- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (190 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (51 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Utworzenie okrągłego stołu dyskusyjnego, wskazanie winnych dotychczasowych zaniedbań, a nawet przejęcie przez samorząd operatora systemu - to propozycje trójmiejskich aktywistów, "aby uchronić Mevo przed kompromitacją". Zdaniem działaczy istnieje obawa, że operator roweru miejskiego zrezygnuje z całego projektu, a Pomorze ponownie zostanie bez roweru miejskiego.
Zdaniem działaczy jednym z największych błędów w ostatnich dniach było dokonanie pierwszej transzy płatności w wysokości ponad 9,7 mln zł na rzecz lokalnej spółki, wywodzącego się z Lipska Nextbike'a - NB Tricity - za obsługę systemu, który nie spełnia wymagań w zakresie dostępności rowerów, ich relokacji i niezawodności funkcjonowania.
Oprócz wynagrodzenia na spółkę nałożono również kary w wysokości prawie 2,4 mln zł (stan na kwiecień):
- za opóźnienie I etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie II etapu - 600 tys. zł
- za niedostateczną liczbę dostępnych rowerów w systemie - 896,7 tys. zł.
Dodajmy, że jednocześnie NB Tricity niezgodnie z umową ograniczało możliwość rejestracji oraz dokonywania wpłat.
9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
Zbyt niska kwota w przetargu na Mevo?
- W momencie przelania pieniędzy zmienia się nasza pozycja negocjacyjna i trudniej się rozmawia o ewentualnych modyfikacjach w funkcjonowaniu tego systemu - przekonuje Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, kandydat na prezydenta Gdyni w ostatnich wyborach samorządowych. - Wygląda na to, że spółka NB Tricity skalkulowała funkcjonowanie roweru miejskiego na innych zasadach, albo od razu założyła, że po przetargu będzie potrzebna formuła dofinansowania, albo przy tak małym kapitale zakładowym [5 tys. zł - dop. red.] od początku była nastawiona, że nie wykona projektu, a potem nie będzie z czego jej windykować.
- Spółka utrzymanie roczne jednego roweru wyceniła na 177 zł, podczas gdy w Warszawie utrzymanie roweru Nextbike to kwota rzędu 2,5 tys. zł, a jest to system niemal w całości oparty o tradycyjne rowery - zwraca uwagę Tomasz Larczyński ze stowarzyszenia Lepszy Gdańsk.
Komunalizacja operatora roweru Mevo
Larczyński proponuje, aby dokonać przejęcia spółki NB Tricity przez samorząd. Komunalizacja odbyłaby się poprzez przejęcie pakietu kontrolnego w zamian za wciąż rosnące kary finansowe.
Należy wskazać winnych, którzy dopuścili do wyboru NB Tricity
Innym lub dodatkowym rozwiązaniem może być także zorganizowanie okrągłego stołu celem wypracowania modelu wyjścia z obecnego impasu, a wcześniej wskazania winnych dotychczasowych błędów przy wyborze operatora.
- Uważamy, że nie tylko Nextbike ponosi winę za niewydolny i źle przygotowany system, ale również decydenci w miastach metropolii, w tym także w Sopocie, którzy potraktowali Mevo jako działanie PR-owe, a nie podjęli rzetelnych działań, by sprawdzić, czy projekt jest możliwy do wprowadzenia w życie - ocenia Małgorzata Tarasiewicz ze stowarzyszenia Mieszkańcy dla Sopotu, kandydatka na prezydenta Sopotu w wyborach w 2018 r. - Domagamy się wyjaśnień od urzędników, którzy od lat nie są w stanie zapewnić sprawnego systemu roweru miejskiego i wskazania osób winnych podjęcia decyzji o wyborze oferty Nextbike w przetargu.
Wypowiedzenie umowy początkiem dyskusji nad Mevo
Zdaniem Zmudy-Trzebiatowskiego rozwiązaniem może być także wypowiedzenie umowy firmie NB Tricity. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że system nadal będzie działał na obecnym, niesatysfakcjonującym poziomie, choć bez ryzyka utraty środków unijnych.
- Wypowiedzenie umowy mogłoby zacząć dyskusję między stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot a operatorem Mevo na nowo. Chodzi o to, by przenieść problem na spółkę, bo teraz to my się martwimy, co będzie, gdy zostaniemy zmuszeni do zwrotu 17 mln zł dofinansowania z Unii. W Polsce miały już miejsce sytuacje przedłużenia terminu wydatkowania środków unijnych i być może w przypadku Mevo też jest to możliwe.
Nadal brakuje rowerów na ulicach
Przypomnijmy, że system rowerów miejskich Mevo zaczął działać dopiero pod koniec marca, choć start I etapu miał nastąpić w listopadzie 2018 roku. Wciąż także brakuje rowerów - w ostatnich dniach ich liczba w ciągu doby wynosi ok. 700-800 sztuk zamiast 1224, które miały być w I etapie funkcjonowania systemu. Docelowo dostępnych ma być 4080 jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym.
Zainteresowanie przetargiem na wdrożenie roweru miejskiego oprócz NB Tricity (oferta na kwotę 40 mln 272 tys. zł) wykazały jeszcze dwa konsorcja:
- konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów, w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.
- konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.) w kwocie 76 mln zł.
Czytaj również: Współdzielone hulajnogi elektryczne już w Trójmieście
Materiał z 9 kwietnia br.
Opinie (519) ponad 20 zablokowanych
-
2019-05-08 10:39
Opinia wyróżniona
Bo to nie może działać (13)
To całe rozwiązanie zaprzecza prawom ekonomii więc nie może działać - zwłaszcza w tak patologicznym dla przedsięwzięć gospodarczych otoczeniu jak sfera publiczna (priorytetem nie jest wartość dla mieszkańców lecz P.R. polityków)
- 226 16
-
2019-05-09 10:53
jeżeli działa, to znaczy że może działać
NIe działa jeszcze tak, jak niecierpliwi promotorzy swojego ego by chcieli, ale patrząc na zdjęcie zamieszczone przy artykule działa. Codziennie widzę wielu użytkowników MEVO na drogach rowerowych Gdańska. Oprócz praw ekonomii (które nie ograniczają się wyłącznie do tzw. prawa popytu i podaży) warto poznać dorobek nowoczesnej ekonomii behawioralnej. Ale czego można się spodziewać po mającym trudności z tzw. wolnym trybem myślenia internaucie?
- 1 4
-
2019-05-08 16:14
Powiem więcej, jeśli miałoby to sens ekonomiczny (1)
To samochody elektryczne dałoby się wynajmować na 90 minut codziennie za abonament 250 zł miesięcznie. Najlepiej w pełni naładowane, czyściutkie i pachnące. A ew. usterki i niezadowolenie można byłoby zgłaszać przez apkę lub infolinię.
Chętnych do wynajmowania byłoby mnóstwo, tylko czy unia zasponsoruje?- 7 2
-
2019-06-12 09:31
jeśli wykonanie zlecimy niemieckiej spółce, to zasponsoruje
a nawet nie tyle, co zasponsoruje, tylko pożyczy, bo jak się okaże, że projekt był klapą, to samorząd będzie musiał tę dotację oddać. Zarobiony w tym interesie jest zagraniczny wykonawca i urzędnicy z prowizjami od kontraktu. Tak się teraz buduje misie na miarę naszych możliwości.
- 0 0
-
2019-05-08 12:56
A co dopiero powiedzieć o głosach które chce utworzenia kolejnej samorządowej spółki do obsługi tego bubla :)
- 13 0
-
2019-05-08 11:28
deszcz (8)
Gdyby rozszerzyć sieć stacji inteligentnego ładowania i akumulatory rozwozić skuterami, może by to działało.
- 11 9
-
2019-05-08 11:48
(7)
Ile akumulatorów zapakujesz do skutera ?
Wiesz ile waży akumulator ?- 27 1
-
2019-05-09 12:31
Na przyczepkach dopiętych do skutera mozna prerwieźć kilka akumulatorów.
- 2 1
-
2019-05-08 14:15
a naładowany waży jeszcze więcej ... więc? (5)
operator powinien zakupić skutery z przyczepką ...
- 6 4
-
2019-05-08 14:50
Skuterem nie wolno ciągać przyczepek (4)
- 2 6
-
2019-05-09 12:32
Skoro można to wolno. A można bo jest to możliwe nawet w tej napędzanej tylko nogą.
- 1 0
-
2019-05-08 15:42
(2)
powiedz to sklepom sprzedającym przyczepki do skuterów i rowerów
- 8 1
-
2019-05-08 22:19
(1)
Mogę im powiedzieć to samo, co sklepom sprzedającym akcesoria do niepalenia pod żadnym pozorem trawy...
- 5 0
-
2019-05-09 08:56
podejdz do neptuna ... i powiedz - pan tu nie stał
- 2 0
-
2019-05-08 10:24
Opinia wyróżniona
(44)
Roczny koszt utrzymania roweru miejskiego to 177zł? Przecież to śmieszne. Jak ktoś ma rower, o który dba, nie jeździ za dużo, to tyle wyda na serwisowanie. A miejski, który w założeniu ma dużo jeździć, być używany przez ludzi, którzy nie koniecznie będą o niego dbać, na dodatek ma te nieszczęsne baterie, nie może być utrzymywany za taką kwotę.
- 321 13
-
2019-05-08 15:03
uwaga
a może by się tym gospodarczym przedsiewzieciem zainteresowal prokurator????
- 7 0
-
2019-05-08 12:25
Mam wrażenie że wszyscy liczą tylko pieniążki które ma zapłacić zamawiający, miasto, gmina,
a czy opłaty z abonamentu, nie wpływają do spółki obsługującej rowery?
Bo to już zupełnie inne kwoty. Jeżeli założymy 50 000 użytkowników x 100 zł mamy 5 000 000 zł
podzielone na 4 000 rowerów daje 1250 rocznie na jeden rower do tego trzeba doliczyć reklamy na rowerach i inne opłaty za użytkowanie. więc te 177 zł rocznie to bajka.- 15 0
-
2019-05-08 12:20
Wyliczenie wg pana L.
Który zna się na wszystkim.
Najlepiej.- 4 2
-
2019-05-08 12:07
177 zl to koszt samej energii elektrycznej (2)
przy ładowaniu roweru co 1-2 dni (0,5-1 zł za ładowanie)
Widać ktoś kto to liczył, założyl, że bateria sama przemieści się do stacji ładowania i podłączy się do sieci, a kiedy poczuje, że jest pełna samodzielnie wróci do roweru.- 21 3
-
2019-05-08 22:24
Za 1zł masz z 1.5kWh efektywnie w baterii (1)
To dałoby zasięg między 200 a 400km...
- 0 0
-
2019-05-09 10:30
Raczej tylko na papierze albo jakimś topowym rowerze
Z mojej praktyki, na baterii 0,3kWh na tanich elektrycznych rowerach przejeżdżam bez oszczędzania i po górkach raptem 20-25 km. Z 1,5 kWh byłoby to więc realnie ok. 100 km. A te rowery ważą z 10 kg mniej od Mevo.
- 0 0
-
2019-05-08 11:53
(32)
Na co wydasz rocznie 177 zł w prywatnym rowerze którym jeździsz po mieście na serwis ?
Smar kosztuje 20 zł.- 15 33
-
2019-05-08 20:37
Łańcuch i zębatki w chińczyku 15+30+35=80zł plus wymiana
- 1 0
-
2019-05-08 19:08
serwis
mój rower serwisuje znajomy, przegląd przed sezonem, czasami wymiana hamulców, łańcucha regulacja itd dodam jeszcze ,że jak go oddaje do się błyszczy jak psu jajca :P bierze stówke. A jestem osobą, która dba o rower.
- 2 0
-
2019-05-08 16:19
Opony dętki, różne rzeczy.
- 1 0
-
2019-05-08 12:58
Minimalny koszt serwisu roweru to jest kwota 100 zł
W przypadku przebicia opony lub innych uszkodzeń kwota rośnie.
- 3 3
-
2019-05-08 12:27
(25)
komplet napędu to przynajmniej 150zł ;)
Jak ktoś cały rok jeździ to co roku taki napęd wymienia.
utrzymanie nawet gruchota w dobrym stanie to koszt 200-300zł jeżeli zrobisz wszystko sobie sam oczywiście.- 22 11
-
2019-05-08 15:14
to ja nie wiem co wy z tymi rowerami robicie jedyne co w rowerze robię to niwelowanie luzów jak się pojawią i czyszczenie i nic prócz opon i dętki się jeszcze nie zepsuło...
- 6 2
-
2019-05-08 13:12
Nie rozśmieszj mnie (23)
Komplet napędu co rok przy jeździe po mieście. Dobry żart. No chyba ze ktoś jest uzależniony od zmieniania przerzutek bez potrzeby.
Od wielu lat cały rok codziennie śmigam do pracy w tym kilka lat robiłem trasę przez Morenę.
Jestem facetem więc rower serwisuje sam, tu nie ma wielkiej filozofii, koszt 0 zł
Opony wymieniam raz naKomplet napędu co rok przy jeździe po mieście. Dobry żart. No chyba ze ktoś jest uzależniony od zmieniania przerzutek bez potrzeby.
Od wielu lat cały rok codziennie śmigam do pracy w tym kilka lat robiłem trasę przez Morenę.
Jestem facetem więc rower serwisuje sam, tu nie ma wielkiej filozofii, koszt 0 zł
Opony wymieniam raz na 2/3 lata koszt powiedzmy 100 zł
Czasem przebije się dętka, koszt łatki 3 zł.
Smar do łańcucha rocznie 20 zł
Raz na kilka tak coś trzeba wymienić ale biorąc nawet to pod uwagę koszty roczne nie przekroczą 100 zł- 22 11
-
2019-05-08 22:18
PFF jestem kobietą i też sama serwisuje sobie rower!
- 2 0
-
2019-05-08 15:29
(1)
no dobra - pochwaliłeś się, a teraz poszukaj sobie informacji ile kosztuje w miarę przeciętna (nie minimalna krajowa) roboczogodzina brutto z narzutami.
Albo może inaczej - zaproś do małej ale pilnej awarii - hydraulika z jego dojazdem i powrotem. Robota zajmie mu 10 minut, części 3 zł - a wiesz ile cię skasuje? :) może myślisz że ułamek roboczogodziny? :)- 12 1
-
2019-05-09 08:47
Różnica między nami jest taka że ja potrafię naprawić rower oraz wiele innych rzeczy z hydrauliką też sobie radzę i nie muszę za to płacić.
Wstyd żeby facet nie potrafił naprawić roweru.
Jak ktoś lubi płacić za naprawę czegoś co nie jest skomplikowane to jego sprawa. Dla mnie koszt serwisu roweru to koszt części.- 1 1
-
2019-05-08 14:23
(1)
Nie jesteś praktykiem tylko amatorem a to jest różnica. Jeżeli łatka kosztuje 3 pln to jej zrobienie zajmuje ok. godziny - roboczogodzina z ZUSem, dachem na głową, urlopem, chorobowym i macierzyńskim, kadrową i księgową które to rozliczą to okolica 100 pln + koszt transportu klamota z trasy i na punkt --> razem ta łatka wychodzi jakieś 200 pln.
Nie jesteś praktykiem tylko amatorem a to jest różnica. Jeżeli łatka kosztuje 3 pln to jej zrobienie zajmuje ok. godziny - roboczogodzina z ZUSem, dachem na głową, urlopem, chorobowym i macierzyńskim, kadrową i księgową które to rozliczą to okolica 100 pln + koszt transportu klamota z trasy i na punkt --> razem ta łatka wychodzi jakieś 200 pln. Niech będę dwie w skali roku i masz 400 + 4 normalne przeglądy ( raz na kwartał minimum) - odpada zwiezienie interwencyjne, bo można to zrobić planowo po kilkadziesiąt rowerów, ale i tak 100 pln na serwisanta potrzebne - no i jeden rower już kosztuje ok. 800 zeta + amortyzacja + szkody spowodowane prze użytkowników itp...
- 10 5
-
2019-05-09 08:56
Naprawa dętki zajmuje godzinę. Litości. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
Nie potrzeba żadnego dachu. Jest kapeć to zmieniam dętkę na zapasową czas, wymiany 15 minut. Naprawa przebitej dętki 10 minut.
Twierdzisz że płacisz za naprawę dętki 200 zł a przegląd to 100 zł.
Jedyne co mogę napisać to żal mi Ciebie.
Tak z ciekawości co robisz jak poplączą Ci się sznurówki. Wzywasz strażaków ?- 1 1
-
2019-05-08 13:40
(11)
smar rocznie 20
opony co 2/3 lata 100
napęd co 2/3 lata 150
klocki co 2/3 lata ...
siodło co 5 lat ...
stery/pedały/support/obręcz/gripy co ~10 lat ...
to są oczywyście śmieszne pieniądze w porównaniu do samochodu, ale uśredniając 200-300 rocznie to chyba dobry strzał.- 14 5
-
2019-05-08 14:20
(10)
Mam 10 letni rower w którym nie wymieniałem napędu, a rocznie robiłem średnio 7 tys i nawet nie przymierzam się do wymiany, to samo stery, pedały,
Faktycznie zapomniałem o hamulcach. Klocki komplet 60 zł ale jeśli ktoś ma v-breaki to co roku 20 zł.
Gripy, siodło, support OK ale te rzeczy to tak jak pisałem czasem coś się psuje.
Stówka rocznie styka- 10 7
-
2019-05-08 16:20
(1)
Pewnie nawet opon jeszcze nie wymieniałeś :)))) Dopiero jak pęknie 100 tysi to o tym pomyślisz haaaa haaa haaaa
- 7 0
-
2019-05-08 16:30
Ha ha ha
Jak jest łysa to wymieniam ale ponieważ kupuje obony z grubym bieżnikiem a jadąc myślę i unikam ostrego hamowania bieżnik ściera mi się bardzo wolno.
- 3 5
-
2019-05-08 15:34
hahahahaha
ale mnie gościu ubawiłeś
- 5 1
-
2019-05-08 15:10
bajki piszesz (6)
10 lat rocznie po 7 tyś. Czyli 70 tyś na jednym napędzie?
Sorki ale to bzdura do kwadratu…- 16 1
-
2019-05-08 16:28
Jesteś uzależniony od przerzutek (5)
Chcesz się umówić na obejrzenie napędu.
Powiedz mi co może się popsuć w napędzie jeśli praktycznie nie używam przerzutek. W zasadzie mam w planach złożyć sobie rower bez przerzutek i taki napęd praktycznie będzie wieczny.
Nie używam bo póki co stać mnie żeby wjechać Jaśkową na Morenę na jednym najszybszym przełożeniu.- 2 7
-
2019-05-08 20:45
Jeżeli nie używasz przerzutek to nadmiernie rozciągasz łańcuch a tym samym zjadasz zęby na najczęściej używanej koronce i blacie. Jakbys teraz wymienił tylko łańcuch na nowy to tańczyłby niemiłosiernie po kasecie.
- 3 0
-
2019-05-08 17:12
ogladać to ja se mogę cokolwiek (3)
ale nie jestem w stanie zwerfikować przebiegu :)
CO się może popsuć? może nic, ale zużycia eksploatacyjnego nie przeskoczysz. Łańuch sie będzie rozciągał niezależnie czy używasz przerzutek czy nie. To po prostu tarcie powoduje jego zużycie.
Możesz co prawda używać łańcucha na tulejach przeznaczonego do napędówale nie jestem w stanie zwerfikować przebiegu :)
CO się może popsuć? może nic, ale zużycia eksploatacyjnego nie przeskoczysz. Łańuch sie będzie rozciągał niezależnie czy używasz przerzutek czy nie. To po prostu tarcie powoduje jego zużycie.
Możesz co prawda używać łańcucha na tulejach przeznaczonego do napędów jednobiegowych ale to też nie pociągnie 70 tyś kilometrów.
Łozyska support też. Jestem w stanie uwierzyć ze w dobrych warunkach, przy dobrym serwisie i przy lekkiej nodze 15-20 tyś można zrobić ale to wszysto.- 4 0
-
2019-05-09 09:13
(2)
Profilaktycznie wymieniasz łańcuch co rok ? A może zmierz jego długość jak jest nowy i przy wymianie. Nie zmierzysz bo nie potrafisz go wymienić ? To przykre.
Rozciąganie łańcucha można zaliczyć do miejskich legend.
Mogą się zdarzyć takie przypadki ale tylko jeśli łańcuch jest wyjątkowo podłej jakości. Kiedyś widziałem taki wProfilaktycznie wymieniasz łańcuch co rok ? A może zmierz jego długość jak jest nowy i przy wymianie. Nie zmierzysz bo nie potrafisz go wymienić ? To przykre.
Rozciąganie łańcucha można zaliczyć do miejskich legend.
Mogą się zdarzyć takie przypadki ale tylko jeśli łańcuch jest wyjątkowo podłej jakości. Kiedyś widziałem taki w rowerze dziecinnym na kołach 12 cali.
Poczytaj sobie o łańcuchach w silnikach samochodów. Część samochodów zamiast pasków w silniku ma łańcuch. Pasek należy wymienić co 100 km łańcucha praktycznie się nie wymienia. Takie samochody robią 300 tys km i więcej a obciążenia są nie porównywalne.
Jeśli wolisz przykłady rowerowe to słyszałeś żeby ktoś wymieniał łańcuch w Ukrainie albo składaku. Jak nie kojarzysz tych sprzętów to popytaj rodziców.- 2 4
-
2019-05-09 12:10
jesteś trolem czy przekonanym o swojej racji ignorantem?
Oczywiście ze mierze łańcuch. To żądna sztuka tajemna
Można to robić przymiarem do łańcuch a albo po prostu suwmiarką. Łańcuch sie wydłuża z powodu wycierania materiału na sworzniu a nie z powodu ”wydłużenia” blaszek.
W miarę wydłużenia łańcuch zaczyna sie opierać na coraz mniejszej ilosci zębów na korbie czy koronce i siły dziłające naOczywiście ze mierze łańcuch. To żądna sztuka tajemna
Można to robić przymiarem do łańcuch a albo po prostu suwmiarką. Łańcuch sie wydłuża z powodu wycierania materiału na sworzniu a nie z powodu ”wydłużenia” blaszek.
W miarę wydłużenia łańcuch zaczyna sie opierać na coraz mniejszej ilosci zębów na korbie czy koronce i siły dziłające na pojedynczy ząb stają coraz większe powodując jego deformacje.
Jak deformacja będzie znaczna to łańcuch zaczyna skakać. U mnie ta granica jest w kolichac 6-8 tyś. Ponoć niektórzy sa w stanie zrobić 15. Nie wiem. Moze … ale w 70 nie uwierzę nigdy :)- 2 0
-
2019-05-09 10:34
To wstaw łańcuch rowerowy do samochodu i sprawdź, jak daleko zajedziesz.
- 0 0
-
2019-05-08 13:37
(5)
Czyli widocznie nie jeździsz cały rok, niezależnie od warunków pogodowych ;)
- 8 8
-
2019-05-08 16:20
Cały rok tylko część miała być reszta latem.
- 2 0
-
2019-05-08 14:25
(3)
To chwilowo jest pomówienie ale masz szansę się wykazać. Uzasadnij dlaczego Twoim zdaniem nie jeżdżę cały rok.
- 10 1
-
2019-05-08 17:58
Ten twój rower to Holender? (2)
Przy jeździe całorocznej same wolnobiegi kosztują więcej niż 100zł. Chyba że lubisz jeździć na rdzy i piasku. Dolicz wymianę koła bo szprychy od soli po zimie nie nadają się do niczego. Nie liczę już lampek zimą kradną je lumpy bo światła potrzebują.Do tego nawet licznik zaj.. ali bo pewnie zegarek też się przyda. Nie zliczę kasy ile wadaję rocznie
Przy jeździe całorocznej same wolnobiegi kosztują więcej niż 100zł. Chyba że lubisz jeździć na rdzy i piasku. Dolicz wymianę koła bo szprychy od soli po zimie nie nadają się do niczego. Nie liczę już lampek zimą kradną je lumpy bo światła potrzebują.Do tego nawet licznik zaj.. ali bo pewnie zegarek też się przyda. Nie zliczę kasy ile wadaję rocznie na utrzymanie roweru w przyzwitym stanie zwłaszcza po zimie. Chyba że ty jeździsz tym kołem co w gdańsku pod dworcem stoi i jest do sprzedania. Za darmo nikt by nie wzioł a wisi na nim kartka "sprzedam rower" kojarzycie gdańszczanie?
- 6 8
-
2019-05-08 20:18
(1)
Człowieku widziałeś ile było śniegu. Nie musiałem się przedzierać przez zaspy. Owszem trochę rdzy się pojawiło na łańcuchu ale trochę samaru i jak to mówią "samo przyszło samo poszło". Roweru nie parkowałem na zewnątrz.
Wolnobiegi więcej niż 100 zł nie rozśmieszaj mnie. Dałbym linka do aukcji ale nie będę tu reklamował.
Szprychy od soliCzłowieku widziałeś ile było śniegu. Nie musiałem się przedzierać przez zaspy. Owszem trochę rdzy się pojawiło na łańcuchu ale trochę samaru i jak to mówią "samo przyszło samo poszło". Roweru nie parkowałem na zewnątrz.
Wolnobiegi więcej niż 100 zł nie rozśmieszaj mnie. Dałbym linka do aukcji ale nie będę tu reklamował.
Szprychy od soli są do niczego, ciekawe bo moim nic absolutnie nie dolega
Jak ktoś nie zdejmuje licznika lub światła to oczywiście mogą mu ukraść. Wolny wybór
Nie ja jeżdżę tym kołem co jest przypięte na Polibudzie pod Informtyką- 8 1
-
2019-05-09 13:19
Ściemniasz i tyle
Wolnobieg w rowerowym kosztuję 45zł dwa na rok przynajmniej wymieniam te wolnobiegi za 20zł za raz są do wymiany średni z ciebie cyklista skoro nie znasz się na częściach do roweru. Gdybyś jeździł cały rok wiedziałbyś ile wydasz na rowrer zwłaszcza jesień i zima są dla roweru okropne jeden deszcz i już masz brudny rower od błota. Ehh szkoda słów na takiego całorocznego cyklistę himana co na morene wjeżdża na spidzie.
- 1 3
-
2019-05-08 12:05
robocizna przy serwisie ? (1)
- 15 10
-
2019-05-09 09:16
bareria to 300 -400 cykli ładowania
czyli co roku nowa to minimum 800 zł netto
- 1 0
-
2019-05-08 11:54
te 177 zł starczy na 10 detek do roweru co najwyżej.. (3)
a gdzie opony, łancuch, serwis hamulców... + naprawa zniszczeń dokonanych przez bezmózgą patologię nieszanującą tego co wspólne.
- 23 1
-
2019-05-08 18:14
jak masz ponad 4 tyś rowerów to nie kupujesz dętek jak zwykły Kowalskie za 17 zł przez 50 pośredników tylko zamawiasz prosto u producenta za 1,70...
- 4 1
-
2019-05-08 12:01
za zniszczenia mają płacić uzytkownicy (1)
jest od tego cennik
- 4 7
-
2019-05-08 15:46
Ale nie płacą
Bo szkodę zgłasza przeważnie następny użytkownik, lub nikt, a dowodów na to, że szkody spowodował ten poprzedni raczej nie ma. Spora część wandalizmu dzieje się zapewne gdy rower stoi sobie na stacji.
- 7 0
-
2019-05-08 11:26
z drugiej strony: efekt skali
- 10 7
Wszystkie opinie
-
2019-05-08 10:39
Opinia wyróżniona
Bo to nie może działać (13)
To całe rozwiązanie zaprzecza prawom ekonomii więc nie może działać - zwłaszcza w tak patologicznym dla przedsięwzięć gospodarczych otoczeniu jak sfera publiczna (priorytetem nie jest wartość dla mieszkańców lecz P.R. polityków)
- 226 16
-
2019-05-08 16:14
Powiem więcej, jeśli miałoby to sens ekonomiczny (1)
To samochody elektryczne dałoby się wynajmować na 90 minut codziennie za abonament 250 zł miesięcznie. Najlepiej w pełni naładowane, czyściutkie i pachnące. A ew. usterki i niezadowolenie można byłoby zgłaszać przez apkę lub infolinię.
Chętnych do wynajmowania byłoby mnóstwo, tylko czy unia zasponsoruje?- 7 2
-
2019-06-12 09:31
jeśli wykonanie zlecimy niemieckiej spółce, to zasponsoruje
a nawet nie tyle, co zasponsoruje, tylko pożyczy, bo jak się okaże, że projekt był klapą, to samorząd będzie musiał tę dotację oddać. Zarobiony w tym interesie jest zagraniczny wykonawca i urzędnicy z prowizjami od kontraktu. Tak się teraz buduje misie na miarę naszych możliwości.
- 0 0
-
2019-05-08 11:28
deszcz (8)
Gdyby rozszerzyć sieć stacji inteligentnego ładowania i akumulatory rozwozić skuterami, może by to działało.
- 11 9
-
2019-05-08 11:48
(7)
Ile akumulatorów zapakujesz do skutera ?
Wiesz ile waży akumulator ?- 27 1
-
2019-05-08 14:15
a naładowany waży jeszcze więcej ... więc? (5)
operator powinien zakupić skutery z przyczepką ...
- 6 4
-
2019-05-08 14:50
Skuterem nie wolno ciągać przyczepek (4)
- 2 6
-
2019-05-09 12:32
Skoro można to wolno. A można bo jest to możliwe nawet w tej napędzanej tylko nogą.
- 1 0
-
2019-05-08 15:42
(2)
powiedz to sklepom sprzedającym przyczepki do skuterów i rowerów
- 8 1
-
2019-05-08 22:19
(1)
Mogę im powiedzieć to samo, co sklepom sprzedającym akcesoria do niepalenia pod żadnym pozorem trawy...
- 5 0
-
2019-05-09 08:56
podejdz do neptuna ... i powiedz - pan tu nie stał
- 2 0
-
2019-05-09 12:31
Na przyczepkach dopiętych do skutera mozna prerwieźć kilka akumulatorów.
- 2 1
-
2019-05-09 10:53
jeżeli działa, to znaczy że może działać
NIe działa jeszcze tak, jak niecierpliwi promotorzy swojego ego by chcieli, ale patrząc na zdjęcie zamieszczone przy artykule działa. Codziennie widzę wielu użytkowników MEVO na drogach rowerowych Gdańska. Oprócz praw ekonomii (które nie ograniczają się wyłącznie do tzw. prawa popytu i podaży) warto poznać dorobek nowoczesnej ekonomii behawioralnej. Ale czego można się spodziewać po mającym trudności z tzw. wolnym trybem myślenia internaucie?
- 1 4
-
2019-05-08 12:56
A co dopiero powiedzieć o głosach które chce utworzenia kolejnej samorządowej spółki do obsługi tego bubla :)
- 13 0
-
2019-05-08 10:12
Jeszcze przed decyzją o ich wygranej krytykowałem ich i wskazywałem ,ze sie to nieuda,Odpowiedzialni są urzedasy z Gdańska! (8)
To przede wszystkim urzedasy z gdańska mieli najwiecej do powiedzenia .Skompromitowała sie tez kampania rowerowa czy jakoś tak te stowarzyszenie niby rowerowe które lobbowało za tą firma i tym rozwiazaniem tylko rowerów elektrycznych.Momo wszystko mozna było to wszystko zorganizaowac zdecydowanie lepiej.ale firma najwyrazniej zakładała od poczatku ze bedzie tak postepować.Niekompetentni ludzi w spólce niemajacy totalnie pojecia o zarządzaniu nawet odwołanie prezesa nic nie pomogło ,bo niby co miało zmienić?? Mozna to jeszce naprawic ale nikt nie bedzie za darmo wskazaywał im rozwiazań poto by oni mogli kolejne miliony pobierac dla siebie. Niestety Nie tylko w Gdańsku sie przywyczajono ze dostacje z UE i pieniadze mieszkanców z urzedu to pieniadze niczyje wiec można je marnować.
- 121 33
-
2019-05-16 10:40
momo wszystko co mozna bylo zorganizowac lepiej?
rozpisano przetarg, zglosily sie 2 firmy:
4k rowerow za ~40m
3,9k rowerow za~ 80m
wybrano ta pierwsza, gdzie widzisz bledy? oferty byly zgodne z prawem, kryteria pewnie jak to w polsce, kasa, zreszta zdefiniowane w przetargu. co mieli urzednicy zrobic? odrzucic oba bo jakis jelop tak napisal na 3miasto?- 0 0
-
2019-05-08 10:57
(2)
O wskazywałeś i krytykowałeś w internetach, jak mogli cię nie posłuchać xD Wszyscy tacy mądrzy zawsze, ale łba ze swojej piwnicy nikt nie wychyli.
- 6 6
-
2019-05-08 13:47
(1)
Zwłaszcza, że przed startem wszyscy Internetowi Analitycy pisali, że nikt tym nie będzie jeździł - a problem jest odwrotny :)
- 6 0
-
2019-05-08 14:47
Bo w Polsce mamy wyłącznie ekspertów od wszystkiego :D
- 3 0
-
2019-05-08 11:54
Bo w PL robi się wszystko na machniecie ręki. Niech sie Polak cieszy, ze wogole ma :/ nienawidzę takiego podejscia
- 5 3
-
2019-05-08 10:25
I jeszcze jedno w niedalekiej przyszłosci czeka nas to ze ta spólka wystąpi o dodatkowe finasowanie z miasta (2)
Bo wystarczy ze wystąpią o ,ze zakładali zdecydowanie mniejsze obciążenia ,a winni są mieszkancy miasta którzy odpowiedzieli wiekszą popularnoscią.Z tego powodu spólka musiała ponieść dodatkowe wysokie naklady finasowe na zwiększenie liczby akumulatorów na wymianę większą liczbę ładowarek ,większe zużycie prądu i zwiększenie zatrudnienia.
A najlepsze jest to ,że takie dofinansowanie dostaną !!
To, że tak będzie swiadczy za tym bezkompromisowe wpłacenie pierwszych milionów dla tej spółki bez jakich kolwiek warunków.- 19 8
-
2019-05-08 10:34
kłamiesz i wymyślasz (1)
Nikt nie dostanie dofinansowania żadnego. Byłoby to złamanie przetargu ogłoszonego przez Obszar Metropolitarny. Każdy z konkurentów mógłby odwołać się od takiej decyzji i dostałby odszkodowanie.
- 9 9
-
2019-05-08 10:48
Widac sie z choinki urwałes w kazdej inwestycji miejskiej ten co wygrał przetarg dostawał dofinansowanie
bo stwierdzał ze wyszły dodatkowe warunki nieprzewidziane .Nauczyciele którzy zgodnie z prawem nie mogą otrzymać wynagrodzenia za czas strajku tez dostana wynagrodzenie.
- 13 4
-
2019-05-08 10:51
Ja tylko nie rozumiem dlaczego te rowery są elektryczne. Rower się pedałuje !! (1)
- 28 9
-
2019-05-13 10:47
Kolarstwo górskie
Normalnie tak jest. Gdańsk jest jednak nieco zboczony topograficznie i między miejscami pracy, a miejscami zamieszkania jest nawet 130 metrów różnicy wysokości.
- 0 0
-
2019-05-13 10:46
Pomóżmy MeVo dorosnąć
Szkoda, że tak mało jest wypowiedzi użytkowników tego systemu, oni potrzebują rozwiązań a nie winnych; mam aktywne konto na MeVo ale od trzech tygodni nie korzystam, bo nie jestem w stanie zaplanować podróży; nie jest to jednak moja strata tylko MeVo, czekam więc cierpliwie, bo wiem, że warto; złotoustym powiem - wymyślcie własny system a nie mieszajcie w czymś co się dobrze rodzi chociaż w bólach...
- 0 0
-
2019-05-08 12:12
Super (3)
Do śmietnika z tymi rowerami! Rowery to trzeci świat i nędza! Precz.
- 13 9
-
2019-05-08 12:17
Co tam jakis megatron, tylko megawonsz9 ! (2)
- 0 1
-
2019-05-08 12:23
(1)
Rowery to brud, chaos i zagrożenia! Precz z Chińskim reliktem przeszłości.
- 6 0
-
2019-05-13 10:37
Tytuł
Chińczycy porzucają rowery w miastach, przechodzą do aut. Rowery można spotkać na wsiach.
- 0 0
-
2019-05-08 12:30
Urzędnicy trójmiasta... (2)
Zdają się przypominać bezmózgie Yeti. Znali koszty funkcjonowania systemu rowerów w Wa-wie i Łodzi i zgodzili się na firmę, która zaproponowała 1/15 tamtych kosztów, przy większym zaawansowaniu technicznym rowerów. Jeszcze jedno Lipsk... ciepło w Gdańsku też jest z Lipska...
- 27 1
-
2019-05-13 10:33
Sprawozdanie GPEC
Ciepło jest miejscowe, opłaty wędrują do Lipska. Za nadwyżki budują baseny ... w Lipsku!
- 1 0
-
2019-05-08 13:05
82% uwaza ze jest super
bo nie PIS. Zamiast wybrać gospodarza wolimy polityka z układami.
- 8 4
-
2019-05-08 20:15
Dobrze ze dostali kasę za 1 etap (2)
Stacje zrobione, tysiąc rowerów śmiga wiec kasa się należy (pomniejszona o kary za opoźnienia). Jakby nie zapłacili to byśmy mieli 100% pewności ze inicjatywa padnie.
- 2 6
-
2019-05-13 09:57
Geszeft
Stacje nie zostały zrobione! Wmontowano pokraczne stojaki. Cały przekręt polega na różnicy w cenie i funkcjonalności.
- 1 0
-
2019-05-08 20:22
przeciwnie, lepiej żeby padł niż pakować w studnie bez dna
- 4 0
-
2019-05-08 18:45
obserwuję (3)
Od miesiąca wybierając się rano do pracy obserwuję stojak przy wyjeździe z mojego osiedla - prawie zawsze stoi on pusty - jeżeli z rana raz w tygodniu pojawią się tam 1-2 rowery to jest już dobrze.
Założyłbym konto, zapłaciłbym abonament, korzystał bym... ale raz w tygodniu to za mało. Dlatego jeżdżę do roboty autem...
Na weekend majowy byłem w Białymstoku. Tak - to miasto na wschodzie Polski gdzie piorą w rzece, zad*pie etc... i ogólnie nic tam nie ma. Mają rower miejski. Stojaki wypełnione po 20-30 szt. Dostępne. Nie czekają na naładowanie. Bierzesz jedziesz. Da się?- 12 1
-
2019-05-13 09:49
Reszta OK
To prawda. Bieda tam i nie mają wyższego tarasu zabudowy.
- 0 0
-
2019-05-08 19:44
(1)
U mnie też cały czas pusto :/
- 4 0
-
2019-05-08 22:53
wystarczy popatrzeć na mapkę - zawsze same zera
dlatego na razie się nie zapisałem, bo frajerem nie jestem by oddawać za friko 10PLN miesięcznie
- 1 0
-
2019-05-08 10:53
na zachodzie takie zabawy nie maja miejsca... cud? modlitwy? a może organizacja? (9)
wystarczy odpowiednio przygotować kontrakt (przetarg), a potem go egzekwować
no i oczywiście wpierw kary, apotem zapłata
proste jak drut- 34 1
-
2019-05-08 10:58
no i dla przypomnienia - managerowie to Polacy (6)
gdyby to robił nextbike z Niemiec - na 100% problemów by nie było (bo od wielu lat mają, zarządzają podobnymi systemami w rożnych krajach i jakoś do skandali nie dochodziło)
- 6 3
-
2019-05-08 11:37
Lipsk dziękuje Gdańskowi za nowe baseny. (5)
No nie wiem? Orange zarządza telefonią i płacimy za internet drożej niż we Francji. Gdański GEPEC sponsoruje mieszkańców Lipska, a nawet buduje im miejskie baseny. Chyba tak samo miało być z rowerami.
- 6 4
-
2019-05-08 14:18
Przestań trolować (2)
Ty zapewne też kupujesz towary niepolskie, tj. wyprodukowane i dostarczone przez podmiot którego właścicielem nie jest polska firma. I co? Mam wyciągnąć wniosek, że swoimi zakupami sponsorujesz mieszakńców Państwa Środka, USA czy Niemiec. Gospodarka światowa się globalizuje, wiele firm to podmioty zagraniczne. To jest normalne.
Dyrdymały piszesz i tyle. Czysta propaganda. Nie żyjemy w XIX wieku.- 4 1
-
2019-05-13 09:45
Black is black
No to nadal się globalizuj. Może dla odmiany z jakimś Senegalczykiem?
- 0 0
-
2019-05-08 15:21
nie ma specjalnie sensu rozmawiać z tymi trollami
- 2 1
-
2019-05-08 14:32
nie wiem jak jest w Orange - masz wybór innych operatorów (1)
ale nie pitol, że telefonia komórkowa w tym internet w Polsce jest drogi, bo to świadczy jak łżesz jak bura suka
- 2 2
-
2019-05-13 09:43
Więc zamilcz
Nie wiesz, a zabierasz głos. Typowe dla trolli.
- 0 0
-
2019-05-08 12:02
(1)
U nas urzednicy niestety lecą ciagle systemem PRL. Ma zero pojecia o organizacji :/
- 3 1
-
2019-05-08 23:03
taka mentalność poddańczo-pańszczyźniana
obojętne czy socjalizm czy system 'koscielny'
- 1 0
-
2019-05-09 09:49
Zdaniem specjalisty (1)
1 marca zamieściłem przetłumaczoną opinie niemieckiego specjalisty od zakładania sieci rowerowej itp. Jeszcze raz: Glassblower Refugee : „Śledzę ten projekt od dawna. W Pucku myślano, że te ebike będą prawdziwą atrakcją turystyczną. Ale jako Niemiec mam świadomość problemów, z którymi boryka się również nextbike. Głównym problemem jest to, że nie są w stanie dostarczyć uzgodnionej ilości rowerów i nie mogą zorganizować usługi, aby wprowadzić rowery na miejsce. Obecnie jest to dobrze udokumentowane na przykładzie Bonn, które ma mniej niż 10% wielkości obszaru projektu Trójmiejskiego. W Bonn mają "tylko" standardowe motocykle silnikowe. Problemy z baterią z pewnością przyczynią się na pewno do pogłębiania problemu. Żadna firma na świecie nie uruchomi się w ten sposób jak to robi Mevo. Zaczyna się w jednym miejscu i się rozszerza. 10% rowerów w Niemczech nie powróciło do prawidłowych pozycji, więc po pięciu dniach jesteś pusty, jak Mevo chce rozwiązać ten problem na obszarze tej wielkości, a 660 stacji dokowania pozostaje dla mnie zagadką. Co już nie działa w Bonn, powinno działać na 10x większym rozmiarze? Problemy z uruchomieniem są normalne, ale mamy dziś koniec lutego, kiedy start miał przypaść w listopadzie ubiegłego roku, jak powinno to wyglądać? 4.080 ebike na takim obszarze bez żadnego doświadczenia? Ryzyko jest wysokie, że ogólnie dobry pomysł zostaje pokonany przez zbyt wiele problemów początkowych . Jak już powiedziałem, żadna firma nie zrobiłaby tego w ten sposób. Wprowadziłem na Europę ponad 1000 marek i nigdy byśmy tego nie zrobili tego w ten sposób. Zwłaszcza w przypadku firmy, która ma już problemy na mniejszą skalę i nie jest nawet w stanie dostarczyć wystarczającej ilości rowerów dla Bonn .”
- 8 0
-
2019-05-13 09:30
Tutaj pies jest pogrzebany
Stacje dokowania. U nas takich nie ma bo były za drogie dla operatora. Przypomnijmy: z kapitałem zakładowym 5 000 ,- zł
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.