• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy kładki między Karwinami i Małym Kackiem

Patsz
2 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kładka pieszo-rowerowa połączy Karwiny i Mały Kack prawdopodobnie najwcześniej za dwa lata. Kładka pieszo-rowerowa połączy Karwiny i Mały Kack prawdopodobnie najwcześniej za dwa lata.

Przetarg na dokumentację projektową to pierwsza faza realizacji kładki pieszej pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem zobacz na mapie Gdyni. Kładka między ulicami Strzelców i Buraczaną w Gdyni będzie iluminowana, a jej orientacyjne wymiary to około 90 m długości i szerokość nie mniejsza niż 5 m.



Czy powinno przybywać kładek pieszo-rowerowych?

Przypomnijmy, rok temu władze Gdyni przekonywały, że najlepszym rozwiązaniem dla Karwin i Małego Kacka jest budowa wiaduktu drogowego między ulicami Strzelców i Buraczaną, po protestach mieszkańców zmieniły jednak zdanie.

Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych. Później zorganizowano spotkanie, na którym pojawił się m.in. Wojciech Szczurek.

Mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego, optując za kładką pieszo-rowerową. Takie rozwiązanie przeważało też w ankietach i zostało zimą decyzją prezydenta przeznaczone do realizacji.


W trakcie kolejnych tygodni trwały przygotowania do przetargu. Urzędnicy nie ukrywają, że budowa kładki będzie trudna ze względu na jej umiejscowienie nad torami.

Potrzebne będą uzgodnienia z PKP, m.in. dlatego, że w okolicy jest przygotowywana rezerwa terenowa pod budowę trzeciego toru dla linii 201 do Kościerzyny.

Budowa kładki ma być prowadzona bez wyłączania ruchu pociągów SKM i Polregio.

Kładka Karwiny - Mały Kack: historia inwestycji


Kładka ma być iluminowana i posiadać ok. 90 m długości i szerokość nie mniejszą niż 5 m.

- Wraz z budową kładki zostanie wykonana przebudowa istniejącego układu drogowego w takim zakresie, aby możliwe było powiązanie komunikacyjne z sąsiednimi ulicami. Po zakończonej procedurze przetargowej na wykonawcę dokumentacji i podpisaniu umowy będzie można określić termin przekazania Wydziałowi Inwestycji UM gotowej dokumentacji, co z kolei warunkuje kolejny przetarg, już na budowę kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kładka będzie gotowa najwcześniej prawdopodobnie w 2021 roku.
Patsz

Miejsca

Opinie (89) 10 zablokowanych

  • (1)

    Czyli dalej to samo plany, plany i jeszcze raz plany. Jak już coś robią to głównie przed wyborami ale i tak zazwyczaj obiecują to co już obiecywali wcześniej

    • 8 0

    • Lodowisko

      • 3 0

  • a ja myślałem ,ze chodzi o kładke z Oksywia do Centrum

    • 8 0

  • a,przymiarki,

    już myślałam że kasa miejska pójdzie na pierdoły

    • 6 0

  • Proponuję wmurować szczura w pylon

    tak dla przykładu :)

    • 4 0

  • kładka w lesie to są jaja kupili mieszkania w lesie to niech sobie wybudują

    • 4 2

  • 40 lat...

    ....Chylonia czeka żeby mieć połączenie z Obłużem (jedne z najwiekszych dzielnic tego miasta), Wejherowo ma ...dwa tunele pod torami.... A w Gdyni są biegi :) i budują kładki ,żeby Altoria mogła chodzić po bułki do Biedronki na Karwinach ;) ....takie miasto

    • 12 0

  • bzdura

    Nie ma alternatwy dla Wielkoposlkie na tym odcinku, wiadkut by to rozwiązął. Sama kładka to marnowanie kasy a mieszkańcy wiadomo, niegdy nie będa głososwali za samochodami pod oknem...

    • 5 1

  • Kładka w Kartuzach

    Tylko niech nie biorą przykładu z Kartuz, gdzie znacznie mniejszą kładkę zrobili za 4 miliony złotych. Tam to się bawią.

    • 0 0

  • A co Grucha na to wszystko?

    • 0 2

  • Inwestycja bez sensu (1)

    No i stało się zamiast porządnego wiaduktu pieszo samochodowego kładka dla pieszych no ale cóż taka była Wola mieszkańców chociaż miasto ciągle jeszcze może całkowicie zrezygnować z realizacji tej inwestycji

    • 3 1

    • Takie mamy obecnie czasy. Na tym wlasnie polega magia populizmu. Robimy nie to co ma sens , ale to co spodoba sie wiekszosci, aby nie rarazic sie potencjalnym wyborcom. Wiadukt z progiem zwalniajacym w okolicy bylby najlepszym rozwiazaniem. Bylaby to alternatywny dojazd do osiedla, ktory z pewnoscia przydalby sie rowniez jego mieszkancom. Szkoda, ze prezydent Szczurek ustapil w tej sprawie.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane