• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RDOŚ: Trasy Słowackiego i Sucharskiego nie zagrażają środowisku

Maciej Naskręt
14 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku

Urzędnicy z RDOŚ zgodzili się na budowę Trasy Sucharskiego oraz Trasy Słowackiego. Aby rozpocząć inwestycję potrzebna jest jeszcze zgoda na budowę wydaną przez Wojewodę Pomorskiego.



Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała zgodę na realizację dwóch wielkich inwestycji drogowych na terenie Gdańska: Trasy SłowackiegoTrasy Sucharskiego. Teraz ich inwestor, czyli miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, może rozpocząć kolejny etap prac nad inwestycją.

- Składamy wniosek do Wojewody Pomorskiego o tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowych - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Trasa Słowackiego umożliwi dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Nową trasą pojedziemy w 2013 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia składającego się z czterech zadań to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Projekt Trasy Sucharskiego obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku przystani promowej na Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. Ok. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Zobacz, jak będzie wyglądać Trasa Słowackiego w 2014 r.

Miejsca

Opinie (201) ponad 10 zablokowanych

  • Adamowicz znowu chce spieprzyc!

    jak można w tak dużej inwestycji spóżnionej conajmniej o kilka lat
    zostawic w srodku kilkaset metrów przerwy?
    Rzeczpospolitej do Halera.
    Cała inwestycja przez to będzie gówno warta.
    Ten człowiek narobił już tyle złego w Gdańsku,że powinien się tym zająć
    prokurator!

    • 0 0

  • Kluczem nie są szerokie dwujezdniowe drogi lecz bezkolizyjne drożne skrzyżowania (1)

    W miastach nad skrzyżowaniami powinno sie zastanawiać. Co z tego że Słowackiego w lesie poszerzono? Korki i tak się tworzą.

    • 10 5

    • a to fakt.. glowny problem korkow na slowackiego w lesie to jest fakt, ze pas do skretu w prawo na morene powinien byc dluzszy... bo tak to ci co skrecaja musza stac na pasie na wprost... no i fakt :P ze dalej jest juz tylko jeden pas...

      • 0 0

  • Nowa Słowackiego

    przecież już jest. To droga przez stare działki, też zakorkowana.

    • 1 1

  • Biurokracja. (7)

    To niedorzeczne, żeby w kraju, gdzie drogi strasznie kuleją, była taka biurokracja w kwestii budowy dróg (i nie tylko).
    Ale efekty tego są. W ciągu 20 lat wybudowano jedną (!!!) nową drogę - trasę WZ. Reszta to remonty dróg istniejących od kilkudziesięciu lat. A samochodów jest kilkanaście razy więcej niż nawet 20 lat temu.
    A my stoimy jak te osły w korkach, szczególnie jak włodarze wpadają na genialny przedwyborczy pomysł i rozkopują pół miasta na raz, by przez kolejne 4 lata nie robić NIC :-)

    • 89 26

    • WZ nadal nie jest skończona i wygląda na to, że przez lata nieukończona będzie. (1)

      Więc jest gorzej niż piszesz. W rychłą budowę Trasy Sucharskiego i NS to już chyba nikt nie wierzy.

      • 0 8

      • WZ się buduje

        Budowa końcowego odcinka trasy WZ właśnie trwa!!!

        • 0 0

    • ZRiD, RDoŚ (3)

      PZNB, GIKE 2012. To jest biurokratyczna nowomowa :)

      • 5 2

      • zorientowany (2)

        ta jak nazywacie biurokracja jest podyktowana wymogami unijnymi. Na przykład wymogi środowiskowe bardzo wydłużyły proces decyzyjny. Dzxiennikarz o tym nie napisał, ale deczja RDOŚ (Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska) to dopiero początek. Decyzja musi się uprawomocnić i załóżmy że tak się stanie, to dopiero teraz można opracować projekt budowlany, czyli projekt umożliwiający wybudowanie i stanowiący niezbęny dokument do wydania pozwolenia na budowę. I tutuaj nowość zgodnie z zaleceniami unijnymi przed wydaniem pozowlenia na budowę musi byc sporządzony kolejny raport środowiskowy, aby na podstawie projektów budowlanych wykazujących dokładny przebieg drogi ocenić, czy projekt nie zgraża środowisku. Robi się to jednak na zlecenie wojeowdy. Dopiero później wojewdoa może wydać ZnRID czyli zgode na realizację Inwestycji Drogowej. To akurat jest dobre bo zawiera w sobie wszytsko łącznei z podziałami geodezyjnymi, wywłaszczeniami, zajęciami pdo pas dorgowy, ofdorolnienia i inne typy. W międzyczasie można rozstrzygnąc przetarg. To tyle. tak więc widzicie, że najważniejsza w tym wszytskim jest ekologia. Jednak gdybyśmuy się nie ugięli przed idiotycznymi niekiedy wymogami ochrony środowiska , to nie dostaliśbyśmy od Komisji Europejskiej ani centa. Wówczas nie byłoby pieniędzy na budowę drogi i wówczas na pewno ona nie powstałaby. Na margineisie na tzw. zachodzie pobudowali sobie całą sieć drogową w czasie, gdy nie było ŻADNYCH pzepisów ekologicznych określających ograniczenia w budowie dróg. Oczywiście poniszczyli sobie środowisko i wtedy pojawili się zieloni i zaczęto tworzyć wymogi ekologiczne. Pierwsza dyrektywa jeszcze EWG pojawiła się w roku 1984 r. Wówczas stara europa miała całą sieć autostrad.

        • 18 1

        • ale przeciętny kowalski

          będzie tylko sobie gadał jacy to urzędnicy i całe zło świata to przez nich.
          Pewnie połowa osób tu przebywający nawet nie zrozumiałą o czym napisałeś.

          • 2 0

        • I tu się zgadzamy, że

          biurokracja brukselska przerosła nawet naszą rodzimą.

          • 8 0

    • No dobra... przez kolejne 2 lata będą jeszcze coś robić... w końcu Euro się zbliża. Albo zaczną inwestycje na Euro i skończą je w 2015 ;D

      • 1 6

  • A co z odcinkiem...

    Ale dlaczego nie będzie budowany odcinek od al. Rzeczypospolitej do ul. Halera? Zupełnie tego nie rozumiem.

    • 0 0

  • brawo, szkoda, że jakieś 15 lat za późno, no ale wybory się zbliżają, czas ruszyć z inwestycjami (10)

    • 116 31

    • (5)

      Czy Ty myślisz, że taką inwestycję się wymyśla i zaczyna budować w tydzień ?

      Zorientuj się dobrze jak taka procedura wygląda i że już trwa kilka lat! To wymaga mnóstwa uzgodnień, konsultacji społecznych, zezwoleń, starań o dofinansowania, w końcu wybór biura projektowego, sam projekt i pewnie jeszcze sporo rzeczy których nie wymieniłem.

      • 5 11

      • Tak, a biurokraci siedzą (4)

        i wymyślają nowe uzgodnienia i zezwolenia.
        A tak w ogóle to Zamek w Malborku jest samowolą budowlaną. Został zbudowany bez uzgodnień i pozwoleń.

        • 9 4

        • (3)

          Łatwo siedzieć na forum i klepać w klawisze głupoty... Na forum to kurde każdy mądry i ekspert w każdej dziedzinie i wszystko jest proste. "Trzeba zrobić drogę no to trzeba zatrudnić ekipę z łopatami i za tydzień niech zaczynają..." - tak? - a co z wyburzeniami, wysiedleniami, istniejącymi instalacjami (wod-kan, telekomunikacyjne, zbiorniki retencyjne, rzeczki przepływające (potok Strzyża), itd. itp.), projektem, pomysłem co zrobić z ruchem samochodowym na czas budowy, co z hałasem, ekologią (jestem przeciwny ekoterroryzmowi, ale ekologię trzeba brać pod uwagę).
          Pograjcie sobie choćby w SimCity4, gdzie burzy się jednym kliknięciem bez konsultacji społecznych, mieszkań dla tych ludzi, z zobaczycie ile to problemów pobudować drogę w środku miasta.

          • 5 2

          • A propos Strzyży (1)

            Pojedź sobie na poligon na Jasieniu i zobacz, co zrobili z jej źródłami (a może to tylko dopływ, mniejsza z tym). Ciekawe który ekolog na to zezwolił.

            • 2 1

            • Potok Jasieński

              To jest potok Jasieński i właśnie trwa jego regulacja :)

              • 0 0

          • Co nie zmienia faktu, że

            Malbork to samowolka

            • 1 1

    • Szkoda ze 50 lat za pozno

      jak juz narzekac ,Ktos da wiecej .No bo wybory sie zblizaja

      • 0 0

    • nie z inwestycjami, a narazie to z obietnicami - wybory

      trzeba frajerów nałapać na obietnice, ludzie mają krótką pamięć

      • 7 1

    • ty nie narzekaj na Budynia (1)

      wyobraź sobie rządy Kurskiego

      • 22 15

      • czyli ze mamy zyc wyobrażeniami?

        • 11 4

  • Poprawcie mnie jeżeli się mylę. (2)

    Czy ta biała kreska na filmie, która prowadzi od ronda przy lotnisku w stronę Banina, to będzie droga łącząca Banino z lotniskiem? Czy ja dobrze widzę?

    • 0 0

    • To byłby C. U. D. (1)

      Ale najprawdpodobniej jest to droga techniczna do radaru meteo.

      • 0 0

      • Szkoda :(

        • 0 0

  • Trasę Sucharskiego zaczynajmy z tunelem. Po obwodnicy Południowej to dobra koncepcja w sukcesie gdańskiej komunikacji.

    • 0 0

  • danka oni tylko pierdu ...pierdu..... forsa poszła się "paść" ale naobiecywac ciemnogrodowi mozna , a nawet trzeba!!!

    • 0 1

  • Wreście!!! (20)

    No i widzicie, będzięcie wkońcu mieć tą Słowackiego zrobioną co tak jęczycie, że korki są, o!

    • 88 27

    • poki co to informuja o detalach biurokratycznych, pozwoleniach i innych bzdetach, trasy poki co nie ma

      jak wybuduja to uwierze

      • 2 0

    • teś śe ciesie ;)

      • 1 0

    • korki i tak bedą (1)

      bo samochodów cały czas przybywa i miasto się rozrasta coraz dalej - a coraz wiecej osób musi dojechać do centrum.

      Najważniejsza jest rozbudowa sieci tramwajowej i kolei metropolitalnej! Zwłaszcza do południowych dzielnic. Bez sensu że każdy dojeżdża samochodem :/

      • 17 1

      • niekoniecznie

        obecnie część osób musi przejeżdżać przez centrum. Jak będą mieli alternatywę, chętnie z niej skorzystają

        • 2 0

    • nie "Będziecie" a BĘDZIEMY MIELI...
      półgłowku pisuaru...

      • 0 2

    • Słowackiego już teraz jest dobra (5)

      40-60 minut na pokonanie 3 km, to chyba nie taki zły wynik?

      • 23 4

      • Ujeścisko - New Port 60 min ! (1)

        15 km. raptem...

        • 1 4

        • masz świetny czas to co marudzisz? NIE pasuje idż na piechotę!!!

          • 1 2

      • Słowackiego to git droga! Nie mają na co pieniędzy wydawać??? (1)

        W dupach się poprzewracało z tego dobrobytu, teraz już jednopasmowa jest passe trzeba mieć dwujezdniową :]

        • 4 5

        • Zazdrosny Śledź, ot co!

          • 6 2

      • dla ślimaka F-1 ;)

        • 9 1

    • :) (6)

      Zobaczymy ...o!

      • 11 1

      • szybciej by wybudowali estakadę a nie ten tunel, pewnie im coś znowu nie wyjdzie i tunel bedzie za 50 lat (5)

        wiem jak to jest w Polsce a w szczególności w 3mieście, patrz: pge arena, tunel w sopocie, krzywe ścieżki rowerowe, to tylko skromny procent nieudanych budowli w 3mieście

        • 4 18

        • (2)

          Czego ty chcesz od PGE Areny? Tam nie ma rzadnych opóźnien.

          • 14 0

          • rzadnych na pewno nie ma

            może żadnych nie ujawniono

            • 2 0

          • chodziło o ergo arenę

            areny k* za dychę

            • 2 8

        • Ty malkontencie jeden (1)

          estakadę jak by mieli wybudować to tak wysoką co by duże statki mogły przepływać pod nią, nie wiem (bo się na tym nie znam) czy to jest bardziej oplacalne.

          • 6 1

          • Statki jak statki, ale tamtędy płynęła chyba kiedyś platforma wiertnicza...

            • 8 0

    • Wreszcie w końcu tę :)

      • 4 1

    • Wiśta wio!!!

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane