Pustki na oddziałach, tylko ratowanie życia. Nowa rzeczywistość szpitali
Nawet o połowę mniej pacjentów na oddziałach, pustki na blokach operacyjnych, brak odwiedzających - tak wygląda teraz rzeczywistość w trójmiejskich szpitalach. Nie oznacza to jednak, że problemy zdrowotne mieszkańców nagle zniknęły. Wszyscy dziś obawiają się koronawirusa. Epidemia sprawiła, że osoby, które na zabieg czekały nawet kilkanaście miesięcy, nie wiedzą, kiedy się on odbędzie. Z kolei trójmiejscy lekarze przyznają, że pacjenci, nawet gdy potrzebują pilnej pomocy, nie dzwonią na pogotowie, bo boją się zarażenia.
Dziś z powodu obawy przed koronawirusem zmniejszyła się liczba aktywności społecznych, co przyczyniło się do mniejszej liczby wypadków. Dodatkowo chorzy nie wykorzystują już SOR-ów w sytuacjach niewymagających pilnej pomocy. Mniejsza liczba pacjentów w ostatnim czasie nie oznacza jednak mniej pracy.
- Wcześniej wiele osób traktowało nas jako alternatywę dla przychodni, teraz rzadziej tak się dzieje. Do nas jednak także trafiają pacjenci z podejrzeniem COVID-19, co wiąże się z inną procedurą postępowania - mówi jeden z ratowników medycznych z gdyńskiego szpitala.
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
- W początkowym okresie epidemii liczba osób zgłaszających się na SOR spadła o ponad 50 proc., obecnie stopniowo wraca do stanu wyjściowego. W ostatnich dniach notujemy około 70 proc. stanu sprzed pandemii - informuje Katarzyna Brożek, rzecznik prasowy szpitali należących do Spółki Copernicus.
Z kolei w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku na izbę przyjęć w szpitalu "Polanki" zgłosiło się o 32 proc. mniej pacjentów. Od połowy marca to już spadek o ponad 70 proc.
Pacjenci nie wzywają pogotowia, bo obawiają się zakażenia koronawirusem. Nie chcą również niepotrzebnie wzywać karetki, uważając, że może ktoś jest bardziej potrzebujący.
- Pacjenci mający udar, objawy stanu przedzawałowego próbują "przeczekać", nie dzwonią po pogotowie, obawiając się zakażenia koronawirusem. Może to mieć poważne skutki. Trzeba dzwonić po pogotowie, to zawsze dyspozytor zadecyduje, czy wysłać karetkę i do jakiego szpitala zawieźć pacjenta. Nie można czekać do ostatniej chwili - mówi jeden z lekarzy Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego.
Czytaj też: Dymisja dyrektora szpitala. Odmówił przyjęcia chorych z COVID-19
Tylko ratowanie życia
W trójmiejskich szpitalach ze względu na sytuację zagrożenia koronawirusem już od niemal dwóch miesięcy nie odbywają się też planowe operacje. Placówki mogą przyjmować tylko pacjentów w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, a łóżka powinny być głównie przygotowane dla zakażonych lub podejrzanych o zakażenie koronawirusem. Tymczasem w naszym regionie w porównaniu do reszty kraju liczba osób zakażonych koronwirusem wciąż jest stosunkowo niewielka.
- Liczba zabiegów spadła od czasu wprowadzenia stanu gotowości o 75 procent. Wykonywane są tylko te ratujące życie, w stanach nagłych i zabiegi ze wskazań onkologicznych - mówi Katarzyna Brożek.
- W związku z epidemią koronawirusa w naszym szpitalu nastąpił spadek liczby pacjentów - w zależności od dnia obłożenie szpitala wynosi od 30 do 40 proc. - przyznaje Jarosław Cejrowski, rzecznik prasowy Szpitala Dziecięcego Polanki im. Macieja Płażyńskiego w Gdańsku sp. z o. o. - Odwołaliśmy planowe przyjęcia diagnostyczne ma Oddziale Alergologii, Immunologii i Chorób Płuc. Zgodnie z zaleceniem krajowego konsultanta ds. alergologii realizowane są tylko procedury ratujące życie - na przykład odczulania pacjentów na jady owadów, np. os - wyjaśnia.
Ze względu na dynamiczną sytuację epidemiczną nie wyznacza się nowych terminów przyjęć, a - jak słyszymy w większości trójmiejskich szpitali - na razie nie ma mowy o przywróceniu zabiegów planowych.
- W związku z epidemią koronawirusa musieliśmy ograniczyć większość przyjęć planowych. Zmniejszenie liczby osób w szpitalu ma kluczowe znaczenie w zabezpieczeniu pacjentów przed zarażeniem. Jesteśmy placówką wysokospecjalistyczną, trafiają więc do nas chorzy z wieloma chorobami współistniejącymi, dlatego działania prewencyjne są tutaj szczególnie istotne. Poza tym to do nas przeniesieni zostali pacjenci z jednostek przemianowanych na jednoimienne szpitale zakaźne, konieczne więc było przygotowanie dla nich miejsc. Ograniczone przyjęcia nie dotyczą pacjentów onkologicznych, hematologicznych, transplantacyjnych i uczestniczących w programach lekowych. Oczywiście przyjmowani są także chorzy w stanie zagrożenia życia. Mamy nadzieję, że pod koniec kwietnia zaczniemy rozszerzać przyjęcia planowe, tak by wszyscy pacjenci jak najszybciej mogli skorzystać ze świadczeń, na które czekają - mówi Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny UCK.
Czytaj też: UCK zakazuje pracy w kilku placówkach
Zakaz odwiedzin utrzymany
Już na samym początku epidemii trójmiejskie szpitale zdecydowały o wprowadzeniu zakazu odwiedzin na wszystkich swoich oddziałach. W placówkach pojawiają się tylko pacjenci, których terapia wymaga obecności na oddziale klinicznym.
W przypadku najmłodszych pacjentów istnieje możliwość, że razem z nimi na oddziale jest ich rodzic czy opiekun.
- Na wszystkich oddziałach obowiązuje zakaz odwiedzin, z chorym dzieckiem może przebywać tylko jeden zdrowy rodzic lub opiekun - mówi Cejrowski.
Koronawirus: jak się zachować, jeśli podejrzewamy zakażenie?
- z podejrzeniem koronawirusa nigdy nie powinniśmy zgłaszać się do lekarza rodzinnego ani na szpitalne oddziały ratunkowe
- w przypadku wątpliwości zadzwonić na całodobową infolinię NFZ - 800 190 590 lub telefonicznie skontaktować się z właściwą ze względu na miejsce zamieszkania/obecnego pobytu powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną
Stacje sanitarno-epidemiologiczne w Trójmieście:
Wojewódzka SSE w Gdańsku ul. Dębinki 4, tel. 605602195
Powiatowa SSE Gdańsk ul. Wałowa 27, tel. 698941776
Powiatowa SSE Gdynia ul. Starowiejska 50, tel. 605462480
Powiatowa SSE Sopot ul. Kościuszki 23, tel. 663399599
Graniczna SSE w Gdyni ul. Kontenerowa 69, tel. 608358721
Miejsca
Opinie (407) ponad 10 zablokowanych
-
2020-04-19 10:58
Opinia wyróżniona
Biopsja (13)
W połowie czerwca mam mieć biopsję w szpitalu na Zaspie. Ciekawe czy się odbędzie. Jeśli nie, to później mogą powiedzieć, że jest już za późno i dlaczego nie przyszla pani wcześniej...
Więcej ludzi umrze na inne choroby, niż na koronawirusa.- 311 12
-
2020-04-19 15:06
Już wiem. Nie odbędzie się. Składam kondolencje.
- 7 34
-
2020-04-19 16:11
2 miesiące+ odwołanych zabiegów, operacji, przyjęć
A w kraju reklamują zbiórkę pieniędzy na Służbę Zdrowia... Żenujące. Chyba przez dwa miesiące neprzyjmowania pacjentów NFZ coś zaoszczędził???
- 50 2
-
2020-04-19 17:14
mi odwołali biobsje (5)
Moja biomsja miała być 16 marca, zadzwonili że nie mam przychodzić. Zadzwonią do mnie jak będą mieli nowy termin. Do teraz brak odzewu. Nie nastawiałabym się na Pani miejscu, że się odbędzie, tylko poszła już gdzieś prywatnie.
- 21 2
-
2020-04-19 18:19
Nie mam funduszy (3)
Nasz dochód w tym momencie to 600zł z mojej dodatkowej pracy. Mąż nie zarabia od 5tyg.
To jest paranoja, że odwołują biopsję. Przecież to są poważne sprawy.- 30 1
-
2020-04-19 20:15
(2)
To są właśnie polscy lekarze. Najlepiej nic nie robić tylko o kasę wołać. Przecież masę ludzi umrze bo nikt ich nie leczy. Doktorki boją się wirusa mam nadzieję, że kasę też im obcięli skoro mają mniej pracy. A dlaczego taki lekarz może robić zakupy w sklepie skoro tam pracują ludzie, którzy są bardziej narażeni na zakażenie i jakoś oni muszą
To są właśnie polscy lekarze. Najlepiej nic nie robić tylko o kasę wołać. Przecież masę ludzi umrze bo nikt ich nie leczy. Doktorki boją się wirusa mam nadzieję, że kasę też im obcięli skoro mają mniej pracy. A dlaczego taki lekarz może robić zakupy w sklepie skoro tam pracują ludzie, którzy są bardziej narażeni na zakażenie i jakoś oni muszą pracować. Powinni też im odmówić wejścia do sklepów. Są pewne zawody, które muszą pracować, żeby zapewnić ludziom podstawowe potrzeby. Jak widać są równi i równiejsi
- 18 22
-
2020-04-19 20:43
(1)
To nie sami lekarze odwołują zabiegi, a procedury wprowadzone w służbie zdrowia
- 32 3
-
2020-04-20 20:59
No właśnie i to są chore procedury. Przychodnie i szpitale powinny działać jak sklepy spożywcze. Ja rozumiem jak ktoś ma zabieg wycięcia haluksa czy usunięcie brodawki to może poczekać ale ludzie mają podkładane ważne zabiegi jak biopsję czy usunięcie kamieni bo to podobno może poczekać. Przecież w efekcie więcej ludzi umrze nie z powodu wirusa a raka czy innych schorzeń.
- 5 1
-
2020-04-19 21:23
Czemu prywatnie,przeciez co miesiac placi
- 12 2
-
2020-04-19 23:31
To nie przez koronawirusa (2)
będą ludzie umierać, tylko przez nieudolne pisowskie rządy. Kupili suwerena, dla siebie ciągną z państwowych spółek ile się da, a służba zdrowia leży. Brakuje kasy nawet na środki ochronne, na leczenie zresztą też. A będzie tylko gorzej. Chcieliśta pińcet i dwudzieste emerytury, to nie jęczcie i nie szukajcie winnych, gdzie ich nie ma. Za parę niesięcy nie będzie opieki zdrowotnej w ogóle i pińcetów też nie będzie.
- 17 7
-
2020-04-20 12:10
(1)
Nie pobieramy 500+ ani innych zapomóg. Nie mamy też postojowego. Tylko 600zł dochodu z pracy dodatkowej.
- 4 0
-
2020-04-20 12:33
No, właśnie! Suweren przy wstawaniu z kolan załatwił takich jak ty! Podobnie jak służbę zdrowia. Wszystko to oczywiście przy pomocy populistów gotowych dla władzy zniszczyć kraj.
- 8 1
-
2020-04-20 08:26
(1)
Tak samo w Wejherowie nie chciano przyjac na zabieg osoby z podejrzeniem nowotworu. Jedna z lekarek sie uparla by go przyjac, a tak to nikt nie chcial...
Trzymajcie sie zdrowo- 9 0
-
2020-04-20 21:00
I teraz pytanie czy złamała procedury. Jeśli nie to zależy to tylko od widzimisię lekarzy.
- 1 1
-
2020-04-19 10:36
Opinia wyróżniona
Nikt nie przestał chorować. (38)
Mam kamień w nerce. Prawie dwa miesiące funkcjonuję dzięki tabletkom przeciwbólowym. Kwalifikuję się do jego usunięcia. Zatruwam organizm prochami, które powoli przestają działać. Jak długo można czekać na zabieg? Fakt jeszcze nie umieram. Ale chodzę po ścianach, zatruwam organizm ketonalem, nie mogę normalnie funkcjonować i zajmować się rodziną.
Mam kamień w nerce. Prawie dwa miesiące funkcjonuję dzięki tabletkom przeciwbólowym. Kwalifikuję się do jego usunięcia. Zatruwam organizm prochami, które powoli przestają działać. Jak długo można czekać na zabieg? Fakt jeszcze nie umieram. Ale chodzę po ścianach, zatruwam organizm ketonalem, nie mogę normalnie funkcjonować i zajmować się rodziną.
Chyba można opracować procedury, które pozwolą na funkcjonowanie urologii, ortopedii, czy onkologii. Koleżanka z rakiem piersi też ma czekać rok?- 399 17
-
2020-04-19 10:38
Obawiam się, że możesz nie przeżyć. Ale ja o takich skutkach tej histerii mówiłam już miesiąc temu. Ale wtedy jeszcze wszyscy byli jak na haju wirusowym
- 61 5
-
2020-04-19 10:53
Niestety w innych państwach też tak jest. (14)
Wszystko jest odłożone. Niestety. Trzeba płacić za błędy. Odpowiedzialność wspólna. Dalej myślmy że zakazy to wymysł władzy a będzie jeszcze gorzej...
- 13 51
-
2020-04-19 13:20
A Ty skąd wiesz jak jest w innych państwach? (4)
Żyjesz tam, pracujesz w szpitalu na bloku operacyjnym w każdym z tych państw?
- 22 10
-
2020-04-19 15:10
(3)
Wyobraź sobie, że ludzie znaja języki i czytaja zachodnia prasę. Maja wiec taka sama wiedze o sytuacji w tamtejszej służbie zdrowia jak ty o polskiej.
- 21 22
-
2020-04-19 15:27
U nas tez można różne głupoty poczytać, poza tym zachód zachodowi nie równy
- 20 5
-
2020-04-19 15:47
Wyobraź sobie, że pracuję w UK (1)
i to właśnie na ITU i bloku operacyjnym. I takich bzdur jak obecnie mogę wyczytać i usłyszeć w mediach to jeszcze w życiu nie słyszałem. Także gratulacje jeżeli tak ślepo wierzysz w to co Ci dziennikarze przekazują.
- 24 5
-
2020-04-20 06:25
A ja pracuję w CIA
Nie wierzcie prasie
- 6 3
-
2020-04-19 13:36
jest zupełnie inaczej np. Skandynawi. szpitale realizuja zabiegi planowo. (6)
Wdrożono procedury separacji chorych i szkolenie personelu już przy pierwszych przypadkach w europie. Do tego zabezpieczono sprzęt medyczny i ograniczono sprzedaż środków medycznych na wolnym rynku. Tak by kontrolować zapasy.
Ale to potrzeby jest rząd który potrafi myśleć o tym co ważne a nie zajmujący się propagandą.- 50 5
-
2020-04-19 15:12
(4)
O szwedzkim rzadzie lepiej nie wspomninaj. W Szwecji jest dramat jak 2-3 tyg.temu w UK. W placowkach opieki ludzie umieraja tysiacami.
- 10 35
-
2020-04-19 16:13
Właśnie wróciłem ze Sztokholmu. Na ulicy potykałem się o trupy. Niestety kochani. (3)
- 7 24
-
2020-04-19 19:50
"wróciłem ze Sztokholmu" .. palcem po mapie
Znam trochę osób, które utknęły za granicą, chętnie posłucham jak wyglądał powrót
- 6 0
-
2020-04-19 21:25
Tylu pijanych bylo?
- 11 0
-
2020-04-21 14:43
Hi hi ;-).
- 0 0
-
2020-04-19 22:37
Ależ nasz rząd myśli o tym co naprawdę ważne. Przez pierwsze 2 tygodnie non stop kłócili się o wybory... więc doskonale widać gdzie są dla nich priorytety, przy korycie...
- 18 1
-
2020-04-19 14:51
(1)
Bedzie gorzej o ile nie zmienimy wladzy.Tu masz racje.
- 17 8
-
2020-04-20 06:26
Na jaką?
- 7 3
-
2020-04-19 12:53
Bez przesady (6)
Nikt nie każe się męczyć. Proszę jechać ba sor i tan na pewno pomogą, a nie robić z siebie ofiarę. To że planowe zabiegi są przesuwane nie znaczy, że szpitale nie udzielają pomocy. To samo z pacjentami onkologicznymi, którzy mają ciągłość leczenia.
- 12 32
-
2020-04-19 13:09
(2)
na sorze nie zrobia jej usuwania kamieni, najwyżej dadzą kolejną kroplowke przeciwbolową nie rozumiesz tego?
- 34 4
-
2020-04-19 13:32
Na SORze zdecydują (1)
czy przypadek kwalifikuje się do dalszego leczenia zachowawczego czy też wymagana jest operacja w trybie pilnym (nie mylić z ratowaniem życia). Zabiegów planowych nie przeprowadza się z wielu względów a jednym z nich jest to aby nie narażać personelu na zródło infekcji jakim jest znieczulenie ogólne generujące potencjalnie skażony aerozol. Każda
czy przypadek kwalifikuje się do dalszego leczenia zachowawczego czy też wymagana jest operacja w trybie pilnym (nie mylić z ratowaniem życia). Zabiegów planowych nie przeprowadza się z wielu względów a jednym z nich jest to aby nie narażać personelu na zródło infekcji jakim jest znieczulenie ogólne generujące potencjalnie skażony aerozol. Każda taka procedura wymaga zastosowania pełnego PPE przez cały personel sali operacyjnej czyli kilku a czasem nawet kilkunastu osób. Gdyby wykonywano zabiegi planowe to szpitale potrzebowałyby kilkukrotnie więcej sprzętu ochronnego, którego i tak są braki.
- 11 12
-
2020-04-19 16:13
blablabla
pacjent zawsze się myli, wiadomo
bohaterowie w czasach zarazy czy jakoś tak- 9 11
-
2020-04-19 14:52
Pisowiec chyba Wojtek .lub Jacek.
- 2 5
-
2020-04-19 21:40
Przesada (1)
Albo nie boli tak bardzo, albo kłamiesz. Pracuje na bloku operacyjnym i operujemy chorych z ostrą kamicą nerkową w pierwszej kolejności. Proszę nie siać fermentu i nie straszyć innych.
- 7 4
-
2020-04-20 22:28
Fajna odpowiedź, może i bym uwierzył jak bym nie był z Ojcem na SOR kilka lat temu
Błagał żeby mu pomogli przez godzinę tak go bolało, w koncu kolejny, młody lekarz się zlitował.
Ale na pocztku taka sama odpowiedź - nie mamy sali. A z tylu sala 200m2 pusta.
Nie widział jej dopóki nie spytałem czy tam nie da rady zrobić zabiegu.- 1 0
-
2020-04-19 13:57
koperta
to ponoc zawsze pomaga
- 15 2
-
2020-04-19 14:08
a spróbuj.ketonal razem z pyralginą (1)
Albo nawet samą pyralginę. Może będzie skuteczniejsza. Ketonal nie.na wszystkich działa
Podpowiadam bo trzeba.się jakoś ratować od bólu i przeżyć do niby lepszych czasów. Pozdrawiam- 2 6
-
2020-04-19 22:40
rozumiesz, że dostaje ketonal na receptę? To chyba jest różnica z pyralginą...
- 1 5
-
2020-04-19 14:50
Mamy partyjnego ministra zdrowia,ktory dostal zlecenie od JK ,zeby stworzyc nastroj pod majowe wybory.Ludzie w tym ustroju sie nie licza.
- 14 8
-
2020-04-19 16:43
krótko
Rząd chce nas zabić nie liczymy się tylko seniorzy i korona
- 9 4
-
2020-04-19 17:52
(2)
opracować procedury? to może sam je opracujesz i zaopatrzysz lekarzy w sprzęt, żeby mieli jak leczyć i się nie zarazić. łatwo zrzucić odpowiedzialność na innych ale ciężej samemu coś zrobić i pomyśleć, że gdyby nie odwołane zabiegi i izolacja to chorych było by jeszcze więcej i wtedy w ogóle by nie było mowy o żadnym zabiegu, przykro mi ale służba zdrowia (a szczególnie w polsce) to nie studnia bez dna, która może pomóc każdemu
- 6 12
-
2020-04-19 21:31
Nie realists a pesymista.Czemu ja.mam wyreczac sztab ministrow ,vice,dyrektorow I I innych,ktorzy biora za to olbrzymie pieniadze .Po prostu trzeba ich wymienic Na ludzi kompetentnych.Zobacz Tajwan, Slowacji,Szwecja,Czechy Trzeba sie uczyc od lepszych.
- 7 0
-
2020-04-19 22:41
Realista, dokładnie. Dlaczego ktoś ma tę bandę gamoni wyręczać? Niech się chwasty z Warszawy wezmą za robotę...
- 7 0
-
2020-04-19 20:41
Moja mama jest leczona na raka piersi i wszystko przebiega planowo.
- 6 3
-
2020-04-20 08:10
a jakiej wielkości masz kamień ?
- 0 1
-
2020-04-20 08:11
Operacje się odbywają
Przecież operacje pacjentów z kartą DILO normalnie się odbywają. I ta karta jest dużo sprawniej przyznawana niż wcześniej.
- 3 1
-
2020-04-20 08:22
Wg mnie to pierniczysz głupoty
Codziennie mamy z ostrego przyjęcia pacjentów z kolką nerkową i codziennie mamy zabiegi związane z kamicą więc to co piszesz jest zwykłym kłamstwem. Wiesz skąd wiem? Bo pracuję w tej branży. Onkologia też działa, nie można przerwać leczenia.
- 6 1
-
2020-04-21 07:36
Przecież jest wyraźna informacja, że zabiegi onkologiczne są wykonywane. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
- 0 0
-
2020-04-21 12:06
w takiej sytuacji (kamien w nerce) (1)
i nasilonych objawach, jak najbardziej może i wręcz powinna Pani/Pan skontaktować się ze szpitalem, na ich stronach www są informacje, jak to zrobić. Przypadki nagłe, zaostrzone, niepokojące i onkologiczne są przyjmowane. Proszę nie panikować, tylko spokojnie sprawdzić.
- 0 0
-
2020-04-22 06:20
Przypadki niepokojące są przyjmowane...
Jakiś geniusz medyczny się wypowiedział.
- 0 0
-
2020-04-19 10:18
Opinia wyróżniona
to zemści się za miesiąc dwa czy na jesieni (11)
przecież nikt nie przestał nagle chorować na inne dolegliwości...
- 310 7
-
2020-04-19 10:25
To się będzie mściło latami (5)
na różne zabiegi czeka sie w Polsce nawet 4 lata. Teraz stanęła nawet wszelka diagnostyka. To jest nie do nadrobienia. Zapłacą za to życiem tysiące ludzi.
- 73 1
-
2020-04-19 12:04
Polacy to dziwny naród (2)
klaszczą medykom, gdy ci nie mają kompletnie nic do roboty (60 chorych), a potemzaczynaja ich 'przesladować', bo przyniosa zarazę...
- 21 4
-
2020-04-19 19:53
60 chorych powiadasz? (1)
Jak taki spokój i odpoczynek to Idź na ochotnika do szpitala, albo jeszcze lepiej do jednego z DPSów
- 3 8
-
2020-04-20 08:30
potrafisz czytać ze zrozumieniem wtórny analfabeto?
akcja klaskania nie odbyła się w zeszłym tygodniu, ale gdy praktycznie nikogo na oddziałach zakaźnych NIE było
dziwić się że ten kraj upada, skoro tacy jak ty sa wszedzie, dosłownie wszedzie- 4 0
-
2020-04-19 14:53
(1)
Pamietajmy dzieki komu tak sie stalo!
- 5 4
-
2020-04-19 16:47
Dzięki mediom
I głupim panikującym ludziom. Poczytaj komentarze do artykułów z przed 1,5 miesiąca
- 14 1
-
2020-04-19 12:49
Dokładnie... więcej szkody wywołuje zapobieganie wirusowi (4)
niż sam wirus!!
Jak się patrzy na zdjęcia pustych szpitali "gotowych do przyjęcia pacjentów" to śmiech człowieka bierze, bo po domach siedzą ci którzy naprawdę pomocy potrzebują już.- 34 3
-
2020-04-19 16:31
śmiech?
raczej kur..ica
- 17 1
-
2020-04-19 19:55
czyli lepiej byłoby gdyby tak jak we Włoszech, albo Hiszpanii ludzie na korytarzu umierali? (2)
Tak źle i tak niedobrze. Polakowi nie dogodzisz, nawet w pandemii za mało trupów ...
- 5 14
-
2020-04-20 08:19
Byłeś? Widziałeś te stada trupów na korytarzach? Czy tylko oglądałeś propagandowe obrazki z internetu mające na celu zasianie paniki?
- 9 2
-
2020-04-20 08:35
jezu człowieku zamilcz, bo juz nie wiesz co pisać
jak będziemy mieli takiego pecha jak Włosi czy Hiszpanie (lub jak wolisz Amerykanie), to za dwa tygodnie u nas będzie to samo
a przy nikłej ilości testów jest to możliwe (bo nie wyłapuje się zarażonych)
informuje cię że Włosi - zwłaszcza północ są na o wiele wyższym poziomie opieki zdrowotnej niz Polska - Hiszpanie pewniejak będziemy mieli takiego pecha jak Włosi czy Hiszpanie (lub jak wolisz Amerykanie), to za dwa tygodnie u nas będzie to samo
a przy nikłej ilości testów jest to możliwe (bo nie wyłapuje się zarażonych)
informuje cię że Włosi - zwłaszcza północ są na o wiele wyższym poziomie opieki zdrowotnej niz Polska - Hiszpanie pewnie też
a w Polsce nie potrzeba wcale pandemii, zeby ludzie leżeli na koratyarzach, dla przypomnienia, a oczekiwanie po kilka czy kilkanaście godzin na SOR to nie wiem czy bardziej tradycja czy norma- 1 3
Wszystkie opinie
-
2020-04-19 10:04
Ja (40)
i jakie jeszcze absurdy zgotują nam szumowski i spółka?
- 216 57
-
2020-04-19 10:43
Absurdy? (15)
Każdy widział co się dzieje w szpitalach np. we Włoszech. Tacy jak ty czarowali że to nic takiego. Że trzeba normalnie żyć. Jasne! Żyjmy normalnie ale miejmy świadomość że każda służba zdrowia ma swoje limity. Takie czy inne. Do żadnego z internetowych trolli to nie docierało i dalej nie dociera. Służba zdrowia tego nie dźwignie. Wy dalej wychodźcie bez maseczek, nie stosujcie się do nakazów i zobaczymy jak skończymy...
- 23 42
-
2020-04-19 11:06
Jeśli gospodarka nie ruszy, to slużba zdrowia nie będzie miala funduszy. (7)
Cała gospodarka jest ze sobą powiązana. Trzeba wrócić do normalnego życia.
A maseczki? Szumowina najpierw je wyśmiał, że po co ludzie je noszą. Że ich noszenie przez osoby zdrowe jest niewskazane. A kilka tygodni później mówi, że maseczki są konieczne. Hipokryta. Gada jak mu PiS zagra.- 36 8
-
2020-04-19 12:00
No to nie ruszy (5)
Twoje komfortowe życie już nie wróci, szykuj się na to że będziesz się bił o pracę jaka do tej pory wykonywali Ukraińcy. Przez najblizsze 10 lat będziesz żyć w biedzie i bezrobociu i to że gospodarka teraz ruszy już tego nie zmieni. Skończyło się niestety
- 9 25
-
2020-04-19 14:57
(2)
A co do tej Pory za pislandu to byl raj?Byl DLA tych co podwojne pensje brali,w spolkach skarbu panstwa byli it'd.Ich motto, wystarczy nie krasc I Ojczyzne dojna racz nam/pisowcom/ DAC Panie.
- 7 9
-
2020-04-19 16:48
No to czym się martwisz (1)
Nic się Tobie nie zmieni w takim razie. Dalej będziesz żył w nędzy
- 3 1
-
2020-04-19 21:36
Move sie zapisac do Pisu tak jak Ty .Zartowalem....
- 1 0
-
2020-04-19 21:34
Jak nie wywalimy Pisu to tak bedzie.Mam nadzieje,ze jestes rozsadny,myslacy samodzielnie I nie dopuscisz do tego.
- 2 1
-
2020-04-20 10:39
Na jakiej podstawie sądzisz że ktoś kto miał komfortowe życie to teraz będzie zył mniej komfortowo? Chyba nie rozumiesz że jeśli ktoś miał,ma pieniądze to nadal je będzie miał lub będzie miał ich nawet więcej.Ktoś kto ma pieniądze zapewne nigdy nie musiał pracować na budowie z ukraincami,raczej im płacił więc na 100% nie będzie się z nimi bił o nią.
- 1 0
-
2020-04-19 12:49
i o to chyba tu chodziło, pytanie więc: kto puścił tego bą....wirusa.
- 2 0
-
2020-04-19 11:38
(1)
Co Ty masz zobaczyć jak skończymy? Ty już skończyłeś na niewolnictwie i mor.a w kubeł niewolniku. Tą sytuację we Włoszech widziałeś na żywo czy w łżemedia?
- 17 9
-
2020-04-19 12:00
Taki kraj jak Włochy nawet nie istnieją
To wssystko kłamstwa, wiem no nigdy tam nie byłem i nie widziałem tego kraju na własne oczy
- 8 14
-
2020-04-19 11:49
(1)
Chlopie czemu nie podajesz przykladu Szwecji,Slowacji,Tajwanu tylko wybierasz zle przyklady.Ten rzad wiedzial o koronie juz w styczniu!Tak sie przygotowal jak widzimy Na codzien.Apele do ludzi o solid arnosc ale jakos nie zauwaxylem,zeby poslowie,europoslowie ,ministrowie zaproponowali obnizenie swoich apanazy / a zarabiaja po 15 tys.zl i po,10 tys.eurot/NP.o 40 % ale przeglosowali obnizke DLA szeregowych pracownikow o 50%.Wystarczy nie krasc! Czyje to haslo? Pamietamy!
- 29 4
-
2020-04-19 12:03
Dlatego że nasza służba zdrowia jest przygotowana na Pandemię
Jak przeciętny kraj Afryki. Służba zdrowia jest zaniedbywana od dziesięcioleci. Nie można ryzykować takiej sytuacji jak we Włoszech, bo skończyło by się to u nas katastrofą. Ludzie by umierali na ulicy i to nie od wirusa ale od braku możliwości zapewnienia im opieki medycznej
- 12 4
-
2020-04-19 21:00
Widzę, zdjęcia trumny z 2013 roku. Mam znajomych we Włoszech i gratuluję, że wierzysz w medialne i informacje
- 4 3
-
2020-04-19 21:45
Manipulacja...
Każdy widział te zmanipulowane informacje.... Większość społeczeństwa swoją wiedzę/opinie opiera TYLKO na informacjach z TV. A wystarczy trochę pozbierać danych i się oczy otwierają. Dlaczego w oficjalnych mediach te przedstawione dane nie porównają z poprzednimi latami.??? Bo to już by nie była sensacja jak by pokazali że średnio we Włoszech umiera 1700 ludzi dziennie... Lepiej wstawić migawkę z trumnami z 2013...i sprzedać news że trupy ciężarówkami wywożą :(
- 6 0
-
2020-04-20 10:28
I co takiego stało się we Włoszech?
Napewno jest tam niezła medialna histeria i nadmuchane liczby.
Czy średnio w porównaniem do 2019 umiera tam więcej osób??- 2 0
-
2020-04-19 10:52
To jest najbardziej absurdalna epidemia w dziejach (10)
Jedyna, która spowodowała pustki w szpitalach :)
Jedyna, która spowodowała taki strach i drakońskie metody.
I jak potem mieć zaufanie do rządu, WHO i innych takich?- 44 5
-
2020-04-19 10:55
Dalej bądź w przeświadczeniu że nie należy się stosować do zakazow (2)
Będzie jeszcze lepiej! Siej dalej spisek!
- 10 25
-
2020-04-19 15:08
ja mam wrażenie, ze jakby ogłoszono jutro
że wietrzenie genitaliów zapobiega wirusowi to ludzie chodzili by bez gaci i jeszcze wrzucali fotki na fejsa się tym chwaląc... Jak teraz z kagańcami...
- 19 3
-
2020-04-19 21:38
Szumowski przez dwa miesiace tlumaczyl ze maski sa be.Po rozmowie z Kim...zgadnij zmienil zdanie o 180 stopni.
- 2 1
-
2020-04-19 12:04
Przydałoby się żebyś zachorował (5)
I wylądował na intubacji.
- 6 25
-
2020-04-19 14:46
W mojej grupie ryzyka mam jakieś 0,001% szans na to (1)
więc nie strasz nie strasz bo się - wygogluj sobie listę chorób zakaźnych i siedź w domu do końca życia, bo są wirusy i bakterie a ludzie chorują i umierają :)
- 17 2
-
2020-04-19 16:50
Życzę Ci tego na starość
- 1 9
-
2020-04-19 15:11
nie życz drugiemu co tobie niemiłe (1)
- 8 2
-
2020-04-19 16:50
Bo co?
- 1 7
-
2020-04-19 21:39
Ty juz byles?
- 0 1
-
2020-04-19 16:13
Nie jest absurdalna
a zastosowane środki są wynikiem świadomości zagrożenia. Były podobne epidemie i to całkiem niedawno, wywoływały strach i stosowanie drakońskich metod tyle że one nie docierały do Polski. Ten wirus jest szczególnie niebezpieczny z 3 powodów: po pierwsze okres inkubacji jest wyjątkowo długi a przebieg choroby jest bezobjawowy co umożliwia bardzo łatwe rozprzestrzenianie w czasach globalizacji; po drugie transmisja wirusa jest dosyć łatwa, niewiele wystarczy aby się zarazić; po trzecie w grupach ryzyka śmiertelność jest bardzo wysoka i nie mówimy tu tylko o wieku. Tobie zastosowane środki wydają się nieracjonalne ale tylko z powodu braku odpowiedniej wiedzy. Cała ta prewencja nie jest po to abyś Ty zdrowy chłop się nie zaraził tylko po to abyś nie zarażał tych, którzy mogą z tego powodu umrzeć. I nie, sama izolacja osób z grupy ryzyka nie wystarcza.
- 9 10
-
2020-04-19 11:21
(7)
Miliony muszą wyjść na ulice! I walczyć o Polskę ! Tylko brakuje kogoś kto poprowadzi Polaków ku Wolności!
- 17 7
-
2020-04-19 11:25
Masz już dżumę, że tak bredzisz..
- 4 17
-
2020-04-19 11:36
(1)
Zadzwoń do TW Bolka konfidenta. On kiedyś porwał tłumy.
- 7 14
-
2020-04-19 14:59
Ale wyprowadzil armie radziecka z Polski.
- 5 5
-
2020-04-19 11:50
W 80 r. Byli stoczniowcy a teraz Jakie's marionetki I w Gdansku w stoczni I druga Duda Na Slasku.
- 9 2
-
2020-04-19 12:04
To idź (2)
A nie siedzisz w domu i czekasz aż się samo zrobi
- 2 0
-
2020-04-19 15:00
(1)
Chodzmy razem Chodzilem wtedy I teraz pojde.
- 2 2
-
2020-04-19 16:51
Pójdziemy za rękę?
- 0 1
-
2020-04-19 11:58
Sam sobie to zgotowałeś (2)
Jak krytykowałeś miesiąc temu rząd że nic nie robi, bezmózgu. Rząd musi wprowadzać obostrzenia bo tacy idioci jak ty panikowali i jedyna rada to zamknąć was w chacie
- 9 11
-
2020-04-19 15:02
(1)
Panikowal to rzad a nie ludzie.Ty nie jestes i**ota to wynika z Twojego wpisu.Tylko szeregowy popieracz Tvp info.
- 7 2
-
2020-04-19 16:52
Poczytaj komentarze z przed 1,5 miesiąca jełopie
- 3 3
-
2020-04-19 19:49
nocne wezwania i nakazy wsrod lekarzy - wojsko i zabranie z domu
zeby nie kombinowali ze zwolnieniami
- 1 1
-
2020-04-20 07:04
To skoro w szpitalach pustki, to skąd to ciągłe marudzenie lekarzy z KODu o mnóstwie pracy i braku wszystkiego?
- 3 0
-
2020-04-19 10:05
(8)
Po co wkur rzacie ludzi tymi artykułami? Odwołali wszystkie zabiegi planowane, pozamykali poradnie, przychodnie, specjaliści nie przyjmują pacjentów to dziwicie się, że łóżka puste? Nierząd pozamykał plaże i parki, postawił tam uzbrojone wojsko, a później dziennikarz stoi i zdziwiony, że naród taki zdyscyplinowany po nikogo w parku nie ma. Po co ta propaganda?
- 290 39
-
2020-04-19 11:07
(2)
nie kłam, nie odwołali wszystkich planowanych, onkologia działa w WCO mieliśmy zabieg w Poniedziałek Wielkanocny!
- 5 21
-
2020-04-19 12:15
i wtedy się obudziłeś i spadłeś na ziemie.
- 10 3
-
2020-04-20 07:58
nie łżyj
mojej koleżanki z "onkologiczną" mamą na rękach w katastrofalnym stanie nie chciano przyjąć
trzeba było całej serii awantur które zajęły z dwie godziny by uprzywilejowani ludzie w kitlach zajęli się tym za co biorą pieniądze z naszych kieszeni
drzwi do szpitala zamknięte- 3 2
-
2020-04-19 11:15
Dajże spokój, to ich praca w końcu...
Nie ich wina, że realia zgrzytają w zębach. Mają pomijać niemiłe informacje dla komfortu czytelników?
- 5 4
-
2020-04-19 11:45
przecież ta całą sytuacja jest tylko i wyłącznie dzieki mediom
media to prawdziwa wladza na swiecie. Oni zastraszyli ludzi, oni spowolnili gospodarkę, oni zniszczyli ludziom życie
- 29 5
-
2020-04-20 08:06
Widzisz
ZUS czeka na rozwiązanie problemu płacenia emerytur, a kaczy rząd ma nadzieję na mniejsze wypłaty. Dobry trup, to zimny trup i tylko jednorazowa wypłata.
- 1 1
-
2020-04-20 08:26
Sami sprawdźcie
Jak myślicie, że są puste łóżka, to idźcie do szpitala i popatrzcie czy faktycznie takie pustki. Bo ja pracuje w szpitalu i wiele bym dała za to, żeby moc zostać w domu...
- 0 5
-
2020-04-20 08:36
Mówić prawdę o lekarzach.
Niech ludzi widzą jakich bohaterów sobie wybrali
To tak jakby stawiać pomnik smerfowi śpiochowi ;)- 3 1
-
2020-04-19 10:06
(10)
Ile ludzi przez to umrze Ktoś prowadzi statystyki
- 200 11
-
2020-04-19 10:20
Umrze to może nie (6)
Ale będzie mieć bardzo utrudnione leczenie potem albo różne powikłania...
Ja mam od paru dni strasznie spuchniętą twarz a do dobrego stomatologa nie da się nigdzie dostać, najwyżej ci mogą zęba na NFZ zatruć,..- 11 4
-
2020-04-19 10:40
Myślę, że sporo już umarlo. Chyba nie sądzisz, że oprócz tych kilkunastu zgonów na wirusa nikt nie umiera? Dziennie umiera 1200osob w Polsce
- 26 2
-
2020-04-19 10:57
Janusz... (4)
Ty masz spuchnięty mózg... Idź do twojej pani prezydent! Ona ci pomoże!
- 1 13
-
2020-04-19 15:05
(3)
Panie Prezydent nie jest lekarzem,moze nie wiedziales.Dodam ze w Polsce ze wzgledu Na smog umiera najwiecej ludzi OK.45.000-48.000 rocznie.
- 8 0
-
2020-04-19 16:53
Nieźle masz wyprany mózg (2)
Szkoda ze twój psychiatryk zamienili w zakaźny i latasz teraz samopas bez leków
- 0 7
-
2020-04-19 17:58
(1)
Przytaczając fakty to dla Ciebie nienormalność? I ty śmiesz komuś napisać, że ma wyprany mózg? Ha, niewolnik komuś dociął, że ma wyprany mózg, ręce opadają ahahaha
- 1 0
-
2020-04-20 06:38
Fakty które przytaczasz uroily ci się
Gdy leżałes naćpany lekami uspokajającymi. Nie ma czegoś takiego jak śmierć od smogu. To są tylko twoje urojone domniemania, jak autyzm od szczepionek
- 0 0
-
2020-04-20 06:37
Ja prowadzę
Ale umiem dodawać tylko na palcach
- 0 0
-
2020-04-20 07:38
(1)
dziennie ludzi umierało ok 1000, a przez ten cyrk pewnie ze 2000
- 1 1
-
2020-04-20 21:50
wiecej kasy w zus zostanie
- 0 0
-
2020-04-19 10:08
Zakaz odwiedzin szpitalnych to najlepsze co zrobiono w celu ograniczenia epidemii. (4)
Nie jest prawdą, że wszystkie zabiegi planowe zostały zniesione. Wymagany jest jednak test na obecność koronawirusa, który robi się na dwa dni przed operacją. Jest to dużo tańsze i rozsądniejsze rozwiązanie niż wymaganie pełnego stroju ochronnego od personelu, oraz prewencyjnej dezynfekcji sali zabiegowej.
- 110 11
-
2020-04-19 10:15
(2)
i rozumiem, że przez te dwa dni wirus ma zakaz rozwijania się w organizmie takiego pacjenta.
- 10 5
-
2020-04-19 10:23
Dwa dni się czeka na wyniki testu... (1)
Skoro przebywasz w miejscu, gdzie zostali przebadani wszyscy pacjenci i personel to szansa na zarażenie jest minimalna.
- 12 3
-
2020-04-20 06:40
A test się wykonuje w 6 godzin
To kpina
- 0 0
-
2020-04-19 13:50
No, jeżeli rzeczywiście się gdzieś tak robi
to ktoś wymyślił najgłupszą procedurę świata narażającą wykonujący zabiegi personel. We wszystkich cywilizowanych krajach nawet przy negatywnym wyniku testu na COVID zabiegi wykonuje się w pełnym PPE. Przyczyna jest prosta - testy nie są i nigdy nie będą w 100% pewne. W przypadku testu RT-PCR niezbędna jest odpowiednia koncentracja wirusa aby otrzymać pozytywny wynik, po 2 dniach, kiedy wirus się zdąży namnożyć, taka zainfekowana, bezobjawowa osoba będzie już perfekcyjnym źródłem zakażenia zwłaszcza w przypadku intubacji, które generuje zawierający wirusa aerozol.
- 2 3
-
2020-04-19 10:14
(6)
A ja mam na lipiec zabieg córki mam nadzieję że się odbędzie i nie zrazi niczym.
- 27 9
-
2020-04-19 10:18
(2)
w sensie, że Ty będziesz przeprowadzać zabieg swojej córce? To pewnie się odbędzie. Na stole kuchennym.
- 9 8
-
2020-04-19 13:13
w sensie że mam horom curke
- 2 3
-
2020-04-20 10:48
wy się nie bujta, nie-łuki, taki zabiek to karzdy umi
- 1 0
-
2020-04-19 10:28
Trzeba się liczyć
ze zmianą terminu
- 9 1
-
2020-04-19 11:47
oczywiście że się nie oddbędzie
przez dwa lata nic sie nie odbedzie
- 7 0
-
2020-04-19 17:59
Syn ma zabieg 8 maja na nerki... Każdy dzień opóźnienia powoduje bliznowacenie miąższu... i postępującą niewydolność... Póki co wszystko planowo ma się odbyć, ale oczywiście nie Trójmiasto... a Łódź. Tam CMP pracuje normalnie i nikt nie sieje paniki z powodu Koronaściemy...
- 7 2
-
2020-04-19 10:14
(1)
Przez takie działania może ochronią osoby z ciężkim przebiegiem covid (w Pomorskim 17 osób) za to ludzie umrą na inne choroby... ale najwyraźniej życie i zdrowie innych pacjentów jest mniej ważne.
- 138 18
-
2020-04-19 10:53
Zbyt duże ryzyko zakażeniem, z drugiej strony fatalnie, że mnóstwo osób musi znowu czekać,
gdzie i tak kolejki przecież kilometrowe. Przy okazji widać, że szpitale (budynki) nie są przygotowane na opcję planowych zabiegów w czasach podwyższonego ryzyka. Zapłacą pacjenci. Jak zwykle.
- 17 2
-
2020-04-19 10:16
Brak statystyk zgonów w związku z nieudzieleniem lub zbyt późnym udzieleniem pomocy medycznej (2)
A takich przypadków jest sporo. Ludzie nie mający koronawirusa umierają w namiotach dla zakażonych gdzie zostają zawiezieni tylko dlatego, że mają gorączkę
- 129 7
-
2020-04-19 10:24
Namioty dla zakażonych i umierający w nich ludzie? (1)
Skoro rozpowszechniasz takie informacje, to podaj źródło swoich rewelacji.
- 11 4
-
2020-04-19 10:28
radio Erewań
nadało :)
- 5 3
-
2020-04-19 10:18
Cud (7)
nagle nie mamy raka, miażdżycy, cukrzycy. Więcej takich wirusów!
- 175 20
-
2020-04-19 11:47
za to mamy więcej trupów
- 9 9
-
2020-04-19 12:38
Cud (1)
Cudem jest to ze Trójmiasto to Zielona Wyspa ! Dwie osoby zmarły i to na inne choroby a i zakażeń jest bardzo mało .Gdzie reszta nie Wiadomo ! Statystyki Zatajane żeby Nie Robić Paniki ! Cenzura dla wszystkich !
- 18 2
-
2020-04-19 16:34
zakażeń jest pewnie równie dużo
tylko przy tak małej ilości testów mamy, paradoksalnie , prawdziwszy obraz zagrożenia - śmiertelność mniejsza niż przy zeszłorocznej fali grypy
- 11 1
-
2020-04-19 12:52
możliwości są dwie: albo tamte choroby były wyimaginowane, albo zaraz zamiast fali korony będzie fala zejść chorych na inne dolegliwości.
- 13 0
-
2020-04-19 16:45
może już czas powiedzieć dość
- 11 0
-
2020-04-19 21:13
przeciez w artykule jest napisane ze wlasnie sa te choroby i zeby ludzie NIE bali sie dzwonic po karetke!!! to juz od ludzi zalezy co robia narazajac sie
- 0 1
-
2020-04-19 21:48
I grypy jak by już nie było
- 3 0
-
2020-04-19 10:18
Opinia wyróżniona
to zemści się za miesiąc dwa czy na jesieni (11)
przecież nikt nie przestał nagle chorować na inne dolegliwości...
- 310 7
-
2020-04-19 10:25
To się będzie mściło latami (5)
na różne zabiegi czeka sie w Polsce nawet 4 lata. Teraz stanęła nawet wszelka diagnostyka. To jest nie do nadrobienia. Zapłacą za to życiem tysiące ludzi.
- 73 1
-
2020-04-19 12:04
Polacy to dziwny naród (2)
klaszczą medykom, gdy ci nie mają kompletnie nic do roboty (60 chorych), a potemzaczynaja ich 'przesladować', bo przyniosa zarazę...
- 21 4
-
2020-04-19 19:53
60 chorych powiadasz? (1)
Jak taki spokój i odpoczynek to Idź na ochotnika do szpitala, albo jeszcze lepiej do jednego z DPSów
- 3 8
-
2020-04-20 08:30
potrafisz czytać ze zrozumieniem wtórny analfabeto?
akcja klaskania nie odbyła się w zeszłym tygodniu, ale gdy praktycznie nikogo na oddziałach zakaźnych NIE było
dziwić się że ten kraj upada, skoro tacy jak ty sa wszedzie, dosłownie wszedzie- 4 0
-
2020-04-19 14:53
(1)
Pamietajmy dzieki komu tak sie stalo!
- 5 4
-
2020-04-19 16:47
Dzięki mediom
I głupim panikującym ludziom. Poczytaj komentarze do artykułów z przed 1,5 miesiąca
- 14 1
-
2020-04-19 12:49
Dokładnie... więcej szkody wywołuje zapobieganie wirusowi (4)
niż sam wirus!!
Jak się patrzy na zdjęcia pustych szpitali "gotowych do przyjęcia pacjentów" to śmiech człowieka bierze, bo po domach siedzą ci którzy naprawdę pomocy potrzebują już.- 34 3
-
2020-04-19 16:31
śmiech?
raczej kur..ica
- 17 1
-
2020-04-19 19:55
czyli lepiej byłoby gdyby tak jak we Włoszech, albo Hiszpanii ludzie na korytarzu umierali? (2)
Tak źle i tak niedobrze. Polakowi nie dogodzisz, nawet w pandemii za mało trupów ...
- 5 14
-
2020-04-20 08:19
Byłeś? Widziałeś te stada trupów na korytarzach? Czy tylko oglądałeś propagandowe obrazki z internetu mające na celu zasianie paniki?
- 9 2
-
2020-04-20 08:35
jezu człowieku zamilcz, bo juz nie wiesz co pisać
jak będziemy mieli takiego pecha jak Włosi czy Hiszpanie (lub jak wolisz Amerykanie), to za dwa tygodnie u nas będzie to samo
a przy nikłej ilości testów jest to możliwe (bo nie wyłapuje się zarażonych)
informuje cię że Włosi - zwłaszcza północ są na o wiele wyższym poziomie opieki zdrowotnej niz Polska - Hiszpanie pewnie też
a w Polsce nie potrzeba wcale pandemii, zeby ludzie leżeli na koratyarzach, dla przypomnienia, a oczekiwanie po kilka czy kilkanaście godzin na SOR to nie wiem czy bardziej tradycja czy norma- 1 3
-
2020-04-19 10:19
(11)
Mało ludzi bo dziadki zostali w domu ,a tak zawsze było ich tam pełno i przychodzili żeby zrobić sobie badania itd.
- 53 58
-
2020-04-19 10:24
(2)
obyś dożył/a starości tłuku
- 21 10
-
2020-04-19 22:47
(1)
Ale taka jest prawda, w szczególnie w przypadku przychodni. Mają jeden dzień dla ludzi pracujących, a od rana pod przychodnią tabuny staruszków. Kurde człowiek chcę szybko coś załatwić, jak najszybciej wracać do pracy to nie może. Bo staruszką się zawsze wszystko, wszędzie i o dowolnej porze należy. Niejednokrotnie próbują jeszcze się wpychać w kolejkę... Takie jest to stare społeczeństwo wyrachowane.
- 8 7
-
2020-04-20 08:13
Pisz analfabeto po polsku ze słownikiem a poza tym ludzie starsi częściej
chorują bo ich części ciała się zużywają , nikt nie lubi przychodni . , byle co jesz i byle co piszesz
- 5 4
-
2020-04-19 10:31
Moi rodzice po 70 tce (3)
Szpital to miejsce, do którego trzeba ich na siłę namawiać w razie potrzeby. Nue wiesz co piszesz
- 22 1
-
2020-04-19 15:57
Wlasnie (1)
Ja też nie lubię chodzić do lekarza ,mój mąż to już w ogóle nie pójdzie .Jesteśmy emerytami,więc nie mówcie ,że starsi .Znam ludzi i to młodych ,którzy są hipochondrykami .Nie chodzimy też do sklepów codziennie ,tylko raz na 1,5 tygodnia i to tylko do jednego blisko domu ,gdzie wciągu 0.5 godziny łącznie z wyjściem z domu robimy zakupy.Boimy się tej zarazy ,bo chcemy jeszcze żyć .Życzę wszystkim zdrowia
- 17 1
-
2020-04-19 17:56
wy nie, ale to prawda, że większość to były dziadki, które siedzą teraz w domach
i niepotrzebnie nie ida do lekarza. W sumie będą może zdrowsi bo nie będą łykać tyle chemii w tabletkach.
- 6 6
-
2020-04-20 08:16
on nie potrafi pisać poprawnie po polsku a ty każesz mu mysleć ,zobacz jak napisał (staruszką )
zupełnie jak elektorat Pisu Jaro często zamiast ą mówi om., ataki z niego patriota ,że ho,ho.
- 1 5
-
2020-04-19 11:05
/2/ (3)
Dlaczego taka podarda do starszych ludzi ?
- 14 4
-
2020-04-19 11:53
Pisowska mowa nienawisci dziala.niestety.Kurski robi swoje.
- 17 5