- 1 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (111 opinii)
- 2 Przestępca seksualny wpadł w porcie (71 opinii)
- 3 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (43 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (306 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (75 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Razem z OLT znika flota mini. Co z autobusem 888?
Wraz z likwidacją połączeń lotniczych OLT Express znika także linia 888 na lotnisko w Rębiechowie oraz samochody mini, które miały być flotą wypożyczalni aut OLT.
Aktualizacja 14.20: Linia 888 jednak pozostaje! Jak poinformowała nas firma Gryf, projekt linii lotniskowej 888 nie jest bezpośrednio powiązany z firmą OLT.
- W piątek przeprowadziliśmy rozmowy, w wyniku których podjęto decyzję, że ta linia będzie nadal funkcjonować. Liczymy na to, że jej rosnąca popularność sprawi, że przyjmie się ona na rynku - informuje w przesłanym do Trojmiasto.pl komunikacie firma Gryf.
Jeszcze w piątek, 27 lipca, spółka OLT Express ma zamiar złożyć w sądzie wniosek o upadłość. W stan upadłości układowej ma zostać postawiona spółka OLT Express Regional (odpowiedzialna za przewozy międzynarodowe). OLT Express Poland ma jeszcze przez jakiś czas utrzymywać się z lotów czarterowych.
- Nie mam po prostu pieniędzy na dalsze prowadzenie działalności. Dzisiaj składamy wniosek o upadłość Linii OLT Express Regional, natomiast spółka OLT Express Poland będzie utrzymywać się z lotów czarterowych - mówi Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express.
Dlaczego krach nadszedł tak nagle? - W czwartek późnym popołudniem wstrzymany został nasz system transakcyjny w Niemczech. Nasz tamtejszy partner stwierdził, że nie może dalej z nami współpracować ze względu na zbyt wysokie ryzyko. Nie dostaliśmy więc kilku milionów z zakupionych biletów. Pieniądze te miały trafić do nas w poniedziałek - tłumaczy Frankowski.
Dyrektor zarządzający wciąż przekonuje, że spółka OLT Express Polska będzie nadal szukać inwestora. - Rozmowy z poprzednim inwestorem zakończyły się fiaskiem, ponieważ nie chcieliśmy oddawać spółki za jedno euro - mówi Frankowski.
OLT Express będzie teraz dokonywać zwrotów pieniędzy pasażerom za bilety na odwołane rejsy regularne zakupione za pośrednictwem strony internetowej linii lub OLT Express Call Center. Pasażerowie anulowanych rejsów są sukcesywnie powiadamiani o zmianach i przysługujących im prawach.
Terminal po ogłoszeniu informacji o końcu działania linii OLT.
- Nie chcę na razie komentować całej sprawy. Jest zbyt gorąca atmosfera. OLT Express jeszcze istnieje i są to problemy do rozwiązania pomiędzy dwoma firmami. Mam nadzieję, że wszystko zakończy się pozytywnie - komentuje Tadeusz Zdunek, właściciel salonów BMW, Renault i Mini.
- Nie wiem co dalej. Bezskutecznie próbuję skontaktować się z właścicielem OLT - mówi Marian Kotecki, właściciel Gryfa.
Jeszcze podczas konferencji prasowej w środę wydawało się, że przedstawiono całkiem spójny plan przygotowania linii do sprzedaży. Jednak w ciągu jednego dnia wszystko stanęło na głowie.
- Podstawowym problemem spółki jest kłopot z samolotami - mówi Grzegorz Sobczak, reaktor naczelny "Skrzydlatej Polski". - Ludzie zaangażowani w OLT Express to nie były osoby przypadkowe, tylko fachowcy z dużym doświadczeniem w branży. Pracowali wcześniej w innych upadających firmach, np. Centralwings, co nie oznacza oczywiście, że wcześniejsze upadłości były ich zasługą.
OLT czeka też kontrolę ze strony Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Kontrola ULC zostanie przeprowadzona prawdopodobnie jeszcze w piątek - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Będzie ona dotyczyć kondycji finansowej spółki, oraz Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego jaki spółka otrzymała. Wyniki powinniśmy poznać w ciągu kilku dni.
W piątek, o godzinie 12, zarząd linii OLT Express spotka się na konferencji prasowej z dziennikarzami. Oczywiście poinformujemy o jej przebiegu.
Miejsca
Opinie (234) 5 zablokowanych
-
2012-11-03 14:03
Ottersberg urbanbaby 15703901
- 0 0
-
2012-11-02 21:21
Shinton Paramatman wysokiemu
- 0 0
-
2012-08-05 10:52
Mini
Jeju ja tez poprosze samochodzik moj sie rozleciaj na nowy nie chca dac kredytu chociaz 3 poprzednie kredytu splacilam w teminie bez opoznien ale coz nie robisz przekretow jestes szarak .
- 0 0
-
2012-08-01 21:03
cala firma zdunek to klika żon , mężow , kochanek i bóg wie czego jeszcze... zawalniaja ludzi żęby opsadzić stanowiska rodzinną ,kolegami ,znajomymi , góra na to pozwala ... i ponosi tego konsekwecje .. braku wykawlifikowanego personelu.....
- 3 1
-
2012-07-28 12:32
Dealerskie klimaty... (1)
Jeśli ktoś pozwala na to, by w firmie panoszyła się pełno-usta karierowiczka, która "wspaniałomyślnie" zatrudnia do kulinarno-kosmetycznego towarzystwa swoją siostrę nieskażoną myśleniem, to jak efektywnie może zarządzać salonami samochodowymi... ?
- 18 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-07-27 19:05
było za tanio? (1)
Bilet z Gdańska do Szczecina w OLT kosztował ok.200zł, natomiast w LOT ponad 1000zł. Znaczy to, że albo LOT kroi swoich pasażerów, albo OLT miało za tanie bilety i w związku z tym nie zarabiało na siebie i nie przynosiło zysku...
- 3 0
-
2012-08-01 01:20
Hmm
Samolot na godzinę lotu pali od 2500 do 8000 litrów paliwa więc jest to spora ilość wartość , a litr to ponad 6 złotych. To niby w jaki sposób ma to się utrzymać za bilety rzędu 99 złotych , koszty lotniska , pilotów , stewardes , amortyzacja i serwis samolotów itd itd
- 0 0
-
2012-07-31 20:45
Aktualizacja
Jednak nie zostaje!
- 0 0
-
2012-07-27 12:26
Marcin Plichta, niegdyś "Stefański" (2)
Słupem Budynia ?? Spóła ze Zdunkiem ?? Niestety ubezpieczalnie dostaną w kość po tych przewałkach i kolejne bankruty . Ale Mości Panowie będą weseli i mocno zarobieni.
- 12 2
-
2012-07-27 12:36
ciekawe (1)
jak można pozwolić, żeby jakiś przekręciarz zmienił sobie nazwisko na ogółnie znane i szanowane w regionie, w którym obaj działają gospodarczo ?
- 2 4
-
2012-07-30 16:06
był też bandzior o takim nazwisku,
bodajże z Leszczynek, ze słynnej ulicy Zamenhofa.
- 0 0
-
2012-07-28 11:19
Manager firmy był niestety do kitu,
bo jak można zaproponować za lot tak niską cenę. Wiadomo było, że kiedyś to wszystko runie.
- 2 0
-
2012-07-27 12:24
Te linie lotnicze... (1)
....w zamyśle właścicieli miały być wielka pralnią.....dla spółki Amber Gold.No cóż nie zdążyli zapewne zbyt wiele wyprać....Teraz ciekawe co będzie dalej, bo za pewne jakieś znane nazwiska ze świata polityki tez w tym umoczyły....:-))))
- 11 0
-
2012-07-28 08:41
Zdążyli, zdążyli
Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile...
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.