• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • ŻE N A D A.....Młodzi Demokraci od poseł Pomaskiej już rozwalają PO w Gdansku (1)

    Adamowicz ma to gdzieś bo trzęsie portkami przed prokuraturą i znowu jak to w PO nie jest ważne aby pokonać PiS ale żeby do następnej Rady Miasta weszło jak najwięcej swojaków nic to, że miernych

    • 0 1

    • POcholki UEniemiaszkowe

      to juz wasz koniec...

      • 0 0

  • Przejście naziemne powinno zostać otwarte przy uruchomieniu galerii

    • 0 0

  • Wiecie co byłoby najlepsze? Obniżenie poziomu jezdni i wyniesienie ponad to kładkę dla ludzi. Taki jakby tunel dla aut. I takie coś powinno być od lotu(albo i wczesniej) az do wiaduktu

    • 0 0

  • bunkier

    Dosłownie przepięknie zasłania starówkę Gdańską...

    • 0 0

  • Masakra

    Wszyscy kombinują jak ułatwiać oraz sprawiać aby przejścia były bezpieczne (czyli nie przecinające pasów jezdni - nad pasem ruchu, podziemne) ale nie w Gdańsku. W Gdańsku dba się o to aby były większe korki, większe niebezpieczeństwo dla pieszych, oraz aby auta stojąc dłużej o dwie zmiany świateł emitowały jeszcze więcej spalin i później były w domach bo przecież auta nie szkodzą.....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane