- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (281 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (217 opinii)
- 3 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (81 opinii)
- 4 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (28 opinii)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (115 opinii)
Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej
Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej . Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.
- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.
- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".
Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego , choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).
- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Materiał z lipca br.
Inwestycje
Opinie (356) 1 zablokowana
-
2017-08-27 20:18
Będzie dobrze...
Żeby wszystko działało jak należy powinno wyglądać to tak:
- budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej
- wyburzenie wiaduktu od Bramy Wyżynnej do Podwala Przedmiejskiego, jak to kilka lat temu proponowali miejscy esteci (bo bardzo szpeci centrum)
- wybudowanie wysepki separacyjnej, przystanek autobusowy przy LOT, prawoskręt do Targu Drzewnego (opisany na trojmiasto.pl kilka miesięcy temu)
Jeśli te trzy warunki będą spełnione to wszystkim będzie się żyło lepiej, a tramwaje i autobusy w centrum w końcu dojadą bez awarii i na czas, a ja malutki dostawca artykułów ratujących ludzkie życie wjeżdżający trzy razy dziennie do centrum w godzinach szczytu będę w niebowzięty. Gratuluję pomysłów.- 5 5
-
2017-08-27 20:19
a jeszcze drogę rowerową zrobią (1)
Przez środek. Z oddzielną sygnalizacją świetlną
- 13 3
-
2017-08-27 21:53
We Wrocławiu Poznaniu Warszawie Szczecinie a nawet w Olsztynie tak właśnie rozwiązano główne ulice centrum.
Są tam juz wszedzie pasy rowerowe.
Stolica chodników rowerowych (gdansk)woli jednak stawiać na chodniki z dopuszczeniem ruchu rowerowego.- 2 1
-
2017-08-27 20:32
Ci radni maja jakis urojony pomysl, z dlugej chwili nie wiedza co maja juz robic...!
- 11 6
-
2017-08-27 20:42
ojej, to naruszylo by świętą przepustowosc
przeciez nie mozemy robic zmian, ktore by przeszkadzaly panom kierowcom. Niepelnosprawni i starsi niech siedza w domu, a nie sie szwendaja po miescie, gdzie jeden z drugim kozakiem jedzie na wazny byznes do Sopotu
- 3 14
-
2017-08-27 20:55
powinien by c tunel podziemny dla samochodów, /By loby miejsce na drugie centrum handloweKarin
- 4 3
-
2017-08-27 21:11
Bezsensowny pomysl
Zakorkuje miasto. Polowa radnych to oderwane i przpadkowe osoby.
- 13 6
-
2017-08-27 21:33
Podajecie przykład z Warszawy, tylko zwróćcie uwagę, jaki jest ruch samochodów na zdjęciu.
- 6 2
-
2017-08-27 21:59
Tunel zasypac z Zabiego Kruku na Slodownikow!!!!!
- 2 3
-
2017-08-27 22:01
Proponuję całe Wały Piastowskie zamknąć dla samochodów i zrobić wielki deptak a cały ruch przenieść na 3-go Maja bo budują centrum handlowe w centrum miasta ale to tylko Polska.Niech inwestor zainwestuje w windy w tunelu .Urzędnicy na Pohulance windy zamontowali to tu też można.
- 9 0
-
2017-08-27 22:15
Pytanie w sondzie dla debili. Każdy rozsądny człowiek odpowie, źe jest potrzebna.Tylko są miejsca w których można zastąpić inną, alternatywną " przeprawą ", choćby w związku z dużym natęźeniem ruchu samochodowego. Argument radnych co do szybkości aut równie " inteligentny ", jak pytanie.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.