• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklamy piwa bez skojarzeń

5 marca 2001 (artykuł sprzed 23 lat) 
Reklamy piwa już wkrótce mają zniknąć z miejsc publicznych. Nie będzie ich w telewizji, radiu, kinie do godziny 23:00. A kiedy już wszyscy pójdą spać, niczym w konspiracji, reklamy napojów alkoholowych będą mogły rozpocząć swoje życie nocne. Dodatkowym ograniczeniem będzie przy reklamowaniu zakaz kojarzenia spożywania alkoholu z przyjemnością, wypoczynkiem, seksem czy sukcesem życiowym. Wszystko to za sprawą nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którą w ostatnich dniach uchwalił Sejm.

Oczywiście wszelkiego rodzaju zakazy, tak jak do tej pory, uda się z pewnością ominąć specjalistom od reklamy. Czy znowu nie pojawią się reklamy 'z przymrużeniem oka' lub Łódki ? Na pewno nie będziemy musieli oglądać (my i turyści) reklam szpecących zabytki Starego Miasta (Zielona Brama, Bractwo Św. Jerzego). Z drugiej strony czy znajdą się pieniądze na ich restaurowanie, jeśli swoje dotacje ograniczą główni sponsorzy (browary)?

A co z większością masowych imprez, których zorganizowanie wymaga takich wydatków, że tylko pieniądze uzyskane od 'złotego' sponsora są w stanie je pokryć? Nie jest tajemnicą, że na imprezy typu Jarmark Św. Dominika, Neptunalia czy Dni Morza najwięcej dokładają producenci papierosów i piwa. Tych pierwszych wykluczono ze sponsorowania jakiś czas temu. Teraz zabroni się reklamowania piwa na imprezach masowych.

Dyskusja nad wpływem reklamy na spożycie toczy się od lat. Czy reklamy piwa zachęcają do większego jego spożycia, czy może tylko przekonują do danej marki? Czy jeśli zabraknie sponsorów, a co za tym idzie imprez plenerowych, nie pozostanie niektórym nic innego jak 'upijać się samotnie w domu'?

Opinie (37)

  • za krzy$kiem

    zgadzam sie kompletnie z krzyskiem . powinny byc wprowadzone kary dla sprzedajacych nieletnim alkocholu .
    Jest to metoda dawno stosowana np. w USA gdzie za takie wykroczenie zamykaja sklep i daja wysokie kary . Mozna alkochol kupic od 21 lat , a papierosy od 18 lat i trzeba pokazac jakis dokument .
    jak sie za cos brac to za korzenie a nie za liscie !!!!!!!!!

    • 0 0

  • Racja. W końcu w czasach komuny gdy nie było reklam w Polsce nikt nie pił :-))))))))

    • 0 0

  • DOBRZE, ZE ZDEJMA REKLAMY PIWSKA !!!!!

    MOZE I REKLAM NIE BYLO, ALE WODKA KOSZTOWALA TYLE, CO DZIS BULKA KAJZERKA. WSZYSCY PILI TAK DUZO, JAK JEZDZILI TAKSOWKAMI - BO NIE MIELI NA CO KASY WYDAWAC, BO NIC NIE BYLO W SKLEPACH. MNIE OSOBISCIE DENERWUJA REKLAMY PIWSKA NA BILBORDACH NA STAROWCE - PRZYKRYWAJA CALA KAMIENICE, WKURZA MNIE TEZ SPOSOB REKLAMOWANIA WODKI - LODKA BOLS LUB OSTATNIO- WTK STADNINA KONI. TO SMIESZNE. TRZEBA ALBO W JEDNA ALBO W DRUGA STRONE ZROBIC KROK. I ZROBIONO. KAZDY Z TYCH KROKOW MA SWOJE ZA I PRZECIW. JESLI WLACZYC TU BEZROBOCIE - TO PRZECIW, JAK NAJBARDZIEJ, JEDKNAK TO TEMAT ZUPELNIE ODREBNY, KTORY TRZEBABY BYLO OD DRUGIEJ STRONY UGRYZC. PROSTYTUCJA TU ROWNIEZ NIE JEST ZABRONIONA, ALE TEZ NIE LEGALNA. UWAZACIE, ZE DZIWKI POWINNY CHODZIC OFICJALNIE PO ULICACH? WSZYSTKO MA SWOJE GRANICE PRZYZWOITOSCI. OWSZEM, PIC BEDZIEMY, JEDNAK TERAZ ZA BUTELKE ZACZYNAJA SIEGAC 9-LATKI. PRZEDE WSZYSTKIM DLATEGO, ZE PRASA I TELEWIZJA WPLYWA REKLAMAMI NA ICH PODSWIADOMOSC. KIEDYC, KIEDY WODKA STRUMIENIAMI SIE LALA W POLSCE - LICZBA DZIECI SIEGAJACYCH PO ALKOHOL BYLA O NIEBO MNIEJSZA. REKLAMA NA 100% WPLYWA NA DZIECKO, KIEDY SIE ONO ROZWIJA, A CO GORSZA, POCHODZI Z "GORSZEJ" DZIELNICY, GDZIE TRZEBA ZASWIROWAC PRZED KUMPLAMI. I POWIEM NA KONIEC TYLE: NIE MA TEGO ZLEGO.........

    • 0 0

  • wychowanie w trzeźwości

    Myślę, że warto zauważyć, iż to, że 9 latek sięga po piwo nie wynika z tego, że zobaczył na bilbordzie reklamę piwa, tylko, że coś nie tak jest z jego rodzicami, którzy nie widzą tego problemu. Zdejmowanie reklam nic nie pomoże.
    Sądzę, że dużo lepszy skutek przyniosłoby egzekwowanie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim. Nie będzie mógł kupić - dużo trudniej będzie pić. I zakaz wpuszczania do pubów, restauracji gdzie sprzedają alkohol jeśli nie ma skończonych 18 lat, albo nie jest pod opieką dorosłego.
    Jest to dużo prostrze, a na pewno skuteczniejsze niż zakaz reklamy alkoholu.

    • 0 0

  • DO NIUNIA

    ty sie chyba pozamieniałaś na głowy z całym sejmem
    co z tego ze nie bedzie reklam kojarzonych z rzeczami przyjemnymi.
    KOCHANA TO JEST RYNEK
    silniejszy wygrywa, a pić mozna albo nie...
    prawda?
    ps : popieram: legalny produkt=legalna reklama

    • 0 0

  • co bedzie?

    Abonament TV wzrosnie o 100 %

    • 0 0

  • Od piwa głowa się kiwa.

    A od wódki rozum krótki.
    Zobowiązuje się tutaj uroczyście na cześć śp. Browaru Gdańskiego pić tylko heweliusza, kapra i gdańskie aż do żalosnego końca zapasów w sklepach. I reklamy rzywieców, ebe sexbomb i zawszepodręką nic tu nie zmienią.

    • 0 0

  • PRANIE MÓZGU

    Uważam że uchwała jest całkowicie zasadna.
    Nic innego tylko reklamy mącą nam w głowie. Przyznajmy sami, czy nie kupujemy chętniej tych produktów, które mają ładniejsze, bardziej kolorowe opakowanie? Czy nie idziemy do sklepu i nie kupujemy (nawet na próbę) tego czy tamtego "rewelacyjnego" proszku, którego reklamy ukazuja sie co około 7 minut na niektórych kanałach w "przerwach" miedzy filmami ? Dlaczego tak wiele młodzieży sięga po alkohol i papierosy? Czy reklamy na których pokazane jest rajskie życie cycastej blondynki albo przystojniego bruneta z butelką pełną piwa nie wpływają na naszą - jeśli nie świadomość to chociaż - podświadomość?
    Jeśli nie, to po co jest reklama skoro nic nie daje?
    Dla zabicia czasu?

    • 0 0

  • hola,hola

    a ja wam powiem że wy wszyscy macie rację .
    to że reklamy mają zniknąć z bilbordów jest i słuszne i nie,jednak to że w tv będą wyświetlane tylko po 23 jest jaknajbardziej słuszne. macie dzieci lub młodsze rodzeństwo z epoki komputerów i televizji?
    jeżeli tak to sami się przyjżyjcie jak one znają dobrze teksty reklamowe,a oglądanie non stop pijacych ludzi i zabawy tylko z alkocholem ma (mniejszy lub większy )wpływ na ich stosunek do alkocholu.jest to dlanich poprostu rzecz normalna i codzienna(mimo że niby nie wtym żecz w reklamie)
    apropo tego że mają zniknać wszystkie imprezy z logo browarów to jest przesada , chcemy oglądać przecież sport w tv,a i koncerty (hociażby ) na starówce to znikną z miasta.
    tylko na ograniczeniu reklamy nie można poprzestać , aby dzieci i młodzież nie sięgała tak szybko po alkochol trzeba poprostu im zorganizować jakoś czas,a nie pozwolić im siedzieć całe dnie na ławeczkach w parkach,bo jak tak się siedzi to wiadomo że przychodzą różne ciekawe pomysły do głowy

    • 0 0

  • Reklama piwa

    Wg mnie jest to smieszne..
    Kto bedzie chcial pic piwo i tak bedzie pil piwo bez wzgledu czy na plakacie pisze bezalkocholowe czy alkocholowe... .
    Pracuje w sklepie monopolowym i wiem jak reklama wplywa na popyt na dane piwo no a bez reklamy to wiadomo jak by to szlo...a wracajac do nazwy alkocholowe czy bez jest to bezsensu bo w reklamie urzywane sa nazwy wodek(lodka Bols,Soplica,Smirnoff itp) .
    Pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane