• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklamy piwa bez skojarzeń

5 marca 2001 (artykuł sprzed 23 lat) 
Reklamy piwa już wkrótce mają zniknąć z miejsc publicznych. Nie będzie ich w telewizji, radiu, kinie do godziny 23:00. A kiedy już wszyscy pójdą spać, niczym w konspiracji, reklamy napojów alkoholowych będą mogły rozpocząć swoje życie nocne. Dodatkowym ograniczeniem będzie przy reklamowaniu zakaz kojarzenia spożywania alkoholu z przyjemnością, wypoczynkiem, seksem czy sukcesem życiowym. Wszystko to za sprawą nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którą w ostatnich dniach uchwalił Sejm.

Oczywiście wszelkiego rodzaju zakazy, tak jak do tej pory, uda się z pewnością ominąć specjalistom od reklamy. Czy znowu nie pojawią się reklamy 'z przymrużeniem oka' lub Łódki ? Na pewno nie będziemy musieli oglądać (my i turyści) reklam szpecących zabytki Starego Miasta (Zielona Brama, Bractwo Św. Jerzego). Z drugiej strony czy znajdą się pieniądze na ich restaurowanie, jeśli swoje dotacje ograniczą główni sponsorzy (browary)?

A co z większością masowych imprez, których zorganizowanie wymaga takich wydatków, że tylko pieniądze uzyskane od 'złotego' sponsora są w stanie je pokryć? Nie jest tajemnicą, że na imprezy typu Jarmark Św. Dominika, Neptunalia czy Dni Morza najwięcej dokładają producenci papierosów i piwa. Tych pierwszych wykluczono ze sponsorowania jakiś czas temu. Teraz zabroni się reklamowania piwa na imprezach masowych.

Dyskusja nad wpływem reklamy na spożycie toczy się od lat. Czy reklamy piwa zachęcają do większego jego spożycia, czy może tylko przekonują do danej marki? Czy jeśli zabraknie sponsorów, a co za tym idzie imprez plenerowych, nie pozostanie niektórym nic innego jak 'upijać się samotnie w domu'?

Opinie (37)

  • post scriptum

    Niunia wie jaki powinien być Gdańsk. Rzekłbym wie wszystko. Taak odkurzajmy nasze stare kamienice w końcu i tak pewnego dni w nich umrzemy. Lecz nie dziwmy się penego dnia zostaniemy sami na tej planecie jak na kraj trzeciego świata przystało. Dlaczego, bo kapitaliści budują, tworzą, nie boją się ryzyka, no i patrzą w przyszłość!!!!! Więc niuniopodobni (pejoratywnie lecz bez obrazy) odkurzajcie swe kamienice...

    • 0 0

  • Moda na twardziele

    I co z tego? Zabraniaja reklamowac Piwo, a w szkolach ich dzieci udajac porzadne aniolki pala trawke a potem przeskakuja do coraz twardszych uzywek. Wystarczy o czym rozmawia dzis mlodziez nawet w pubklicznej komunikacji. Piwo ? Jest dla dzieci - tak mowia.
    Zreszta - ludzi jest za duzo na kuli ziemskiej, ktora gumowa nie jest, to dobrze ze ludzie sie chca staczac, umierac, skorzystaja madrzejsi - Ci ktorym nie trzeba bylo mowic o takich rzeczach a mimo to dali sobie rade - jak w wojsku - slabszy musi odejsc - natura dyktuje te prawo od tysiecy lat.

    • 0 0

  • duze dzieciaki sa badzo stereowni

    mysle, ze powinniscie sie dluzej zastanowic nad konsekwencjami tego typu reklam wsrod ludzi, ktorzy w szczegolny sposob sa narazeni na zachecanie do picia alkoholu, ktory w naszym kraju powoli staje sie specyficzna inicjacja wejscia w swiat doroslych, co oczywiscie jest totalna bzdura....

    • 0 0

  • mieć umiar

    Umiar wskazany jest nie tylko w przypadku jedzenia i picia ale również w podejmowaniu niepoważnych decyzji.Ale czy ktoś słyszał aby odbyła się na ten temat jakakolwiek debata?
    Znowu wylaliśmy dziecko z kąpielą. A przecież u władzy obecnie są ludzie , którzy wydawałoby sie świetnie wiedzą , że zakazami niczego sie nie osiągnie.Dzięki uprawianiu właśnie takiej polityki przez ich poprzedników , dzisiaj w ich szafach miast jeans-ów i flanelowych koszul wiszą garnitury od Armaniego. Niestety władza ogłupia i choć jest na to proste lekarstwo -REZYGNACJA- to jednak jeszcze się taki polityk nie narodził co by sie tej kuracji (dobrowolnie) poddał. Szkoda , że "mądre głowy" nie pokazują od razu jak uzupełnić tę luke finansową jaka powstanie gdy dotychczasowi bogaci sponsorzy wycofają sie z rynku reklam. No , ale nie wymagajmy od naszych polityków zbyt wiele im starcza na wszystko a od dawna wiadomo ,że bogaty biednego nie zrozumie.

    • 0 0

  • Nie czujecie klimatu.

    Ludzie! Nie wyczuliście (poza kilkoma wyjątkami) o co chodzi! Nasza kochana władzuchna
    przecież właśnie po to zabroniła tych reklam, żebyście ją za to podziwiali. Kochani wyborcy!
    Macie się cieszyć, że macie taką wspaniałą władzuchnę, która tak dba o zdrowie społeczeństwa
    i nie pozwala mu się rozpić. A nawet jak się wam to nie podoba, to i tak macie się skoncentrować
    na tym pomyśle. Macie podziwiać albo krytykować, a w żadnym wypadku nie zwracać
    uwagi na takie nieistotne inne sprawy, jak budżet, opłakane skutki reform, bezrobocie czy
    podatki. Te drobiazgi przecież mogłyby stawiać władzuchnę w złym świetle, więc w swojej mądrości
    wymyśliła o wiele weselszy i ciekawszy temat, w którym przynajmniej są jakieś podzielone zdania
    wśród społeczeństwa. Mogą podyskutować, a nawet się pokłócić... A w sprawie np. bezrobocia
    wszyscy by byli jednomyślni i by było mało ciekawie. A tak - tłum ma rozrywkę, a władzuchna
    może dalej robić swoje uchodząc uwadze tłumu.

    • 0 0

  • Głupota

    Młodzi i tak będą pić piwo, bzdurny zakaz reklamowania tego nie zmieni, nie tędy droga panowie !!!

    • 0 0

  • Gdzie ja żyję?

    Ciekawi mnie okrótnie czy nasi kochani posłowie pójdą za ciosem i zakażą reklam turystycznych takich państw jak 1.Czechy (co za sodomia - toż oni słyną z najlepszego piwa na świecie!);2.Holandii (to już nie tylko sodomia ale i gomoria - w co drugiej knajpie holenderskiej można kupić dżointa!) 3.Zairu (ci bezwstydni Pigmeje pozwalają swoim laskom chodzić topless)
    Sorry ale już zmęczylem się wymyślaniem skojarzen.
    Na szczęście na zadnego z tych debilów z Sejmu iSenat nie głosowałem

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane