• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo przywitało Dreamlinera

Magdalena Iskrzycka
2 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

2 grudnia odbyła się oficjalna prezentacja najnowszego nabytku PLL LOT, czyli Boeinga 787 Dreamliner.


W pierwszą niedzielę grudnia na trójmiejskim lotnisku miało miejsce niecodzienne wydarzenie. Pierwsza oficjalna wizyta najnowszego samolotu Polskich Linii Lotniczych Lot. Chętnych do obejrzenia Dreamlinera nie brakowało.



Podoba ci się Dreamliner?

Mniej hałasu i zanieczyszczeń, wygodniejsze wnętrze i supernowoczesny kokpit z wyświetlaczem HUD, takim jak w myśliwcach - to najczęściej wymieniane przymioty Boeinga 787. Pierwszego Dreamlinera zakupionego przez naszego narodowego przewoźnika można już dostrzec na niebie, a 2 grudnia można było go obejrzeć zupełnie z bliska, podczas oficjalnej prezentacji, która miała miejsce w Rębiechowie.

- Nasze lotnisko przystosowane jest do obsługi wszystkich obecnie latających samolotów pasażerskich - z dumą mówi Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego. - Gościliśmy już Air Force One, Boeinga 747-800, czyli najdłuższy na świecie samolot pasażerski, teraz cieszymy się z wizyty Dreamlinera.

Już na pierwszy rzut oka widać, że to samolot wyjątkowy. Piękne, smukłe skrzydła, o zadartych w górę końcówkach to cecha charakterystyczna, która pozwala odróżnić Dreamlinera od pozostałych maszyn. Niecodziennie wyglądają również zbudowane z lekkich i wytrzymałych materiałów silniki. U ich wylotu zamocowano płat kompozytu wycięty w kształt falbanki - to również jedna z cech pozwalająca zidentyfikować niewprawnemu jeszcze oku, że samolot na który patrzymy to słynny 787.

Podczas lotu pasażerowie będą czuć się komfortowo dzięki zwiększonemu ciśnieniu panującemu w kabinie. Dodatkowo będą mieli do dyspozycji system rozrywki oraz śledzenia lotu. Nie bez znaczenia okażą się z pewnością także sprawy drobne, takie jak ergonomiczne schowki na bagaż, przyjazne oku oświetlenie, czy okienka o regulowanym stopniu przyciemnienia.

Na nieco udogodnień liczyć może również załoga. Osoby zajmujące się obsługą pasażerów mają do dyspozycji sześć miejsc do odpoczynku, nowoczesne piecyki z możliwością gotowania na parze, a nawet... automatyczną tarkę do rozdrabniania śmieci. Skok technologiczny widać tak naprawdę jednak dopiero, gdy wejdzie się do kokpitu.

- Piloci faktycznie spoglądają na taki samolot z cieniem zazdrości w oku, ale takiej pozytywniej, która motywuje do ciągłego doskonalenia się w swoim fachu - opowiada Leszek Knyszewski, jeden z pierwszych polskich kapitanów zasiadających na lewym fotelu Dreamlinera.

Wystarczy rzut oka na kokpit, żeby zrozumieć co kapitan ma na myśli, bo wygodny fotel to jedno z najmniej zauważalnych udogodnień, jakie ma do swojej dyspozycji. Zainstalowano tam między innymi wyświetlacz HUD, czyli taki, który wyświetla dane dotyczące lotu bezpośrednio przed oczami pilota spoglądającego przez przednią szybę samolotu. Do tej pory z takiej techniki korzystać mogli jedynie piloci wojskowi. Kapitan Knyszewski podkreśla, że przy konstruowaniu Boeinga 787 postawiono przede wszystkim na rozwój systemów związanych z podniesieniem bezpieczeństwa lotów.

Pierwszy pasażerski rejs Dreamlinera będzie miał miejsce 14 grudnia. Samolot wystartuje o godz. 7:20 z Okęcia i poleci do Pragi. Niestety, na regularne loty Dreamlinera z Gdańska nie ma co liczyć.

- Bardzo byśmy sobie tego życzyli, bo wysokość opłaty, jaką uiszcza przewoźnik do portu lotniczego zależy od wagi samolotu, a Dreamliner to ciężki samolot - śmieje się Kloskowski. - Nie ma się jednak co łudzić, to maszyna zbudowana z myślą o długich lotach i nie często będzie można ją zaobserwować na niebie nad Trójmiastem.

Zobacz jak po raz pierwszy piloci trenowali podejście do pasa lotniska w Rębiechowie.

Opinie (170) 9 zablokowanych

  • Życzę tyle lądowań co startów! (13)

    • 123 10

    • Nie boicie się takiej maszyny? (7)

      Przecież w pracach nad jej projektem brał udział ten sam ekspert i konstruktor, którego opinie były ośmieszane w mainstreamowych mediach tylko dlatego, że pracował też w pewnej grupie osób znanych powszechnie jako "zespół Macierewicza"
      To jak myślicie lemingi, czy w fazie projektu znał się na mechanice maszyn lotniczych a potem to już pisał opowiadania sensacyjne?

      • 22 27

      • ... (5)

        Słaby trolling

        • 21 11

        • trolling czy nie, ale moze będzie refleksja (4)

          zanim wsiądziesz do samolotu lub zanim zaczniesz się śmiać z "oszołomów" (jak to przedstawiają media)

          • 12 5

          • Potwierdzam (3)

            Słaby trolling 1:10
            Zawieszamy cię na tydzień.
            No i premia w tym miesiącu zerowa

            • 6 9

            • (2)

              Trolling...0
              Odwieszam
              Premiera tylko w TVN

              • 4 4

              • (1)

                Smrod i fetor z szadolek wita dreamlinera!!!
                adamowicz i reszta popaprancow juz nie ciagnie samolotu? :))))))))))))))))))))))

                • 6 4

              • no nie ciagnie bo tonie amber gold...

                • 1 0

      • ty chyba nie masz nic lepszego do robienia....

        • 0 0

    • Czy Józef Bąk był w komitecie powitalnym?

      • 10 4

    • Czy Polska to kraj ludzi rozumnych, czy idiotow ? Coraz bardziej do tej drugiej wersji sie sklaniam. (3)

      samolot wylądował - sensacja! ręce opadają

      • 7 4

      • może święto narodowe?

        • 6 1

      • może jakąś ulice nazwać "polskich dreamlinerów":)

        ...czy podobnie jakoś,może ankieta:)lub referendum:)

        • 4 1

      • Nie przesadzaj. Kazdy zainteresowany chce taki

        samolot zobaczyc. Jak nowa Queen Mary II pierwszy raz przyplynela do Nowego Jorku to kilkaset tysiecy ludzi poszlo zobaczyc ten wielki statek. Czy nazwal bys tych ludzi idiotami? Idziesz zobaczyc wystawe najnowszych samochodow, jachtow czy motorowek? Ludzie sa ciekawi nowosci. A Ty jak nie to jestes kiep.

        • 5 3

  • Co za gigant ! (7)

    Super, że lot inwestuje w takie duże maszyny. To jest przyszłość - zmniejszać masę samolotu stosując nowoczesne materiały i zarazem zwiększać jego wielkość i pojemność

    • 28 20

    • (3)

      Chyba nigdy w życiu nie widziałeś Boeinga 747, a o Airbus'ie A380 to już nie wspomnę.

      Odnośnie Dreamlinera, to przydałoby się lepsze malowanie. To LOT'owskie jest mało efektowne na tle konkurencji.

      • 9 5

      • Tak go wymalowali jak jankesi nakazali

        • 0 12

      • Jak na nasze warunki to jest gigant ;]
        Przecież nie jesteśmy imperium i nie musimy transportować masy ludzi na drugi koniec świata.

        Ten samolot jak na nasze standardy jest gigantyczny, to pierwsza tak duża maszyna. A b747 czy a380 kiedyś też może kupimy, jesli to będzie opłacalne.

        • 7 2

      • Airbus to najbardziej niewygodny samolot jakim leciałem. Tu nie chodzi o wielkość tylko o wygodę pasażerów i nałogi.
        Co do malowania to pewno zadowoliło by cie jakby było naw kolorze lilaróż i z napisem na literę W ? Bo to oznacza tańsze bilety. Zaprojektuj lepsze logo ja taki mądry jesteś i je wdroż...

        • 2 2

    • (2)

      Super to jest ta podnieta samolotem. Widzę, że trójmiasto.pl dołącza się do ogólnopolskiej tendencji. Może zróbmy święto narodowe: "dzień Dreamlinera" i wieszajmy na ulicach flagi LOTu ku chwale:)

      • 13 6

      • (1)

        lepsze to niż oglądanie codziennie mordy Jarka

        • 12 8

        • Popatrz w lustrze na

          swoj glupi pysk nieudaczniku zyciowy.

          • 5 8

  • A żony nie ma w pracy... (4)

    By mi fotki porobiła

    • 9 23

    • jest u mnie

      ale zdjęć nie ma :(

      • 27 5

    • nieprawda widzialem u Józka Bąka

      • 3 2

    • Czyżby miałby się odbyć konkurs w ciąganiu linami Dreamlinera ?

      • 4 2

    • Miała być u mnie a pojechała do Józka :(

      Wierna żona :)

      • 2 0

  • Dreamliner'y to są naprawdę dobre samoloty (5)

    Cieszę się, że możemy teraz już takimi latać.

    • 20 19

    • czy są dobre to się okaże

      • 4 5

    • (3)

      osobiście wolę A380.

      • 1 5

      • wolisz bo?

        bo porównywanie tych dwóch maszyn to... jakby porównywać furgonetkę do TIRa...

        • 5 0

      • ja uznaje tylko wahadlowce

        • 0 0

      • Polsce nie sa potrzebne zadne wielkie

        samoloty jak B747 czy A380. Przeciez LOT i tak juz ma problemy z rezerwacja miejsc. A co bedzie jak za rok Francja, Anglia i Niemcy zakupia ze 20 dla przykladu tych Dreamlinerow?

        • 2 0

  • Samolot piękny ! ! ! (3)

    Ale swoje serce już dawno oddałem Concorde ;)To był wspaniały jednopłatowiec

    • 39 5

    • A dla mnie najpiekniejszym byl i jest (2)

      Boeing 747 Jumbo Jet. Bez wzgledu na to czy to starszy typ czy najnowszy B747-800. Zaden inny samolot nie posiada takiego stylu. Jak lece do kraju i z powrotem to zawsze wybieram albo Lufthanse albo KLM i tylko tymi samolotami latam. Oczywiscie jest przesiadka w Frankfurcie albo Amsterdamie ale dla mnie to nie ma znaczenia.

      • 2 2

      • Mając do wyboru 747 i Concorde wybrałbyś 747? (1)

        • 0 0

        • Tak jak juz napisalem B747 jest moim ulubionym samolotem.

          Natomiast A380 wyglada imponujaco ale troszke kobylowato. Concorde? Jakos nie przepadam. Ale kazdy ma swoj gust. Nudno a moze i ponuro bylo by na swiecie gdyby wszyscy preferowali tylko jeden i ten sam kolor.

          • 0 0

  • Lotnisko w Rębiechowie (17)

    Miało być w kształcie litery "X", by podchodzenie do lądowania było bardziej optymalne. Takie kiedyś były plany. Ale włodarze miasta zgodzili się na zabudowę okolicy i d..a blada.

    Mam nadzieje, że otwarcie lotniska w Kosakowie obniży nieco koszty na gdańskim lotnisku.

    • 42 24

    • Brawo Kosakowo !!!

      • 4 16

    • Na zachodzie już od dawna nie buduje się lotnisk na planie krzyża... (2)

      Dwa przecinające się pasy startowe nie zwiększają przepustowości lotniska! A teraz zadanie domowe - dowiedz się ile to samolotów nie wylądowało w Rębiechowie w ciągu ostatnich 10 lat z powodu zbyt silnego crosswindu.

      • 23 1

      • (1)

        no ile?

        • 0 1

        • nie słyszałem o ani jednym przypadku

          a lotnictwem trochę się już interesuje i trochę tej informacji szukałem. Skoro kolega proponuje wywalenie wielu mln złotych na budowę pasa startowego to rozumiem, że ma informacje potwierdzające konieczność jego budowy? U nas miażdżącą większość czasu wieje wiatr północno zachodni, reszta to cisza i inne kierunki. Jak już budować dwa pasy to równoległe do siebie, wtedy oba mogą pracować jednocześnie. Ale to kwestia lotnisk z 30 mln i więcej pasażerami rocznie... W Trójmieście NIGDY nie będzie takiej potrzeby.

          • 13 1

    • Drogi znawco... (10)

      to powiedz jakie te koszty na gdańskim lotnisku są i jakie powinny być na gdyńskim. Bo jakoś nie widzę zbytnio szansy by oferując cokolwiek taniej w realnej perspektywie zwróciło się 150 mln zł które trzeba zainwestować w Kosakowo by samolot kodu C tam wylądował. W ogóle nawet nie widzę szansy aby to lotnisko pokrywało chociaż swoje koszty funkcjonowania... będziemy dopłacać pewnie 10 mln złotych rocznie i dalej jeździć po błocie, dalej będziemy mieli dzielnice pełne ulic z gruntową nawierzchnią, brakiem latarni, coraz droższą komunikację, przedszkola, żłobki, śmieci itd. Tylko po to by leczyć kompleksy kilku osób...

      • 29 4

      • (9)

        Ale gdyński prezio będzie miał swoje lotnisko, swoje własne, nie będzie się po gdańskim szlajał, to się liczy a nie ekonomia

        • 24 3

        • (8)

          dla mnie szokującym jest bezmyślność albo raczej stopień zakompleksienia ludzi. Nie trafiają do nich jakiekolwiek argumenty, liczby.Nie jest ważne, że wywalamy w błoto 150 mln złotych. Nie jest ważne, ze na tym specyficznym rynku konkurencja jest rzeczą która może tylko niszczyć, nie jest ważne, że zamiast jednego silnego portu regionalnego będziemy mieli dwa nic nie znaczące lotniska a przeprowadzka chociażby jednej linii lotniczej na to drugie spowoduje spadek atrakcyjności Trójmiasta jako portu przesiadkowego. Ważne jest tylko to, ze robimy na złość Gdańskowi. I sobie, bo przecież Gdynia jest również udziałowcem lotniska w Rębiechowie! Jak dla mnie to olbrzymia niegospodarność napędzana jedynie kompleksami. Już pomijam, że z większości dzielnic w Gdyni będzie łatwiej i szybciej dojechać do Rębiechowa niż do Kosakowa...

          • 33 2

          • (7)

            Spokojnie, czy myślisz że w Kosakowie, nawet jak otworzą ten przybytek, coś wyląduje? Poza przypadkowymi czarterami, cargo, no - może awionetkami? Nie ma takiej opcji.
            Z drugiej strony - tylko psychiczny facet porywa się na budowę portu lotniczego odległego o kilkanaście km od już istniejącego.
            Czym Kosakowo zmusi nawet tanie linie do lądowania? Zerowymi opłatami lotniskowymi? Kto będzie do tego dopłacał? Chyba że UM Gdynia liczy na naiwność sponsorów.

            • 21 2

            • pan zapłaci, pani zapłaci... wszyscy zapłacimy... (6)

              a właściwie już płacimy. Coraz droższa komunikacja, coraz droższe żłobki, przedszkola, na drogi nie ma kasy, na nic nie ma kasy. Kasa pusta. Ale dublujmy dalej...

              • 13 1

              • Tak - to rośnie jak pan płaci

                • 12 0

              • Nic Budyniaku nie zapłacisz, bo Kosakowo jest (4)

                finansowane z budżetu Gdyni. No chyba że stratę
                w kasie lotniska Budyniogrodzkiego masz na myśli
                ale w tym wypadku mam cię w 4D bo co mnie
                obchodzą gupie Budyniaki i ich waląca się metropolia?

                • 2 34

              • poziom skretynienia sporej częsci społeczeństwa mnie poraża... (3)

                Oczywiście nie wpadłeś na to, że jeśli w Gdańsku lotnisko będzie zmuszone wprowadzić wyższe opłaty to linie lotnicze przerzucą je na pasażerów, w tym na Ciebie? Zakładam, że skoro wypowiadasz się na temat lotnictwa to masz jakaś wiedzę bądź przynajmniej korzystasz z samolotów...
                Mieszkam w Gdyni, ale jestem przeciwny budowie dwóch portów lotniczych w odległości 20 km od siebie! Gdyby to miało szansę być opłacalne to mnóstwo prywatnych lotnisk powstawałoby przy portach obsługujących 30 czy 50 mln pasażerów. My z naszym 2,5 mln jesteśmy regionalnym szaraczkiem. Wstydzę się innych mieszkańców Gdyni gdy czytam ich wypowiedzi - na jakaśkolwiek słuszną i uzasadnioną krytykę, na liczby, dane, kwoty jaka odpowiedź? "na szadółkach śmierdzi" albo "budyń i jego metropolia".

                • 22 0

              • (2)

                Ja - właśnie - ile lotnisk w Polsce ma jakiekolwiek "obroty" /oprócz Okęcia oczywiście, choć to lotnisko również regionalne/,
                Kraków/Katowice, Gdańsk - to w granicach 2,5 mln pas. rocznie,
                Wrocław i Poznań - to po niecałym melonie rocznie,
                reszta to lądowiska - po 100 tys. pas.
                ale teraz Lublin walnął sobie lądowisko, niedługo Olsztyn, potem Białystok,
                i jak było w starym skeczu - "przyznajcie się z jakiego miasta w Polsce jesteście - tam też będzie lotnisko"

                • 8 0

              • (1)

                Dane za 2011 rok
                Warszawa 9 322 485
                Kraków 2 994 359
                Katowice 2 500 984
                Gdańsk 2 449 702
                Wrocław 1 606 222
                Poznań 1 425 865
                Rzeszów 487 740
                Łódź 390 261
                Bydgoszcz 268 360
                Szczecin 258 217
                Zielona Góra 6 940
                Jak widać nie ma tu zbytnio miejsca na dwa lotniska w Trójmieście. Rozbijając ruch na dwa lotniska przynajmniej jedno z nich będzie deficytowe. Próg opłacalności w PL określa się na około 700 tysięcy rocznie, lecz przy założeniu, że do portu latają również tradycyjne linie lotnicze. O ile można rozumieć chęć zaistnienia za wszelką cenę na mapie lotniczej takich miast jak Zielona Góra czy Szczecin o tyle nigdzie na świecie ie buduje się dwóch lotnisk 20 km od siebie dla 2,5 mln pasażerów.

                • 13 0

              • Rafal, To sa dane z 1921 roku.

                • 1 12

    • Wolal bym aby drogi startowe albo (1)

      ladowania nie krzyzowaly sie. Bo jak by cos.....

      • 2 1

      • bo nie można ich używać jednocześnie...

        czyli nie zyskujemy (prawie) niczego a powierzchnia lotniska rozrasta się 3- 4 krotnie.

        • 3 0

  • ...automatyczną tarkę do rozdrabniania śmieci.. (2)

    ... super technologia XXI wieku :) Pani Magdaleno, ja taki młynek pod zlewem mam już 10 lat.
    Przy okazji HUD występuje nie tylko w myśliwcach, w Toyocie Prius III generacji HUD jest używany od 2009 roku ;)

    • 26 6

    • HUD można zamontować bez problemu w Boeingach 737NG, które są bardzo popularnym samolotem. (1)

      Z pewnością można go też zainstalować w E-Jetach, na których lata LOT.

      Nie przesadzajmy z tą innowacyjnością. Maszyna jest cichsza, zużywa mniej paliwa oraz mniej waży, to jest logiczne, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że jej poprzednik - Boeing 767 był konstruowany pod koniec lat 70.

      787 jest też szybszy od większości maszyn, ale nie wygląda to tak imponująco jeśli wiemy, że jest tylko minimalnie szybszy od Ty154, który był konstruowany w latach 60 :) - chociaż racja spalał dużo więcej paliwa.

      Prawda jest taka, że od 20 lat w lotnictwie nie było rewolucji. Wszystko co mamy obecnie to dopieszczanie głównych założeń opracowanych najpóźniej w latach 80.

      • 5 2

      • No i dobrze. Tak powinno byc.

        Czasem rzut oka wstecz pozwala na zauwazenie bledow przeszlosci i skorygowanie ich. Tak zreszta dzieje sie nie tylko w lotnictwie. Zgadzam sie z Twoja opinia.

        • 1 0

  • Niestety, komunikacja lotnicza przoduje w opóźnieniach (3)

    i w organizacji, jak i w poniżaniu pasażerów, często każąc im się rozbierać jak kurczak do rosołu, dobrze że jeszcze palca nie wkładają.

    • 12 15

    • Dziękujemy za sugestię. (1)

      Treść procedur zostanie poprawiona. W przyszłości elementem kontroli bezpieczeństwa będzie badanie per rectum. Dziękujemy za sugestię.

      • 7 1

      • Rozumiem "Portalu UE" ze teraz

        nie przyjdzie wam na mysl zeby swojego palca gdzies tam wkladac.

        • 3 0

    • Jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy nie mają bladego pojęcia o temacie

      • 1 1

  • (3)

    Widac na flightradar24 dot com :)
    LOT9205, SP-LRA

    • 10 3

    • 123 (1)

      I wystartował. :)

      • 1 0

      • Fajna ta stronka liveatc. "Lot Niner Two Zero Five, Clear to land. Runway One One." I juz wylądował na EWPA.

        • 1 0

    • zzz

      Do tego obowiazkowo strona - liveatc dot net i na tejze stronie w okienku "Airport/ARTCC Code" wpisac EPGD

      • 4 0

  • Słabo... gdzie to do A380... (18)

    Trzeba było kupić od przyjaciół Niemców A380, wspierać UE i kraj, który nam przysyła dziesiątki miliardów Euro pomocy na wszystko. Ale trzeba lizać dpe Ameryce, która wykorzystuje nas jak pucubuta i śmieje się z ruskami za plecami.

    • 72 38

    • TYLKO TRZEBA WIEDZIEĆ....... (3)

      Tylko trzeba wiedzieć że z tych miliardów euro 90% każdej sumy wraca nie do kogo innego tylko do NIEMIEC , TAK WIĘ WIEKEJ REALIZMU NIE PODNIETY

      to tyle

      • 12 8

      • Otrzymaliśmy 300 miliardów złotych pomocy od 2004 roku (2)

        Twierdzisz, że 300 miliardów, które wydali od 2004 roku na nasze drogi w całej Polsce,w tym gminne, wiejskie, tramwaje, autobusy, chodniki, scieżki rowerowe, remonty szkół, tory PKP, wrociło do Niemiec? Nie wierz w PiSowskie propagandowe bajki. Niewielki procent wrócił, kilka procent. To jest fundusz spójności, pomoc na wyrównywanie jakości życia, a nie biznes.

        • 12 11

        • A Ty twierdzisz, że ktoś wydałby z chęcią 300 miliardów nie mając w tym żadnego interesu? Spoko - uprzedzę Twój zarzut - nie jestem zwolennikiem PISu i nie należę do młodzieży wszechpolskiej, ale ta cała Unia to jest jeden wielki przekręt moim skromnym zdaniem. Pomijam fakt, że dostajemy pieniądze ale w zamian wszystko drożeje przez ustawy unijne, obowiązek dostosowania się do unijnych norm itp. itd. Przekalkuluj sobie ile droższe są najzwyklejsze produkty przez to wszystko i czy ten fundusz spójności jest dla Ciebie jako człowieka taki niesamowity. Bo ja jakości życia jakoś u nas nie widzę.

          • 8 3

        • nawet nie czujesz jak cie w kija robią

          i jeszcze sie cieszysz

          • 1 0

    • a380 nie jest niemiecki (2)

      • 5 2

      • Oczywiście, że jest niemiecki.

        A to, że ktoś wykonuje jakieś robotki, to nie jest nawet współpraca. Silniki z UK, ale wedle scisłej specyfikacji.

        • 2 9

      • Chlopcze

        pakuj tornister i jutro do szkoly ten airbus to złom.

        • 3 5

    • Ojej, jak boli!

      Kompleksy się odzywają? Poza tym porównywanie A380 z B787 jest zupełnie bez sensu, to inne klasy samolotów pasażerskich.

      • 17 1

    • gorzej się poczułeś? (7)

      Trzeba było kupić a380 i kim nim zapełnić? LOT teraz ma kłopoty z zapełnieniem rejsów na 767 a Ty chcesz mu dodatkowe 200 miejsc wpakować? Aby wozić powietrze? Boże! I pomyśleć że niewiele mądrzejsze osoby zasiadają w radach nadzorczych LOTu, Eurolotu z nadania politycznego...

      • 20 0

      • Nie masz racji, nie zgadzam się. (6)

        A380 kosztuje 10% więcej i ma te 200 miejsc więcej. Tansze bilety, więcej ludzi może polecieć.

        • 1 10

        • porównajmy ceny... (5)

          B787 206.8 mln USD
          A380 389.9 mln USD
          Ceny z 2012 roku. Według tej matematyki której mnie nauczyli to A380 jest prawie dwukrotnie droższy od 787, Ty jak rozumiem załapałeś się na maturę giertychowską. Fizyka i ogólnie wiedza o lotnictwie widze tez na poziomie światowym... jak widzę zakładasz że większy i cięższy samolot spala tyle samo paliwa, płaci te same opłaty itd skoro znajdujesz prostą zależność: więcej pasażerów - tańszy bilet - więcej osób leci.

          • 13 2

          • (1)

            Zaraz, zaraz, co ty człowieku porównujesz?
            A-380 i B-787? samolot z samolocikiem?

            • 2 5

            • spójrz na to co napisałem o 16:42

              Chyba logiczne, że porównywanie samolotów na 250 i 500 czy 700 miejsc jest kretynizmem... Co do cen - będę sprawdzał kto ma rację.
              "Podales cene w USA, a nie w Europie" - a z czego ta różnica ma wynikać? Cło podnoszące cenę o 70%?

              • 5 0

          • masz niewlasciwe informacje (2)

            Aircraft
            Boeing 787-9 Dreamliner = £141.53 million
            Airbus A380 = £155 million
            Boeing 747 = £149 million

            Skad twoje dane zatem? Podales cene w USA, a nie w Europie.

            • 3 2

            • te kwoty są wyssane z palca? (1)

              Mogę prosić o źródło?

              • 1 1

              • kolega Pawel ma racje, prosze - tu masz porownanie cen, zaledwie 10 mln funtow wiecej kosztuje

                www_telegraph_co_uk/travel/travelnews/9221338/Boeing-Dreamliner-787-Airbus-A380-and-the-jumbo-jet-How-do-they-compare_html

                zamien podkreslenie na kropke

                • 0 0

    • a lizać dpe niemcom którzy w każdym pokoleniu nas mordowali? (1)

      jeśli juz ktoś smieje sie z ruskami za naszymi plecami to własnie niemcy;
      zrzekliśmy się odszkodowań wojennych to niech płacą, łaski nie robią;
      zapomnieli jak sami plan marshala dostali?
      nie przypuszczałem że tylu szwabolubów sie po gdańsku kręci

      • 1 0

      • Otco, zamknij kalendarz z XX wieku.

        Przestan o tej cholernej wojnie. Potem zaraz wskoczysz z Dreamlinera na Holocaust. Nie trolluj wiecej.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane