Gdyński przystanek SKM Stocznia Uniwersytet Morski zostanie wyremontowany. Pasażerów nie będzie już razić tablica z nową nazwą, kontrastującą z resztą infrastruktury. Na ogłoszony przetarg zgłosiło się pięć firm. Koniec prac planowany jest jednak dopiero w 2023 roku.
tak, ale tylko wtedy, gdy nie ma np. windy lub innych udogodnień
10%
Przed miesiącem
przystanek SKM Stocznia Gdynia zmienił nazwę na SKM Stocznia Uniwersytet Morski. Miało to związek m.in. ze stuleciem uczelni.
Niektórzy czytelnicy portalu Trojmiasto.pl od razu zwrócili uwagę na to, że przystanek wymaga nie tylko zmiany nazwy, ale i remontu.
Władze
SKM też zdają sobie z tego sprawę i ogłosiły już przetarg na wykonanie dokumentacji niezbędnej do jego modernizacji.
- Highway z Gdańska,
- Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku,
- Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu,
- YLE Inżynierowie z Warszawy,
- An Arch Group z Gliwic.
Zwycięzca przetargu będzie miał 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej. Po jej odebraniu ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę prac.
Co się zmieni na przystanku SKM Stocznia Uniwersytet Morski?
Przystanek ma być po remoncie nie tylko ładniejszy, ale też wygodniejszy dla pasażerów. Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, a na niemal całej długości peronu staną wiaty chroniące pasażerów przed deszczem i wiatrem.
Na kładkę będzie natomiast można wjechać windą dostosowaną do osób niepełnosprawnych. Powstaną też nowe ławki, wiatrołapy, kosze, głośniki, zegary, wyświetlacze, a bilety będzie można kupić w automatach.
- Nasza spółka realizuje program modernizacji przystanków na zarządzanej przez siebie linii 250 Gdańsk Śródmieście - Rumia. W ramach tego projektu w Gdyni zmodernizowaliśmy już stację Gdynia Chylonia i przystanek Gdynia Redłowo. Większe wiaty i wiatrołapy znacznie lepiej chronią pasażerów przed wiatrem i deszczem. W Redłowie pasażerowie szczególnie docenili zamontowanie windy łączącej peron z wiaduktem. Warto przypomnieć, że jeszcze przed rozpoczęciem prac na przystanku Gdynia Stocznia zmodernizowane zostaną dwa inne gdyńskie przystanki SKM: Leszczynki i Grabówek - mówi Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.- budowę nowego peronu o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
- montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu
- wymianę szyn wzdłuż peronu
- montaż wind przy kładkach
- elementy małej architektury:
- wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
- ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
- ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
- kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
- zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
- zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)