- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Raport sanepidu. 11.08.2020 (wtorek)
Koronawirus na Pomorzu. Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku odnotowała we wtorek, 11.08.2020, 30 nowych zakażeń na Pomorzu, z czego 10 dotyczy Trójmiasta.
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
- Potwierdzono 30 nowych przypadków koronawirusa w woj. pomorskim u pięciu osób z Gdańska (dwóch mężczyzn w średnim, kobiety i dwóch mężczyzn w młodym wieku), pięciu osób z Gdyni (dwóch młodych kobiet i trzech mężczyzn), pięciu osób z p. starogardzkiego (dwóch kobiet i dwóch mężczyzn w średnim wieku oraz chłopca). Nowe zakażenia potwierdzono także u pięciu osób z powiatu puckiego (kobiety i mężczyzny w średnim, kobiety w młodym wieku, dziewczynki i chłopca), trzech osób z powiatu wejherowskiego (kobiety i mężczyzny w średnim, mężczyzny w młodym wieku), kobiet w starszym i średnim wieku z powiatu tczewskiego. Nowe zakażenia potwierdzono również u kobiety i mężczyzny w średnim wieku z powiatu kartuskiego, młodego mężczyzny ze Słupska, nastolatki z powiatu malborskiego i dziewczynki z powiatu sztumskiego - informuje Tomasz Augustyniak, pomorski państwowy wojewódzki inspektor sanitarny.
Osoby z powiatu puckiego oraz dwie z wejherowskiego zaliczane są do ogniska w szpitalu w Wejherowie, dwie osoby z Gdyni do ogniska weselnego poza województwem, cztery osoby z powiatu starogardzkiego do ogniska pracowników ochrony.
Zmarła kolejna osoba leżąca w szpitalu w Gdańsku. To kobieta w wieku 66 lat z powiatu kartuskiego, cierpiąca na choroby współistniejące.
Sytuacja w ogniskach zakażenia wirusem Sars- CoV-2 w województwie pomorskim:
- ognisko rodzinne w województwie zachodniopomorskim/pomorskim, związane z zakładem pracy - ogółem 40 przypadków zakażenia (w tym 31 pracowników), powiat słupski, miasto Słupsk, powiat sławieński,
- ognisko związane z udziałem w rejsie Big Boat Party - ogółem 36 przypadków zakażenia w Polsce, w województwie pomorskim - ogółem 19 przypadków, 8 miasto Gdańsk, 10 miasto Gdynia, 1 miasto Sopot (potwierdzone są również przypadki z województw zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, dolnośląskiego oraz mazowieckiego - pięć nowych przypadków zakażenia w województwie mazowieckim),
- ognisko związane z klubem sportowym - ogółem 25 przypadków zakażenia, w tym 16 osób z klubu, miasto Sopot, miasto Gdańsk, powiat wejherowski,
- ognisko związane z WOPR - ogółem 15 przypadków zakażenia, powiat pucki,
- ognisko związane z młodzieżowymi spotkaniami towarzyskimi - ogółem 11 przypadków zakażenia, miasto Gdańsk, powiat kartuski,
- 3 przypadki zakażenia personelu medycznego nie powiązane ze sobą w 7 Szpitalu Marynarki Wojennej (dochodzenie prowadzone przez WOMP w Gdyni i PPIS w Gdańsku),
- ognisko związane z ośrodkiem sportowym - ogółem 5 przypadków zakażenia w Polsce (1 w województwie pomorskim), powiat pucki,
- ognisko związane z apteką - ogółem 7 przypadków zakażenia, miasto Gdańsk,
- ognisko związane z weselem - ogółem 25 przypadków zakażenia, powiat kartuski, powiat wejherowski,
- ognisko rodzinne związane ze Szpitalem w Wejherowie - ogółem 22 przypadki zakażenia, w tym 6 pracowników medycznych, powiat wejherowski, powiat pucki, miasto Gdynia,
- ognisko związane z weselem - ogółem 5 przypadków zakażenia, miasto Słupsk,
- ognisko rodzinne związane z ORW Jarosławiec - ogółem 3 przypadki zakażenia, miasto Słupsk,
- ognisko związane z weselem - ogółem 5 przypadków zakażenia, powiat sztumski,
- ognisko związane z Regionalnym Ośrodkiem Psychiatrii Sądowej, ogółem 6 przypadków zakażenia, powiat starogardzki,
- jeden przypadek zakażenia w Szpitalu Rehabilitacyjnym w Tczewie (osoba u której potwierdzono zakażenie zamieszkuje w powiecie kartuskim).
Państwowi Powiatowi Inspektorzy Sanitarni województwa pomorskiego nadzorują ponadto ogniska rodzinne w których występują zakażenia wirusem Sars- CoV-2 w następujących powiatach - powiat gdański, miasto Słupsk, miasto Gdańsk, miasto Gdynia, powiat wejherowski, powiat malborski, powiat sztumski, powiat kościerski, powiat kartuski.
Liczba potwierdzonych zakażeń koronawirusem w województwie wynosi obecnie 1238. Od początku epidemii zanotowano 712 wyzdrowień.
Nowe zakażenia w Trójmieście:
- Gdańsk - 5 osób
- Gdynia - 5 osób
W całej Polsce odnotowano 551 nowych zakażeń z województw:
- śląskiego (128),
- małopolskiego (71),
- łódzkiego (51),
- mazowieckiego (50),
- wielkopolskiego (38),
- kujawsko-pomorskiego (34),
- warmińsko-mazurskiego (32),
- pomorskiego (30),
- dolnośląskiego (27),
- zachodniopomorskiego (26),
- opolskiego (20),
- podkarpackiego (16),
- świętokrzyskiego (11),
- lubelskiego (8),
- podlaskiego (7),
- lubuskiego (2).
Zmarło 12 osób. Większość osób miała choroby współistniejące. W ciągu doby wykonano 23,1 tys. testów. Od początku epidemii w całej Polsce wyzdrowiało 37 150 osób.
Koronawirus Gdańsk, Gdynia, Sopot - wcześniejsze raporty sanepidu
Koronawirus: jak się zachować, jeśli podejrzewamy zakażenie?
- z podejrzeniem koronawirusa nigdy nie powinniśmy zgłaszać się do lekarza rodzinnego ani na szpitalne oddziały ratunkowe
- w przypadku wątpliwości zadzwonić na całodobową infolinię NFZ - 800 190 590 lub telefonicznie skontaktować się z właściwą ze względu na miejsce zamieszkania/obecnego pobytu powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną
Wojewódzka SSE w Gdańsku ul. Dębinki 4, tel. 605602195
Powiatowa SSE Gdańsk ul. Wałowa 27, tel. 698941776
Powiatowa SSE Gdynia ul. Starowiejska 50, tel. 605462480
Powiatowa SSE Sopot ul. Kościuszki 23, tel. 663399599
Graniczna SSE w Gdyni ul. Kontenerowa 69, tel. 608358721
551 zakażen w całej Polsce (22 opinie)
Miejsca
Opinie (293) 9 zablokowanych
-
2020-08-11 10:51
Opinia wyróżniona
Miłej lektury . Same fakty (41)
Jakby ktoś pytał skąd się bierze wzrost zakażeń , to prosze:
16 marca 1206 testów 52 zakażenia (4,3%)
26 marca 3320 testów 170 zakażeń (5,1%)
31 marca 4812 testów 256 zakażeń (5,3%)
.
4 sierpnia 25 829 testów 680 zakażeń (2,6%)
5 sierpnia 33 647 testów 640 zakażeń (1,9%)
6 sierpnia 28 650Jakby ktoś pytał skąd się bierze wzrost zakażeń , to prosze:
16 marca 1206 testów 52 zakażenia (4,3%)
26 marca 3320 testów 170 zakażeń (5,1%)
31 marca 4812 testów 256 zakażeń (5,3%)
.
4 sierpnia 25 829 testów 680 zakażeń (2,6%)
5 sierpnia 33 647 testów 640 zakażeń (1,9%)
6 sierpnia 28 650 testów 726 zakażeń (2,5%)
7 sierpnia 32 600 testów 809 zakażeń (2,5%)
Hmm... To z matmy wychodzi, że mamy znaczny spadek zakażeń
Gdyby w marcu robiono powiedzmy 25000 testów dziennie, jak to ma miejsce teraz, to przy tamtych wynikach procentowych byłoby wtedy grubo ponad 1000 zakażeń dziennie ujawnianych.
A gdyby teraz robiono 100000 testów dziennie, to przy wskaźniku procentowym 2,5%, jaki był 6 sierpnia, mielibyśmy 2500 ujawnionych zakażeń. Robiąc więcej testów, otrzymamy ilościowo więcej zakażeń. Proste.
Tymczasem faktycznie, co pokazuje ujęcie procentowe, liczba zakażeń spada.!!!
Można wierzyć lub nie lecz liczby pokazują, że mamy spadek zachorowań i nie jest tak jak straszą media i wszyscy dookoła .- 148 73
-
2020-08-11 18:58
(1)
Czyli roxumujac tak jak Ty o ile rzad przetestowalby cala populacje to zakazen moze by nie bylo wcale?
- 1 8
-
2020-08-11 21:19
Ty lepiej nie "rozumuj".
Przynajmniej publicznie, by durnia z siebie nie zrobić, jak powyższym wpisem xD
- 8 1
-
2020-08-11 13:31
Statystyka potrafi byc zdradliwa
Jesli sie nie potrafi z niej korzystac
- 10 5
-
2020-08-11 13:26
Cóż przy założeniu, że liczba zakażonych, niezdiagnozowanych osób jest stała faktycznie tak wychodzi... (2)
Ale nie jestem pewien, czy można tak założyć. Taka jakby manipulacja. Jak nie patrzeć, to nie wiesz, o co chodzi. Ja tam wolę poczekać, aż lekarze nauczą się jak to leczyć, maski w sklepie noszę, żyję trochę inaczej, częściej myję ręce i tyle. Myślę, że czas działa na korzyść i coraz więcej wiemy o wirusie, a za kilka lat może nie będziemy o nim pamiętać, jak o polio i innych....
- 6 6
-
2020-08-11 17:24
(1)
Zakładając, że liczba zakażonych jest znacznie większa np. x100 a liczba zgonów których jest 1800 w porównaniu z tym jest znikoma.w ten czasu wychodzi że covid nie jest smiercionośna choroba ;)
- 4 2
-
2020-08-11 18:42
problemem jest to że jeśli nie ma pozytywnego wyniku testu śmierć nie jest zaliczana jako covidowa
więc twoje twierdzenie działa w obie strony
- 2 4
-
2020-08-11 13:22
w grudniu zeszłego roku jakby zrobili 25000 testów dziennie też byłoby 1000 zakażeń dziennie ?
- 6 2
-
2020-08-11 12:59
(4)
1. Testy robi się osobom, które trafiają do szpitala z objawami oraz osobom które mogły mieć jakiś kontakt już z osobami zarażonymi. Im więcej będzie takich osób, tym więcej będzie testów.
2. W Polsce wykonywanych jest więcej testów na osobę niż we Francji, Holandii czy Belgii, a tam liczba osób zarażonych i ofiar śmiertelnych jest dużo1. Testy robi się osobom, które trafiają do szpitala z objawami oraz osobom które mogły mieć jakiś kontakt już z osobami zarażonymi. Im więcej będzie takich osób, tym więcej będzie testów.
2. W Polsce wykonywanych jest więcej testów na osobę niż we Francji, Holandii czy Belgii, a tam liczba osób zarażonych i ofiar śmiertelnych jest dużo wyższa.
Wiec znów te foliarskie teorie, że styczniowy kaszelek i sr*czka to koronawirus był i wszyscy już go przeszliśmy. NIE! On się roznosi stopniowo (nawet wolniej niż pierwotnie sądzono) . Na zachodzie był większy ruch lotniczy i tam jest tego patogenu więcej, u nas było szybsze zamknięcie i jest tego mniej. Dopiero teraz zaczyna przyspieszać.- 6 18
-
2020-08-11 16:01
Jak na razie to ty jesteś foliarzem i łżesz papudraku, łżesz zapewne za profity. Tacy jak ty to najgorsze mendy społeczne.
- 4 4
-
2020-08-11 15:48
ostatnio nieźle przyśpieszyliśmy - plasujemy sie na nastych miescach na swiecie jesli chodzi o ilość nowych przypadków (1)
a łącznie jeszcze jesteśmy na 45 miejscu - z ostrą tendencją wzrostową
w ogóle statystyki pokazują ciekawe rzeczy w Izraelu mają 2x więcej przypadków i 1/3 zgonów - ciekawe dla czego Polacy umierają 6x częściej niż Żydzi...- 1 6
-
2020-08-11 19:55
Bo Żydzi wierzą w Boga żarliwie, a my jedynie na wszelki wypadek, gdyby się okazało, że naprawdę istnieje.
- 7 0
-
2020-08-11 13:35
Ciesz się, ciesz... idzie Berdziamo. Tylko pamiętaj, że za te fejk testy płacą podatnicy.
- 11 3
-
2020-08-11 12:48
Obudził się
Premier już dawno temu powiedział że wygrywamy, że nie trzeba się bać wirusa.
- 7 1
-
2020-08-11 12:41
(1)
Wszystko super fajnie ale nie policzyłeś czerwca ani lipca, kiedy testów już było ponad 20 tysięcy a chorych mniej. Czemu? Zaburza statystyki???? Jak liczyć to dokładnie!
- 16 5
-
2020-08-11 15:41
Bo były wybory i wyniki były błędne . Założone aby zachęcić wyborców Dudy aby poszli do urny . To chyba było oczywiste . ?
- 9 2
-
2020-08-11 11:25
Zle myslisz (1)
Myślę że statystycznie twoja hipoteza jest bledna. Nie uwzględnia mniejszej dostępnej ilości testów na początku covid, co spowodowało że testy robiono u osób z najwyższym ryzykiem(objawamj). Twoja hipoteza byłaby poprawna gdyby zrobić testy na losowy wybranych.
- 29 11
-
2020-08-11 12:01
Głos rozsądku, chociaż trzeba pochwalić za te statystyki
- 11 5
-
2020-08-11 11:07
zauwazyłeś że między marcem a teraz było kilka miesiecy z około 100 - 150 przypadków dziennie?
- 3 14
-
2020-08-11 11:02
Podobnie z liczbą zgonów. (3)
Też nie rośnie choć teoretycznie zakażonych jest znacznie więcej niż wcześniej. Wirus zapewne mutuje w niegroźną stronę i tylko należy się cieszyć, widać światełko w tunelu. :-)
- 16 2
-
2020-08-11 16:53
Wirus już zmutował, wcześniej ludzie mieli go w płucach, a teraz mają w d*p.i.e
- 15 1
-
2020-08-11 15:23
czas trwania choroby w przypadkach śmiertelnych to średnio 10 tygodni (1)
więc aktualnie zdiagnozowani umierać będą na przełomie października i listopada
- 4 11
-
2020-08-12 09:02
Nie trwania choroby a trzymania zombiaka pod respiratorem. Szpitalom, to się bardzo opłaca.
- 2 1
-
2020-08-11 10:58
Szanuję za te statystyki (1)
Zaraz Heleny i Grażyny zaczną straszyć śmiercią, a tu konkretne dane które również śledziłem
- 29 6
-
2020-08-11 19:50
Statystyki mówią jedynie tyle, ile zamawiający chciałby, by analizujący z nich wyczytali. Liczby nie kłamią, słynne "ja i pies mamy statystycznie trzy nogi". Statystycznie możesz zrobić testy grupie ściśniętych w windzie górników w mocno średnim wieku lub grupie przedszkolaków i podać publicznie wynik testów. Jak cudownie można manipulować liczbą zarażonych.
- 5 8
-
2020-08-11 10:55
Miłej lektury . Same fakty (10)
I w marcu i kwietniu puste ulice.A teraz gęsty tłum wszędzie.Zachowujmy rozsadek i szacunek dla wszystkich.
- 21 7
-
2020-08-11 11:14
(1)
No to chyba wypada tylko się cieszyć z takiej tendencji że skoro tłumy od dwóch miesięcy zalewają kraj to mimo wszystko liczba zgonów wcale nie rośnie. To czysty dowód na to że wirus jest stosunkowo łagodny.
- 25 4
-
2020-08-11 12:11
Matołusz
aniemówiłem
- 4 7
-
2020-08-11 11:01
(7)
Nie robili testów ! Nie było zakażeń . Myślisz , serio wirus był tu w marcu ? On już tu był w styczniu na koniec grudnia ! Ale niektórzy czekali na oficjalne info że wirus już jest w PL . Ja nosiłem maskę gdy każdy jej nie nosił . Ale oczy otworzyłem, zagrożenie było fikcja i już nie noszę . Miłego dnia
- 27 14
-
2020-08-11 12:11
Ja od początku pandemii noszę chustę buff antymandatową... (4)
...na szyi. I się nią bawię, manipulując w zależności od okoliczności. :)
- 12 7
-
2020-08-11 15:56
(3)
A ja nie nosiłem, nie noszę i nie będę nosił żadnych szmat. Przez 5 miesięcy raz tylko spięła się do mnie baba w żabce, ale i tak musiała mnie obsłużyć jak poinformowałem ją o łamaniu prawa a dokładniej art 135 KW przez co może dostać grzywnę. Po za tym nic się nie działo poza groźnymi spojrzeniami koronaświrów. PolIcja SM często gęsto mnie mijała i też nikt nie raczył mnie skontrolować. Wystarczy się nie bać i pewnie iść przed siebie.
- 11 12
-
2020-08-11 21:30
Urzekła mnie twoja historia bohaterze
Płaczę rzewnymi łzami nad twoją dzielnością. Co tam powstańcy. Idziesz pewnie wsród groźnych spojrzeń.
- 6 7
-
2020-08-11 17:56
Zaburzenia emocjonalne, intelekt w proszku
Na widok maseczki (wg Ciebie szmaty) jesteś pobudzony emocjonalnie. Weź witaminę C i dużo spaceruj, przyzwyczaisz się do ludzi.
- 4 11
-
2020-08-11 16:51
Łał, ależ musisz mieć silną psychę, jak nie przymierzając Psikuta(s)
- 10 6
-
2020-08-11 11:59
(1)
No to trzymam kciuki żeby się nie okazało że będziesz miał czyjeś życie na sumieniu.
- 6 25
-
2020-08-11 12:18
Ty być może już kogoś masz na sumieniu.
Jeździsz samochodem? To być może dzięki twoim spalinom dolozyles cegiełkę do czyjegoś nowotworu. Ludzie zawsze umierali ale życie jakoś musi toczyć się dalej.
- 21 3
-
2020-08-11 10:55
(3)
Ty tak na poważnie?
- 10 40
-
2020-08-11 14:21
Jasne, że na poważnie. Jak ci mówiłem, że paszczą też można, to też niedowierzałaś
- 10 0
-
2020-08-11 11:13
Nie na niby. Idź słuchać przekazu swojego pana z TVP.
- 27 6
-
2020-08-11 11:12
A co, statystyki psują twoją apokaliptyczną wizję świata? Liczby nie kłamią, to dowody niepodważalne.
- 44 4
-
2020-08-11 10:55
(1)
druga sprawa - nikt już nie podaje liczby hospitalizacji, trzeba się nagrzebać. Ale co się okazuje? Przy 800+ nowych zakażeń liczba hospitalizacji nie wzrosła o ani jedną osobę. Ale tego nie powiedzą, bo się nie sprzeda i nie wygeneruje tysięcy kliknięć, tak jak fałszywe clickbaity o nadchodzącym armageddonie
- 41 12
-
2020-08-11 19:59
Jest tyle niewiadomych, że te statystyki to przypuszczenia lub manipulacja. Wiosenne testy były nierzetelne - chińskie, badano jedynie bardzo prawdopodobne przypadki, a nie jak leci, zmarłych, których nie zdążono przebadać odeszli w niepamięć itd.
- 5 3
Wszystkie opinie
-
2020-08-11 12:52
Dajcie nam w końcu żyć (2) (12)
Co roku w wypadkach ma drodze ginie ponad 3000 osób. Nikt z tego powodu nie zamknął całego kraju ani nie zakazał jazdy samochodem.
Co roku na grypę umiera w Polsce ponad 10000 ludzi. W mediach o tym cisza.
Co roku z powodu zanieczyszenia powietrza smogiem umiera 45000 ludzi. Rząd nic z tym nie robi. Wręcz przeciwnie chcą palić węglem przez kolejne 200 lat.
Co roku w Polsce umiera ponad 100000 na raka. Rząd nie wydał na walkę z rakiem 100 miliardów jak wydał na zatrzymanie gospodarki.- 36 33
-
2020-08-11 14:50
Z tymi zgonami na grypę to pojechales (8)
Bzdety piszesz. Poza tym COVID ma dużo cięższy przebieg, więcej powikłań i wyższa śmiertelność. Trzymamy go w ryzach tylko dzięki dyscyplinie. Widać ze przykłady z innych krajów niczego nie nauczyły ale tak to już jest u plaskoziemcow
- 7 9
-
2020-08-11 15:23
Ma przebieg glownie bezobjawowy (5)
To powszechny i lagodny wirus
- 12 7
-
2020-08-11 15:38
Napisał ekspert plaskoziemca (4)
a opinie wirusologow i epidemiologów nie maja znaczenia bo ja wiem lepiej.
Nie mam tez dostępu do sieci i nie wiem co działo i dzieje się w wielu krajach. Swoją wiedzę czerpie na podstawie sytuacji na podwórku.- 7 7
-
2020-08-12 00:25
(1)
Przecież według szemranych ekspertów i naukowców mieliśmy już mieć dawno Armagedon i trupy na ulicach.
- 3 1
-
2020-08-22 03:58
Tak jak w roku 2012 koniec świata
Tylko straszą, a to niestety "wina internetu" 11 września straszyli, wcześniej jakimiś gazami bojowymi u Saddama, potem nagle isis i terroryzm - bomby wybuchały w środku miasta, a teraz cisza. Nie ma czym straszyć - to robią to "katarem"
- 0 0
-
2020-08-11 18:00
Mam dostęp do sieci i lubię posłuchać lekarzy którzy się nie sprzedali, a zostali odsunięci od wykonywania zawodu ze względu na mówienie prawdy o koronie. Typowy bolszewizm i Ty to wspierasz.
- 5 3
-
2020-08-11 16:47
ale jakich wirusologów tych którzy mają działkę od big pharmy
- 4 4
-
2020-08-11 16:32
Jakim cudem ciężki przebieg (1)
Skoro ponad 80% ludzi nie ma objawów? nie ma. to nawet nie to że ma objawy ale pomyli z katarem czy grypą, ale ma ZERO objawów.
Ciężki przebieg ma niewielki odsetek. Ci ludzie mogliby równie dobrze umrzeć na co innego. Moja babcia zmarła na zapalenie płuc. I co? Robili wielki raban w mieście? Zamknęli cały szpital na dezynfekcję?- 8 6
-
2020-08-11 19:41
Ciężki przebieg u wielu chorych
a nie tych co mieli kontakt z wirusem. Możesz mieć kontakt z wirusem grypy, ale nie zachorujesz na grypę. Możesz mieć kontakt z SARS, ale nie zachorujesz na COVID, bo dostałeś za mało wirusa w krótkim czasie lub masz bardzo dobrą odporność.
Jak zachorujesz to wiele osób przechodzi to bardzo ciężko, nieporównanie ciężej niż najcięższa grypa jaką pamiętasz. Co gorsza dużo osób wychodzi z choroby z uszkodzonymi płucami, nerkami, sercem czy wątrobą, bo wirus atakuje różne organy. To wszystko mimo pobytu w szpitalu, opieki, leczenia.- 3 3
-
2020-08-11 17:55
Na grupę umiera co roku ok. 120 !!! Różnica jest zasadnicza
- 4 2
-
2020-08-11 16:14
Dajemy ci żyć, żyj, jeszcze jakieś prośby ?
- 1 4
-
2020-08-11 13:01
Teraz tylko korona i nic innego się nie liczy. Świat kompletnie oszalał.
- 12 6
-
2020-08-11 11:40
(9)
Warto też przytoczyć słowa lek. Łukasza Durajskiego, który próbował wyjaśnić zasadę myślenia o pandemii:
- Ludzie w Polsce mają takie myślenie: moja rodzina jest zdrowa i tyle. Jest zdrowa i zawsze będzie. Nas ten wirus nie dotyczy mówi Durajski. - Poza tym, skali epidemii nie widzimy namacalnie. Nie widzimy choroby, nie widzimy wirusa. Dopóki ktoś w moim bliskim otoczeniu nie umrze, po co mam się tym przejmować? Ja spotykam osoby, które pytają mnie: "Pan Doktor w ogóle wierzy w tego wirusa?". Zawsze wtedy odpowiadam: "nie muszę wierzyć, ja tych pacjentów widziałem!"- 60 17
-
2020-08-22 03:54
Tylko granie na emocjach
A teraz co do tego żałosnego powyżej porównania. To tradycyjne działanie na emocjach, żeby wzmocnić swoją wypowiedź: "rodzina", "dzieci" itp.
Czy ta rodzina już w tym roku wykonała kolonoskopie w celu wykrycia raka? Pewnie żadnego testu nie było jak w poprzednich latach, bo uważają, że ta choroba ich nie dotyczy.
Dodatkowo ta rodzina zna zarażonych sarscov2 z telewizji, tak samo jak tych z aids.
Skoro jedziemy na emocjach - ponoć w tym roku zmarło na swiecie 700 tys. osób na covid. Co to jest w porównaniu do tego, że od początku tego roku wykonano na świece 27 milionów aborcji.
To teraz poszukajmy analogi za poprzednie lata. Ile w zeszłym roku wykonano testów na inne koronawirusy - bo załóżmy, pewnie błędnie, ze w zeszłym roku jeszcze sars-cov2 nie było.
Ile testów rt-pcr w zeszłym roku dałoby wynik pozytywny. Ostrożne szacunki na skuteczność takich testów to od 30 - 80% błędu podczas wykonania, z tego powodu, że te testy są do badań naukowych w laboratoriach o ścisłym reżimie sanitarnym, a nie przesiewowych jakimś busem z niedouczonym testerem z pałeczką. Informacje o tym, że te testy do tego nie służą można znaleźć na ulotce informacyjnej czy też w opisie wynalazcy. Dla przypomnienia tym co już z matematyki "nie abla" - dokładność testu na poziomie 50% odpowiada rzutowi monetą.
Inaczej uśredniając szacunek na poziomie tych 50% w zeszłym roku również była epidemia covid, ale każdy miał to gdzieś, łącznie z telewizją i tymi podrabianymi ekspertami z tych wszystkich kółek wzajemnej adoracji.
Jeszcze przypomnijmy to, że w tym roku zmarło w Polsce już ok 250 tys ludzi i "tylko" 1800" na koronę.
Tą grupą tysięcy osób właściwie to nikt już się nie zajmuje, tylko wszędzie kowid itp.
Każdy kto wie, że 2+2 jest 4 wie o co chodzi- 0 0
-
2020-08-11 12:31
(4)
A ile jest tych zgonów panie doktorze? Tyle co nic, prawda? Zabierzcie się do pracy nieroby, bo dostanie się obecnie do szpitala jest bardzo utrudnione. Wiele osób cierpi z powodu odwolanych lub przełożonych zabiegów czy terapii. Jak Ci ludzie zejdą to juz nikt nie przejmie się ich losem, bo przecież teraz liczą się tylko zgony na koronę?
- 15 14
-
2020-08-11 13:58
Twoj zgon to bedzie tyle co nic (2)
Inne - dla kogos nie sa
- 6 12
-
2020-08-11 14:18
(1)
Skoro tak ci zależy na ludzkim zdrowiu i życiu i nie przeszkadza ci że szpitale przypominają obecnie niedostępne twierdze to nie mamy o czym rozmawiać. Jesteś po prostu hipokrytą bo dla ciebie śmierć ludzi z przyczyn innych niż korona jest nieistotna.
- 13 4
-
2020-08-11 23:48
Nie zauważyłem niedostępnych szpitali
- 1 6
-
2020-08-11 14:11
Powinniśmy im klaskać z balkonu
W podziękowaniu za teleporady.
- 10 2
-
2020-08-11 21:34
Podobnie mógłby wypowiedzieć się o wypadkach samochodowych:
"Ludzie w Polsce mają takie myślenie: moja rodzina jeździ autem bez powazniejszych wypadków i tyle. Jeździ bezpiecznie i zawsze będzie. Nas wypadki śmiertelne na drogach nie dotyczą mówi X. - Poza tym, skali śmiertelnych wypadków na drogach nie widzimy namacalnie. Nie widzimy ofiar. Dopóki ktoś w moim bliskim otoczeniu nie zginie w wypadku po co mam się tym przejmować?
- 4 3
-
2020-08-11 13:12
Ja podobnie myślę z tym, że wiem że rodzina może nie być zawsze zdrowa... (1)
...każdy z członków mojej rodziny w tym ja morze umrzeć na wiele różnych chorób, w wyniku wypadku, samobójstwa itd. Covid jest tylko kolejną chorobą do kolekcji wielu chorób, przy których można się przekręcić. I tyle.
- 10 7
-
2020-08-11 17:54
W zupełności zgadzam się z Twoim komentarzem, ale to "morze" aż szczypie w oczy :D
- 3 2
-
2020-08-11 10:55
Moje wrażenia. (32)
Rzadko się tu wypowiadam, ale mam wrażenie, że coraz więcej osób budzi się rano i tylko czeka na raport, żeby napisać- "noście maseczki, bo będzie źle" albo " koronawirus to ściema, nie dajmy sobą manipulować" A wyjdźcie na rower, pojedźcie nad jezioro, pobiegajcie, posłuchajcie muzyki. Prawdy i tak nam nigdy nikt nie powie. A zdrowie psychiczne można w dzisiejszych czasach naprawdę łatwo stracić.
- 181 26
-
2020-08-13 02:12
Oczywiście masz rację a propos dobrych stron sportu oraz relaxu, aczkolwiek nie sądzę aby było to jakimkolwiek rozwiązaniem. Właściwie w ten sposób pokażesz, że nie jesteś zainteresowany obecnym tematem, i że aktualnie rządzący mogą decydować za Ciebie jak masz żyć. Za chwilę być może nie będziesz już mógł wyjść na swój rower...
Niestety, obecna sytuacja jest bezprecedensowa i moim zdaniem najpierw należy ją rozwiązać a dopiero potem się relaxować. Pozdrawiam- 0 0
-
2020-08-11 11:15
Nie wierzcie (6)
Rządzącym, zwłaszcza takim, nie można nigdy wierzyć. Prawdy się nie dowiemy jak naprawdę to wygląda a nie dość że nas podzielono politycznie to teraz najlepiej jeszcze napuścic na siebie koronasceptyków i koronazwolenników...Nie dajmy się ogłupiać z żadnej strony. Jesteśmy jednym.narodem i może czas zacząć podążać razem!
- 19 8
-
2020-08-11 14:01
Jakim jednym narodem? (5)
A pamiętasz czasy, kiedy Polak Polaka za brak szmaty na twarzy na psiarni sprzedawał? Za donoszenie na esbecji były przynajmniej jakieś profity, koronaświrusy robią to z czystej złośliwości.
- 9 9
-
2020-08-11 17:01
Jednym narodem ... (3)
Ja tam szanuję każdego niezależnie od poglądów ...
Ale nie zawsze się zgadzam oczywiście.
Tamte czasy się skończyły - ale zostało przekonanie, że jak mówisz, że ktoś kradnie to donosisz. Jest przepis, żeby nosić maseczkę - to się nosi (lub płaci mandacik). Masz wybór w końcu :)
A jak chcesz popatrzeć jak wygląda ograniczanie demokracji to popatrz na Białoruś, Rosję lub Chiny.
W Polsce na prawdę jest super i żyje mnóstwo porządnych ludzi.- 3 10
-
2020-08-12 09:15
Ja gardzę tym narodem. Czuję się jak syn złodzieja, degenerata, głupca i pijaka w jednym, bo jestem synem tego narodu
Żadnych powodów do dumy z takiej rodziny, tylko wstyd. Nawet wyjątki pojawiające się w tym narodzie, są przez niego wściekle hejtowane. Pijacy, złodzieje, lenie, pieniacy, głupcy, roszczeniowcy odbierają mojej matce Polsce piękno, zdrowie, siły i miłość, czyniąc z niej patologiczną i zdegenerowaną matochę, bitą żonę alkocholika.
- 2 0
-
2020-08-11 20:07
Pokaż ten przepis Panie paragraf ;) z chęcią go poznamy ;)
- 7 1
-
2020-08-11 19:53
Nie popłacze się
I tyle
- 4 0
-
2020-08-11 18:03
wyluzuj idź na spacer nie denerwuj się
Pozbądź się szmaty, weź tęczową maseczkę będzie pięknie
- 3 5
-
2020-08-11 10:58
(13)
Drogi kolego , tu chodzi o wolność ... dziś rozkazują nosić maskę ( bez podstawy prawnej), za moment bez szczepienia nie wejdziesz do autobusu albo sklepu... za czas jakiś gdy będziesz płacił gotówką dostaniesz 10% opłatę za płatność banknotami ! Bo karta lepiej I "taniej" - łatwiej inwigilować a na końcu zlikwidują gotówkę - tak to nie teorie spiskowe . Zaineresujcie się jak likwidują gotówkę na zachodzie . Miłego dnia . Szykuje się nad jezioro ;) bo nad zatoką syf... ps. Nie ma żadnego zagrożenia z wirusem ;) za to jest totalny strach w tv .
- 27 32
-
2020-08-11 11:39
(11)
to co napisałeś, jedna brzmi jak teorie spiskowe (sorry)
- 14 16
-
2020-08-11 12:48
Fałszywa pandemia (7)
To nie teoria a praktyka spiskowa. Spiski były są i będą czego dowodzi historia świata. Ale o tym dowiadujemy się z reguły po wielu latach.
- 13 7
-
2020-08-11 14:05
Tak tak... (5)
COVID spowodowany jest 5G na zlecenie jaszczuroludzi z wenus popierających tajny rząd żydowskiej masonerii w celu depopulacji.swiata, gdyż chem trails nie daly pożądanego skutku...
- 9 14
-
2020-08-12 09:11
Poczytaj sobie o San francisco
Sea spray operation
- 0 0
-
2020-08-11 16:57
I w końcu ktoś piszę z sensem ... (1)
... a wszystko ze statku kosmicznego - niewidocznego - co zaparkował nad Płockiem :)
- 8 1
-
2020-08-11 18:02
Na pewno to moja
teściowa maczała w tym palce.
- 4 1
-
2020-08-11 14:17
(1)
Wystarczy wojna handlowa Chin z USA
- 11 1
-
2020-08-11 15:14
I w tym celu wypuścili wirusa nad którym nie mają kontroli?
Taaak.... Nic tak nie działa.pozytywnie na wojny handlowe jak zamknięcie wymiany towarowej... Tak skuteczniej walczą ze Export z chin i USA spadł, koncerny przenoszą prdoukcje do Europy z Chin, USA lecą łeb na szyję...
Tak więc proszę, wytłumacz mi, na czyja rzecz lub szkodę miał działać ten wirus?- 6 9
-
2020-08-11 19:53
Wirus powstał w wyniku przypadku - awaria Pekaesu linii Bombszczyszewice - Urodziejów Północny, nastąpił wyciek z toalety autokaru.
- 5 1
-
2020-08-11 11:49
Nie wierzysz w teorie spiskowe? (2)
Czy uwierzyłbyś w grudniu 2019 roku że: od marca nie będzie połączeń lotniczych , będziesz stał w kolejkach, nie będziesz mógł na spacer chodzić do lasu, będziesz mial sprawdzana temp wchodząc do pracy, przedszkolaka.....w sklepach musisz miecaseczke...w grudniu byś powiedział że jestem wariatem i że to teoria spiskowa
- 28 11
-
2020-08-11 16:55
To nie spisek - to natura :)
- 4 3
-
2020-08-11 15:37
Co?????? To by nie była teoria spiskowa tylko prekognicja. Jeeeeesssssuuuuu.....
- 0 7
-
2020-08-12 00:00
Jaka kur.a wolność.
Znasz jakaś inną, oprócz odsłoniętej gęby? Co biedaku zrobisz, jak już maseczki nie będą potrzebne?
- 0 3
-
2020-08-11 10:59
(4)
Ja też.
Jednak noś maseczkę, bo będzie źle.- 13 18
-
2020-08-11 14:18
Czy boty covidowe (3)
Potrafią nadawać coś innego niż noś maseczkę?
- 8 4
-
2020-08-11 16:03
(2)
Za to im płacą.
- 7 3
-
2020-08-12 00:02
Dołącz. Zarobisz. (1)
- 2 2
-
2020-08-12 00:34
Nie dziekuję, ja uczciwie zarabiam pieniądze.
- 3 1
-
2020-08-11 12:06
Zdrowie psychiczne dla mnie jest równie ważne co fizyczne... (2)
...co z tego, że będę wolny od korony, jak zaburzenia lękowe się tylko zwiększą, a potem człowiek będzie się bał z domu wyjść. Myślę, że wielu panikarzy już może mieć takie objawy.
- 13 3
-
2020-08-12 00:02
Zmartwię cię
Corona zostawia zaburzenia psychiczne u ok 30% zakażonych. Nawet nezobjawowo.
- 0 2
-
2020-08-11 17:02
- Masz koronę? ... - Nie, gdzieś zgubiem :)
- 4 5
-
2020-08-11 15:01
i kto to mówi
widzę, że sama czekasz skoro napisałaś drugi w kolejności komentarz pod postem. Czyż nie?
- 0 5
-
2020-08-11 10:59
Bardzo dobrze napisane
Pozdrawiam
- 14 5
-
2020-08-11 21:00
Żal mi tych wszystkich, którzy dali się zmanipulować. (1)
To, że na początku większość z nas dała się nabrać, to mogę zrozumieć, ale że przez te kilka mc, tyle informacji, dowodów, jakie są dostępne, a przede wszystkim myślenie i własne obserwacje, nie wpłynęły na to, że ludzie przejrzeli na oczy, to wybaczcie, ale nie wiem jak się znaleźliście w XXI wieku?
Pominę lekarzy, którzy minęli się z powołaniem, a odwaga do wypowiadania swojego zdania, prawdy na rzecz dobra nas wszystkich, jest dla nich czymś nie do przeskoczenia.
Na szczęście prawdziwi lekarze mają też odwagę mówić o tym, jak jest naprawdę, chociaż są uciszani i zwalniani z pracy lub zawieszeni w swoich obowiązkach.
Nie ma już służby zdrowia, sami wyciągnijcie wnioski, czego jest to służba?- 13 8
-
2020-08-12 10:58
służba koncernow farmaceutycznych..ale nie nasza...pani pyta lekarza-na co ten lek proszę pani? ten ? na wyspy kanaryjskie....coś w tym jest
- 0 0
-
2020-08-12 10:51
Nowe ognisko Urzad Miejski w Gdansku (1)
ale o tym cisza.
- 0 0
-
2020-08-12 10:54
Tak samo jak centra handlowe, remontowa, lotos, lpp, centrala lidla. O tym cisza.
- 0 0
-
2020-08-12 10:35
dzisiaj (1)
Dzisiaj 73 zakażenia w pomorskim. Sporo.
- 1 1
-
2020-08-12 10:49
Jaki to jest procent wykonanych testów ?
Czy tylko sama liczba 73 robi na tobie wrażenie?- 0 0
-
2020-08-12 10:24
pamiętajcie ,że wyznawców Rydzyka czyli mocherowych jest w Polsce prawie 3 miliony (2)
to potężny elektorat dzięki któremu Pis wygrał wybory bo Rydzyk wyprał ich mózgi ,że to jedyna słuszna , patriotyczna ,katolicka partia ,a te głupie baby latają każdego dnia na kółka różańcowe ,a są już od tego klepania modłów uzależnione , te głupie baby nie przestrzegają żadnych zasad higienicznych związanych z KORO bo sądzą ,ze bóg je chroni ,a to jest niestety dla nas potężne zagrożenie ok. 3 milionów bab lata do kościoła kazdego dnia ,a żaden ksiądz nie nosi maseczki podczas mszy czyli zaraża ,nikt tego nie zatrzyma bo kto ?
- 0 1
-
2020-08-12 10:36
(1)
jakoś wśród zakażonych nie ma zbyt wiele moherowych pań. Raczej więcej młodych, co to siedzą po knajpach i mają w d.. noszenie masek
- 1 0
-
2020-08-12 10:48
Wy naprawdę jeszcze wierzycie w pandemię?
- 0 0
-
2020-08-12 08:13
Co najważniejsze to nie dajmy się testować ! (1)
- 2 1
-
2020-08-12 10:26
weż leki
- 0 1
-
2020-08-12 09:50
Mi się tam klechy podobają pokazują ,ze wszystkich mają gdzieś , nie noszą maseczek ,a więc zarażają ,a jeszcze
klecha u Rydzyka gadał ,ze ich ręce nie zakażają bo są konsekrowane i wierni mogą hostię z ich łap nigdy nie mytych przyjmować . Co to jest za mycie rąk przed podaniem opłatka to tylko obtoknięcie w namiastce wody , coraz więcej jest zarażeń w kosciołach ,a władza nic nie robi w tym kierunku, władza musi milczeć podlizywać się klechom bo kto jak nie oni nagabywali wiernych na jaką partię trzeba im głosować ,a że nic nie robią za darmo więc są państwem w państwie , skandal
- 0 1
-
2020-08-11 22:04
Największą wiedzę o wirusie posiedli osobnicy (3)
nie ogarniający gramatyki i ortografii.
Maska zalozona na 20 min w sklepie czy pol godz w autobusie ich zabije.
Skoro nie zabiła was ignorancja i niedorozwoj umyslowy to te parę chwil w masce tez wytrzymacie. Dacie radę, kibicuję wam i trzymam kciuki.- 17 7
-
2020-08-12 00:36
(1)
A po co mam nosić cos co nie ma żadnego sensu? Czy jak kaza ci nosic garnek na glowie by nie spadl ci na glowe meteoryt to tez tak ochoczo zastosujesz sie do zalecen?
- 3 7
-
2020-08-12 09:42
Ma sens
- 1 0
-
2020-08-11 22:46
Tylko piwnica nas uratuje
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.