• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek za 18 groszy

kg
30 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
W Gdańsku jest już 19 bezpłatnych linii autobusowych. Służą one przede wszystkim klientom supermarketów. Urzędnicy zacierają ręce z każdą nowo powstałą linią, bowiem przewoźnicy płacą 18 groszy za każde zatrzymanie się na przystanku. Gdański Zakład Komunikacji Miejskiej nie uważa, że darmowe autobusy stanowią dla niego jakąkolwiek konkurencję.

- Nie traktujemy tych linii jako konkurencyjnych - mówi Izabela Kozicka-Prus, rzecznik gdańskiego ZKM. - Częstotliwość ich kursowania jest niewielka, obsługują wybrane, pojedyncze trasy, poza tym nie zatrzymują się na wszystkich przystankach - tłumaczy. - Korzystają z nich głównie osoby zainteresowane dojazdem do hipermarketu.

- Posiadamy dwie bezpłatne linie autobusowe - informuje Marzena Jaworska, przedstawiciel Carrefoura. - Współpracujemy z prywatnym przewoźnikiem z Kartuz.
Carrefour raz na kwartał zleca przeprowadzenie badań marketingowych w swoich autobusach.

- Na ich podstawie mogę powiedzieć, że wielu klientów korzysta z darmowego transportu - informuje Marzena Jaworska.

Ile supermarket płaci za takie udogodnienia? Od kilku do kilkunastu groszy za kilometr - w zależności od charakteru linii. Najdroższe są linie, przebiegające przy trójmiejskiej obwodnicy.

Urzędnicy są zadowoleni z rozkwitu darmowego transportu.
- W ten sposób maleje liczba osób podróżujących samochodami - mówi Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego. - Poza tym rozkwita też handel.

Prywatni przewoźnicy wnoszą opłaty za korzystanie z przystanków komunikacji zbiorowej. Jedno zatrzymanie się bezpłatnego autobusu na przystanku to 18 groszy, wędrujących do kasy miasta. Miesięcznie z tego tytułu otrzymujemy ok. 19 tysięcy złotych plus 22-procentowy podatek VAT - informuje Antoni Szczyt.
Głos Wybrzeżakg

Opinie (63)

  • popieram Nemo

    A wy drapieżni kapitaliści obudzicie się z ręką w nocniku.

    Jak wam tlenu zabraknie.

    • 0 0

  • nie tylko warto, bo darmo

    Znajomy wyjaśniał mi, że woli darmówkę Geanta z jakąś tam przesiadką bo tym sposobem z Oliwy na Karwiny dojeżdża w 30-40 minut a nie jak inaczej w 1,5 godziny.

    • 0 0

  • pomyślcie o tym jak inwestuje Gdańsk

    ja aktualnie mieszkam w Pruszczu gdańskim ale pochodzę z niedzwiednika(koło moreny jak by ktoś nie wiedział).

    a teraz do rzeczy porównajcie sobie jak inwestuje Gdańsk a jak inwestuje
    Pruszcz Gdański to dojdziecie do wniosku że Pruszcz wie w co inwestować i jakie to będzie miało skutki a Gdańsk pomyśli zrobimy tak i tak a potem pojawiają się problemy związane z nie pomyśleniem przed zrobieniem

    więc obojętnie co by się nie działo z komunikacją i np. wprowadzeniem darmowych linii to i tak autobusy będą się psuć a zysku z autobusów nie będzie więc darmowe linie nie wypalą do momentu aż Gdańsk nie nauczy się inwestować i zarządzać pieniędzmi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane