• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklama niezgody na fontannie we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
10 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Ma wyrzucać wodę na 16 metrów w górę, kosztować ponad 190 tys. zł i być największym tego typu obiektem w Trójmieście. Poznaliśmy wykonawcę nowej fontanny na zbiorniku retencyjnym Srebrniki zobacz na mapie Gdańska. Problem w tym, że chce on na niej umieścić... reklamę. Na szczęście inwestor, czyli Gdańskie Melioracje, nie chce się na to zgodzić. Zapowiada, że jeśli nie dojdzie do porozumienia, rozwiąże umowę, nałoży na firmę kary i ogłosi kolejny, trzeci już przetarg.



Czy reklama na fontannie to dobry pomysł?

Gdańskie Melioracje właśnie rozstrzygnęły przetarg na dostawę i montaż fontanny na zbiorniku retencyjnym przy al. Żołnierzy Wyklętych w Gdańsku.

Fontanna, która pojawi się wkrótce na zbiorniku retencyjnym Srebrniki, będzie największym tego typu obiektem w Trójmieście. Wodotrysk będzie miał dwie dysze. Dla pierwszej wysokość tzw. obrazu wodnego, będzie wynosić nawet 16 metrów, a średnica nawet 32 metry. Dla drugiej dyszy, która będzie zmieniać kształt wyrzucanej wody, te parametry wynoszą 13 i 9 metrów. Będzie to już 11. fontanna administrowana przez Gdańskie Melioracje.

O kontrakt na zainstalowanie fontanny walczyły cztery firmy: stołeczna Watersystem, bydgoska Korro Plus, Gutkowski z Leszna oraz LPI Serwis z Konina. Ta ostatnia ze względu na m.in. rażąco niską cenę została wykluczona z przetargu.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Gutkowski - 184 tys. zł. Najdroższa oferta wyniosła 244 tys. zł. Umowa z wykonawcą została już podpisana. Jednym z jej warunków było przesłanie inwestorowi Gdańskim Melioracjom wizualizacji nowej fontanny. I tu pojawił się problem.

- Nie zgodziliśmy się na instalację wodotrysku w przedstawionym kształcie, bo wykonawca chciał na niej umieścić reklamę - mówi Andrzej Chudziak, prezes Gdańskich Melioracji.
Właśnie dlatego, że projekt został odrzucony, odmówił nam ujawnienia go.

- Nie chcę załatwiać takich spraw za pośrednictwem mediów. Po prostu nie ma zgody na to, by na fontannie były jakiekolwiek reklamy.
Na pytanie o to, w jaki sposób wykonawca chciał je umieścić na fontannie również nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Gdy zapytaliśmy o termin, jaki dały sobie strony na osiągnięcie porozumienia, również usłyszeliśmy wymijające odpowiedzi.

- Mam nadzieję, że się porozumiemy. Jeśli nie, rozwiążemy umowę z winy wykonawcy i nałożymy na niego karę. Trzeba będzie wówczas ogłosić kolejny, trzeci już przetarg, co narzuca nam ustawa o zamówieniach publicznych - dodaje Chudziak.
Próbowaliśmy się też skontaktować z wykonawcą. Przedstawiciel firmy Gutkowski przekazał nam tylko, że w trakcie realizacji inwestycji do kontaktów z mediami upoważniony jest jedynie inwestor.

Nowy wodotrysk na zbiorniku Srebrniki ma się pojawiać najpóźniej do drugiej połowy sierpnia.



Opinie (60) 2 zablokowane

  • Niech tryska napisem GDAŃSK i będzie spokój

    • 0 0

  • "Dla pierwszej wysokość tzw. obrazu wodnego, będzie wynosić nawet 16 metrów, a średnica nawet 32 metry"

    Średnica 32 m?

    • 0 0

  • Świetny pomysł

    Pomysł z reklamą świetny. Reklama mogłaby np. dotyczyć leków na nietrzymanie moczu, co w połączeniu z wodną kaskadą dawałoby natychmiastowy efekt u widzów.

    • 2 0

  • wyklęta ulica przeklęta dzielnica (4)

    fontanna niezgody

    • 14 11

    • Jarosław zawsze dziewica (3)

      Rodeo i zawody

      • 7 3

      • Dziwki, koks, firefox.

        • 1 1

      • lubi patrzeć o 3 w nocy jak młodzi mężczyźni ujeżdżają

        • 3 0

      • Ewa zawsze rozpustnica.

        • 2 4

  • (1)

    Ale po jaką cholere w ogóle tam fontanna potrzebna? Miasto nie ma ci zrobić z kasą?

    • 4 7

    • Maniuś

      Maniuś poto żeby było ładniej i weselej w pewnych dzielnicach miasta jak nie zrobią to i tak pieniądze wydadzą a znając życie to będziesz z rodzinką cały dzień tam spędzał więc poto jest właśnie potrzebna

      • 0 1

  • uwaga do ankiety

    Reklama prywatnej firmy to nie dodatkowe środki dla miasta

    • 8 0

  • co za problem, reklamy nie było w specyfikacji

    jeśli firma nie zrezygnuje to do widzenia ślepa Genia

    • 3 1

  • fontanna w Gdyni to żart (1)

    I to niesmieszny

    • 6 5

    • Oczywiscie,że żart.To zart Gierka.

      • 0 0

  • (3)

    Głosowanie jest tendencyjne. Dwa razy głosowałem i dwa razy moje głosy zostały odrzucone przez program (to pewnie program PiS-u)

    • 21 22

    • PiS nie ma żadnego programu

      • 1 2

    • do Wyborca (1)

      Odrzucane są głosy idiotów,

      • 7 6

      • nie znasz go, to się nie wypowiadaj

        • 2 4

  • Janusze biznesu w natarciu,miasto ma zsplacic za fontanne, a janusz wachaty umiesci na niej reklame za ktora zgarnie kolejna kase...cwaniok pierwszej wody,musi uwazac zeby go sznurowki na zakrecie nie wyprzedzily

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane