- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (172 opinie)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (51 opinii)
- 3 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (107 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (292 opinie)
- 5 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (184 opinie)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (102 opinie)
Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej
Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej . Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.
- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.
- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".
Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego , choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).
- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Materiał z lipca br.
Inwestycje
Opinie (356) 1 zablokowana
-
2017-08-28 22:58
ŻE N A D A.....Młodzi Demokraci od poseł Pomaskiej już rozwalają PO w Gdansku (1)
Adamowicz ma to gdzieś bo trzęsie portkami przed prokuraturą i znowu jak to w PO nie jest ważne aby pokonać PiS ale żeby do następnej Rady Miasta weszło jak najwięcej swojaków nic to, że miernych
- 0 1
-
2017-08-28 23:29
POcholki UEniemiaszkowe
to juz wasz koniec...
- 0 0
-
2017-08-29 19:48
Przejście naziemne powinno zostać otwarte przy uruchomieniu galerii
- 0 0
-
2017-08-30 14:09
Wiecie co byłoby najlepsze? Obniżenie poziomu jezdni i wyniesienie ponad to kładkę dla ludzi. Taki jakby tunel dla aut. I takie coś powinno być od lotu(albo i wczesniej) az do wiaduktu
- 0 0
-
2017-09-12 08:36
bunkier
Dosłownie przepięknie zasłania starówkę Gdańską...
- 0 0
-
2017-10-23 18:45
Masakra
Wszyscy kombinują jak ułatwiać oraz sprawiać aby przejścia były bezpieczne (czyli nie przecinające pasów jezdni - nad pasem ruchu, podziemne) ale nie w Gdańsku. W Gdańsku dba się o to aby były większe korki, większe niebezpieczeństwo dla pieszych, oraz aby auta stojąc dłużej o dwie zmiany świateł emitowały jeszcze więcej spalin i później były w domach bo przecież auta nie szkodzą.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.