. Że oni wstydu nie mają (1)

    Masowa produkcja planów i wizualizacji, a później wszystko do szuflady. A kto miał zarobić to zarobił

    • 25 1

    • Przystanek Gdynia Śródmieście był dyskutowany w latach 90-tych i wówczas

      przekonywano, że z analiz wynika iż nie ma sensu - zbyt blisko do Wzgórza i Głównej.

      • 9 0

  • Bez sensu ten przystanek Środmieście.

    Po co on komu potrzebny. Tyle lat bylo ok i nagle se wymyslili...

    • 24 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane