• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Czy można i jak zrobić zwrot abonamentu na rok czasu na MEVO ???

    Kupiłem bubla który nie działa dużo osób żąda zwrotu !!! bo mevo nie działa

    • 16 3

  • dlaczego są tylko elektryczne? (2)

    kto wpadł na ten i**otyczny pomysł żeby rowery były TYLKO elektryczne? ludzie jeżdżą prywatnymi rowerami bez wspomagania elektrycznego na codzień - na wypożyczonych też by dali radę - w końcu to jest sedno idei jaką jest rower - przemieszczanie się z wykorzystaniem własnej siły.
    W Paryżu jeździ 20 tysięcy rowerów - bez prądu - i jakoś ludzie nie padają jak muchy z wysiłku.

    • 33 8

    • (1)

      15 tysięcy, z czego 5 tysięcy elektrycznych w Paryżu.

      • 1 0

      • I takie proporcje w Gdańsku też by się broniły

        • 0 0

  • Kim jest Rafał Federowicz że sprzedał nam rowery warte 4 tys zł za 30 tys zł ?? (1)

    Przecież to czysty zysk to nie było przetargu żadnego tylko wzięli swojego który skasował ich 10 krotność wartości roweru kupionego w chinach ? I nagle okazuje się że nic nie działa ?

    • 29 8

    • ciekawe, że nie ma wrzasku - chińskieg rowery, gdzie PESA, czy tam Romet!

      (też Bydgoszcz). Trochę się śmieję, ale akurat rowery mogliśmy w Polsce złożyć. Z tramwajem absolutnie sobie nie radzimy, ale romet to żadna matematyka, mój działa od komunii, no może 7 klasy, kolażówka.

      • 2 0

  • Koneksje

    Odnoszę wrażenie aby upolować mevę trzeba mieć koneksje. Tak na serio. System super ale baterie niszczą dostępność i prostotę. Mało rowerów ale niebawem będzie więcej.

    • 6 4

  • Droga krzyżowa z Mevo. (3)

    Stacja pierwsza: Brak rowerów.
    Stacja druga: Rower zarezerwowany. Blokada nie odskakuje. Telefon na infolinię. Wypożyczenie kolejnego roweru.
    Stacja trzecia: W rowerze siodełko zjeżdża samo w dół i rusza się na boki. Oddaję na najbliższej stacji. Stoi obok mevo, które wygląda jakby ktoś nim rzucał. Nie biorę, bo jeszcze obciążą mnie kosztami.
    Stacja czwarta: Dom. Na pieszo.

    • 54 3

    • MEVO....odcinek 328 (1)

      Ja mam już dość codziennego czytania o tych rowerach, no ile można? Wszystko inne w tej naszej gdańskiej krainie szczęscia, postępu działa bez zarzutu? Tylko z Mevo jest problem? Acha, no to faktycznie musi być cudownie skoro nie ma o czym pisać. Arcadia normalnie

      • 4 12

      • Komunikacja działa jeszcze gorzej niż mevo, dlatego wybieramy mevo

        • 8 1

    • Dzień następny.
      Stacja 5: Blokada nie odskakuje. Podobnie jakiemuś kolesiowi w rowerze obok. Infolinia. Idę na tramwaj... :(

      • 1 0

  • Klapa klapa klapa

    Moim zdaniem wyszła z tego Klapa. Operator miał tyle czasu na przygotowania , symulacje, badania ze system powinien hulać !!!
    Wyszedł brak kompetencji . Niestety dobrymi chęciami jest........

    • 28 1

  • Operator dobrze wiedział co robi (1)

    Zapłacili mu za rowery pieniążkami na konto zarobił pare mln zł za szajs z CHin.
    Zapłacili mu za obsługę systemu miliony to kupił 2 samochody zatrudnił 5 ludzi zamiast 20 samochódw i 30 ludzi- kasę zgarnął. Przecież przedszkolak by lepiej to zaplanował gość chciał jak najwiecej milionów wycisnąć dla siebie z tąd opóznienia braki w bateriach braki serwisowe.
    Powinny być kary sięgające 50% wartości przetargu a pewnie skończy się na karze 1-2 mlnzł z 30 mln zł i gość i tak zarobi i tak nie ruszą swojego. Przecież to wszystko było zaplanowane myślicie że gość nie wiedział że będą problemy ? jasne że wiedział tylko milion chciał zaoszczędzić z przetargu kolejny dla siebie a teraz ma w D. Nie ma przypadków w biznesie pamiętajcie !!! gdyby to było prywatne nikt by nie odwalił takiej fuszery i rowery ksoztowałyby 3 tys zł za sztukę a nie 30 tys zł hahaha

    • 43 3

    • co to jest "z tąd" ... serio pytam ...

      • 2 2

  • wies spiewa i tanczy to i roweru nie potrafi wypozyczyc, oddac i nie zepsuc

    najlepiej zrzucic cala wine na operatora. tak najlatwiej, chlory w PL zawsze niewinne.

    • 6 25

  • Czy można żądać zwrotu z kupionego abonamentu skoro system nie działa ? (2)

    Jak to zrobić ? sporo osób chce się wycofać z abonamentów bo system nie działa

    • 10 1

    • Nie mamy pańskiego płaszcza.

      • 11 0

    • Celowo nie ma takiej możliwości i nie będzie. Może za rok system będzie działał jak należy? Wtedy hulaj dusza piekła nie ma...

      • 1 1

  • nigdy nie skorzystałem z mevo (1)

    bo zawsze w okolicy jest zero rowerów, aplikację mam od początku

    • 16 0

    • Współczuje miejsca zamieszkania. Lekko nie jest ale jeżdżę codziennie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane