- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (311 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (538 opinii)
- 3 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (22 opinie)
- 4 Kolejni Terytorialsi złożyli przysięgę (188 opinii)
- 5 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (113 opinii)
- 6 Były senator skazany na więzienie (375 opinii)
Przystanki tramwajowe na ulicy. Czy trzeba je przebudować, by były bezpieczne?
Nie milkną echa wypadku, do którego doszło 20 czerwca przy ul. Oliwskiej. Sprawa potrącenia wysiadającego z tramwaju mężczyzny zostanie przeanalizowana przez Komisję ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego gdańskiego magistratu. Przystanek "Kasztanowa" jest jednym z pięciu, gdzie pasażerowie wysiadają bezpośrednio na ulicę.
Przypomnijmy: 29-letnia mieszkanka Gdańska, jadąc prawym pasem ul. Oliwskiej, na wysokości przystanku tramwajowego, podczas omijania tramwaju nie zastosowała się do obowiązku zatrzymania pojazdu, by zapewnić pieszym swobodne dojścia do chodnika.
W efekcie potrąciła wysiadającego z tramwaju mężczyznę, który został przewieziony do szpitala.
Moment wypadku przy ul. Oliwskiej
Z przekazanych mu odpowiedzi wynika, że sprawa została przekazana do Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego działającej przy Zespole ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Urzędnicy zapowiadają, że przeanalizują możliwości poprawy bezpieczeństwa na tego typu przystankach tramwajowych.
Przystanki wiedeńskie poprawią bezpieczeństwo?
Jednym z rozwiązań (co sugerował w swoich pytaniach radny Majewski) mogłaby być ich przebudowa na tzw. przystanki wiedeńskie.
Ich konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie stosowane pioniersko w Wiedniu, umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
Ewentualny remont miałby dotyczyć pięciu przystanków - w tylu miejscach bowiem piesi wysiadają z tramwajów wprost na jezdnię, która poza malowaniem poziomym nie jest w inny sposób przystosowany do przyjmowania pasażerów.
Znajdują się one przy ul. Oliwskiej (Przychodnia 01, Rybołowców 01, Kasztanowa 01, Kasztanowa 02 przy ul. Oliwskiej) oraz przy ul. Mickiewicza (przystanek Mickiewicza 01).
Warto dodać, że jeszcze niedawno tego typu przystanki znajdowały się m.in. na ul. Lenartowicza na Przeróbce. Zostały jednak przebudowane w ten sposób, że ich nawierzchnia została wyniesiona.
Miasto: przystanki są bezpieczne
Otwarte pozostaje pytanie o bezpieczeństwo na takich przystankach. Zdaniem urzędników są one dopuszczone przepisami prawa, funkcjonują w Gdańsku od wielu lat, a korzystanie z nich nie wiąże się dla pasażerów z nadmiernym ryzykiem oraz zagrożeniem dla życia i zdrowia.
- Prawdopodobieństwo, że w takim miejscu mogłoby dojść do wypadku wynika tylko i wyłącznie złamania przepisów przez innych użytkowników dróg - tak jak w sytuacji, gdy do wypadku dochodzi np. na przejściu dla pieszych, chodniku, deptaku (przed czym trudno byłoby ostrzegać komunikatami głosowymi lub innymi znakami) - podkreślają urzędnicy w odpowiedzi na interpelację radnego.
Przypominają też, że przepisy jasno określają obowiązki kierowcy zbliżającego się do znaku P-17 i nie nakładają w związku z tym znakiem żadnych dodatkowych powinności ani na zarządcę drogi, ani na organizatora komunikacji, ani na świadczącego usługi przewozowe operatora.
- Oznacza to, że w ocenie ustawodawcy takie miejsce jest bezpieczne, a pasażerowie komunikacji mogą z niego korzystać bez obaw o życie i zdrowie - kończą przedstawiciele magistratu.
Miejsca
Opinie (146) ponad 10 zablokowanych
-
2022-08-01 19:56
Opinia wyróżniona
Takie przystanki (wiedeńskie) to ułatwienie dla pieszych nie da się ukryć (6)
ale przestrzeganie prawa to jest całkiem coś innego.
Przepisy są chyba jednak jasne, a łamać każde można.- 159 12
-
2022-08-02 10:31
widać w Polsce to trzeba podwyższenia robić w takich miejscach - bo sam zygzak nie wystarczy
podwyższenie zrobić i jeszcze wysuwana z jezdni płyta pancerna ...albo lepiej cały rząd naostrzonych prętów stalowych wyskakujących z jezdni
- 2 0
-
2022-08-02 08:23
Prawo jazdy panienka znalazła chyba na ulicy, bo gdyby chodziła na kurs to by wiedziała jak zachować się w takiej sytuacji, a może gapiła się w telefon co jest nagminne u młodych bez niego świat dla nich nie istnieje społeczeństwo pokemonów niestety.
- 8 0
-
2022-08-01 20:46
Jedz zobacz jak wyglada przystanek wiedeński! (3)
Tramwaj jest na skraju jezdni a nie na środku. Samochód nie ma możliwości wjechać między tramwaj a pieszego. Zresztą wszędzie na świecie nie robi się osobnych torowisk tylko tramwaj jak samochód jedzie po ulicy. W grajdole jednak rządzi komuna
- 5 20
-
2022-08-01 22:06
Gdzie mam niby jechać? (2)
Mieszkałem w Toronto, gdzie tramwaje często zatrzymują się na ulicy i nie ma nawet podwyższenia. Nigdy nikt by nie śmiał przejechać obok, gdy tramwaj staje.
To kwestia nie tylko przestrzegania przepisów, ale i zwykłej kultury.- 20 3
-
2022-08-02 00:31
Nie wiesz co to przystanek wiedenski (1)
Jw
- 2 7
-
2022-08-02 08:14
wiem z artykułu, to mi wystarczy
skoro jesteś taki fachowiec, to nasz oświeć wiedeńczyku
- 0 0
-
2022-08-01 19:04
Opinia wyróżniona
W Toruniu (20)
Jest takich przystanków parę, ale zaopatrzonych w sygnalizację - na czas zbliżania się tramwaju czerwone światełko - można?
- 148 16
-
2022-08-02 10:03
dokladnie
przystanki wiedenskie sie sprawdzaja jak jest duzy ruch tramwajow.
- 0 0
-
2022-08-02 06:34
Do trójmiasto.pl (1)
Nie powinniście publikować brutalnych filmów, czy nie macie wstydu dla rodziny poszkodowanego?!
- 2 3
-
2022-08-02 12:32
idź z tą swoją infantylną lewadczyzną
filmika z wypadku nie? ... ależ oczywiście, że TAK - pokazywać rozbite mózgi, połamane kończyny, flaczki wleczone po asfalcie... tak regularnie i jak najczęściej .... i to od przedszkola!!!
TAK by ew. baranów za kółkiem - wzbogacić o wyobraźnie konsekwencji swoich pirackich-wyczynów.- 0 0
-
2022-08-01 21:15
Co Ty piszesz o Toruniu.Zacne miasto ,Ale (2)
Tam ksiądz rządzi i wszyscy się go boją ,Amen.
- 2 16
-
2022-08-02 12:28
w Toruniu nie trzeba świateł - wystarczy sama modlitwa
no i rzecz jasne suty datek na rydzyjko
- 0 2
-
2022-08-01 21:27
Nawet jeżeli te światła w Toruniu zamontowali z lęku przed księdzem,
to są pożyteczne.
- 6 3
-
2022-08-01 20:05
Co bandziorowi drogowemu uniemożliwi to czerwone światło? (2)
Każda strzałka warunkowego skrętu to czerwone, gdzie możliwość jazdy nabywa się po zatrzymaniu i upewnieniu, że nie koliduje się z żadnym innym potokiem ruchu. Stań na dowolnym skrzyżowaniu z warunkową, naszukasz się tych jadących poprawnie. Jedyna opcja (no chyba że rozważamy zapory przeciwczołgowe) to rozbudowany system kamer z rozpoznawaniem tablic, który będzie automatycznie wystawiał mandaty na wszystkich buspasach, przystankach, przejściach. Posterunkowy tylko hurtowo podpisze
- 19 8
-
2022-08-01 23:37
Strzałka warunkowa to inna sprawa (1)
Tak samo stań gdziekolwiek w strefach 30 lub zamieszkania i mierz prędkość. Nie porównujmy nieporównywalnego. Przed przystankiem niezatrzymanie się grozi znacznie większym niebezpieczeństwem.
- 1 2
-
2022-08-02 12:26
sorry vinetou - ale pieszy mając THE Zielone Światełko
nie spodziewa się, że baran za kółkiem - na widok zielonej strzałeczki dostaje małpiego rozumu ...
- 0 0
-
2022-08-01 20:01
bo kierofczyk nie ogarnia? przecież są po kursach i przepisy powinni znać (10)
- 29 38
-
2022-08-01 23:15
(5)
Niestety, kierowczyki to zwykle mają zawężone pole widzenia, a precyzyjniej ujmując widzą tylko swoje "ja" - "JA" tu jadę, ta droga jest "MOJA", i jadę na "MÓJ" parking.
Kierowczyk = ograniczony, roszczeniowy, egoista (często agresywny).- 11 16
-
2022-08-02 08:04
Chłopie, naszym pieknym kraju nawet piesi nie wiedzą jak się poruszać po chodnikach (4)
skończ z tymi kierowczykami, bo to wygląda jak jakieś żale niespełnionego kierowcy
- 9 5
-
2022-08-03 00:55
niedoszłego kierowcy
- 0 0
-
2022-08-02 08:25
pieszy nie musi wiedzieć (2)
bo pieszym może być 8-latek, 90-latek, niewidomy, kulawy, pijany itp. itd.
- 4 4
-
2022-08-02 15:42
Musi, bo jest takim samym uczestnikiem ruchu drogowego, jak inni!
- 0 0
-
2022-08-02 11:45
Zdrowi w sile wieku ludzie nie potrafią łazić, w ogóle w tym kraju ruch prawostronny nie istnieje, każdy łazi i jeździ jak chce. Ze sklepu wychodząc muszę się przeciskać się przez wpychających się chamów nie znających zasady, że najpierw się wychodzi. O czym ty chłopie piszesz, odmóżdżenie społeczeństwa jest w całenj okazałości, a Ty jak kolega napisał masz jakieś żale niespełnionego kierowcy, może nawet za 20 razem nie udało Ci się zdać prawka i teraz wylewasz swoje żale w sieci.
- 1 1
-
2022-08-01 21:24
Jak widać zdarza się, że jakiś kierowca nie ogarnie (3)
I dlatego światła zwiększą bezpieczeństwo pieszych
- 25 8
-
2022-08-02 08:24
światła zwiększają bezpieczeństwo? (2)
to dlaczego tyle osób ginie na przejściach?
- 8 2
-
2022-08-02 09:55
Skoro uważasz, że nie zwiększają i jesteś w stanie to udowodnić to podaj konkrety.
W przeciwnym razie, to tylko twoje "wydajemisię"
Ile ludzi rocznie ginie w Polsce na przejściach ze światłami?
Ilu ludzi rocznie ginie w Polsce na przejściach bez świateł?
Jaka jest orientacyjna proporcja przejść ze światłami do wszystkich przejść dla pieszych?- 2 0
-
2022-08-02 09:30
bo się ładują na drogę nawet nie patrząc czy coś jedzie i ich przepuszcza? cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo i co im ono dało?
- 6 3
-
2022-08-01 18:55
Opinia wyróżniona
Mickiewicza (6)
Wygląd tej ulicy to niesamowity wstyd... Powinna być przebudowana i dla wygody pasażerów powinno się przesunąć torowisko do krawędzi.
Jeżeli chodzi o Nowy Port to przydałyby się takie przystanki jak na Przeróbce. Poważnie są bezpieczniejsze i pokazują granicę gdzie kierowca ma się zatrzymać, a jak przejedzie za szybko to poczuje!- 82 22
-
2022-08-01 18:57
(5)
N Przerobce czy Stogach kierofczyki tak samo wala w wysiadajacych z tramwaju.
- 17 11
-
2022-08-02 07:52
Przeróbka (1)
Praktycznie na każdym przystanku wiedeńskim na Przeróbce i Stogach, jak otwieram drzwi, to jakieś auto przejeżdza po podwyższeniu. Często wstrzymuję się z otwarciem ich, bo komuś się śpieszy i jedzie...Zazwyczaj są to rejestracje z poza Gd, jednak i lokalsi też się trafiają. Masakra
- 6 0
-
2022-08-02 10:09
I to jest konkretna informacja. Pokazuje niewielką świadomość kierowców w tym zakresie. Rozwiązanie stosunkowo rzadko spotykane (a w niektórych miastach niestosowane) i wiele osób nie wie jak się zachować.
Jeśli tak rzeczywiście jest, to znaczy że konieczna jest zmiana. I to, że ustawodawca dopuszcza takie rozwiązanie nie maI to jest konkretna informacja. Pokazuje niewielką świadomość kierowców w tym zakresie. Rozwiązanie stosunkowo rzadko spotykane (a w niektórych miastach niestosowane) i wiele osób nie wie jak się zachować.
Jeśli tak rzeczywiście jest, to znaczy że konieczna jest zmiana. I to, że ustawodawca dopuszcza takie rozwiązanie nie ma najmniejszego znaczenia. Pasażerowi wysiadającemu z tramwaju w niczym nie pomoże, że zginął mając pierwszeństwo.
Perspektywicznie można edukować, a doraźnie zwiększyć kontrole i np. ustawić przed przystankami światła o których ktoś wspominał wcześniej.
A przystanek bezpośrednio na ulicy bez wyniesienia wiedeńskiego jest jeszcze bardziej niebezpieczny.- 1 0
-
2022-08-01 20:12
Niestety tak (2)
Na Przeróbce w stronę Stogów oraz na Stogach przy Rossmannie jest naprawdę źle, trzeba bardzo uważać i nierzadko przeciskać się między autami, by dotrzeć na chodnik
- 19 7
-
2022-08-02 06:24
(1)
Ale to wynika z bliskości skrzyżowania i zatrzymanych aut przed momentem podjazdu tramwaju.
Gdzie jest ruch mieszany ( auta, tramwaje piesi będą się zdarzać wypadki czy będą światła czy nie,.
Gdyby światła załatwiały sprawę to by już od dawna nie było by wypadków na przejściach. A nadal nawet na tych z super sygnalizacja sięAle to wynika z bliskości skrzyżowania i zatrzymanych aut przed momentem podjazdu tramwaju.
Gdzie jest ruch mieszany ( auta, tramwaje piesi będą się zdarzać wypadki czy będą światła czy nie,.
Gdyby światła załatwiały sprawę to by już od dawna nie było by wypadków na przejściach. A nadal nawet na tych z super sygnalizacja się zdarzają.
Morał edukować. A nie zamykać wszystkich za występek jednego patafiana !!! Przez jakiś czas postawic gliny na dozór przy takim przystanku to nagle wszyscy się wyedukuje jak się jeździ .- 1 1
-
2022-08-02 11:30
nie wiem czemu ktoś daje minusy za logiczne myślenie...
Edukować, przede wszystkim pasażerów bo to ich zycie jest najbardziej zagrożone. Tego że ktoś wjedzie w wysiadajace osoby bo jest gapą bądz i**otą nie da się powstrzymać. Przepis jest jasno sprecyzowany jeśli chodzi o przejazd przy stojacym na przystanku tramwaju. Jeśli ludzienie wiem czemu ktoś daje minusy za logiczne myślenie...
Edukować, przede wszystkim pasażerów bo to ich zycie jest najbardziej zagrożone. Tego że ktoś wjedzie w wysiadajace osoby bo jest gapą bądz i**otą nie da się powstrzymać. Przepis jest jasno sprecyzowany jeśli chodzi o przejazd przy stojacym na przystanku tramwaju. Jeśli ludzie powstrzymaja swoje rządzę drogowe, dotyczy to zaróno kierowców, motorniczych jak i kierowców autobusów to będzie się zyło znacznie lepiej wszystkim. Podobnie z pasażerami któym pęka żyłka gdy tramwaj postoi 30sekund przed przystankiem zanim się on zwolni (jezdnia się zwolni) i będzie można wysadzić pasażerów. Tak, jesli np na stogach przed światłami (kraskowskiego) stojąsamochody to tramwaj przed ich zjazdem nie ma prawa otworzyć dzwi i wysadzać pasażerów.... o ale kto tam zna przepisy... co nie? każdemu sie przecież spieszy a przepisy to głównie wskazówki ;)- 0 1
Wszystkie opinie
-
2022-08-01 18:33
(4)
Rozwiązaniem jest bezwzględny zakaz ruchu pojazdów transportu indywidualnego .
- 25 31
-
2022-08-01 18:37
Odstaw prochy, Sergiej!
- 17 6
-
2022-08-01 18:50
(1)
Przypomnimy Tobie to jak będziesz wymieniał meble - rower cargo i zasuwaj z wersalką...
- 16 4
-
2022-08-01 18:54
Rower to też pojazd transportu indywidualnego. Gość odleciał w kosmos bardziej niż Łajka xD
- 17 0
-
2022-08-01 20:49
Rozwiązaniem jest zakaz ogólny zakaz ruchu w mieście, również ruchu pieszego. Wszyscy na wieś, bo miasta są niebezpieczne i powinny być puste.
- 8 0
-
2022-08-01 18:35
Większość tego typu przystanków jest w nowym porcie, a nowy port już nikogo nie interesuje.
- 19 10
-
2022-08-01 18:37
Niebezpiecznie (3)
to jest wtedy, gdy rowerzyści pędzą chodnikami przeznaczonymi tylko i wyłącznie dla pieszych!
- 50 18
-
2022-08-01 18:47
Ile osób zginęło już na skutek tego pędzenia?
- 11 20
-
2022-08-01 18:47
To sprawdźmy: (1)
w 2020r jak i 2021rowerzyści nie zabili żadnego pieszego (mimo że większość chodników jest współdzielonych i rowerzysta ma nakaz po tym jechać więc ryzyko potrącenia jest duże)
kierowcy w Polsce zabili odpowiednio 16 pieszych w 2020r i 17 pieszych w 2021r na.... chodnikach gdzie samochodu w ogóle być nie powinno.
Tak tak rowerzyści są niebezpieczni- 11 16
-
2022-08-01 22:54
Też uważam że rowerzyści są niebezpieczni, te wszytkie wymienionw wypadki nie są spowodowa przez normalnych kierowców tylko przez rowerzytów którzy wsiedli do samochodu
- 5 3
-
2022-08-01 18:38
To nie przystanki są niebezpieczne (4)
Tylko kierowcom brakuje elementarnej wiedzy.
- 64 9
-
2022-08-01 18:53
Jakiej wiedzy? Przecież jest oznakowanie, którego nie potrafią zrozumieć.
Nie jest kwestia wiedzy, to skrajna głupota.
- 10 3
-
2022-08-01 18:59
wiedzę mają
rozumu jednak brak
- 11 2
-
2022-08-01 22:21
Bo to zwykłe trojmiejskie kierofczyki (1)
- 1 4
-
2022-08-02 08:43
Znak P-17
Znak P-17 "linia przystankowa" wyznacza na jezdni miejsce przystanku autobusowego, trolejbusowego oraz tramwajowego i oznacza, że zakaz zatrzymywania się innych pojazdów na przystanku obowiązuje na całej długości linii.
- 0 0
-
2022-08-01 18:38
(3)
Niestety ale "przystanki wiedeńskie" na niewiele się zdają.Jestem motorniczym i widzę jak kierowcy są niedouczeni lub poprostu głupi i bardzo często wjeżdżają pomimo zatrzymania się tramwaju i otwierania drzwi .
- 69 6
-
2022-08-01 20:34
To spójrz w lusterko (2)
I nie otwieraj drzwi dopóki nie masz pewności że samochody się zatrzymały.
- 4 20
-
2022-08-01 21:18
(1)
Jakby każdy motorniczy za każdym razem nie otwierał drzwi, bo nie ma pewności, to uwierz, że zaraz by przyleciał pasażer z pretensjami, że chce wysiąść.
- 10 3
-
2022-08-03 05:58
no!,ja sie zatrzymuje i nie patrze w lusterka swoje i pasazera,tylko otwieram drzwi, a tak na marginesie ,zdaza sie czesto kreska pozioma ,a tramwajaz mknie po szynach!!.
- 0 0
-
2022-08-01 18:44
no na naszych kierofczyków to tylko betonowe zapory pomagają (2)
- 43 14
-
2022-08-01 19:28
A na twój betonowy mózg (1)
nawet betonowa zapora nie pomoże!
- 10 10
-
2022-08-01 21:46
Daj spokój. Przecież to nieuleczalny fanatyk.
Cale zlo tego świata widzi w kierowcach. Jak jednemu na 100 tys. zdarzy sie blad to będzie hejtował przez miesiąc. Olej go.
- 8 1
-
2022-08-01 18:47
Dac monitoring i kazdego dekla na Polcje. Szybko sie naucza. Inaczej maja gdziej i jada miedzy wysiadajacymi z tramwaju
- 22 7
-
2022-08-01 18:52
Kochanowskiego (1)
Ten i**otyzm wymiata... Na łuku zwężenie i wymyślony przystanek dla linii która krąży raz na godzinę oraz dodatkowo strasznie ruchliwy ten przystanek...
- 10 18
-
2022-08-01 18:58
To prowadz zgodnie z przepisami. Wtedy jest bezpiecznie
- 13 3
-
2022-08-01 18:53
Przystanek Mickiewicza można by teoretycznie przenieść na Hallera (7)
Ale w praktyce poszerzenie Hallera wydaje się zbyt skomplikowane dla UM. Z drugiej strony skoro Hallera w stronę morza zwężają do jednego pasa, to tu by mógł też zwęzić i zrobić przystanek zamiast pasa.
- 11 39
-
2022-08-01 18:57
(1)
Szczególnie że z lewego pasa skręca się w Mickiewicza. Rozumiem korek do Klinicznej to jest to czego oczekujesz? Czy może zakaz skretu byłby lepszy? A może wyciąć wszystkie drzewa w rejonie skrzyżowania?
- 7 2
-
2022-08-01 20:12
Przystanek można zrobić kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem i za nim zrobić pas do skrętu w lewo.
A drzewa można posadzić nowe. I najlepiej wycinać te, które stoją na przeszkodzie zmian, a nie "wszystkie".
- 1 7
-
2022-08-01 19:25
Wiesz ile aut skręca tam w lewo? Z Hallera w Mickiewicza? (2)
Jak zrobisz jeden pas to nie dość że będą stali ci co chcą jechać prosto bo będą czekali aż skręcający w lewo puszczą tramwaj to dodatkowo będą czekali na skręcających w prawo chcących puścić pieszych mających w tym samym czasie zielone. Jak widzę ile aut skręca tylko w lewo, Twoim sposobem puścisz o 16:30 jakieś 4 auta z 35 oczekujących. Tam brakuje trzeciego pasa do skrętu w prawo a nie odebrania jednego z dwóch pozostałych. Na to nie ma miejsca. Rozwiązaniem idealnym było by zrobienie wspólnego przystanku pomiędzy torami i otwieranie lewych drzwi.
- 5 0
-
2022-08-01 19:38
Już pominąłem fakt że takie rozwiązanie umożliwia skasowanie dwóch niepotrzebnych przystanków.
Tego na Mickiewicza i tego na Hallera w kierunku Brzeźna. Wystarczy zabrać trochę trawy i przebudować torowisko.
- 0 7
-
2022-08-01 19:41
Wiem ile aut skręca w lewo
Zdecydowanie za dużo. Przez to tramwaje łapią opóźnienia na Mickiewicza. Likwidacja lewoskrętu zdecydowanie poprawiłaby jakość komunikacji miejskiej: bezpieczny przystanek i mniejsze opóźnienia.
- 2 3
-
2022-08-01 20:08
Przeciez na Hallera mamy
Przystanki Mickiewicza 02 i 03 i uważam że rozklad jest całkiem ok jeżeli chodzi o dostępność miejsca itp. Ten przystanek Mickiewicz 01 na ul Mickiewicza wystarczy zrobić wyniesiony i wszystko będzie lepiej. Tak aby była konieczność zwolnienia do tych 20-30 km/h. I tak później są jeszcze progi zwalniające a ta ulica nikt szybciej nie pojedzie.
- 2 2
-
2022-08-01 20:22
daj se spokój z takimi głupimi pomysłami
- 2 2
-
2022-08-01 18:54
one są bezpieczne już nie wydziwiać (1)
- 12 9
-
2022-08-01 23:00
A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.