• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RDOŚ: Trasy Słowackiego i Sucharskiego nie zagrażają środowisku

Maciej Naskręt
14 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku

Urzędnicy z RDOŚ zgodzili się na budowę Trasy Sucharskiego oraz Trasy Słowackiego. Aby rozpocząć inwestycję potrzebna jest jeszcze zgoda na budowę wydaną przez Wojewodę Pomorskiego.



Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała zgodę na realizację dwóch wielkich inwestycji drogowych na terenie Gdańska: Trasy SłowackiegoTrasy Sucharskiego. Teraz ich inwestor, czyli miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, może rozpocząć kolejny etap prac nad inwestycją.

- Składamy wniosek do Wojewody Pomorskiego o tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowych - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Trasa Słowackiego umożliwi dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Nową trasą pojedziemy w 2013 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia składającego się z czterech zadań to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Projekt Trasy Sucharskiego obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku przystani promowej na Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. Ok. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Zobacz, jak będzie wyglądać Trasa Słowackiego w 2014 r.

Miejsca

Opinie (201) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawa wizualizacja. (1)

    Miło mi się oglądało wizualizację, ponieważ zawsze byłem fanem fantastyki. :)

    • 14 7

    • Minus?

      Ach, ludzkości - okrucieństwo jest Twoje imię! Na oczy Yrrhedesa, cóż Wam przeszkadza, że ja naprawdę lubię fantastykę!?

      Miło też mi się oglądało, fałszu nie masz w tym stwierdzeniu!

      • 2 0

  • co wy z tym EURO 2012?!

    Te trasy są budowane dla nas - dla mieszkańców Trójmiasta! Na następne dziesięciolecia. A nie dla kibiców - w razie czego na te 3-4 mecze zamknie się dla normalnego ruchu Słowackiego i puści autobusy w dużych ilościach. To tylko kilka razy po kilka godzin po południu - obejdziemy się bez samochodów przecież.
    Na taki Open'er przyjeżdża więcej ludzi i przemieszczają się przez trzy dni - im autostrad jakoś nie trzeba...

    • 21 3

  • Muszę przyznać, że jest to najładniejsza wizualizacja jaką dane mi było ogladać.

    Przesuwająca się linia "nakładajaca" nowe drogi i budynki a wymazująca stare. Tempo również dobre aby wszystko dokładnie obejrzeć.

    • 11 1

  • (2)

    w trasie sucharskiego nie powiedziano o tunelu pod martwa wisłą. pomyłka czy tunelu jak narazie bedzie brak. jest tak to po co trasa sucharskiego bez tunelu pod martwa wisla ? wedlug mnie powinno sie najpierw zbudowac tunel od ul.sucharsiego do ul. marynarki bo to juz teraz (2013-2014) kiedy zostanie wybudowany rozwiaze jakis problem z korkami a tak to bedzie jak narazie trasa donikąd jak ten most co stoi prawie od 10 lat...

    To nie narzekanie ale wydaje mi sie ze po co budowac narazie trase sucharskiego bez tunelu. najpierw powinno sie budowac tunel ktory cos pomoze a polak przezyje pare lat po dziurawej drodze ul.sucharskiego dopoki nie byloby trasy sucharskiego.

    • 4 2

    • tunel jest w ramach trasy słowackiego

      Zadanie I od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych
      Zadanie II od ul. Potokowej do al. Rzeczpospolitej
      Zadanie III al. Hallera do węzła na ul. Marynarki Polskiej
      Zadanie IV od węzła Marynarki Polskiej do węzła na ul. Ku Ujściu wraz z tunelem pod Martwą Wisłą

      • 2 0

    • Tunel jest cześcią trasy słowackiego, został przeniesiony ze względu na finansowanie/typ drogi. Oddany do użytku zostanie jako ostatni bo samo składanie 'kreta' potrwa ponad rok.

      • 2 0

  • ??? (5)

    Czemu ta trasa się kończy przy ETC?? i co dalej? w prawo na Kościuszki czy w lewo przez zaspę??

    • 12 0

    • brak finansowania

      • 2 1

    • dalej będzie przelot helikopterem transportowym

      • 3 1

    • Durnie projektowali i durnie ją realizują (1)

      bo normalny człowiek nigdy nie wprowadzi tyle samochodów na Zaspę.

      • 4 2

      • 40 tysiecy mieszkanców zaspy

        wyjdzie z swoich bloków i ją zaBLOKuje

        • 3 1

    • Dziwne, czyżby zmiana projektu?

      Pierwotnie Nowa Słowackiegho miała iść dalej przez Zaspę, obok ETC, prosto aż do Hallera. Coś się zmieniło w tej kwestii? Rpzumiem, że trzeba będzie wjechać w prawo, w starą słowackiego aby dojechac do Hallera itd.

      • 1 0

  • WOW!

    Robi wrazenie...

    • 1 1

  • (3)

    Open to nie Euro 2012 ktore oglada cala europa zeby nie powiedziec świat ;) Euro to nie tylko stadion ktory musi miec miasto ale tez dojazd. Chcesz zeby jaki angol czy holender ktory zostawi pare tysiecy zlotych w gdansku mowil o gdansku czy o polskim miejscie ze maja tam tylko drogi jednojezdniowe dziurawe gdzie sie stoi w gigantycznym korku ? Ta impreza ma pokaz tez jaka jest Polska. Lepszej reklamy nie mozna sobie wyobrazic. Wiec sobie porownuj te swoje Open gdzie mozna zorganizowac na Szadolkach czy w jakies inne pipiduwie. Bo napewno dla jakies sredniej imprezy Europejskiej jakim jest Opener nie zbuduje sie drog czy czego kolwiek. dlatego tu i teraz jest szansa cos zbudowac zeby ty pozniej mogl jakos dojechac lepiej na ten swoj Opener.

    • 1 3

    • teraz to jest już za późno budować na 2012

      nie mogli nic zrobić przez 20 lat, a teraz wszystko wybudują przez 3 - 4 lata ? Jakim trzeba być idiotą i naiwniakiem by w to wierzyć

      • 3 0

    • nie napinaj się tak, bo ci żyłka pęknie (1)

      Open'er nie jest mój. Zapewniam cię jednak, że spora część ludzi traktuje go jak EURO, z jednym wszak wyjątkiem: nie ma transmisji na żywo i trzeba tam być osobiście. Stąd taka, a nie inna ilość ludzi. Duża ilość. Około dziewięćdziesiąt tysięcy. I jakoś zwiększona ilość SKM-ek + autobusy festiwalowe wystarczyły. Da się? To raz.
      Dwa - nie rozśmieszaj mnie, z tymi tysiącami wydanymi przez angielskiego kibica. On przyleci na jeden mecz tutaj. Prześpi się może jedną noc. Najlepiej na polu namiotowym, zakupi kilkanaście browarów, zje dwa obiady i wio. Obudź się - to nie jest zjazd handlarzy diamentami, tylko mecz piłkarski.
      Reklama Polski? OK, ale za jaką cenę?! To nie lepiej zbudować tylko część z tych rozbuchanych planów (ale porządnie), zamiast na szybko betonować pół miasta, żeby.... No właśnie - żeby co? Przecież kibice w liczbie 40000 nie będą przyjeżdżać na mecze własnymi samochodami, nie? Samochód mieści pięć osób, a autobus miejski np. 150. Pięć parkingów na obrzeżach miasta skomunikowanych ze stadionem plus lepsze skomunikowanie lotniska i dworca kolejowego - wystarczy w zupełności. Dużo lepszą reklamą byłoby sprawne zorganizowanie transportu z pomysłem, bo dobre drogi to ci zagraniczni kibice widzieli u siebie i nie zrobi to na nich wrażenia.
      A te obwodnice, estakady, tunele, trasy - one mają być wykonane porządnie, bo będą nam służyć przez najbliższe dekady. Nam mają rozładować korki - spójrzcie na to, co się dzieje codziennie rano i po południu: to te korki mają zniknąć po ich wybudowaniu. Ten wzmożony ruch w czasie EURO będzie na prawdę krótkotrwały i do przeżycia.

      • 4 1

      • no właśnie

        te inwestycje będą służyć gdańszczanom przez najbliższe lata. Trasa Sucharskiego to alternatywa do wyjazdu na Elbląg i Wraszawę dla mieszkańców Przymorza , Zaspy i Oliwy. Niebędą oni juz musieli jeździć przez Śródmieście. Trasa WZ udrożni cały zachodni taras, tranzyt pójdzie obwodnicą południową, o konieczności poszerzenia Słowackiego już nikogo nie trzeba przekonywać.

        • 1 1

  • pracownik dct (1)

    Na początku wspomne ze juz czytam któryś z kolei artykuł na temat naszej nowej trasy sucharskiego.......fajnie sie czyta....ale jescze lepiej było by zobaczyć efekty tego wszystkiego....a jesli niema czasu ani kasy na to wszystko narazie.....to chociaż wyrównajcie dwa garby wystajace z drogi na 10cm po obu pasach ruchu...bo naprawde te koła mi odpadną.....a rachunek juz mam przygotowany...hehe za zawieszenie..takze tego ...chcąc niechcąc jutro ma tego niebyć hehe ..dziekuje .. no chyba ze macie jakieś niepotrzebne 20 tys do nigdy,,,to kupie sobie firmową navarke heh i bede jezdził lasem:)....

    • 2 3

    • Navarka? ile ma zanużenia?

      • 0 0

  • Obiecanki - cacanki, a głupolom radość (3)

    • 5 5

    • to śmiej się (2)

      głupku

      • 0 2

      • powtórz sobie w myślach , nie afiszuj się (1)

        • 1 1

        • spójrz w lustro i nie płacz

          nic nie zmienisz

          • 0 2

  • "Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy" (4)

    jak można taką drogę szybkiego ruchu prowadzić przez sypialnie Zaspy, nie naruszając garaży za ETC i dalej ogródków działkowych?
    Jak zwykle gdański przekręt!

    • 8 3

    • a kto mówił, że nie naruszając - wykasują w piz...et (1)

      • 1 1

      • a gdzie masz to napisane?

        bo na dzisiaj to z jednej strony masz Rzeczpospolita a z drugiej niebieskiego generała:))

        • 2 1

    • Ogódki działkowe pójdą w ....du

      Już część działek poszła ;) Teraz tam grasują złomiarze i szabrownicy.

      • 1 0

    • to

      nie jest droga szybkiego ruchu , tylko zwykła miejska droga ze zwykłymi skrzyżowaniami. Taką samą "drogę szybkiego ruchu" masz w postaci Jana Pawła II do morza

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane