Radni Gdyni przeciw poszerzeniu granic portu
Gdyńscy radni negatywnie zaopiniowali ministerialny projekt zakładający m.in. rozszerzenie granic portu na terenach Mola Rybackiego. Władze miasta argumentują, że jest on sprzeczny z wizją i kierunkami rozwoju Gdyni, zakładającymi na tym terenie powstanie zabudowy usługowo-mieszkaniowej, czego oczekuje także obecny właściciel terenu - Polski Holding Nieruchomości.
Inne przeznaczenie miejsca proponuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wraz z Zarządem Portu Gdynia. Ich wizja, po raz pierwszy zaprezentowana latem ubiegłego roku, zakłada mieszaną zabudowę mieszkalno-usługową, nową lokalizację dla Daru Pomorza i miejsce do cumowania wycieczkowców. Miałoby też tam powstać Centrum Gospodarki Morskiej dla przedsiębiorców i instytucji związanych z działalnością portową.
W planach jest także terminal portowy, z którego turyści mogliby wyjść na nowe zrewitalizowane Molo Rybackie. Ministerstwo przekonuje, że poszerzenie jest niezbędne m.in. po to, aby wybudować Port Zewnętrzny, po tym, gdy port przejąłby teren Dalmoru.
Do radnych miasta wpłynęła prośba o opinię projektu zmiany granicy portu morskiego w Gdyni od strony lądu, której nadawcą było Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. I o ile uwag nie ma co do rozszerzenia granic portu w Dolinie Logistycznej, to zdecydowany sprzeciw pojawił się w przypadku Mola Rybackiego.
Na sesji radni miasta zaopiniowano ją negatywnie.
Władze miasta tłumaczą, że przez bezpośredni kontakt z wodą waterfronty należą do najbardziej atrakcyjnych obszarów w miastach i stanowią o ich wyjątkowości. Są atrakcyjne do mieszkania, odpoczywania, organizacji wydarzeń kulturalnych.
Kluczowe na takim obszarze jest łączenie różnych funkcji.
- Port i Gdynia muszą być jednością. Troska o prawdziwy rozwój portu powoduje, że z tak dużą uwagą przygotowywaliśmy plany Śródmieścia Morskiego. Pomysł gdyński oparty jest na rzeczy, która jest absolutnie kluczowa dla tzw. waterfrontów, czyli na zróżnicowaniu usług. Pomysł na mixed-use jest gwarancją sukcesu. Monofunkcja jest gwarancją klęski i są na to dowody. Można dyskutować z tymi tezami, ale historia już pokazała, że tylko zróżnicowane usługi na jednym terenie mogą przynieść powodzenie - argumentowała podczas obrad Rady Miasta Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Takie same oczekiwania ma też właściciel terenu, czyli Polski Holding Nieruchomości, który realizuje na części terenu inwestycję Yacht Park, czyli kompleks sześciu pięciokondygnacyjnych budynków mieszkalnych, obok których znajdzie się aleja spacerowa z dostępem do lokali handlowo-usługowych na parterze. Gotowa jest już marina.
Yacht Park: marina w Gdyni
W uzasadnieniu negatywnej opinii argumentowano również, że proponowane przez rząd przeznaczenie jest sprzeczne z wizją i kierunkami rozwoju miasta, co jasno wskazują również dokumenty, takie jak "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gdyni" oraz "Strategia rozwoju Miasta Gdyni 2030".
Innego zdania byli przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości, tłumaczący, że port potrzebuje miejsca na rozwój.
Nowy pomysł na zabudowę Dalmoru
- Proponowany przez Gdynię waterfront stanowi raczej obszar taniej rozrywki. Tymczasem nie ma silniejszej marki niż Port Gdynia, reprezentujący Gdynię w skali krajowej i międzynarodowej. Gdynia może być silna jedynie dzięki istnieniu portu, który jest sprawcą mocy ekonomicznej miasta i regionu. Opinia negatywna jest niekorzystna dla naszego miasta - przekonywała Dorota Płotka z Prawa i Sprawiedliwości.
Z kolei radni Platformy Obywatelskiej podkreślali, że to jałowy spór.
- Port proponuje w 90 procentach rozwiązania deweloperskie. Nie ma żadnej funkcji portowej. Są tam biurowce, teren zieleni parkowej. Nie chodzi o to, by rozwijać port, tylko kto ma to rozwijać. Przesuwamy granice portu i nie będzie się tym zajmować miasto, tylko chce się przesunąć do Zarządu Morskiego Portu Gdynia, który ma się zajmować działalnością portową, a nie najem biurowców. To zamach na rolę Gdyni w planowaniu przestrzeni - wskazywał Tadeusz Szemiot, szef klubu PO w gdyńskiej Radzie Miasta.
Negatywna opinia radnych nie jest jednak wiążąca dla Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej i to on podejmie ostateczną decyzję.
Pirs Dalmoru. Film z kwietnia
Miejsca
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-04 07:40
Opinia wyróżniona
Gospodarka, gospodarka, gospodarka (35)
Rozwój Gdyni czy każdego innego miasta, to przede wszystkim przemysł, handel itp. Nie będzie pieniędzy z kolejnej zielonej, radosnej inwestycji jak by jej nie reklamować. Powiedzcie np Niemcom, żeby ograniczyli port w Hamburgu przy pomocy deweloperów.
Ludzie się bogacą na rozwoju przemysłu i handlu, a nie na kolejnej bzdurnej, krótkodystansowe inwestycji- 296 26
-
2019-09-04 08:17
wytłumacz to ludziom z paraparti szczura
- 31 8
-
2019-09-04 08:36
Pan Szczurek nie ma żadej wizji rozwoju miasta. (7)
sprzedaje wszystko jak leci, zadłuża miasto które teraz ma ponad 700 milionów długów, nie inwestuje. jedyne co robi to drogie imprezki.
- 28 6
-
2019-09-04 08:49
(6)
I na kogo zaglosujesz? Zlodzieji z pis i po ktorzy beda blokowac na zmiane swoje inwestycje?
- 12 21
-
2019-09-04 08:53
Polska rozwija się najlepej w historii (5)
nie sprzedają wszystkiego jak pseudo liberałowie i nie zadłużają miasta na miliardy
- 14 21
-
2019-09-04 09:06
Hehehe
Pisowcy chętnie sprzedadzą wszystko , tyle że swoim kolesiom. Liberałowie zadłużaja miasta w związku z inwestycjami , pisowcy dlatego że rozdają pieniądze sobie cos tam kapna dla swojego elektoratu.
- 12 18
-
2019-09-04 09:06
Ekhm, a kto sprzedał stocznię? (3)
Czemu nasz dług rośnie, kiedy połowa Europy jest na plusie, a żeby wyzerować wzrost w przyszłym roku, Morawiecki robi skok na OFE?
- 12 8
-
2019-09-04 09:14
nie przeżre pieniędzy z OFE jak tusk tylko przenosi je fizycznie na kont emerytalne. (1)
to różnica ale na tvn tego nie powiedzą,
- 13 15
-
2019-09-04 09:17
I pobierze przy okazji swoją działkę.
Ale w TVPiS tego nie powiedzą...
Te pieniądze były tak dobre, że do tej pory PiS nie może znieść, że PO je zagarnęło przed nimi.
Nawet Morawiecki zaczął budować następną piramidę finansową, żeby uzbierać na następną grabież...- 14 8
-
2019-09-04 11:41
bo jesteśmy w tej drugiej części Europy...
Ktoś musi być na minusie aby ktoś zaliczył plusa...
- 2 1
-
2019-09-04 08:39
No dobra. Kiedy ostatnio port w Hamburgu się powiększył kosztem miasta? (11)
- 8 21
-
2019-09-04 08:41
kiedy miasto Hamburg wyparło port z miasta?? (9)
- 26 4
-
2019-09-04 08:51
Artykuł jest o rozbudowie miasta na terenie portu, czy portu na terenie miasta? (3)
- 4 10
-
2019-09-04 09:01
gadasz jak gruszecka (2)
- 10 2
-
2019-09-04 09:19
Pokazuję, jak kłamiesz :) (1)
Hamburg się nie rozbudowuje, Gdynia się nie rozbudowuje.
Jaka jest różnica między tymi portami, że podajesz Hamburg za przykład rozbudowy?- 3 9
-
2019-09-04 09:35
Nie widziałeś w Infoboksie Nowej Węglowej czy najzwyczajniej nie wiesz, że Gdynia jednak rozbudowuje się kosztem portu?
- 13 2
-
2019-09-04 09:42
wtedy gdy zbudował nowe (!!!) nabrzeża zastępujące przestarzałe i kolidujące z zyciem miasta
I to miasto przeznaczyło swoje tereny na tę rozbudowę.
- 9 1
-
2019-09-04 11:29
wtedy, w Hamburgu zaczęło powstawać Hafen CIty (1)
a w londyńskich dokach powstały podobne rozwiązania dla mieszkańców
- 1 3
-
2019-09-04 14:36
Ile GB czy Deutschland mają portów?
Kiedy wygaszono działalność w londyńskich dokach? Jakie parametry mają te miejsca? Ile publicznej kasy wpompowano aby ożywić te tereny?
Widzicie tylko efekty działań a nie pracę, które do nich prowadzi. Londyn to nie Chiny, gdzie oceaniczne statki widać 500 mil na rzekach wgłąb lądu. W Dokach zaprzestano działalnosci ze sto latKiedy wygaszono działalność w londyńskich dokach? Jakie parametry mają te miejsca? Ile publicznej kasy wpompowano aby ożywić te tereny?
Widzicie tylko efekty działań a nie pracę, które do nich prowadzi. Londyn to nie Chiny, gdzie oceaniczne statki widać 500 mil na rzekach wgłąb lądu. W Dokach zaprzestano działalnosci ze sto lat temu...
Zanim powstało Hafen City, istniały już nowe instalacje portowe. W odróżnieniu od nas, Niemcy myślą. Perspektywicznie i rozsądnie. A szkodników się tępi.
Tylko u nas "na wyrwę" i faktami dokonanymi usiłuje sie ugrać partykularne interesy.- 5 0
-
2019-09-04 12:42
A w Warszawie portu nie maja
Moze wybudować obok super lotniska. Wisła płynęłyby statki a nie go owno
- 2 0
-
2019-09-04 21:14
jakieś 40 lat temu
to samo Londyn, Nowy Jork itd.
- 0 0
-
2019-09-04 12:39
A Rotterdam ?
- 0 0
-
2019-09-04 09:04
aha (2)
Ale port też chce tam postawić mieszkania i biura... .Więc o co chodzi? Gdzie ten rozwój portu?
- 8 11
-
2019-09-04 09:07
port nie stawia mieszkań, po co kłamiesz szczurzy trollu (1)
- 9 8
-
2019-09-04 11:40
pisuarowy trolu, nie ogłupiaj innych - a zabudowa mieszkalno-usługowa to wg ciebie dźwigi portowe ???
naucz się czytać ze zrozumieniem. Zatrudniajcie troli z troche lepszym wykszałceniem, bo ci was kompromitują
- 3 8
-
2019-09-04 10:37
ręce opadają.... (1)
"Władze miasta argumentują, że jest on sprzeczny z wizją i kierunkami rozwoju Gdyni, zakładającymi na tym terenie powstanie zabudowy usługowo-mieszkaniowej"
- 14 2
-
2019-09-04 10:45
Szczurek chce mieszkań na wynajem krótkoterminowy w porcie.
- 10 1
-
2019-09-04 10:43
Gospodarka, gospodarka, gospodarka (1)
W moim poście opisałam pewien model, jak wyobrażam sobie rozwój Trojmiasta. Model jest zawsze taki sam, bez względu kto rządzi. Reguły się nie zmieniają.
Ktoś tutaj napisał ze port w Hamburgu nie został powiększony kosztem miasta. Różnica w tym, ze pod budowę portu w Hamburgu już DAWNO zagwarantowano miejsce pod jego przyszłą rozbudowę. CzyW moim poście opisałam pewien model, jak wyobrażam sobie rozwój Trojmiasta. Model jest zawsze taki sam, bez względu kto rządzi. Reguły się nie zmieniają.
Ktoś tutaj napisał ze port w Hamburgu nie został powiększony kosztem miasta. Różnica w tym, ze pod budowę portu w Hamburgu już DAWNO zagwarantowano miejsce pod jego przyszłą rozbudowę. Czy w Gdyni rządzonej przez komunistów tez tak było ? A tereny które chce zabrać deweloper to są przecież stare tereny Dalmoru, z nabrzeżami, placami itd. Idealne pod rozbudowę portu, czyli przyszłe bogactwo Gdyni. Dla deweloperów miejsca wystarczy, spokojnie. W Gdańsku tez mamy protesty zielonych odnośnie powiększenia portu północnego i przekopu Mierzei Wiślanej, a nie przeszkadzają in tysiące hektolitrów ścieków wpadających do Wisły.- 7 3
-
2019-09-04 11:46
tereny Dalmoru to port zewnętrzny
jedyne miejsce do budowy tego typu konstrukcji pożądanych obecnie przez rynek.
Wbrew pozorom, takich terenów jest niewiele.
I prosze nie wyjeżdżąć z portem "centralnym" bo go równiez trzeba zbudować i skomunikować oraz wyposażyć w zaplecze. Na terenie miasta.
A jak pokazały ostatnie katastrofy kanalizacyjne, nawet zdublowanajedyne miejsce do budowy tego typu konstrukcji pożądanych obecnie przez rynek.
Wbrew pozorom, takich terenów jest niewiele.
I prosze nie wyjeżdżąć z portem "centralnym" bo go równiez trzeba zbudować i skomunikować oraz wyposażyć w zaplecze. Na terenie miasta.
A jak pokazały ostatnie katastrofy kanalizacyjne, nawet zdublowana infrastruktura nie wytrzymuje obciążeń.
Więc jest miejsce dla Gdyni i Gdańska. Podobnie jak dla Szczecina i Świnoujścia...
Szwecja ma ponad dwadzieścia portów...- 11 1
-
2019-09-04 12:58
Port + Gdynia (1)
Nie wiedziałam, że mamy tak dużo ekspertów + w Gdyni.
- 2 3
-
2019-09-04 14:38
nie trzeba być ekspertem
aby widzieć gołym okiem sprzeczność interesów i grę sił...
Te gry są grubymi nićmi i na bezczela szyte...- 8 0
-
2019-09-04 19:15
Droga Pani z Gdańska (1)
Niech sie Pani przejedzie do Hamburga i zobaczy co Niemcy robią w Hamburgu w porcie - rewitalizują całe jego tereny - są tam pobudowane budynki mieszkalne , szkoły , teatry i restauracje - całe przestrzenie miejskie dostepne dla miejscowych i turystów - a dzielnica ta nazywa się Hamburg Hafencity - to piękny przykład i idea tego jak to powinno
Niech sie Pani przejedzie do Hamburga i zobaczy co Niemcy robią w Hamburgu w porcie - rewitalizują całe jego tereny - są tam pobudowane budynki mieszkalne , szkoły , teatry i restauracje - całe przestrzenie miejskie dostepne dla miejscowych i turystów - a dzielnica ta nazywa się Hamburg Hafencity - to piękny przykład i idea tego jak to powinno wyglądać i do czego dążyć . Nie ma Pani racji - proszę spojrzec jak się Gdańsk rozwija ale Pisowcom nigdy
się to nie spodoba bo rządzi tam ktoś inny - a tam gdzie rządzi Pis wszystko jest piękne , opływa w miodzie i mleku.- 3 5
-
2019-09-04 22:08
Nie muszę jechac
do Hamburga. Żeby wiedzieć jak tam jest. Podobnie jak nie muszę jechać na Antarktydę. Tez wiem jak tam jest. Chodzi o to, ze miasta i kraje rozwijają się, bo mają silne gospodarki i produkcje. Jeśli Niemcy robią jakieś zmiany, to wcześniej się do tego przygotowują, budują porty czy nabrzeża w innych miejscach, to nie jest tak jak w Polsce.
do Hamburga. Żeby wiedzieć jak tam jest. Podobnie jak nie muszę jechać na Antarktydę. Tez wiem jak tam jest. Chodzi o to, ze miasta i kraje rozwijają się, bo mają silne gospodarki i produkcje. Jeśli Niemcy robią jakieś zmiany, to wcześniej się do tego przygotowują, budują porty czy nabrzeża w innych miejscach, to nie jest tak jak w Polsce. Sprzedajmy najlepsze lokalizacje deweloperom a potem się zobaczy. A dlaczego ludzie nie mogą myśleć ze ktoś chce tutaj zrobić wałek? Dlaczego ludzie tak myślą ? A właśnie dlatego, ze wielokrotnie byli oszukiwani w bezczelny sposób. I dlatego się boją ze kolejny raz zostaną nabici w butelkę, a zarobią deweloperzy. Czy istnieje jakiś plan gospodarczego rozwoju Gdyni ? Czy tylko wyprzedaży atrakcyjnych gruntów deweloperom ? Tereny Dalmoru są w pełni uzbrojone, są tam wszystkie możliwe media. Wymarzone miejsce na zrobienie złotego interesu. A co z tego będzie miało miasto ? Sprzeda te tereny deweloperowi, zarobi ileś tam milionów i to wszystko. Jak wyglada polityka gospodarcza Gdyni to chyba gdynianie wiedzą.
- 6 0
-
2019-09-04 21:10
Bzdura (1)
Ta część portu jest przestarzała, nie ma sensu jej modernizować. Porty dziś to terminale głębokowodne, takie jak gdański DCT Gdańsk, czy gazoport w Świnoujściu. Porty typu Gdynia, Szczecin, czy stara część portu w Gdańsku czeka marginalizacja. Niestety technologia przewozów morskich uległa znacznej zmianie, i port w Gdyni nie będzie już do niej
Ta część portu jest przestarzała, nie ma sensu jej modernizować. Porty dziś to terminale głębokowodne, takie jak gdański DCT Gdańsk, czy gazoport w Świnoujściu. Porty typu Gdynia, Szczecin, czy stara część portu w Gdańsku czeka marginalizacja. Niestety technologia przewozów morskich uległa znacznej zmianie, i port w Gdyni nie będzie już do niej przydatny. Budowa nowego terminalu głebokowodnego jest w Gdyni nieopłacalna, Są na to lepsze miejsca na polskim wybrzeżu, głównie Gdańsk okolice GTC Port PóŁnocny, Westerplatte Stogi itd.
- 1 3
-
2019-09-04 23:25
no, ile jest tego miejsca?
3 km w Gdańsku?
Ile portów ma Szwecja?
Widziałeś porty w Danii?
Porty to nie tylko nabrzeża ale otoczenie logistyczne. Wszystko w jedym miejscu się nie zmieści.
Psuje się łatwo, naprawić często się już nie zdoła... Gdynia juz ten grzech "niedasię" popełniła. Okazało się, że się da...
Jak się ma.
W głowie i w kieszeni...- 3 0
-
2019-09-06 20:30
ok
I dlatego Pani mieszka w Gdańsku a nie w Gdyni.
- 0 1
-
2019-09-04 08:17
Opinia wyróżniona
dlaczego wszytko jest blokowane ? (18)
Rozbudowa i modernizacja zaniedbanej Gdyni, to świetny pomysł. Dzięki temu tereny te nie zostaną sprzedane zagranicznym inwestorom. Co ważne, będzie to bodziec do rozwoju lokalnego biznesu i kolejne urozmaicenie. Blokowanie każdego pomysłu kończy się tak, że w Gdyni nie dzieje się aktualnie nic i wszystko przenosi się do Gdańska.
- 173 64
-
2019-09-04 08:40
co będzie bodzcem do rozwoju? budowa apartamentów dla booking.com??? (5)
Gdynia powstała dla portu, to zawsze nakręcało rozwój i bogaciło miasto. Gdańsk rozwija port, Szczecin/świnoujście rozwija port, Hamburg rozwija port tylko prezydent Gdyni twierdzi, że blokowiska dla bogaczy zamiast portu to wspaniały interes.
- 71 10
-
2019-09-04 09:04
(3)
proponuję zobaczyć gdzie dokładnie ma przebiegać granica dla nowych terenów Portu i raczej wątpię aby każdy mieszkaniec Gdyni chciałby mieć nabrzeże portowe zamiast bulwaru,a co do drugiej części projektu czyli zmiany cumowania wycieczkowców to jestem jak najbardziej za,bo miejscówka super i wraz z rozbudową całej infrastruktury do obsługi
proponuję zobaczyć gdzie dokładnie ma przebiegać granica dla nowych terenów Portu i raczej wątpię aby każdy mieszkaniec Gdyni chciałby mieć nabrzeże portowe zamiast bulwaru,a co do drugiej części projektu czyli zmiany cumowania wycieczkowców to jestem jak najbardziej za,bo miejscówka super i wraz z rozbudową całej infrastruktury do obsługi pasażerów ta cześć miasta jeszcze bardziej rozkwitnie.Pozostanie natomiast do wykorzystania aktualne miejsce cumowania statków pasażerskich więc w czy jest problem i nie wspomnę już o nowym terminalu Steny i o pozostawionym do wykorzystania starym miejscem wraz z terminalem i tam są naprawdę duże możliwości do rozwoju portu co też jest powoli czynione.
- 12 21
-
2019-09-04 09:09
bogacze którzy kupią mieszkania w tych "apartamentach" będą narzekać na hałas z portu. (1)
to nie jest teren pod mieszkalne blokowisko!!!
- 44 5
-
2019-09-04 09:30
To sa mieszkania na najem krotkoterminowy, a nie do mieszkania...
- 14 4
-
2019-09-04 09:29
gwarantuję, że nie będziesz tak radosny, gdy poznasz szczegóły obsługi wycieczkowców.
To jest przemysł taki jak każdy inny i fiołkami nie pachnie.
- 17 4
-
2019-09-04 09:27
dla niego to wspaniały interes.
I kolegów...
Po nich choćby i potop...- 14 0
-
2019-09-04 08:47
(4)
port wydarty morzu szczurek sprzedaje deweloperom
cała Polska w latach dwudziestych budowała port,
Robotnicy za parę groszy pracowało bez maszyn. teraz ten teren zalany potem i krwią idzie pod zabudowę dla warszawskich krezusów- 56 9
-
2019-09-04 11:37
Kto wyroznia te komentarze? (3)
Jak jest pozytywny dla Rady Miasta i Prezydenta to wtedy jest ok?
- 16 3
-
2019-09-04 11:41
to jedna wielka sitwa, dla nich interes miasta jest drugorzędny
- 17 3
-
2019-09-04 12:02
PiS płaci, PiS ma artykuły (1)
- 6 12
-
2019-09-04 13:46
I małą emi
- 2 5
-
2019-09-04 09:09
Też się obawiam, że Gdynia już przepadła..
Prowincjonalne miasta z jednym wieżowcem, który tkwi tam jak wrzód na d*pie. Wyszliśmy z tym jak Himilsbach z angielskim.
- 32 6
-
2019-09-04 10:42
W normalnym mieście tak prezydent wyjechałby na taczce (2)
- 24 4
-
2019-09-04 15:21
czekamy, aż ją wybudują i zwodują w stoczni Gdynia.... (1)
- 1 1
-
2019-09-04 23:17
a może gondolą?
;)
- 0 0
-
2019-09-04 16:17
ZMPG to jest SKOK
Prezes i viceprezes, przecież to jest kwestia czasu a Port padnie jak kasy z których pieniądze popłynęły ...
- 1 2
-
2019-09-04 19:02
100% racji masz...Gdynia już za Szczurka upadła !!!!!
tylko zabawy i miliony wyfdane na sylwestra albo kilkudniowe pokazy lotnicze....brrr....
- 7 0
-
2019-09-04 22:06
najpierw stocznie teraz porty, modernizacja nie znaczy marnotrawstwo naturalnego położenia i dostępu do morza, jest tyle zaniedbanych miejsc, bulwar ochydnie wygląda, plac przy oceanarium, jest tyle różnych miejsc, być może to tak strategia podstępna obca żeby Gdyni była wiejskim portem bez znaczenia bo kto się nie rozwiaja ten się cofa
- 5 0
Wszystkie opinie
-
2019-09-04 07:01
Gdynia to port a nie apartamenty dla warszawiaków. (30)
Ludzie kogo wy wybraliście:(
- 432 41
-
2019-09-04 07:05
A ty pewnie chcesz mieć (11)
Port w centrum miasta. Może jeszcze najlepiej jakiś terminal węglowy albo coś śmierdzące i halasujace
- 18 61
-
2019-09-04 08:00
Zobaczymy jak przyszłym mieszkańcom przyjdzie płacić za konserwacje pirsu na (1)
którym są zbudowane te bloczki, jak myślicie dlaczego nie są wyższe ano dlatego że nabrzeże nie wytrzyma większych a remont jest nieunikniony
- 32 3
-
2019-09-04 12:48
to zadanie Urzędu Morskiego
i "chytra" gra budowlańców.
Zyski kapitalizujemy, za to koszty sie uspołecznia...- 9 0
-
2019-09-04 08:30
przez 90 lat był port i miasto było wzorem. (6)
dzisiaj szczurek chce wszystko zabetonowac niskimi blokami
- 37 6
-
2019-09-04 10:00
przez 90 lat był port i miasto jest wzorem nadal (3)
np. jako jedyne w całych byłych demoludach tylko Gdynia dostała w UE tytuł Miasto Przyjazne Niepełnosprawnym.
- 2 16
-
2019-09-04 10:03
trollu przejdź wózkiem inwaldzkim przez centrum (2)
- 16 3
-
2019-09-04 11:08
PiSańcu odwiedz inne miasta porównaj se .... i nie PiSkuj (1)
- 3 9
-
2019-09-04 12:46
odwiedziłem...
porty w Danii.
Nie ma porównania.
Na niekorzyść Gdyni...- 9 2
-
2019-09-04 12:09
90 lat temu jeździli ludzie konno a nie samochdami i było to wzorem (1)
dziś wszędzie samochody. 2000 lat temu można się było maczugami zabijać, a dziś nie. To strasze, nie pozwólmy światu iść naprzód. A tak serio to zobacz na Hamburg i inne zachodnie porty to zobaczysz, że porty nie rozszerzają się do centrum miasta, tylko w przeciwną stronę.
- 1 6
-
2019-09-04 15:03
I to jest świetna myśl!
Rozszerzmy port na Wiczlino! A nie, poczekaj...
- 5 0
-
2019-09-04 08:40
Na wieś się przeprowadź, jak Ci port w Gdyni przeszkadza
- 27 3
-
2019-09-04 10:47
nie, nie chcę mieć miasta w centrum portu
Taka "subtelna" różnica.
Kusza łatwe i zagospodarowane tereny?
Cała Kępa Oksywska stoi pusta. Widoki znacznie ładniejsze...
Zapraszam do Danii, gdzie nabrzeża buduje się pod... mieszkaniówkę!
Bo ziemia rolna jest zbyt cenna a Dunowie wiedzą z czego żyją.
I świniom pomniki stawiają, bo są one źródłem ich bogactwa.- 5 0
-
2019-09-04 07:23
Mieszkania + (2)
Dla biednych niech maja cos od zycia
- 4 10
-
2019-09-04 12:59
Niech
Do pracy idą. Stop zasiłkom, 500+ plusów i innym pokusom tez
- 5 4
-
2019-09-04 15:40
Trollu
dobrze wiesz, że program mieszkanie +, nie jest dla biednych.
- 2 2
-
2019-09-04 07:28
Proszę nie pisać radni tylko poplecznicy to duża różnica. Dalej głosujecie na Samorządność to nawet portu nie będzie.
- 25 5
-
2019-09-04 08:08
szczurek - zero wizji rozwoju tylko chęć szybkiego wzbogacenia się.
- 18 2
-
2019-09-04 08:12
(12)
Przecież na całym świecie porty znikają z centrum i przenoszą je na obrzeża... Czy ich powaliło i chcą robić w centrum port. Ja rozumiem, że ten płatny troll jest za tym?
- 7 37
-
2019-09-04 08:22
w Hamburgu, Bremenhaven też?? (8)
- 22 3
-
2019-09-04 08:41
też !!! (7)
w Hamburgu zniknęła już połowa terenów przyportowych i trafiła pod inną działalność i zabudowę mieszkalną, a planuje się jeszcze więcej
- 8 17
-
2019-09-04 08:49
nie kłam, powierzchnia portu zwiększyła się. wzrosły też dochody i przeładunki (5)
- 19 2
-
2019-09-04 09:08
Dochody i przeładunki - tak. Automatyzacja :)
A powierzchnia? Nie ruszyła się na milimetr od 100 lat...
- 3 7
-
2019-09-04 09:39
w odróżnieniu od ciebie synek ja ogarniam niemiecką prasę (3)
bo drugie nawet po polsku widzę słów nie ogarniasz ...
- 1 9
-
2019-09-04 10:00
pewnie dziadu miało być po drugie
bardziej po polsku brzmi
- 0 1
-
2019-09-04 10:06
trollu co tu robisz skoro jeste taki niby zdolny:)))?
- 3 0
-
2019-09-04 12:54
prasa kłamie! ;)
tu trzeba być fachowcem...
- 3 0
-
2019-09-04 10:43
bo (!!!) najpierw (!!!) zbudowano nowe nabrzeża z zapleczem
Biznes nie znosi przestoju!
Rzuć okiem na małą Danię, jak tam porty koegzystują z miastami. Zapoznaj się ze Szwecją... My mamy trzy porty, oni 24...- 5 0
-
2019-09-04 12:53
a gdzie to widziałeś?
Chyba jedynie w Londynie, gdzie zrewitalizowano osiemnastowieczne "doki".
Przez 30 lat pompując w to miejsce fundusze publiczne.
Ale i tak, wcześniej ta działalność przeniosła się w bardziej korzystne miejsca. Bo to środek lądu a Tamiza to nie Jangcy aby stocznia oceaniczna była 500mil wgłąb lądu.- 5 1
-
2019-09-04 13:15
Proponuje (1)
Przenieść port na Dąbrowę lub Wiczlino
- 9 0
-
2019-09-04 16:48
I budować kanał jak do Elbląga.
- 2 0
-
2019-09-04 07:01
Prawidłowo (6)
Nie bo nie
I nie i tak trzymać- 30 66
-
2019-09-04 07:04
(1)
Radny,bezradny.
- 11 1
-
2019-09-04 21:51
nieporadny
- 0 0
-
2019-09-04 07:35
(3)
Przepraszam a dla kogo to mieszkania? Bo raczej młodzi uciekają z Gdyni a reszty nie będzie stać na pół metra tam. Warszawa decyduje o rozwoju budownictwa?
- 20 1
-
2019-09-04 10:02
jak pytasz dla kogo - znaczy, że cię nie stać nędzarzu (2)
nie każdy żyje jedynie z MOPS i 500+ jak ty
- 2 9
-
2019-09-04 10:19
typowy wulgarny wpis wyborcy Szczurka (1)
- 6 2
-
2019-09-04 11:10
typowe jeczenie nieoPiSanie wielkiego lenia mitomana
- 2 3
-
2019-09-04 07:05
każdy wie, że radni to tylko maszynki do głosowania. (42)
To decyzja tego który od kilkudziesięciu lat rządzi miastem. Dno!
- 222 17
-
2019-09-04 07:13
(40)
Jak tam maszynka do podnoszenia podatkow zwana horala?
- 11 19
-
2019-09-04 07:16
to szczur po wygraniu wyborów podniósł podatki lokalne do maksymalnych możliwych stawek (11)
- 19 5
-
2019-09-04 07:22
(10)
Horala juz ponad 20 podatkow wymyslij lub podniosl, ubostwo sie podwoilo, a to poczatek dopiero
- 8 20
-
2019-09-04 08:09
tak, dzieci szukają resztek po śmietnikach a bezrobocie to 40 procent (9)
szczur nie powinien płacić za takie wpisy
- 7 4
-
2019-09-04 08:29
Stopa zatrudnienia to niecałe 55% (8)
Więc mniej więcej trafiłeś. A że PiS pomija niezarejestrowanych w UP przy liczeniu bezrobocia, to i cyferki im wychodzą ładnie.
Wywalcie jeszcze oferty pracy z urzędów, to bezrobocie spadnie do 0...- 2 11
-
2019-09-04 08:31
chyba tylko ty nie masz pracy w trójmieście (7)
- 10 1
-
2019-09-04 08:41
Ja mam. (6)
I dlatego, razem z innymi pracującymi, utrzymuję kilka milionów nierobów, a po wprowadzeniu 500+, kilkanaście...
- 4 12
-
2019-09-04 08:43
na trollingu aż tyle zarabiasz? (5)
kogo ten szczur zatrudnia:))))
- 9 3
-
2019-09-04 08:52
Nawet nie przeczytałeś, co napisałem :D (4)
Ruski bot od Emi? :D
Czy troll Trzebiatowskiego?- 2 6
-
2019-09-04 09:02
szkoda czasu na czytanie wypocin takiego trolla (2)
- 5 0
-
2019-09-04 09:21
Czyli bot jednak. (1)
Ten od ruskich, co PiSowe faktury wyciekły za niego pewnie :D
- 1 6
-
2019-09-04 14:09
Podobno fakturki
przechodziły przez rączki rudego króla europy. Nawet niePOdobno
- 6 0
-
2019-09-04 18:08
Utrzymujesz sam siebie,
a o innych się nie martw
- 2 0
-
2019-09-04 07:32
(5)
Nudny jesteś! Wiesz że można byc apolitycznym? Mam w d PiS ale nie trawie tego co się dzieje z tym miastem!
- 22 3
-
2019-09-04 07:58
Co znaczy, że zapłacił Ci nie Horała, a Trzebiatowski? :D (4)
- 3 15
-
2019-09-04 08:10
wymyśl jakiś nowy tekst (3)
- 10 1
-
2019-09-04 08:29
A po co, skoro tutaj trolle wklejają ciągle te same? :D (2)
To kto zapłacił?
- 4 0
-
2019-09-04 08:43
monisterstwo nieoPiSanego hejtu i nienawisci zoobro+ (1)
- 3 10
-
2019-09-04 10:04
Post twój
jest przykładem neobolszewickiego, POpzpr-owskiego hejtu. Miałeś apanaże esbeckie, a teraz skomlisz i hejtujesz z nienawiścią
- 5 2
-
2019-09-04 07:43
Słusznie - nie bo nie mówimy PiSuarowi. (20)
- 3 11
-
2019-09-04 08:10
POpzpr (9)
wasz koniec po wyborach
- 7 3
-
2019-09-04 08:30
Bilion zadłużenia za PiS. (8)
Brawo! (ale dług spada przecież) :D
- 3 9
-
2019-09-04 08:44
z tego to 400 miliardów tuska. (7)
Prawo i SPrawiedliwość w przyszłym roku nie pożyczy ani złotówki
- 6 2
-
2019-09-04 08:53
Tylko wydoi OFE do końca :D (5)
To nie za to jechaliście Tuska przez ostatnie 4 lata?
Przy okazji, sam udowodniłeś. 400 miliardów Tuska w 8 lat, 300 miliardów Kaczyńskiego w 4 lata :D- 3 6
-
2019-09-04 09:04
trollu, Państwo ma jeszcze długi po Buzku, Balcerowiczu, Milerze i reszcie twoich geniuszy (4)
- 6 1
-
2019-09-04 09:22
Tak, 300 miliardów po nich zostało. (1)
Tyle, ile długu narobił PiS w 4 lata :)
- 1 4
-
2019-09-04 10:10
Wzrost gospodarczy
dzięki Rządom Prawa i Sprawiedliwości sprawił, że Polska spłaciła już dużą część długów zaciągniętych przez esbeckie rządy rudego i lekarki, która kopała dwumetrowe doły w lesie
- 6 2
-
2019-09-04 10:37
to będzie miało jeszcze i po PiSolowcach (1)
- 1 4
-
2019-09-04 14:11
Najważniejsze, że nie ma
ruskiej merkelowskiej PełO u władzy.
- 2 0
-
2019-09-04 21:16
Nie pożyczy
Bo miliardy z OFE na ukradnie. Więc przez rok przynajmniej oficjalnie kraść nie musi. Ale już nowy wał uchwalili. Nazywa się pracownicze plany kapitałowe.
- 0 1
-
2019-09-04 08:10
mówimy tak szechterowi, schetynie grzelakowi i dulkiewicz
- 6 2
-
2019-09-04 08:28
No i ostatniemu 1 sekretarzowi PZPR (8)
milerowi, który z listy KO-PO został europosłem
- 8 1
-
2019-09-04 08:44
Zmienił nazwisko z Mieczysława Rakowskiego? (1)
Czy tak po prostu kłamiesz, bo Ci płacą? :D
- 2 5
-
2019-09-04 09:25
No tak wasz europoseł
miler był tylko członkiem Biura Politycznego kc pzpr. nie ma wielkiej różnicy między rakowskim a milerem. Miler, Szetyna, Kidawa, Budka doskonale reprezentują interesy byłych SB, milicjantów i pzpr-owskich karierowiczów. Ale tak już jest, że młodzi ludzie i w śednim wieku mają dość POpulizmu komunistycznego na rozkazach Moskwy i Berlina. Więc
- 5 1
-
2019-09-04 08:51
powiedz to Piotrowiczowi (5)
członkowi egzekutywy PZPR w Prokuraturze - obecnie członkowi egzekutywy PiS w Sejmie
- 4 6
-
2019-09-04 09:19
Prokutator carex z sb (4)
cimoszewicz też został europosłem z KO-PO. Szetyna z pzpr wrocław i cały tabun ludzi
- 4 1
-
2019-09-04 10:09
cimoszewicz przynajmiej coś sobą reprezentuje (3)
nie jak wasi lizusi i miernoty nieoPiSane
w całej Nowożytnej Historii Polski nikt nie pozatrudniał rusyfistek i misiewiczów od miotły - za tak horrendalne kwoty po15- po 65-tys/mies jak te króliczki NBP+ bez wykształcenia, bez kompetencji, bez choćby roku praktyki w danym zawodzie czy stanowisku kierowniczym- 2 7
-
2019-09-04 12:34
Oficer SB carex (2)
reprezentuje tych wszystkich, którzy tak jak on, byli wzorowymi oficerami służby bezpieczeństwa, a także milicjantów i zomowców. Warto znać historię, rozumieć coś, a nie POwtarzać POpulistyczne bzdety
- 3 1
-
2019-09-04 12:48
praca pokora umiar ... a TE Nagrody nam się po prostu należały (1)
2015 - wystarczy nie kraść
2017 - oni kradli więcej
2019 - oni też kradli- 1 3
-
2019-09-04 12:51
POpulistyczne hasła
wypisujesz już któryś raz z rzędu.
- 4 1
-
2019-09-04 10:19
to Horała jest prezydentem Gdyni? nie wiedziałem
samorządniacy to jednak stan umysłu- 6 1
-
2019-09-04 14:41
radni to dno a pan prezydent niech nie robi z Gdyni wiochy te jego pomysły ... przez przemysł ludzie mają pracę
- 4 0
-
2019-09-04 07:05
(4)
Gdynia,miasto usługowo rozrywkowe.
- 114 9
-
2019-09-04 07:17
jest nawet luna park w centrum, brakuje cyrku i baby z brodą (2)
- 22 0
-
2019-09-04 07:41
Raczej lupanar i to ponad stumetrowy.
- 12 0
-
2019-09-04 08:11
cyrk jest w urzedzie miasta i rządzi chłop z brodą
- 14 3
-
2019-09-04 10:11
gdy takie LAS Vegas nawet usług nie oferuje
sama rozrywka i hazard
- 3 4
-
2019-09-04 07:06
moneta rządzi (1)
No niezła wizja rozwoju, zwoju raczej
- 113 7
-
2019-09-04 21:56
ale szybka moneta i na krótkich nogach
Szczurek woli łatwe 5 złotych dzisiaj niż poczekać i zarobić 20 jutro. To jest prostacka kalkulacja, prezydent nie musi się na wszystkim znać ale wtedy powinien się otoczyć ekonomistami, ludźmi którzy rozumieją rynek a nie ekspertami od dobrego uśmiechu czy innymi cwaniakami od PR
- 2 0
-
2019-09-04 07:06
a znowy developerzy i ich wpływy
każdy coś musi mieć.
- 132 5
-
2019-09-04 07:08
Kwiatkowski i Wenda to się w grobie przewracają jak widzą co robią władze tego miasta. (7)
- 245 12
-
2019-09-04 07:29
(4)
Najgorsze jest to że przyszłym prezydentem będzie ten klaun w okularach co bryluje przy każdym otwarciu metra drogi!
- 19 2
-
2019-09-04 08:14
ten co go ściga CBA? (3)
- 9 0
-
2019-09-04 08:31
To CBA, które kupiło od Izraela oprogramowanie do szpiegowania obywateli? :D (2)
- 5 5
-
2019-09-04 08:51
nie, to cba które zatrzymało posłów z PO (1)
- 8 2
-
2019-09-04 08:57
A potem nieudacznicy z prokuratury Ziobry nie potrafili postawić zarzutów? :D
Jak tam idzie rozliczanie Tuska?
Za cienki w uszach jest kurdupel, żeby to zrobić?- 8 7
-
2019-09-04 08:13
co szczur zrobi jak posprzedają już wszystko? pójdzie na emeryturę.
- 13 2
-
2019-09-04 08:56
Ile takie komentarze kosztują?
- 3 4
-
2019-09-04 07:08
Jak w Orłowie (2)
Zamiast rozwoju to należy przygotować teren dla zaprzyjaźnionych deweloperów
- 191 9
-
2019-09-04 08:20
Polanka redlowska pewnie podobnie skończy.
- 16 1
-
2019-09-04 08:23
wszędzie tzw apartamenty a mieszkańcy wyprowadzają się do Rumi czy Kosakowa
- 22 1
-
2019-09-04 07:09
niszczą miasto, niszczą naszą historię. jak ci radni mogą teraz spojrzeć mieszkańcom w oczy??? (1)
- 167 16
-
2019-09-04 09:10
moga spojrzec bez skrupułów bo są ludżmi bez honoru którym kasa deweloperów zniszczyła mózgi
- 14 0
-
2019-09-04 07:10
Wybory (24)
Dalej będziecie lemingi głosować na Wojtka?
- 191 17
-
2019-09-04 07:30
Teraz jest z na marka Ł
- 12 0
-
2019-09-04 07:44
(1)
Lepiej byc kolega horaly i zostac prezesem w enerdze
- 11 14
-
2019-09-04 08:07
Lepiej sprzedać Pewik i zainwestować w kolejne lotnisko
- 22 4
-
2019-09-04 07:47
Będziemy zakłamany PiSiorze. (11)
- 8 26
-
2019-09-04 08:12
Przepraszam bardzo, (9)
ale kłamstwo to nasza domena POpzpr-u. Najważniejsza kasiorka, a kto uwierzy w bajki i POpulizm nasz zysk
- 14 4
-
2019-09-04 08:32
To się nawet kupy nie trzyma. (3)
I jeszcze pisze to troll od gościa, który za komuny dostał willę i rolę w filmie...
Pewnie jako uznanie, za bycie godnym przeciwnikiem, PRL był z tego znany...- 4 5
-
2019-09-04 09:40
Kidawa wasza niedoszła na szczęście premier (2)
byla z ramienia PZPR kierownikiem działu literackiego studia filmowego w latach 80-tych. Dobra fucha. Kto wille z waszej POpzpr dostawał to też powszechnie wiadomo, a bajki z tafałenu no niestety - dla naiwnych. POmijam tych co mają z tego kasiorę
- 8 2
-
2019-09-04 13:10
Mówisz, że przydział na dom i granie w filmie, to "bajki tvnu"? (1)
Nieźle MaBeNa (która nie istnieje, a jak istnieje, to ją Brejza wymyślił) weszła.
- 0 4
-
2019-09-04 13:37
Kiedyś najczęściej były przydziały
Nie było własności prywatnej w tym zakresie jak jest to powszechnie w Europie dzisiaj czyli normalność. Niestety jak nie znasz historii, jej nie rozumiesz, a karmisz się papką tefałenowską i szechtera, zamiast wziąć książkę to współczuję. Ale i tak
- 4 1
-
2019-09-04 09:08
Typowy pisowczyk. (4)
Odwracasz kota ogonem towarzyszu , pzpr-owców i agentów szukaj u swojego prezesa na Nowogrodzkiej.
- 2 10
-
2019-09-04 09:31
Przez cały okres panowania (3)
POprzedniczki waszej czyli pzpr, komuniści mówili o dobrobycie w krajach bloku wschodniego, mówili o pokoju, a szykowali wojnę z zachodem, mówili o bogactwie itp. Dziś wy byli milicjanci i karierowicze z POpzpr mówicie dokładnie to samo. Jak ktoś z was ma kasiorkę dzięki temu, to jeszcze pół biedy, ale jak ktoś wierzy w POpulizm to wyrazy współczucia. Na szczęście już nie ma peło pezetelu i eselde u władzy
- 8 2
-
2019-09-04 09:45
Nie traćcie czasu (2)
Od rana korPO siedzi przy komputerkach i szechter im płaci za pisanie POpulistycznych bzdetów. Oni mają POgardę dla prawdy i tego co dla naszego kraju dobre. Nie wygrają komuniści wyborów i tak, a pisać będą dopóki dopóty nie oddadzą im wielotysięcznych miesięcznych apanaży esbeckich
- 5 1
-
2019-09-04 09:54
za duzo Holeckiej .... (1)
- 2 6
-
2019-09-04 10:14
za dużo TW SB "Stokrotka" Olejnik
- 7 1
-
2019-09-04 08:14
to głosujcie ale beze mnie, dość mam tych złodzei
- 11 1