• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek SKM Gdańsk Śródmieście dopiero w 2014 roku

Katarzyna Moritz
23 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wizualizacja przystanku Gdańsk Śródmieście wykonana przez firmę Scott Wilson. Wizualizacja przystanku Gdańsk Śródmieście wykonana przez firmę Scott Wilson.

SKM-ki będą dojeżdżać do nowego przystanku Gdańsk Śródmieście dopiero od 2014 roku. Przedłużają się formalności związane z dofinansowaniem unijnym, trzeba też dokonać zmian w projekcie. Jednak prace nad budową przystanku już trwają, wiadomo nawet, jak będzie wyglądał.



Wizualizacja przystanku Gdańsk Śródmieście wykonana przez firmę Scott Wilson. Wizualizacja przystanku Gdańsk Śródmieście wykonana przez firmę Scott Wilson.
Prace nad nowym torem już trwają. Prace nad nowym torem już trwają.
Tak obecnie wygląda okolica, gdzie ma powstać przystanek Gdańsk Śródmieście. Tak obecnie wygląda okolica, gdzie ma powstać przystanek Gdańsk Śródmieście.
Firma Scott Wilson, która w zeszłym roku wygrała przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przedłużenia linii kolejowej od dworca Gdańsk Główny oraz samego przystanku Gdańsk Śródmieściezobacz na mapie Gdańska, nie może zakończyć projektu, mimo że jest on prawie na finiszu.

- Trwają uzgodnienia dotyczące przebudowy peronu trzeciego na stacji Gdańsk Główny. Musieliśmy też "doprojektować" rozwiązania związane z rozbiórką muru oporowego oraz kładki nad torami kolejowymi w okolicach Gildii - wyjaśnia Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM, która koordynuje przedsięwzięcie.

Okazało się też, że to SKM, a nie publiczno-prywatna spółka Gdańska i holenderskiej firmy Multi Development, musi zaprojektować płytę, która przykryje tory kolejowe pomiędzy wiaduktem Hucisko i al. Armii Krajowej. To na tej płycie staną budynki, które uzupełnią nową zabudowę Targu Siennego i Rakowego. Ich inwestorem ma być właśnie spółka miasta i Holendrów. Problem w tym, że wciąż jej nie powołano, a kolejny termin jej zawiązania przesunięto na koniec października.

- Dlatego zadanie to przejęła SKM. Dokumentacja jest już opracowywana, a inwestycja będzie realizowana w uzgodnieniu z firmą Multi Development - zapewnia Lingowski.

Problem z zawiązaniem miejsko-holenderskiej spółki to nie ostatni powód opóźnienia inwestycji. Budowa przystanku Gdańsk Śródmieście była wpisana na listę inwestycji związanych z Euro 2012 i miała otrzymać unijne dofinansowanie. SKM już rok temu złożyła w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie wniosek o zawarcie umowy na realizację projektu "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście". Poza budową przystanku zakłada on remont 21 składów, modernizację peronów oraz inwestycje w systemy sterowania ruchem.

Jednak na początku marca tego roku Komisja Europejska uznała, że inwestycji powinni przyjrzeć się specjaliści z inicjatywy JASPERS. To eksperci, z których porad UE korzysta bardzo często, oni np. pozytywnie zaopiniowali budowę Kolei Metropolitalnej.

Czy podobają ci się wizualizację nowego przystanku?

- Prace nad wnioskiem SKM zostały zawieszone, do czasu wydania opinii przez JASPERS-ów. Spodziewamy się jej w październiku. Dopiero wtedy będziemy mogli podpisać umowę na dofinansowanie. To pozwoli odzyskać nam ok. 50 mln zł, które już zaangażowaliśmy w ten projekt. Dzięki temu będziemy mogli ogłosić kolejne przetargi, w tym na budowę linii i przystanku oraz modernizację taboru - zapewnia prezes Lignowski.

Koszt projektu budowy nowej stacji SKM szacuje się na 80 mln zł. Jego finansowanie pochodzi z kapitału własnego spółki PKP SKM, środków unijnych przyznanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Funduszu Kolejowego.

Już wkrótce kapitał własny PKP SKM zasilą udziałowcy spółki. W najbliższym czasie miasto Gdańsk planuje objąć nowe udziały warte 9 mln złotych, a samorząd województwa pomorskiego i Gdynia warte po 1 mln zł.

Gdańscy radni podejmą w tej sprawie uchwałę w przyszły czwartek. Gdańsk ma do tej pory blisko 10 proc. udział w spółce, po zmianie ten odsetek zwiększy się do 16 proc. Największymi udziałowcami PKP SKM są Polskie Koleje Państwowe SA, posiadające 47,92 proc. i Skarb Państwa z 22,64 proc. akcji.

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • aaale beton (29)

    przystanek o te 500m dalej jest potrzebny jak świni siodło...no ale jak można wyda pieniazki i zadłuży jesxcze bardziej kraj to czemu nie. Bydło i tak to pochwali bo "się buduje"

    • 55 115

    • odp

      " BYDLO "
      a Ty kim jestes , nazywajac innych b.....? ,

      • 0 0

    • A właśnie, że jest potrzebny! (16)

      A właśnie, że jest potrzebny "te 500m dalej"!

      • 23 8

      • (13)

        komu?

        • 9 9

        • (12)

          tym którym zawsze źle bo cieżko sobie zrobić spacer...a potem płacz że po 30 zdrowie się psuje

          • 12 8

          • Przyda się wszystkim (4)

            Dzięki temu tramwaje z Chełmu będą mogły zawracać na pętli hucisko i wysadzać ludzi na wprost SKM. Ponadto tak naprawdę centrum miasta jest przy locie i zawsze potem jest problem z rozwiezieniem ludzi z imprez masowych na starym mieście. Do tego dodaj turystów i gwarantuje Tobie, że im to się nie chce wracać, przez całe stare miasto aby wrócić z długiej.

            • 3 0

            • Tramwaj z Chełmu nie zatrzymuje się przypadkiem 10 metrów od Gdańska Głownego? (3)

              W tunelu między nimi są krokodyle? Jak chcesz turystów, wydaj te 80 baniek na szynobus między Gdańskiem Głownym, a Westerplatte. Trasa w pobliżu Twierdzy Wisłoujście. Będzie tam tłum jak na wyprzedaży. Na razie niewielu chce się tak zapierniczać. Tory w odpowiednim kierunku istnieją już 50%. Trzeba je tylko odnowić.

              • 2 1

              • Matematyk

                rozwaliles mnie tymi krokodylami w tunelu :-)Ale zgadzam sie, ten przystanek potrzebny jak swini siodlo, sa wazniejsze inwestycje. Przystanki SKM w tym miescie sa za blisko siebie. Przystanki tramwajowe to samo. Ktos kto w tym miescie planuje transport masowy, musi zrozumiec ze im wiekszy zasieg sieci tym przystanki musza byc rzadsze, bo wtedy ta siec ma szanse dotrzec z jednego konca na drugi w sensownym czasie. Brak czytelnego podzialu sieci o funkcji lokalnej (wewnatrzosiedlowej) miejskiej i aglomeracyjnej przez co transport jest malo wydajny.

                • 0 0

              • Przypadkiem nie (1)

                Z Chełmu jedzie kilka tramwaji, jedne zatrzymują się przy hucisku i zawracają iinne jadą przez dworzec do jelitkowa. Jednakże tramwaje z GD Południe mają jeździć jak 1 czyli zawracać na Hucisku, więc dworzec Śródmieście jak najbardziej potrzebny. Co do westerplatte przydałoby się, ale sami turyści to za mało.

                • 2 1

              • "sami turyści to za mało"... smutne.

                Sprawę mimo remontów załatwiają linie 2, 6, 11, 12, 92. Nie trzeba wydawać 80 baniek. Wystarczy stworzyć nową linię. A owe pieniądze przeznaczyć na więcej tramwajów. To się nazywa gospodarność.

                • 0 0

          • (4)

            To że Tobie człowieku nie potrzebny jest ten przystanek to nie znaczy, że pozostała część mieszkańców na tym nie zyska. Dojazd do pewnych miejsc np. na Żabi Kruk, z Gdyni wydłuża się o 30%-50% właśnie dlatego, że trzeba "zrobić sobie spacer". Nie każdy może sobie pozwalać na taki 30 minutowy "spacer" 2 albo 3 razy w tygodniu...

            • 8 8

            • ciekawe, co za głąb dał minusa (1)

              • 4 5

              • To chyba ten czarty od góry IP: 14.890.32.00.0

                • 0 0

            • (1)

              500 metrów w 30 minut to gratuluję prędkości.

              • 2 2

              • jeżeli musisz używać balkonika to tyle wyjdzie. Wiem chyba lepiej.

                • 2 0

          • przyda się chocby tym, którzy pracują koło urzędu wojewódzkiego.

            500 m z dworca do Gildii, 500 m dalej do urzedu - i masz jakże potrzebny 15-minutowy spacer wzdłuż ruchliwej arterii, często w deszczu lub śniegu.Tak trudno zrozumieć, że strefa dojściowa nowego przystanku różni się od od strefy Dworca Głównego?

            • 3 0

          • ...to powiedz to tym idiotom co nawet tyłka ruszyć nie chcą jak jest dzień bez samochodu!.

            • 6 1

      • Dlaczego? W bezpośrednim sąsiedztwie jest przychodnia dla niepełnosprawnych?

        To co za to wziąłeś, to ratusz.

        • 0 0

      • Zgadzam się.

        Ten przystanek znacznie skróci mój czas dojazdu do pracy. Wcześniej odprowadzm dzieci do szkoły i przedszkola, a po pracy je odbieram i nie mam czasu na spacerki ponieważ każde 15 minut zaoszczędzone na dojazdach jest dla mnie cenne. Ale jak widać z powyższych wypowiedzi, nie wszyscy ogarniają to rozumem.

        • 5 0

    • BETON !!!!!!!!!

      Beton to ty masz w głowie!!!!!!!!! Naucz się czytać tekst ze zrozumieniem,a pojmiesz że pieniądze na budowę są unijne,i jak nie zostaną dobrze zainwestowane,to muszą wrócić spowrotem do Uni!!!!!!!!!! Ot cały sens tego artykułu .Zrozumiałes BEton!!!!!!!!!1

      • 1 0

    • Cłopaczku 500m dalej (2)

      to dwa przystanki tramwajowe. Porozmawiaj o tej odległości z ludźmi starszymi (ktorych będzie coraz więcej), chorymi, kobietach z malymi dziećmi, dojeżdżającymi do pracy, szkoły. Taka wypowiedź cię dyskwalifikuje jako obywatela (choć widać że bardzo pragniesz zabierać głos w imieniu ogółu) i czlowieka.

      • 2 2

      • Od dawna tu mieszkasz? Przystanek tramwajowy przy Gdańsku Głównym jest tak blisko, że możnaby poprowadzić koltram. (1)

        Tylko nie mierzyłem torów.

        • 0 2

        • Matematyku

          Dobry z ciebie sąsiad klienta banku Lucas w todze

          • 0 2

    • (1)

      Przypominam, że przystanki SKM są oddalone od siebie średnio o 1 km. Więc czy wysiadasz w Głównym czy na Stoczni to bez znaczenia? To dobre 15 min drogi pieszo i dla mnie to jest różnica.

      • 6 0

      • ...z Gdyni marzy się przystanek SKM na wprost stacji pogotowia ile to jest od Gdyni Gł i od Wzgórza 300 m?

        • 2 0

    • Zgadzam się z wypowiedzią. (4)

      To bydło może tylko niekoniecznie potrzebne na publicznym forum. Ale tak, ten przystanek jest dokładnie tak potrzebny jak przedmówca napisał.

      • 19 26

      • (1)

        wyjdź ze swojego auta i przejedź się komunikacją publiczną. Najgorsza sytuacją jest kiedy za nią odpowiadają ludzie którzy widza ją tylko zza szyby swojego wozu a do tramwaju wsiadają tylko żeby zrobić sobie fotkę z Głódziem z okazji dostarczenia nowego taboru.Gdańsk Śródmieście - 100% tak ułatwienie dla mieszkańców i turystów. Gdyby jeszcze koło nowych torów ułożyć drogę tylko dla busów, zrobić zintegrowany przystanek autobus-SKM a wylot dać w okolicach Urzędu Wojewódzkiego!

        • 11 1

        • Tak chyba ma być według planów. Przystanek autobusowy ma pójść bliżej torów czyli na tereny dawnej gildii. Ogólnie przeniesienie gildii z tamtego miejsca to super pomysł, bo po za bazerem ten teren nie miał żadnej funkcji, a obecnie zyska dużo większą funkcję i możliwości. Do tego będzie możliwe lepsze rozplanowanie przystanków autobusowych tak aby wszystkie linie były bliżej siebie, a tylko wyjazdy miały w innych miejscach. A nie tak jak jest obecnie że przystanki są od Huciska po AK i człowiek lata po wszystkim, gdy nagle musi jechać gdzieś indziej niż zwykle.

          • 3 1

      • "aaale beton , !! " ....

        ...to ja proponuję wam założyć sobie te siodło na swój grzbiet, na pewno będzie wam pasował.

        • 2 4

      • no sorki ale uogólniając tzw elektorat to dla mnie zwykłe, kompletnie bezmyślne bydło.

        • 8 10

  • (11)

    Kiedyś się doczekamy. Tyle lat żyliśmy bez tej stacji i dawaliśmy sobie radę to pożyjemy dalsze trzy lata, może więcej. W końcu jednak będzie lepiej. Dużo się zmienia wbrew temu co głoszą malkontenci. Będą nowe drogi, nowe torowiska, dworce kolejowe i lotnicze... Bylismy bardzo zacofani w tym względzie.

    • 98 15

    • Dla kogo

      Tyle, że na tym dworcu skorzystają wyłącznie urzędnicy. Jeżeli ktoś nie wierzy to sugeruję się przejść po okolicy i zobaczyć jakie zakłady pracy się w tamtym miejscu znajdują: Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski, Wojewódzki Urząd Pracy, Lasy Państwowe, ABW, Policja (chyba komenda wojewódzka) dalej na ul. Rzeźnickiej Urząd Skarbowy. Szkoda... szkoda że służy to głównie im.

      • 0 0

    • Cóż, "Bylismy bardzo zacofani w tym względzie." A kto tak długo rządzi w Gdańsku ? Trzeba wybierać lepszych od Adamowicza i nie będziemy zacofani.

      • 2 3

    • Zwłaszcza zacofane były lata 50-te

      gdy użytkowano nieopodal przystanek Biskupia Górka.Poza tym: co to za tłumaczenie:Tyle lat żyliśmy bez tej stacji i dawaliśmy sobie radę to pożyjemy dalsze trzy lata, może więcejZa trzy lata może będę mieszkał w innym mieście albo mnie w ogóle nie będzie - a do tego czasu przez niechlujstwo PKP, SKM i miasta mam mieć kiepskie warunki dojazdu?

      • 3 2

    • Bałagan, niekompetencja czyli jedno kłamliwe wytłumaczenie - Polska w budowie. (5)

      Dobrze ze urzedasy maja sie dobrze, jest ich zreszta coraz wiecej i coraz większy bałagan.

      • 20 21

      • (4)

        Zgadzam się, że bałagan i niekompetencja, ale takiej odbudowy i pierestrojki nie mieliśmy od II wojny swiatowej. My Polacy jesteśmy bałaganiarzami, zawsze byliśmy gorzej zorganizowani (w porównaniu np do Niemców), przyzwyczajeni do bylejakości, i że jakoś to będzie. Uważam, że ktokolwiek by u nas rządził, byłoby to samo. Armia niekompetentnych urzędników i biurokratów w naszym kraju ma się dobrze, niezależnie od opcji politycznej. Nie oszukujmy się, że PIS, SLD czy Palikoty zrobiliby to lepiej od PO. Wszystkie te formacje łącznie z PO są bezradne wobec oporu materii.

        • 26 5

        • PiS, SLD, PO i PSL to właśnie JEST ta materia, wobec której MY jesteśmy bezdarni

          To my jesteśmy ich niewolnikami. A plany kilkuletnie wcale się nie skończyły wraz z PRLem. Ile trwa teraz kadencja sejmu? 4 lata? No to mamy plany 4-letnie, hucznie ogłaszane w trakcie kampanii wyborczej. Naprawdę, niewiele się zmieniło.

          • 4 3

        • nie - My Polacy nie jesteśmy bałaganiarzami ! -

          My Polacy zbudowaliśmy na plaży Gdynię, My Polacy zbudowaliśmy COP, My Polacy rozwinęliśmy koleje, My Polacy mieliśmy wielką flotę handlową! Problem leży nie w Nas Polakach tylko w politykach i biurokracji która na majątku państwa po 89 uwłaszczyła "kolegów" często o kryminalnej "służbowej" przeszłości i która za drobną łapówkę jest w stanie zniszczyć i zlikwidować wszystko i dlatego nikt już nie pamięta polskich doskonałych kombajnów z płocka, ciężarówek ze starachowic, samolotów z mielca, statków z gdyni itp. Dopóki tego całego towarzystwa rodem wiadomo skąd nikt nie rozliczy to nigdy nie będzie lepiej!

          • 8 13

        • (1)

          Ciekawe ze po II wojnie światoewj nikt nie odbudowwywał kraju ze zniszczeń wojennych.. Człowieku spałes ? Czy nadal siedzisz w lesie w oddziałach AL?

          • 13 17

          • czepiasz się... chodziło o to, że właśnie od czasów odbudowy powojennej nie było robót na taka skalę

            • 21 6

    • A dług publiczny rośnie sobie

      • 1 5

    • malkontenci,to zapewne ci,co to głosowali

      przeciwko wejściu Polski do UE...

      • 12 4

  • Czy kazda inwestycja w Gdańsku musi miec opóźnienia i później dodatkowo zaraz po oddaniu byc natychmiast naprawiana? (6)

    nie mozna jak skanska z a1 przed czasem i dobrze. Jak widac mozna tylko zlecajacy musi wymagac~~

    • 34 12

    • Marynarki Polskiej - remont, Czerwony Most - scierzka rowerowa stała się tarasem widokowym, Wrzeszcz przystanki - remont, (3)

      sciezki rowerowe - remont !!!! Kupujac nową rzecz wymagam by działała min kilka, kilkanascie lat a urzad zapewne tego nie wymaga....

      • 1 6

      • Prosta sprawa czemu nie wymaga

        Prosta sprawa, czemu nie wymaga - odsetki, czy odmowa odbioru o szum medialny, co jest niekorzystne dla wykonawcy, który to może sprawę skarżyć do sądu (i tu pojawiają się komplikacje) bo sprawa sądowa, może wykazać błędy w nadzorze zamawiającego nad wykonawcą, akceptację czynności, która do nieprawidłowego wykonania doprowadziła (obje wykazują wspólną winę zamawiającego i wykonawcy... w pewnych przypadkach po stronie zamawiającego nawet niekompetencje. A ponadto sprawa sądowa, to dodatkowe oczy patrzące na dokumentację przetargową, co może być źródłem wykrycia nieprawidłowości w przetargu. A urzędowi, którego głowa pochodzi z wyborów taki szum raczej nie potrzebny

        • 0 0

      • z tym tarasem widokowym to są niezłe żarty, jeszcze sie wypierali że to nie miała być ścieżka!!!

        oni myslą że ciemny lud to kupi

        • 0 0

      • popracuj trochę nad ortografią dyżurująca zrzędo

        A później się wymądrzaj. Dowiedz się poza tym co oznacza "naprawa gwarancyjna"

        • 6 2

    • Może zamiast budować nowy peron "śródmieście" warto było by lepiej wyremontować Dworzec Główny ??

      • 0 0

    • spoko spoko, jeszcze pewnie po otwarciu przetargu, zostanie on natychmiast oprotestowany.

      • 0 2

  • Obejrzyjcie sobie dworzec Lyon-Saint-Exupéry TGV. Macie alergię na beton? Beton sam w sobie nie jest ani piękny, ani odrażający. (1)

    Odrażające są blokowiska. Wszystkie należy wyburzyć. Dworzeć Lyon-Saint-Exupéry TGV udowodnił, że można z betonu zrobić coś pięknego. Nie ma grama farby. Lyon-Saint-Exupéry TGV.

    • 0 1

    • TGV

      A widziałeś dworzec w Tiel Paassewaaij? To jest dopiero cudo

      • 1 0

  • Wiocha (1)

    co za g*wno, w jakim kraju poza Polską i Białorusią się tak buduje??? Mamy XXI wiek a projektami nawiązujemy do czasów PRL-u. Jak to ma być przystanek Centrum to pytam się o jakim centrum mówimy? Bo jeśli centrum w Kościerzynie to bym zrozumiał, ale nie w stolicy województwa Pomorskiego!!! 0,5 milionowym mieście. Przepraszam, ale jeśli to ma być przystanek o funkcji hub-u to tam powinny być chociażby schody ruchome jak na dworcu centralnym w wa-wie. Nie mówiąc już o travelator-ach które pozwoliłyby ludziom z bagażami na wygodną przesiadkę. Już nawet nie komentuję zadaszenia i architektury bunkro-podobnej.

    • 1 0

    • Schodów ruchomych nie wystawia się na działanie zmiennych warunków atmosferycznych.

      Dworzec Centralny ma schody ruchome pod ziemią. Nie wspominając o tym, że jest koszmarem dla każdego niemówiącego po polsku i innych niepełnosprawnych. Jedyna winda - towarowa - niedostępna dla ludzi.

      • 0 0

  • (20)

    to jest ten rozmach TuskowyDuńczycy buduja kilkunastokilometrowy tunel pod cieśniną a nas przerasta jeden przystanek SKM ot i cała biurokracja europejska

    • 28 31

    • Cymbale... (18)

      ...co ma Tusk do SKM-ki ? Chyba zbyt dużo słuchasz radia z Torunia....

      • 16 6

      • trochę kultury !

        przestań używać wyborczej za poduszkę i od razu zmądrzejesz PO-wski wale.

        • 0 1

      • A kto zlewa kolej od 20 lat? (12)

        Nie aby Tusk i jego polityczni koledzy?

        • 1 6

        • Kolej zlewają wszyscy:

          politycy, biznesmeni, dziennikarze, zarząd PKP i 95% społeczeństwa, które za żadne skarby nie zrezygnuje z samochodu, choćby koleje były punktualne, pachnące i szybkie, a nie tylko Tusk. Czy Kaczyński i PiS-owcy jechali kiedykolwiek pociągiem ostatnio?

          • 0 1

        • (8)

          A to Ciekawe, to mówisz Tusk i PO rządzą od 20 lat, a mi się wydawało, że jakoś krócej. Kolei nikt nie zlewa, a jedynie każdy boi się tknąć. Bo aby tknąć i usprawnić kolej to trzeba by parę tysięcy ludzi posłać na bruk, sprzedać nieruchomości kolejowe, a tam mieszkają ludzie. Znów byśmy mieli strajk i znów narzekanie. Tu jest tak jak z górnikami tyle, że ich strajki nie są aż tak wkurzające, bo blokują tylko Warszawę, a kolej całą Polskę.

          • 4 1

          • (5)

            PO istnieje 10 lat ale te gnojki które liderują PO były w polityce znacznie wcześniej więc nie udawaj głupiego

            • 2 5

            • (4)

              To, że jest od 10 lat nie oznacza, że mieli jakikolwiek wpływ na to co się dzieje. 2001-2005 SLD, 2005-2007 PIS 2007-2011 PO. Przed SLD rządziło AWS 97, a 93 to SLD znów. Więc nie wmawiaj mi, że to ich wina. W AWS, oczywiście część polityków z PO można było spotkać i tyle. Czasem lepiej się zastanowić i sprawdzić czy ktokolwiek kiedykolwiek zajmował się koleją . Odpowiedź brzmi nie, a czemu, bo ludzie kochają związki zawodowe i nie pozwolą aby skrzywdzono je.

              • 5 1

              • policz jeszcze lata 1989-93 i 1997-2001 (3)

                biedni liberałowie nie mieli nic wtedy wspólnego z rządzeniem...

                • 2 2

              • hehe nazywanie AWS liberałami to jest już jakieś wypaczenie (2)

                Dla twej wiedzy to AWS z liberałami miał od cholery wspólnego. AWS to był zlepek wszystkich partii nie powiązanych z SLD i PSL. I można tam było znaleźć ludzi z PIS, PO, PJN i wielu innych mniejszych partii, ale co ty możesz o tym wiedzieć, przecież RM ci tego nie powiedzą. Urok tamtych lat i to był taki, że nie potrafili się dogadać i mieliśmy co chwilę zmianę rządów.

                • 2 0

              • A odnośnie liberałów (1)

                PO jest liberalne raczej tylko z nazwy i z tego jak u nas się pochodzi do liberałów. Liberalne poglądy to u nas ma Korwin Mikke. Reszta to mieszanka liberalizmu, z przewagą socjalizmu gospodarczego.

                • 1 2

              • Większość nie wie nawet co oznacza to słowo

                co nie przeszkadza im w jego nadużywaniu

                • 0 0

          • No to po cholerę ta panienka jest u władzy? (1)

            Bankietować to każdy idiota potrafi. Tykać g - tylko prawdziwy mężczyzna.

            • 1 1

            • Skoro z Ciebie taki prawdziwy M. to może nam pokaż jak należy ze związkami się rozprawić i jak wygrać z machiną PKP. A po tygodniu pewnie ci co wybraliby Ciebie wywieźli by Ciebie na taczce.

              • 0 1

        • a kto by nie zlewał kolei wiedząc że siedzi tam post-solidarnościowy beton związkowców którym tylko ciągle mało-mało. W Polsce nie widać osoby która miałaby realny pomysł ( bo pomysły to ma każdy zwłaszcza opozycja przed wyborami) na rozwiązanie problemu tego burdelu jakim jest PKP ...

          • 4 0

        • Każda opcja...

          ...mieszała bo lobbing drogowy był góra.A zaczął nijaki Syryjczyk,wielki zwolennik budowy autostrad / teraz" pracuje" w firmie konsultingowej TOR i jest doradcą do spraw....kolei/.Nie należy zapominać o Sejmie i Senacie.Oni swoją ustawa "o restrukturyzacji PKP....itd" rozłożyli kolej dzieląc ją na spółki matki,córki,ciotki i pociotki,a wszyscy krewni i znajomi królika załapali się na dyrektorskie kontrakty....

          • 3 0

      • (3)

        w gdańsku od lat rządzi ta sama partia więc nieco w tym racji jest

        • 4 11

        • a od kiedy to rządzący Gdańskiem mają wpływ na to co dzieje się w SKM (2)

          Tak jak autor napisał Gdańsk miał 10% udziałów, a będzie miał 16%, a PKP wraz ze Skarbem Państwa 70%, a będą miały 64%. Jakby inne miasta poszły drogą Gdańska i zwiększały swój wpływ na SKM to można by wreszcie zacząć zarządzać tym tworem, ale póki co nie ma jak skoro reszta miast ma tyle co Gdańsk ma sam :(.

          • 4 0

          • A Gdynia tyle co Pruszcz... (1)

            • 0 0

            • Wystarczy im tyle.

              Pociągów SKM z Gdyni jest 4 razy więcej niż z Pruszcza.

              • 0 0

    • Tak, bo budujemy w Polsce tylko ten jeden przystanek SKM.

      • 7 7

  • 2014

    plany przebudowy dworca kolejowego to ja widzialam w latach 1970 tylko byly troche inne bo ten dworzec ktory jest nazywal by sie stare miasto a nowy piekny bylby wybudowany troche dalej tam gdzie jest teraz cepen ale dzis nikt o tym nie pamienta bo te plany byly zrobione w tamtej POLSCE .

    • 1 1

  • W 2014 (18)

    znaczy nigdy. Z drugiej strony nigdy nie rozumiałem zamieszania wokół tego przystanku. Przecież od Głównego jest raptem do tego miejsca kilka minut piechotą. Po co wydawać miliony na takie coś jak Gdańsk Śródmieście?

    • 43 49

    • Racja racja (9)

      Śródmieście to powinni zrobić bliżej łąkowej ....

      • 4 2

      • właśnie nie racja (8)

        tak naprawde to razem z tym przystankiem powinno się wykonać przyszłościowo koncepcje przedłużenia SKM przynajmniej do Oruni Dolnej albo nawet do Pruszcza. Przystanek Śródmieście jest łataniem komunikacyjnej dziury ale trzeba też patrzeć przynajmniej te parenaście lat do przodu.

        • 4 0

        • (2)

          SKM jeździ na trasie Gdańsk Tczew, a nawet korzysta z przystanku na Oruni Dolnej, więc nie wiem po co nowa koncepcja, skoro już dawno tak jest. Obecnie jest ona ograniczona ze względu na remont torów, ale po remoncie SKM, będzie znów miała więcej kursów na Tczew.

          • 4 0

          • (1)

            a po co SKM ma własne tory w całym trojmieście? po to żeby nie być uzależnionym od widzimisie PKP i ich rozkładu. Jakby kolejki jezdziły w szczycie z częstotliwością co najmniej 10 minut z Oruni albo św Wojciecha to nie byłoby problemu codziennych kilometrowych korków na trakcie.

            • 0 0

            • aaaa itd.

              Korki by były i będą, bo ci którzy je tworzą za żadne Chiny Ludowe nie przesiądą się nikgy do SKM-ki

              • 1 1

        • Już dawno SKM jeździ do Tczewa, zatrzymująć się na Oruni (3)

          zatem nie wiem o co ci chodzi

          • 2 0

          • o to, że jeździ nieregularnie, a kiedy są wolne tory (2)

            Poza tym bez przedłużenia linii dalej pociągi na Tczew nowy przystanek bedą omijały...

            • 0 1

            • Nie bój się nie będą (1)

              Ten przystanek ma powstać tak, aby linia z Tczewa się na nim zatrzymywała. A to że jeździ nie regularnie to obecnie problem związany z przebudowa torów przez PKP.

              • 0 0

              • to problem z tego że nie ma własnych torów i musi się dostosowywać do wszystkich spóźnialskich Intercity i PR

                • 0 0

        • No przecież on właśnie po to jest, bo docelowo ma byc bardziej regularna komunikacja do Pruszcza, gdzie juz kładą nowe tory i dobudowują peron.

          • 0 0

    • kilka minut? (2)

      Latem jeżeli idziesz z dworca drogą "dolną" przy locie to zajmuje to ok 17 minut Jeśli górą od pks 13 minut. Zimą w deszczu i śniegu idzie się średnio o 5 minut dłużej. Ten przystanek jest bardzo potrzebny. Równie dobrze można zacząć marudzić że po co jest przystanek np. Gdańsk Politechnika skoro z Wrzeszcza to tylko kilka minut lub po co Gdańsk Stocznia skoro z Gda Głównego spacer na stocznie też zajmie ci 15 minut góra.

      • 4 2

      • Gdańsk Politechnika akurat jest kawał drogi od Wrzeszcza. Nie to co Sopot Wyścigi od Sopotu "głównego".

        Może najlepiej przystanek co podwórko? Wtedy nawet sprinter (jeśli łaskawie wróci) będzie jeździł jak pociąg zabawka.

        • 0 0

      • Chyba za duzo siedzisz w aucie i ci tyłek urósł

        Ja od PKP do LOT-u idę góra 7 minut

        • 0 0

    • (4)

      Bo tu zjeżdzają tramwaje z szybko rozwijajacych się dzielnic na południu Gdańska. A przy dworcu PKP jest juz i tak tłok na przystankach tramwajowych. Ludzie jadący np z Chełma czy ze Stogów będą mogli się przesiąśc na SKM tutaj.

      • 19 0

      • (3)

        z Chełmu, nie Chełma. :)

        • 2 0

        • hm (2)

          a jesteś tego pewien?

          • 0 0

          • Tam będzie duży węzeł (1)

            Przyjezdni pociągiem z Chełma przesiądą się na tramwaj na Chełm, nawet ci w hełmach.

            • 2 0

            • To samo z Siedlcami oczywiście

              • 0 0

  • Po co ten przystanek? Będą się na nim zatrzymywały tylko te SKM, które jadą dalej niż Gdańsk Główny. (4)

    Teraz jak są remonty i ciągłe zmiany rozkładu jazdy, trudno określić jaki odsetek jedzie do Pruszcza. Ale pi razy drzwi 1/5 w czasach, gdy było mniej remontów. Nie ma miejsca, żeby tam zrobić bocznice, a aktualne zlikwidować przykładowo na odnogę ECS. Bez nich ten przystanek to żart. 80 milionów to strasznie dużo pieniędzy. Miliony dzieci niepełnosprawnych mogłyby za to mieć wakacje i rehabilitacje. I po co? Bo paru leniuchom nie chce się przejść pół kilometra? To już chyba odległość między Gdynią Główną, a Gdynią Stocznią jest większa.

    • 0 6

    • I te głodujące sieroty... (3)

      A tak na serio. Przystanek bardzo ułatwi przesiadkę: tramwaj z dzielnicy Gdańsk Południe SKM. Tramwaj "spada" z Chełmu, ląduje na przyst. Centrum a przejście na SKM zajmie mniej niż pół minuty. Ponadto dostęp do urzędów przy Okopowej i na Stare Miasto (aspekt turystyczny). Zadziwiające, że zalety SKM Gdańsk Śródmieście nie dla każdego są oczywiste. Zadziwiające jest też, że ktoś przypuszcza iż po wybudowaniu przystanku, nadal większość kolejek skończy bieg w GG.

      • 1 1

      • Otwieram akcję uświadamiającą: "Przystanek co podwórko". (1)

        Ktoś kto jedzie z Chełma na SKM i tak wybiera tramwaj, co zatrzymuje się bezpośrednio przy Gdańsku Główny. Więc przesiadka nie ma tu nic do gadania. Bywały kiedyś kolejki do Pruszcza w niedzielę. W środku była tylko załoga. Popyt na kolejkę dalej jest zaspokojony. W tym nowym przystanku ni w Pruszczu ni w Tczewie nie mają jak parkować kolejki przed zawróceniem.Co do aspektu turystycznego: Wiem, że Stare Miasto to syf. Ale nie aż taki by powstrzymał wielbiciela Głównego Miasta do pokonania 500 metrów. Tyle chyba ma ul. Długa.

        • 0 2

        • Prawdziwą przyjemnością byłby szynobus, którym raz dwa dystans Westerplatte - Śródmieście przez Twierdzę.

          Trudno o lepsze wykorzystanie 80 baniek. Z kolei tego przystanku niewielu zauważy.

          • 1 1

      • Tfuuu

        Tak wiem, GŁÓWNE miasto ;]

        • 1 1

  • ten polski design mnie przeraża (3)

    o ile te stare zmodernizowane stacje mają szanse jeszcze jakoś wyglądać, to te nowe przestanki czy to tutaj czy w KM poprostu na kilometr cuchną latami 90-tymi. tak się nie buduje, zamiast iść w nowoczesnośc i ekstrawagancje to się władzie goły beton i blache falistą...ehhhh

    • 6 3

    • A co byś wolał? Nie, nie mów! Sam zgadnę. (1)

      Galerię sztuki? Inne miejsca dla artystów, których nikt nie rozumie, opowiadających jak to życie boli, jak to korporacje nas doją i jak zbrodnicza jest homofobia.

      • 0 1

      • Nie, nie zgadłeś

        wolałbym kościół, centrum ekumeniczne im. Jana Pawła II, biurowiec, galerię handlową lub posterunek policji

        • 0 1

    • Zgadzam się z kolegą/koleżanką

      Ten projekt to totalna żenada, żeby w centrum 1000 letrniego miasta wylewać beton przypominający stację z wrzeszcza!!! kompletnie tego nie rozumiem. Fantastyczna wizytówka miasta. Już sobie wyobrażam ironiczny śmiech turystów wysiadających na tym przystanku. Kawał kloaki i tyle napiszę, bo mnie boli. Na każdym kroku beton, prostopadłościany i ekrany akustyczne. Za parę lat się zapuszczą syfem i będę odpychać nie tylko turystów, ale samych mieszkańców.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane