• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklamy piwa bez skojarzeń

5 marca 2001 (artykuł sprzed 23 lat) 
Reklamy piwa już wkrótce mają zniknąć z miejsc publicznych. Nie będzie ich w telewizji, radiu, kinie do godziny 23:00. A kiedy już wszyscy pójdą spać, niczym w konspiracji, reklamy napojów alkoholowych będą mogły rozpocząć swoje życie nocne. Dodatkowym ograniczeniem będzie przy reklamowaniu zakaz kojarzenia spożywania alkoholu z przyjemnością, wypoczynkiem, seksem czy sukcesem życiowym. Wszystko to za sprawą nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którą w ostatnich dniach uchwalił Sejm.

Oczywiście wszelkiego rodzaju zakazy, tak jak do tej pory, uda się z pewnością ominąć specjalistom od reklamy. Czy znowu nie pojawią się reklamy 'z przymrużeniem oka' lub Łódki ? Na pewno nie będziemy musieli oglądać (my i turyści) reklam szpecących zabytki Starego Miasta (Zielona Brama, Bractwo Św. Jerzego). Z drugiej strony czy znajdą się pieniądze na ich restaurowanie, jeśli swoje dotacje ograniczą główni sponsorzy (browary)?

A co z większością masowych imprez, których zorganizowanie wymaga takich wydatków, że tylko pieniądze uzyskane od 'złotego' sponsora są w stanie je pokryć? Nie jest tajemnicą, że na imprezy typu Jarmark Św. Dominika, Neptunalia czy Dni Morza najwięcej dokładają producenci papierosów i piwa. Tych pierwszych wykluczono ze sponsorowania jakiś czas temu. Teraz zabroni się reklamowania piwa na imprezach masowych.

Dyskusja nad wpływem reklamy na spożycie toczy się od lat. Czy reklamy piwa zachęcają do większego jego spożycia, czy może tylko przekonują do danej marki? Czy jeśli zabraknie sponsorów, a co za tym idzie imprez plenerowych, nie pozostanie niektórym nic innego jak 'upijać się samotnie w domu'?

Opinie (37)

  • i bardzo dobrze

    bardzo dobrze, ze w koncu ktos sie tym zajal. Fakt, ze moim zdaniem nie zmniejszy to widocznie ilosci chorych na alkoholizm.... To pierwszy krok w strone poprawy. Jak ktos chce sie upic to i tak to zrobi. Jednak popieram taka akcje. Brawko

    • 0 0

  • NIUNIA JEST CHORA!!!!!!!!!

    Niunia nie oszukuj sie ! Sejm uchwala durnoty, a potem idzie chlac w burdelach ! Powinni zajac sie powazniejszymi problemami np: sluzba zdrowia i bezrobociem

    • 0 0

  • bez sensu

    ogolnie rzecz biorac piwo pite w rozsadnych ilosciach nie jest zle
    czas emisji reklam piwa jak rozumiem ma powodowac brak odbioru jej przez mlodziez itepe? smiechu warte, reklamy ogolnie maja zachecac do kupowania tej a nie innej marki danego produktu... czy slyszal ktos, aby zwiekszyla sie ilosc kobiet skaczacych na bungee bo reklama podpasek do tego nawiazuje? ktos, kto lubi pic piwo w kulturalny sposob (jak ja) zostaje odciety od mozliwosci wyboru, BTW reklamy takiego np. Zywca (bardzo pomyslowe gry slow itepe) jakos nie kusily mnie, zeby od razu zapodac do sklepu po krate i wyrezyserowac ja pod ww punktem handlowym
    a ile straci na tym kazda impreza, ktorej patronowaly browary? szkoda slow
    do tego te ograniczenia - no sex, no work, no pleasure, no sport ... jak to trafnie skomentowali panowie Rewinski i Piasecki w "Ale plama" jedyna mozliwa reklama to bezrobotny facet stojacy przed posredniakiem z reka na temblaku i zatrzaskujaca mu przed nosem okienko urzedniczka (na wzor reklamy Lecha)
    oj zmierzamy do Europy panie i panowie...

    • 0 0

  • Popieram

    Nie trzeba reklamować alkocholu - i tak wszyscy piją.
    Nie należy również reklamować: proszków do prania, pieluch, kosmetyków i całej reszty ... - sprzedadzą się same.
    Przecież jeśli ktoś będzie chciał je kupić to i tak to zrobi. W końcu nie ma różnicy między konsumentem kupującym tampon zamiast podpaski a tym który „po godzinach” pójdzie do baru „po polską duszę” a nie na „łódkę”.
    Postuluję całkowitą rezygnację z reklam. Stacje telewizyjne i tak utrzymają się z audiotele.

    Ps. Już wiem kto dzwoni po numery 0-700. Nasi BARDZO MĄDRZY politycy.

    • 0 0

  • opinia

    Te wszystkie "obostrzenia" to bzdura. Lepiej zamiast bić pianę nt reklam napojów alkoholowych, w tym piwa, konsekwentnie przestrzegać przepisów o sprzedaży takowych nieletnim. Wystarczy iść nad morze w Sopocie i zobaczyć jak 10-, 12-latki kupują piwo i piją na miejscu w barach.

    • 0 0

  • Piwo bez skojazen

    Ja mysle ze takie "ukruwanie" piwa po 11 wieczorem, bedzie przuciogalo mlodych urzytkownikow. 15 do 17 ktorzy wlasnie bedo szpanowac tym wlasnie ze nie wolno piwa a majo.

    Karzdy wie ze piwo isnieje i ze jest dla ludzi, a to ze bedzie reklamowanie w puzniejszych godzinach nic nie pomoze lecz przeszkodzi.

    Wiemy ze polska jes jednym z najwyrzszych krajow procentowo z alkochlizmem w europie, ze polacy pijo wiecej nisz reszta europy, ale my powinismy robic cos pordaktywnego anie przesuwac reklamy po 11.

    • 0 0

  • DO NIUNI!!!!

    Kolezanko myslalem zes inteligentniejsza...ale twoj problem to postrzeganie swiata tylko przez pryzmat wasko pojetej poprawnosci (politycznej?). Argument ze ludzie beda mniej pili bo reklamy piwa bedzie mniej jest co najmniej idiotyczny. Ale kochana zapominasz o tym ile ludzi straci prace bo:
    - nie bedzie sie rozwijala branza reklamowa
    - panowie od wieszania reklam na billboardach pojda na smietnik
    - browary nie mogac promowac swoich produktow zaczna zwalniac pracownikow (nie tylko fizycznych ale i umyslowych)
    Przytocze tutaj tez pewna logike z kampanii na rzecz wolnosci reklamy: DLACZEGO PRODUKT KTORY JEST LEGALNY NIE MOZE BYC REKLAMOWANY?

    Tak wiec daruj sobie tani populizm a tym bardziej utopijna wizje tego kraju w ktorym alkohol sie pilo, pije sie i bedzie sie pic!!! I lepiej zeby to dobre piwko niz smierdzaca i trujaca gorzala allbo belcik Arizona.

    DSC+T

    • 0 0

  • P.S.

    Zgadzam sie z MAMA

    • 0 0

  • Szkoda...

    Sporo reklam piwa jest nawet zabawnych. Lepiej by było rzeczywiście egzekwować zakaz sprzedaży łódek i innych jednostek pływających nieletnim. A TSI proponuję, żeby ortografii nie traktowała w artykułach z "przymróżeniem" oka. ;-)

    • 0 0

  • nie tedy droga

    uwazam ze nie tedy drogado wychowania narodu w trzezwosci....to hipokryzja i dwulicowosc.Uwazam ze alkohol nawet wodke powinno byc mozna reklamowac a zajac sie tym by nieletni nie mogli go nabyc w sklepach!
    Za sprzedaz alkoholu nieletniemu np 50 tys zlotych kary dla wlasciciela sklepu i mozliwosc dla policji zrobienia prowokacji
    A nie zabronic firmie reklamowac sie na wolnym rynku ,doprowadzic do zwolnien ludzi rozlepiajacych plakaty albo niemoznosc transmisji imprez sportowych bo na boisku sa reklamy piwka Nasz sejm jak cos moze spieprzyc na pewno to zrobi...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane