Fakty i opinie

Radni i mieszkańcy Wrzeszcza za płatnym parkowaniem. Urząd: nie mamy parkomatów

Najnowszy artukuł na ten temat

Parking przy plaży w Gdyni nadal dla pieszych

Rzeczywistość parkingowa we Wrzeszczu Dolnym. Na zdjęciu ul. Danusi. Uruchomienie opłat za parkowanie ma sprawić, że wkrótce będzie lepiej.
Rzeczywistość parkingowa we Wrzeszczu Dolnym. Na zdjęciu ul. Danusi. Uruchomienie opłat za parkowanie ma sprawić, że wkrótce będzie lepiej. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Radni Wrzeszcza Dolnego przegłosowali uchwałę o uruchomieniu w części dzielnicy poboru opłat za parkowanie. Problem w tym, że magazyny Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni są puste i urzędnicy nie dysponują ani jednym parkomatem, który mógłby trafić na wytypowane ulice. Może to nastąpić najwcześniej w 2021 roku.



Strefa Płatnego Parkowania i pobór opłat we Wrzeszczu Dolnym to:

dobry pomysł i konieczne działanie 39%
zobaczymy, czas pokaże 14%
złe rozwiązanie 47%
zakończona Łącznie głosów: 1403
Po raz pierwszy pomysł utworzenia Strefy Płatnego Parkowania we Wrzeszczu Dolnym pojawił się... osiem lat temu. W 2012 roku proponowano objęcie płatnym postojem ulic w obszarze Biała - Wyspiańskiego - Waryńskiego - Wajdeloty, ale ostatecznie pomysł na kilka lat trafił do zamrażarki. Gdy po sąsiedzku rozszerzono strefę na ulicach Wrzeszcza Górnego, problem z parkowaniem nasilił się.

Na początku 2018 r. nową koncepcję strefy przedstawiono mieszkańcom. Ostatecznie - jesienią 2019 r. - radni przegłosowali uchwałę wprowadzającą SPP w całej dzielnicy, ale z zastrzeżeniem, że pobór opłat ruszy tylko tam, gdzie życzyć tego będą sobie mieszkańcy.

Strefa Płatnego Parkowania została utworzona na całym obszarze dzielnicy, ale parkomaty staną tylko tam, gdzie życzyć sobie będą tego mieszkańcy.
Strefa Płatnego Parkowania została utworzona na całym obszarze dzielnicy, ale parkomaty staną tylko tam, gdzie życzyć sobie będą tego mieszkańcy. graf. Trojmiasto.pl
Przed wakacjami ruszyły więc konsultacje społeczne, w ramach których radni dzielnicy zwrócili się do mieszkańców z prośbą o nadsyłanie propozycji obszarów, w których mają stanąć parkomaty. Na apel odpowiedziało kilkudziesięciu mieszkańców.

- Na podstawie wniosków od mieszkańców, ale i własnych obserwacji wytypowaliśmy do poboru opłat obszar między ul. Białą - Wyspiańskiego - Legionów - Kościuszki - Nad Stawem - Kilińskiego oraz ulicę Leczkowa - wylicza Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny.
Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych, dwóch radnych wstrzymało się od głosu. Nie było ani jednego głosu przeciw.

W uzasadnieniu uchwały radni wskazali jej zasadność m.in. ze względu na:

  • poważny deficyt miejsc postojowych
  • zanieczyszczenie powietrza i hałas spowodowane wzmożonym ruchem w czasie poszukiwania wolnych miejsc postojowych
  • ogólny bałagan parkingowy i masowe parkowanie w miejscach niedozwolonych
  • bardzo dobre skomunikowanie dzielnicy
  • zerowa rotacja aut kierowców dojeżdżających do pracy do Wrzeszcza Górnego i pozostawiających auta na darmowych miejscach we Wrzeszczu Dolnym
  • wola mieszkańców wyrażona w konsultacjach społecznych


Parkomaty staną na obszarze ulic: Biała - Wyspiańskiego - Legionów - Kościuszki - Nad Stawem - Kilińskiego oraz na ulicy Leczkowa.
Parkomaty staną na obszarze ulic: Biała - Wyspiańskiego - Legionów - Kościuszki - Nad Stawem - Kilińskiego oraz na ulicy Leczkowa. graf. Trojmiasto.pl
- Głosy w nadesłanych ankietach były podobne, a wskazywane w pierwszej kolejności ulice do poboru opłat powtarzały się. Największe problemy z nielegalnym parkowaniem są w pobliżu ul. Wajdeloty, Grażyny, Aldony, Waryńskiego, Kilińskiego czy Pestalozziego. Zdaniem mieszkańców parkomaty powinny też stanąć w pobliżu Leczkowa i rynku we Wrzeszczu, gdzie w czasie odbywającego się handlu występują największe problemy z dostępnością miejsc postojowych - tłumaczy Królczyk.
Radni Wrzeszcza Dolnego - aby przekonać nieprzekonanych - zwracali m.in. uwagę na szereg udogodnień związanych z wprowadzeniem poboru opłat. To m.in. preferencyjne warunki dla posiadaczy zryczałtowanych abonamentów w wysokości 10 zł miesięcznie i 120 zł rocznie.

GZDiZ: nie mamy wolnych parkomatów



Teraz stanowisko radnych trafi do zaopiniowania do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, ale zaakceptowanie woli mieszkańców przez urzędników w tym przypadku wydaje się formalnością. Większym problemem mogą okazać się parkomaty, a w zasadzie ich brak.

- Nie mamy w swoich zasobach parkomatów, aby jeszcze w tym roku uruchomić pobór opłat we Wrzeszczu Dolnym. Będziemy się do tego przygotowywać w przyszłym roku, bo potrzebny jest zakup parkomatów na ten obszar. Sporządzony projekt organizacji wykaże, ile będziemy ich potrzebować - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Przypomnijmy, że w tym roku zarządca strefami płatnego parkowania kupił 30 nowych urządzeń, ale wszystkie zostały rozdysponowane do nowo powstałej Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. W kolejnych latach urzędnicy chcą kupić jeszcze ponad 300 nowych parkomatów. I to właśnie część z nich trafi na ulice Wrzeszcza Dolnego.

Opinie (412) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo Rada Dzielnicy (17)

    Tyle lat czekaliśmy aż ktoś zrobi porządek z tym bezprawiem i syfem.

    • 139 149

    • I oczywiście już się znalazły czopki którym się zdaje, że miejsce parkingowe zakupili w pakiecie z autem. (2)

      • 35 18

      • (1)

        Parkometry TAK, ale dlaczego nie mogę odstąpić biletu i muszę wbić nr rej. Zapłaciłem za trzy godziny, a odjeżdżam po pół. Zapłaciłem, więc przez ponad dwie godziny mogę robić z tym miejscem co chcę: postawić rower, czy rozbić namiot, ewentualnie oddać bilet następnemu kierowcy. Czy będąc w restauracji i zjadając obiad po dziecku też muszę za niego drugi raz zapłacić? Rozbój w biały dzień! To się nadaje do prasy! Pamiętam za młodu na porządku dziennym było oddawanie biletu następnemu kierowcy, a jeszcze wcześniej wysiadając z autobusu odstępowanie biletu osobie wsiadającej.

        • 4 9

        • Użyj aplikacji i tyle. Dobrze wiesz po co się podaje numer samochodu.

          • 6 0

    • (6)

      To narusza moją wolność. Bo mam prawo parkować tam gdzie zechce

      • 17 30

      • Mandat też masz prawo dostać za stawanie tam gdzie chcesz a niekoniecznie możesz. (2)

        • 25 9

        • (1)

          Dlatego trzeba walczyć z taką opresyjnoscia. Stop przesladowaniom kierowców!

          • 27 22

          • Precz preczom!

            • 10 4

      • Nic nie zmieniło się.

        Możesz parkować gdzie chcesz tylko teraz zapłacisz za to.

        • 25 9

      • Rzecz w tym, że właśnie nie masz prawa parkować samochdu gdzie chcesz.

        Poczytaj ustawęz dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.

        • 20 6

      • Owszem, parkuj ale płać !!!

        • 12 3

    • (1)

      Myslisz, ze to pomoze? W Jelitkowie jest strefa i co? I cale lato samochody rozjezdzaly kazde miejsce gdzie dalo sie wjechac. Nie widzialem zeby jakies sluzby cos z tym robily.

      • 16 7

      • Rozjeżdżały rotacyjnie, zamiast tylko raz.

        Brak rozjeżdżania z płaceniem za parkowanie za wiele wspólnego nie ma.

        • 6 2

    • A na czym polega ta "bezprawność"

      Rozumiem, że może to być problem dla mieszkańców, ale wszyscy, którzy parkują tam w zgodzie z przepisami ruchu drogowego robią to legalnie.

      • 12 4

    • co jest kurde (1)

      mieszkam tam od 20lat, nasza wspolnota ma małą działkę, będę płacił bo ? bo komus miasto sprzedalo teren przy budynku za 100zł/m2 ? chętnie kupimy parking za taką kwotę podwórza! Katastrofa - co da platna strefa? może lepiej wyznaczyć miejsca tylko nie tak jak na kilinskiego. tam nastawiali drzew i hydrantow i z 50miejsc jest 15.

      • 8 10

      • Bedziesz płacił, bo Wasza wspólnota nie pomyślała o tym te 20 lat temu

        Tak banalnie. Kup swoje miejsce parkingowe, a jak Cię nie stać, przeprowadź się gdzieś, gdzie są tańsze.

        Oczywiście jest jeszcze niewyobrażalna opcja żeby nie mieć samochodu, jak nie masz na parking, ale to przerasta Januszowy umysł.

        • 10 7

    • Brawo za lenistwo radnych? (1)

      Kilkadziesiąt opini mogę zebrać w godzinę w wielu miejscach wrzeszcza!Dlaczego żaden z nich sam nie zdobył kilkudziesięciu opini?Bo są leniami!Myślą tylko o wpisie w CV!?Przewodnicząca i zarząd biorą diety czy się stoi czy się leży nie muszą nic robić bo obiecanej reformy rad dzielnic nie ma.A już argument że znam opinię mieszkańców bo ją znam rozbawił mnie do łez.Proszę o więcej takich ,,zabawnych,,działań radnych nie będzie lepiej ,ale za to ,,śmieszniej,,

      • 5 6

      • Aurat

        Przewodnicząca i Zarząd mają co wpisać do CV z działalności w Radzie.

        • 0 2

  • Bardzo dobrze (22)

    Popieram, dzielnica chyba z najlepszą komunikacją w Gdańsku, a parkowanie tam to trzeci świat

    • 123 96

    • Nie chyba tylko na pewno. (7)

      pkm, skm, pętla autobusowa, wszystkie linie tramwajowe przejeżdżające przez dzielnicę. Do tego rozbudowana sieć dróg dla rowerów.

      • 26 6

      • a niby dlaczego najlepsza ?

        w centrum Wrzeszcza (Grunwaldzka) też mam to wszystko pod nosem

        • 5 6

      • (3)

        I znów te rowery, chyba najbardziej upierdliwe lobby, nie każdy chce, lubi czy może jeździć rowerem. Komunikacja jest bardzo dobra, ale jak pracujesz w miarę w centrum, jak na obrzeżach Gdańska to już tak różowo nie jest, trzeba się kilka razy przesiadać a i podróżowanie komunikacja miejską nie jest zbyt komfortowe. Tak mieszkam w wytypowanej strefie i jestem za płatnym parkowaniem, ale z jednoczesnym zaprzestaniem systematycznemu zabieraniu miejsc postojowych, które niestety w ostatnich czasach nabiera na siłę.

        • 8 14

        • bo ta ta demokracja niby wolność ale jednak utrudnianie na każdym kroku i masz jeździć rowerem:)

          • 3 9

        • (1)

          Też mieszkam w okolicy i jestem za likwidowaniem miejsc parkingowych. Samochodoza w pełni.
          Transport zbiorowy trzeba usprawnić przez priorytety dla tramwajów i autobusów. Problemem jest nadmiar samochodów i służebna postawa władz wobec kierowców.
          Dość! Chcę miasta, a nie samochodowej dziury.

          • 11 10

          • Transport zbiorowy jest systematycznie usprawniany i widzimy jak to wygląda. Nie po to wsiadam do samochodu, żeby podjechać kawałek i przesiąść się do autobusu, by podjechać następny kawałek. Mieszkam niemal w centrum Wrzeszcza, pod domem mam przystanek, z którego autobusy odjeżdżają co godzinę! Oczywiście, że do centrum chodzę pieszo. Jestem za parkometrami, bo niestety aut przybywa w zastraszającym tempie, ...trochę inne zdanie mam gdy siedzę za kółkiem, a nie przed kompem ;).

            • 3 4

      • ty sobie siadaj na rower i jedz (1)

        oprócz sportu trzeba jeszcze pozalatwiać sprawy dostac się do lekarza są ludzie staRZY jak ja i co rowerem 15 km do doktora-człowieku ?

        • 10 11

        • Codziennie do lekarza jedziesz, starcze?

          Poza tym w czym problem, SPP świetnie umożliwi ci zaparkowanie pod samymi drzwiami przychodni.

          • 10 7

    • (11)

      Mylisz chyba Dolny Wrzeszcz z Górnym... no fakt okolice lidla na chrobrego super komunikacja jest ...

      • 3 13

      • To powinna być już Zaspa.... (5)

        • 4 6

        • (4)

          A może od razu Jelitkowo? Tam masz same 3pietrowe kamienice i domki jednorodzinne, jaka to Zaspa?

          • 1 1

          • (3)

            Dla niektórych ciężko pojąć że Wrzeszcz dolny to nie tylko Wajdeloty, Legionow i okolice

            • 4 4

            • Dla niektórych, (2)

              Z podlaskiego jesteś?

              • 3 7

              • Bingo ! Ile będzie trwać erekcja w związku ze znalezieniem "błędu"?

                • 4 2

              • Nie,

                z prywatnych apartamentów na kolonijkach.

                • 0 0

      • (1)

        Chłopie 200m i masz tramwaj.

        • 6 2

        • O 100m za daleko.
          Trzeba pozwężać kilka dróżek dla samochodów, tak by na przystanek było bliżej niż do miejsca parkingowego.

          • 3 4

      • (2)

        A czego Ci tam brak? Jest autobus i niedalekie dojście do tramwajów w obie strony.

        • 4 2

        • Sprawdź dokąd są te połączenia i jak często są kursy. (1)

          Zbiorkom w Gdańsku to dramat!

          • 3 5

          • Co 5 czy 10 minut

            Rzeczywiście "dramat"

            • 5 2

    • Janusz też widzę pod każdym postem się wypowiada jakby był mieszkańcem Gdyni Gdańska i Sopotu jednocześnie (1)

      • 5 0

      • Bo on mieszka na Szadółkach i temat go nie dotyczy, a wypowiada się dla samego wypowiadania!

        Taka sztuka dla sztuki swoiście wiejskiego przedstawiciela wyszukanej erudycji.

        • 0 0

  • (10)

    Jak nie ma parkomatów to wystarczy tymczasowo zatrudnić osoby do poboru opłat ..ehhhh.Bareja wiecznie żywy.Porada za darmo,jak chcą niech płacą i tak nie byłem w tym rejonie z 60 lat.

    • 23 93

    • (3)

      Czy parkomat to nie jest czysty zysk?
      Znalazłem jakieś informacje, że koszt parkometru to jakieś 15000, więc teraz może to być 20000.
      Koszt postoju to 4 zł/h.
      Parkometr daje czysty zysk po 5000 godzinach.
      Jeśli obsługuje on 20 miejsc postojowych to daje 250 godzin na miejsce.
      Przyjmując, że każde miejsce będzie zajęte przez połowę czasu czyli 4 godziny dziennie.
      Wychodzi 63 dni.

      Czyli po 2 miesiącach jest to czysty zarobek a jeszcze wpływy z mandatów oraz mieszkańców.
      A zwykły obywatel może odliczyć 10000 i zyskać 16 zł w ciągu roku.
      Jak zawsze mówię, pieniądze stoją i jeżdżą po ulicy, trzeba tylko je zebrać.

      • 13 2

      • Dolicz prąd 24/7 i jednak ktoś te parkomaty musi obsługiwać . (2)

        • 5 3

        • Mają panele słoneczne. A kasę na obsługę z pefronu.

          • 5 6

        • Jeśli z samych biletów masz 10000 miesięcznie i to z jednego parkometru to spokojnie starczy na prąd i obsługę.
          Wymyślasz tylko.

          • 4 4

    • Ja w łapę nie dam takiej osobie. (1)

      Skąd będę wiedzieć, że ta osoba pracuje dla urzędu? Już wolę mimowi dać co zbiera na ulicy, przynajmniej sztuczki jakieś potrafi.

      • 6 0

      • te urzednicy to tez sztuczki pokazuja od lat

        • 2 1

    • Haha nie mamy parkomatów

      I co pan nam zrobi. Nareszcie pozytywną decyzja dla kierowców

      • 2 4

    • Sam jesteś bareja

      I co bedziesz czekał na takiego pseudo pana parkometra pół godziny zanim się pojawi? Czy będą strzałki coś w stylu pan parkingowy- pobór opłat - za 450 M skręć w lewo. Te strefy to sluza tylko mieszkańcom i nikomu więcej. Niby pandemia i bezpieczniej jeździć do pracy szkół własnym środkiem transportu. Do szkoły również i gdzie wówczas auto zostawić ? Może jakieś abonamenty dla uczniów np wymyslec , bo wbrew pozorom 18 latkowie do szkół ( przy ul pastolezziego ) dojeżdżają własnymi autami

      • 7 3

    • ot myśliciel... Bareja powiadasz? (1)

      Parkingowy pójdzie do toalety, albo zrobi sobie przerwę śniadaniową (oczywiście ma prawo jak każdy), a ty stoisz i czekasz...

      • 3 0

      • Czyli raz by potraktowali kierowców jak rowerzystów :)

        Autobusu przez tunel nie ma, a Ty stoisz i czekasz...

        • 0 3

  • A co niby ma się zmienić (47)

    Pełno dalej będzie samochodów Tylko tym razem mieszkańców No i pewnie o to chodzi mieszkańcom nie o brak samochodów tylko o możliwość swobodnego parkowania własnych samochodów. Bo jako mieszkańcy będą mieli parkowanie za darmo pod miejscem zamieszkania jak to zwykle w takich strefach bywa

    • 118 46

    • A przepraszam, to gdzie mają parkować mieszkańcy? W Kolbudach? (14)

      • 44 14

      • (12)

        Przecież tak dobrze skomunikowana dzielnica to po co wam te samochody?

        • 32 30

        • Po to żeby mieć (7)

          • 14 17

          • To trzymaj go u siebie w salonie (6)

            Albo w stodole.

            • 19 9

            • Stodoły to macie tam w Baninie (5)

              • 18 6

              • 7 min do centrum .... (2)

                • 9 1

              • Samochodem czy Autobusem?

                • 1 1

              • 7 min? W Baninie? samolotem

                • 3 0

              • (1)

                ja nie mam stodoły w Baninie

                • 1 2

              • I chcesz o tym porozmawiać?

                • 2 1

        • Po to samo co tobie ciołku. (3)

          • 7 9

          • Czyli po co? Dla szpanu? (2)

            • 3 2

            • (1)

              Aby laskę spod disco zabrać.

              • 1 0

              • Albo zrobić

                • 0 0

      • Jesli parkujesz poza posesją której jesteś właścielelem

        to nic ci nie przysługuje z automatu.

        • 10 3

    • Wy się zastanówcie szlabanami na osiedlach żeby wam nie parkowal (2)

      My mieszkańcy wrzeszczą tez chcemy parkować spokojnie pod domem

      • 19 11

      • Osiedla grodzą swój teren, a we Wrzeszczu jest to teren miejski, czyli powinien być dostępny dla wszystkich mieszkańców na tych samych zasadach.

        • 19 13

      • Nie musisz parkować. Sprzedaj auto.

        Przecież masz taką fantastyczną komunikację i do tego ścieżki rowerowe gratis.

        • 10 4

    • (12)

      Zrozumialbym gdyby chodzilo o jakies oblegane miejsca ale strefa obejmuje tez miejsca gdzie pies z kulawa noga nie zaglada a ktos mi wmawia, ze mieszkancy zgodzili sie na nowy podatek.

      • 17 4

      • nie zgodzili sie

        • 4 2

      • Zwykłe złodziejstwo! (6)

        Na siłę szukają pieniędzy i trafiło na kierowców, bo Ci nie mają jak się bronić.

        • 11 10

        • Kierowcy zajęli większość przestrzeni miejskiej, a miasto nie miało jak się bronić. (3)

          Teraz próbuje i od razu najbardziej roszczeniowa grupa społeczna zaczyna grać ofiary.

          • 6 7

          • (2)

            Jesli bedzie sie bronic zbyt zdecydowanie to ludzie zaczna uciekac. Najpierw Ci, ktorych na to stac a reszta powoli za nimi. Za 20 lat moze sie okazac, ze miasto sie rozlalo na okolice a stare dzielnice to beda pustkowia jak obecne Detroit.

            • 1 3

            • Bo kogoś nie stać na karnet roczny za 120 złotych? (1)

              Chłopie, skończ fantazje...
              Parkowanie w Gdańsku to istny koszmar: znalezienie wolnego miejsca graniczyło z cudem. Teraz dzięki rozszerzeniu stref płatnego parkowania nie ma już takich trudności. Janusze oczywiście będą dalej kombinować jak by tu za darmo zaparkować a normalni ludzie zapłacą za postój.
              Może też wkońcu ludzie dojeżdżający do pracy do molochów korporacyjnych rusza swoimi korpoglowkami i przestaną jeździć autami...
              U mnie w pracy wprowadzili limit na 50 aut i jakoś ludzie się skrzykneli i zaczęli jeździć wspólnie, z pożytkiem dla każdego...

              • 5 0

              • Bo kogoś nie stać na karnet roczny za 120 złotych?

                Zejdź na ziemię. Za te 120 zł rocznie dostajesz taką samą gwarancję zaparkowania samochodu jak przed poborem opłat. Przez ustawienie parkomatów, samochodów nie ubędzie, a tylko w kasie miasta przybędzie pieniędzy. Problem niestety pozostanie.

                • 4 1

        • Zebrania rodziców w LO (1)

          Zapraszam na ul.Pestalozziego gdy jest zebranie w liceum. Zobaczycie, jaką dramę urządzają mieszkańcy "przyjezdni" spoza Wrzeszcza

          • 3 0

          • Jak jest zabranie to ja idę robić zdjęcia pod szkołą a potem hurtem do SM.

            • 2 1

      • Opłata za parkowanie to nie podatek (3)

        Nikt Ci nie karze parkować samochodu. Możesz przyjechać rowerem.

        • 7 10

        • (2)

          W ogole tam nie jezdze bo nie mam po co. Jezdze rowerem gdzie tylko sie da ale szlag mnie trafia jak widze rozwiazywanie problemow za pomoca dodatkowych oplat. Jak miasto wycisnie juz co sie da z kierowcow to zabierze sie za rowerzystow a na koncu za pieszych.

          • 6 2

          • A mnie szlag bierze jak widzę postawę roszczeniową... (1)

            Wszystko za darmo, najlepiej pod nos podstawić...

            • 4 3

            • A mnie szlag bierze jak widzę postawę roszczeniową...

              Piszesz o poborze opłat przez władze miasta? To właśnie taka postawa. Dajcie mi bo ja chcę, a wy dalej się martwcie gdzie zaparkować skoro mieszkacie w Gdańsku.

              • 4 1

    • Nie będą mieli

      będzie abonament od 250 zł wzwyż.

      • 4 2

    • (2)

      A Ty gdzie parkujesz po powrocie z pracy? Na drugim końcu miasta?

      • 8 2

      • Mój tramwaj parkuje w zajezdni. (1)

        • 7 4

        • A robi hałas...

          ... Większy niż samochody.

          • 2 1

    • jakie za darmo? (2)

      mieszkam w ŚSPP i zapłaciłem 240 zł za dwa lata z góry. I uważam, że to jest ok, niech przyjezdni płacą 20 zł za 3 godziny, cały tydzień, do 20.

      • 12 2

      • To jest zdecydowanie za mało. (1)

        Mieszkańcy za parkowanie powinni płacić tyle, ile kosztuje bilet miesięczny na transport zbiorowy.

        • 10 11

        • Parkowanie powinno być dotowane...

          ... Tak jak bilet miesięczny.

          • 1 0

    • Ja musiałem kupić miejsce w hali garażowej za 30k, ale musze jeszcze płacić 20 pln miesięcznie za utrzymanie (7)

      Sprzątanie, serwis bramy etc. Dlaczego mieszkańcy w centrum mają parkowanie jest za półdarmo na socjalnych miejscach parkigowych? Czy to element państwa opiekuńczego?

      • 13 9

      • (3)

        Nie mają. Strefa platnego parkowania plus wysokie oplaty dla mieszkancow.

        • 1 4

        • 10pln/mc to wysokie opłaty? (2)

          Śmiech na sali...

          • 8 1

          • Masz gwarancję że będzie wolne miejsce? (1)

            Masz. Masz dodatkową nieruchomość na której możesz zarabiać wynajmując? Masz.
            Wsiądziesz i wysiądziesz z auta sucha mogą, nawet w trakcie burzy czy śnieżycy? Wysiądziesz. Więc o co ci chodzi?
            Idea opłaty 10pln/miesiąc dla mieszkańców jest słuszna: to opłata za "dzierżawę" gruntu parkingowego że tak powiem. Mieszkańcy będą mieli gdzie parkować odpłatnie, a inne osoby będą zmotywowane do nie traktowania miejsc postojowych jako parking długo terminowy

            • 2 4

            • Mimo drobnych opłat, też nie zawsze mogę zaparkować pod oknem. Mieszkam w dość "atrakcyjnym" miejscu pod względem parkowania i często z braku miejsca parkuję dość daleko od domu /500-600m/ albo czaję się aż ktoś zwolni miejsce. Opłata to nie wszystko ;(

              • 6 1

      • A ja mieszkam w nowym budownictwie we Wrzeszczu, też zapłaciłem 30 k za garaż i mam do tego

        płatną strefę i co dopłacisz mi?

        • 3 5

      • Ale pretensje o wykup hali garażowej możesz mieć tylko do dewelopera od którego mieszkanie kupiłeś.

        • 1 1

      • Większość tych mieszkających w centrum jakby miało możliwość kupienia miejsca postojowego to chętnie by kupiło. Ciesz się że miałeś taką możliwość. To że mieszkańcy mają tańsze abonamenty nie znaczy, że mogą zaparkować przed domem, bo tych miejsc jest tak mało, że nawet mimo opłaconego abonamenty zdarza się że przez miesiąc nie parkują w okolicy miejsca zamieszkania. By wyprzedzić mądre wypowiedzi, nie ma opcji wykupu, wynajmu, dzierżawy itp. miejsca postojowego, tak dowiadywałam się, bo chętnie bym kupiła nawet za te 30 koła.

        • 0 0

    • To podjadę do ciebie i zaparkuję na twoim miejscu postojowym na Szadółkach, ok?

      • 2 1

  • Taaaak, na pewno mieszkańcy chcieli, płacić myto za parkowanie pod domem (25)

    • 116 64

    • (22)

      No lepiej płacić 10zł miesięcznie za możliwość parkowania pod domem, niż parkować dwie czy pięć ulic dalej, tracąc czas i paliwo na szukanie miejsca do postoju.

      • 39 4

      • A dlaczego 10 miesięcznie? Jak cena będzie taka niska to i tak będzie brakowało miejsc (19)

        • 6 23

        • (2)

          Duża część samochodów tam parkujących zapewne nie należy do mieszkańców dzielnicy

          • 25 2

          • Tylko kto wam tam w nocy parkuje? (1)

            Kosmici? A może kondomici?

            • 2 10

            • Tak, bo w godzinach szczytu wolne miejsca tam się walają aż...

              A wieczorem cały wrzeszcz się rzuca by przedstawić bliżej auto...

              • 2 0

        • (8)

          Skąd się urwałeś? W takich strefach, mieszkańcy płacą symboliczną opłatę i otrzymują specjalne identyfikatory. Ty, jako nie-mieszkaniec będziesz płacił normalną stawkę z parkometru. W Oliwie świetnie się to sprawdziło, można spokojnie znaleźc miejsce do parkowania i załatwić co trzeba, mieszkańcy mają zawsze miejsce wokół domów/bloków, oczywiście "ucierpieli" Ci wszyscy z OBC i podobnych, bo do tej pory zastawiali całą Oliwę za dara na 10 godzin dziennie.

          • 24 4

          • Na razie symboliczna, zeby sie zgodzili na podatek. Podwyzki beda pozniej jak juz sie wszyscy przyzwyczaja.

            • 10 7

          • nie jestesmy na ty, nie wiesz gdzie mieszkam, nie rob założeń (6)

            1. Miasto zezwolilo na intensywną zabudowę biurową tej lokalizacji.
            2. Miasto nie zapewnia odpowiedniej ilosci miejsc parkingowych dla ludzi tam dojeżdżajacych oraz nie okreslilo odpowiednich wymagan deweloperom
            3. Miasto nie radzi sobie zapewnieniem przyzwoitego poziomu transportu publicznego
            4. Skoro strefa ma pomoc mieszkancom czemu trzeba placic symbolicznie. Czy obsluga oplaty symbolicznej nie jest drozsza niz wplywy z niej?
            5. Czemu mieszkaniec musi udawadniac wlasnosc samochodu. Co ich obchodzi w jaki sposob użytkuje auto? Nie wystarczy im sztuka oraz numer identyfikujacy tą sztukę.
            6. Zeby dostać taki abonament trzeba byc albo wlascicielem lokalu albo byc zameldowanym, co elimunuje z przywileju wielu wynajmujacych.

            W rzeczonej Oliwie glosowanie rady dzielnicy zakonczylo sie pozytywnie dla strefy tylko dla tego ze:
            Jeden z radnych Gdanska straszyl ze wiecej rozszerzenia stref w najbliższym czasie nie bedzie. Decydujacy glos mial nowy radny dzielnicy, ktory nic nie wiedzial.
            Rada dzielnicy nie potrafila przedstawic zadnych konkretnych głosów mieszkańców, ktorzy niby chcieli platnego parkowania.

            Tak wiem z taka strefa zalatwia pewne problemy, ale nie rozwiązuje ich źródła tylko kara osoby, ktore miaja pecha pracować w ich zasięgu.

            • 7 10

            • (3)

              1) miejsce do parkowania samochodu to nie problem miasta
              2) Twój samochód, to Ty płać
              3) zatruwasz innym życie swoim samochodem, płać za to, co szkodzisz.
              4) zadajesz milion pytań, zapytaj siebie, po co Ci ten samochód. Wsiądź w tramwaj, albo jedź rowerem.
              A jak mieszkasz w Żukowie to sorry, ale powinieneś płacić 2x więcej za parkowanie, przez ten wymarzony "domek w lesie", daleko od ludzi.

              • 10 14

              • żenada (2)

                1. miejsce parkingowe to problem miasta, bo to miasto chce biznesu i płynących z niego podatków. Jeśli nie stwarza odpowiednich warunków do jego rozwoju samo rozwijać się nie może. Skoro ma nie być samochodów niech postawią szlabany na granicy miasta. Coś mi się wydaję, że tego nie zrobią.
                2. patrz punkt 1
                3. Zaparkowany samochód nie zatruwa nic, chyba że leje się z niego olej.
                4. Jak tylko komunikacja w mieście będzie na dobrym poziomie chętnie to zorbie.

                Nie zazdrość, pracuj na własny. Akurat posiadanie domku za miastem nie uniemożliwia posiadania taniego abonamentu dla mieszkańca, gdyż kryteria to meldunek lub własność nieruchomości.
                Chcesz sprawiedliwości ? Niech wszyscy płacą tyle samo. Samochód mieszkańca truje tak samo jak przyjezdnego. Ja na szczęście mogę parkować na własnym podjeździe.

                • 7 10

              • stawianie szlabanów to opcja zero-jedynkowa (1)

                wprowadzanie opłat to łagodna forma obciążania osób korzystających z samochodów kosztami które ich zachowania komunikacyjne generują. Można nadal decydować się na przyjazd samochodem i płacić (oszczędzając na kosztach szukania wolnego miejsca), można też np. przyjechać z Żukowa samochodem, zaparkować gdzieś pod stacją PKM i ostatni odcinek pokonać PKM i spacerkiem do biura. Można też z samego Zukowa (lub jego okolic) dotrzeć do Wrzeszcza PKM. Jest bardzo wiele innych opcji, trzeba tylko zacząć myśleć. Bez wprowadzenia opłat wielu kierowców nawet nie zaczęłoby myśleć. Brawo Rada Dzielnicy.

                • 7 2

              • Gdyby abonament dla mieszkańców dzielnic, w których obowiązuje płatne parkowanie wynosił 30-50 zł/mc, to bym się z Tobą zgodził. Zauważ, że ci ludzie parkują na publicznej drodze, za utrzymanie której płaci miasto. Natomiast na osiedlach, na których miejsca postojowe nie leżą na drodze publicznej, opłaty są znacznie wyższe, wynoszą nierzadko 20- 30 zł/mc, bo taki jest mniej więcej koszt ich utrzymania. Tak więc nie mam nic przeciwko strefom płatnego parkowania, ale pod warunkiem, że mieszkańcy tych stref będą więcej za takie miejsca płacić.

                • 2 1

            • (1)

              Nie pisz bzdur o Oliwie. Byłem na zebraniu konsultacyjnym i wszyscy byli za oprócz jednego pana, który narzekał, ze nikt go nie dopieścił. I teraz też wszyscy, których znam są zadowoleni, ze wreszcie mamy gdzie stawiać własne samochody.

              • 1 1

              • odsylam do protokołu

                • 0 0

        • mieszkańcy (4)

          mieszkańcy płacą 120zł za rok parkowania w strefie, reszta 550zł za miesiąc, albo 3.9 za h

          • 16 2

          • To się zmieni i zdiwisz się niedługo jak bardzo (3)

            • 1 5

            • Niech się zmienia (2)

              Opłata za parkowanie dla mieszkańca powinna kosztować tyle co bilet miesięczny na TZ

              • 4 3

              • Co i tak jest atrakcyjną stawką...

                15 lat temu płaciłem 150 miesięcznie za parking "strzeżony" na morenie, gdyż innej opcji nie było by zaparkować... Nawet las zastawiony tym urodzajem samochodów...

                • 2 2

              • Czyli powinna być za darmo? Tak, jak obecnie dla "bombelków" i rodzin wielodzietnych. Skoro mieszkaniec, który nie ma przywilejów, by korzystać z komunikacji zbiorowej, jednocześnie płacąc w opłatach, m.in. na utrzymanie dróg/ścieżek/chodników, powinien płacić tyle ile miesięczny na TZ, to nie powinien płacić nic!Jeśli miasto nie dba o to, by mieszkańcy, którzy tutaj pracują, wybierali komunikację miejską, to i opłat za parkowanie wymagać nie powinno. Najprostsza opcja - dofinansować wspólny transport (więcej składu, lepsze połączenia i odpowiednia ilość godzin). Dogodny transport, mniejsze ryzyko jazdy w ścisku albo musowe przesiadki (podróż zajmująca po parę godzin dziennie i to w rejonie miasta!) zachęci ludzi do rezygnacji z własnego pojazdu. To będzie sprzyjać mniejszej ilości aut. Obecnie miasto, poprzez dofinansowanie wybrańców, samo sobie w stopę strzeliło. Sami napędzili popyt na pojazdy. Dorzuć do tego 500+, które również często idzie na rat za auto a nie na "bombelka" (wszak ten ma darmowy bimbaj, autem rodzice będą się wozić) i masz gotowy przepis na wieczne problemy z parkowaniem i korki na drogach. Zanim zacznie się wprowadzać kolejne podatki, lepiej pomyśleć jak ukrócić socjal (zostawiając go faktycznie potrzebującym, w tym chorym) i zachęcić ludzi do podejmowania pracy. Obecnie dofinansowuje się tych, którzy świetnie mogliby sobie dać radę, ale nie mają zamiaru, bo nie muszą. W zamian chce się dobić tych, którzy jeszcze są w stanie na to wszystko pracować. Pytanie, jak długo? Odbierz resztkę przywilejów, a ludzie uciekną gdzie indziej. Jak pouciekają, nie będzie z czego dawać kasiorki na wszelkiej maści projekty pro-bombelkowe, m.in. z BO ;) Zauważ, że w BO kasa często szła na dofinansowywanie boisk szkolnych, itp.. Miało być dla wszystkich. Pandemia pokazała, że można klamkę pocałować, bo przecież dzieciaków nie ma w szkołach, to i sprzęt/teren niedostępny. Na to także kierowcy głosowali, "bo będzie eko".

                • 0 1

        • problemem nie jest cena tylko niska elastyczność popytu na parkowanie (1)

          miejsc będzie brakowało dopóty, dopóki będzie nadmiar samochodów w wyniku braku zdecydowanego zakwestionowania roli samochodów w mieście i zdecydowanego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych (w tym hulajnogowców) i rowerzystów, chcących poruszać się po mieście by dotrzeć do centrum lub do przystanków komunikacji miejskiej. Bez podniesienia częstotliwości serwisu SKM do taktu 5 minutowego oraz wymiany taboru (bez "dziury wstydu) niewielu kierowców zdecyduje się na zmianę zachowań komunikacyjnych. Tak czy inaczej ruch we właściwą stronę powinien zostać wykonany czym prędzej. Brak parkomatów jako wymówka to żenua.

          • 7 1

          • Po dzielnicy jezdze zwykle rowerem ale dalej samochodem. Nie potrzebuje zeby mnie dopieszczano jako rowerzyste bo do tramwaju czy SKM i tak z rowerem nie wejde bo uwazam, ze to prostactwo. Strefy oczywiscie zmieniaja zachowania komunikacyjne. W moim przypadku tak, ze jade do nich w ostatecznosci. W tym roku jeden raz kiedy trzeba bylo pojechac do lekarza. Jesli mam wybor to jade tam gdzie moge zaparkowac na wyznaczonym miejscu bez zbednych ceregieli i oplat. Do dentysty juz przenioslem sie z rodzina do Tczewa, po trochu przez oplaty covidowe i po trochu z braku bezplatnych miejsc parkingowych. Z innymi uslugami moze byc podobnie.

            • 0 0

      • 10 zł msc...? (1)

        stawki 250 - 500 zł msc - i taki plan mają radni

        • 1 5

        • nie tylko radni, ale również rozsądni mieszkańcy

          • 3 0

    • Nie, nie chcieliśmy (1)

      i wielokrotnie wyrażaliśmy sprzeciw.
      Niemniej jednak taka jest cena za miejsce do parkowania u siebie pod kamienicą, zamiast szukania miejsca na okolicznych ulicach, bo aut tyle, że szpilki nie wciśniesz.

      I to działa w dwie strony - jeszcze kilka lat temu miałem problem żeby w drodze z pracy do domu zaparkować i odebrać jedzenie na wynos z jednej z moich ulubionych knajp na górnym Wrzeszczu - po wprowadzeniu SPP miejsce zawsze jest, wrzucam złotówkę w parkomat i idę odebrać jedzenie zamiast kluczyć i wciskać gdzieś auto.

      • 4 0

      • Ten drugi akapit właściwie wyjasnia wszystko. Ja się cieszę, jak cel mojej podróży jest w strefie płatnego parkowania - bo wiem, że będzie miejsce.

        • 5 0

  • Paranoja (23)

    Zróbcie od razu całe miasto w strefie płatnego parkowania ;-)

    • 180 35

    • Stać cię na grata? (5)

      Stać na parkowanie

      • 41 31

      • (2)

        Widać, że niewiele wiesz o posiadaniu i jeżdżeniu "gratem".

        • 17 16

        • Właśnie widać, że to raczej wy nie wiecie. (1)

          Co byś jeszcze chciał za darmo? Paliwo? Części zamienne? Ubezpieczenie?

          • 23 15

          • Co byś jeszcze chciał za darmo? Paliwo? Części zamienne? Ubezpieczenie?

            Idąc tym tropem, najlepiej niech każdy kierowca wozi ze sobą swoją ulicę. Dobrze byłoby, żeby rozwijały ją przed przejazdem swojego auta i zwijał tuż za sobą.

            • 0 2

      • Cichaj - głupiś.

        • 3 8

      • Weź spadaj trollu

        Jedyne z czego znany tutaj jesteś, to z wypisywania głupot!

        • 3 10

    • Dobrze by było. (2)

      • 15 3

      • o nie nie, zróbcie też płatne parkowanie w Słoikowie (1)

        a od passata w tedeiku dodatkowa opłata. Wtedy dopiero zrozumiecie, co tu nie gra.

        • 12 3

        • Stare szroty powinny być usuwane na złom i kasowane na koszt właściciela

          • 4 3

    • a myślisz, że fajnie jest (9)

      jak wracasz do domu, a pod domem stoi ci słoik, co szukał darmowego parkingu, żeby iść do pracy we Wrzeszczu? szlag mnie trafia, wracam 15-16, wszystko zajęte, bo w korpo pracuje się przecież do 17 :/ miasto już i tak mocno ograniczyło miejsca parkingowe, np i**otycznymi przejściami na Pl.Wybickiego

      • 16 12

      • jak ma prace.

        • 0 2

      • Wyprowadź się na wieś (5)

        kłopoty miną jak ręką odjął

        • 2 11

        • I będziesz powodował kłopoty tym, co zostali w mieście? (4)

          Trzeba wprowadzić opłaty za wjazd do centrum miasta. Dość rozjeżdżania miasta przez geniuszy, co się wyprowadzili na wieś.

          • 7 4

          • Świetny pomysł... (3)

            I myto za przejazd takich mieszczan jak Ty, przez moją wieś ;)

            • 2 4

            • wpływy z pobierania myta nie pokryją kosztów ich pobierania

              • 3 0

            • Chętnie zapłacę za każdy przejazd przez las pod Żukowem.

              Do tej pory raz w życiu tam jechałem. Nie zbiednieję. Natomiast mieszkańcy spod tego lasu codziennie zatruwają mi życie swoją "wygodą" w samochodzie.

              • 4 0

            • I vice versa wieśniaku.

              • 0 0

      • Wracaj tramwajem z pracy proste

        • 0 1

      • Czyli masz pretensje, bo ktoś zrobił to, co sam byś chciał zrobić?

        Niezła hipokryzja...

        • 1 1

    • bingo !

      Od 1-go płatne parkowanie w prywatnych garażach proponuje 5 zł za godzinę !!!!!!!!!!!

      • 3 5

    • dokladnie. (2)

      chyba czas sie wyniesc z gdanska do miejsca gdzie nie utrudnia sie ludziom zycia i funkcjonowania, zyje tu 22 lata i moze juz wystarczy.

      • 2 4

      • Od marca kilkadziesiat osob z mojej firmy tak zrobilo. Czesc z nich z calymi rodzinami. Firma bedzie wg zapowiedzi szefa zdalna nawet po covidzie wiec nie bylo sensu siedziec w nieprzyjaznym miescie. Dla czesci kropla, ktora przelala czare goryczy byl wlasnie podatek od samochodu.

        • 2 2

      • Nikt tęsknić nie będzie.

        • 1 1

  • Jak mają takie problemy, to nic się przez lata nie zmieni (6)

    Min dlatego Wrzeszcz nie jest już centrum biznesowym, na co komu środek miasta, zastawiony na każdym kroku samochodami?

    • 26 20

    • no pewnie,lepsze take centrum miasta,gdzie po prostu nie da się nigdzie zaparkować

      • 7 5

    • A ile powstało w tym czasie parkingów? (4)

      Miasto ani nie buduje parkingów, ani nie egzekwuje tego od prywatnych inwestorów. Powstał np. Neptun - a gdzie parkingi dla pracowników/gości itp?
      Ja w takich miejscach na pewno nie będę pracował, muszę wozić dzieciaki, robić zakupy, załatwiać sprawy - bez auta g... zrobisz bo komunikacja jest jaka jest.

      • 6 6

      • (2)

        I samochodem jest poprostu szybciej. A te głupie komentarze to jacyś flustraci.

        • 6 8

        • No tak, jak wszystko jest ustawione pod samochód to jak ma być inaczej

          Czas oczekiwania na zielone światło na Grunwaldzkiej trwa dłużej niż dojechanie do OCB z Śródmieścia. Pora na odwrócenie pewnych rzeczy. Tu jest miasto - tu są mieszkańcy i piesi.
          Dość służebności wobec kierowców.

          • 9 7

        • na małe odległości (do 1 km) najszybciej jest pieszo

          na odległości 0,5 km - 7 km najszybciej jest rowerem (rowerem wspomaganym elektrycznie jeszcze szybciej na odległość do 9 km). W mieście samochodem wcale nie jest najszybciej. Z Wrzeszcza do Sopotu SKM 12 minut, samochodem dużo dłużej (w godzinach szczytu bywa i 25 minut i więcej).

          • 1 2

      • Parking przy metropolii i galerii bałtyckiej stoi pusty

        A na ulicy nie ma gdzie zaparkować. W okolicy jest ponad 2000 wolnych miejsc parkingowych. I tyle powinno zniknąć z ulic w okolicy tych galerii handlowych.

        • 5 2

  • Dlaczego w naszym mieście zawsze słyszymy hasło - nie da się? (4)

    Ale betonować i unikać zieleni się da?

    • 82 20

    • (2)

      Kasę przewalilim na rydwan i solidurniość.

      • 6 8

      • Lepszy rydwan niż makulatura wyborcza za 70mln. (1)

        • 11 3

        • i rydwan i papiery sasina

          maja wspólny mianownik. I jedno i drugie jest do d...

          • 1 1

    • da się, tylko trochę później

      • 0 0

  • Nareszcie (4)

    Urzad po stronie Obywatela :)

    • 29 64

    • urząd jest po stronie kasy którą będzie doił z obywateli (3)

      a wy się cieszycie jak głupi.Niedługo będziecie płacić za oddychanie i niesegregowanie śmieci przez sąsiada z klatki.A potem jeszcze wiele innych podatków. Urzędnicy stracili dojną krowę w postaci wieczystej dzierżawy,więc teraz szukają nowego koryta.Obywatel powinien zawsze stać na straży nieopodatkowania,to rozumieją np Szwajcarzy ,i dlatego tez są bogaci.

      • 11 11

      • dokladnie / genau

        • 1 2

      • Jak obywatel ma stać na straży, kiedy każda najmniejsza luka jest od razu dojona przez Januszy?

        A do tego jeszcze ten kretyński tekst o tym, że jesteś konfidentem, jak próbujesz coś z tym zrobić?

        Najpierw potrzebujemy patriotyzmu na poziomie Szwajcarii, potem możemy kombinować dalej.

        • 4 1

      • Szwajcarzy są bogaci dlatego stać ich na niepodatkowanie mieszkańców

        A nie że są bogaci bo nie zbierają podatków... Nie ten związek przyczynowo-skutkowy...
        Nawet jak są rajem podatkowym, to nie chciał bym tam mieszkać: lubię porządek i wkurza mnie ten "Polskie porzadek pracy", ale Szwajcarzy przeginają w drugą stronę...

        • 3 1

  • Prywatną rzecz trzyma się na prywatnym terenie (8)

    takie mam zdanie

    • 58 31

    • To trzymaj swojego szrota w swojej stodole w Kolbudach, proste.

      • 23 6

    • To trzymaj swój tyłek w domu.

      • 14 3