• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • (4)

    Przejście koniecznie musi byc, zasypać w końcu ten wiecznie zasilany tunel. Koniec z autostrada w samym sercu miasta, ta ulica powinna byc tylko dla autobusów i taksówek! Mam nadzieje ze radni w koncu sie wykaza w tym temacie.

    • 14 30

    • (1)

      Czyli ruch pieszy ma służyć jako zapora przed pędzącymi samochodami ? Piękna logika !

      A wpadłeś na pomysł, że może być tunel dla pieszych, a nadmierną prędkość ograniczyć fotoradarem, rondem, płynną sygnalizacją itd ?

      • 6 5

      • Tam nie moze byc takiego ruchu, koniec z tym tranzytem przy starym mieście. Tylko autobusy i taksówki, a nie jak teraz 100/h i kto pierwszy ten lepszy.

        • 7 4

    • jak zamkną tunel..

      Do toalety w tunelu... po schodach
      Wejście do galerii na poziomie minus jeden... po schodach
      Jakby nie patrzeć. to przejście tunelem jest potrzebne

      • 8 2

    • A autobusy i taksówki będą poruszały sie chodnikiem?

      • 1 1

  • Bzdura goni bzdurę w tym mieście!!! (2)

    Chyba Ci radni nie mieszkają w Gdańsku!!! Może wróćmy do średniowiecza i wycofajmy wszystkie auta z Centrum?
    I tak w tym miejscu są gigantyczne korki. Przecież jakieś 100 metrów dalej jest przejście!!!

    • 27 14

    • Paaanie. 100 metrów to kawał drogi, ja szlachta i nie będę łaził na darmo ! Wolę jak ten zając z ruskiej bajki wykazać się sprytem i slalomem pognać między samochodami na tramwoj !

      • 5 5

    • przeciez jakies 1000 dalej jest obwodnica. spadaj na nią

      • 6 6

  • Stanowcze Nie dla Przejścia! (3)

    Witam.
    To nie jest dobry pomysł. Takie przejście znacząco utrudni przejazd i wydłuży korek np. do ul. Orzeszkowej lub nawet do Traugutta , a co ważniejsze może spowodować zagrożenie dla pieszych którzy na czerwonym świetle będą przebiegać na tramwaj Utrudni też włączanie się do ruchu autobusów (już teraz muszą wyjeżdżać na czerwonym świetle na środkowy pas)

    • 29 14

    • Złe myślisz, tam docelowo nie może być takiej ulicy, to nie miejsce na autostrade. Teraz będzie tam dzień w dzień tłum ludzi i konieczne jest obniżenie prędkości do 30km/h. To będzie teraz reprezentacyjne miejsce miasta i nie można ludzi zganiać do osikanego tunelu.

      • 6 9

    • Co Wy z tymi światłami? Temp 30 i bez świateł.

      • 2 0

    • Nie witam i nie pozdrawiam szanowny Panie Pawle. Myli się Pan.

      • 2 1

  • kiedyś i w Gdyni pojawią się tacy radni

    • 6 2

  • Ściema na maxa

    Jak ściągnąć jak najwięcej ludzi do Galerii - to cel nr 1 "troskliwych" radnych.

    Zamykanie tunelu przy LOT to zwykła ściema. Niedawno zlikwidowano przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura na ul. Grunwaldzkiej. Argument był taki, że niedaleko jest przejście na skrzyżowaniu przy ul. Do Studzienki. Z pod LOTu do przejścia na Hucisku jest znacznie bliżej !!!

    • 22 5

  • Tylko jedno przejście?

    Ja proponuję ze trzy.

    • 14 4

  • (2)

    To zakorkuje miasto totqlnie. Wystarczy zobaczyc ile tam jezdzi aut.

    • 18 9

    • (1)

      To przestaną jeździć. Proste.

      • 8 5

      • Tak, ruszą pieszo.

        • 2 2

  • czy to ukłon do budowniczych galerii hadlowej?

    • 19 6

  • Pan Skarbek reprezentuje dewelopera?

    Miasto ma wykonać dodatkowe wejście do centrum handlowego które sfinansować mają mieszkańcy Gdańska! Paraliż komunikacyjny żeby wygodniej wchodzić do centrum Radunia! Skandal!

    • 29 5

  • przejście naziemne jest niecałe 100 m dalej na Hucisku (można spoko dojść do przystanku z wózkiem) (2)

    • 21 11

    • (1)

      A 3 Maja jakieś 200 metrów dalej. Dla auta to nie problem.

      • 12 4

      • a jeszcze kawałek dalej jeat obwodnica. tam zapraszamy

        • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane