• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekord ruchu w Rębiechowie. Dwucyfrowy wzrost liczby pasażerów

Maciej Korolczuk
8 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Prawdopodobnie w przyszłym roku padnie kolejny rekord i lotnisko w Gdańsku obsłuży 4 mln pasażerów w ciągu roku. Prawdopodobnie w przyszłym roku padnie kolejny rekord i lotnisko w Gdańsku obsłuży 4 mln pasażerów w ciągu roku.

Listopad był kolejnym miesiącem dla Portu Lotniczego w Gdańsku ze wzrostem liczby obsłużonych pasażerów, tym razem o blisko 11 proc. Od początku 2015 r. z lotniska skorzystało już prawie 3,5 mln pasażerów.



W listopadzie przez lotnisko przewinęło się dokładnie 261 471 pasażerów. Co oznacza, że było ich o 10,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wzrost jest efektem nowych zimowych połączeń Wizz Air do Brukseli, Billund, Reykiavik, Aberdeen, Molde i Frankfurtu Hahn oraz zwiększeniu częstotliwości lotów na dotychczasowych kierunkach tego przewoźnika.

- Wzrost na poziomie niemal 11 proc. w listopadzie, jest bardzo dobrym wynikiem. Dodatkowo rosnącym zainteresowaniem cieszy się uruchomione niedawno połączenie do Helsinek liniami Finnair - mówi Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Jak mówi Kloskowski w sezonie zimowym z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszą się połączenia narciarskie. Oprócz lotów poprzez lotniska przesiadkowe, takie jak Frankfurt i Monachium oraz tras do Włoch i Hiszpanii, amatorzy sportów zimowych coraz chętniej zaczynają wybierać również połączenia ze Skandynawią.

- Z pewnością znajdzie to odzwierciedlenie w statystykach kolejnych miesięcy - przewiduje prezes.
W sumie w ciągu 11 miesięcy lotnisko obsłużyło już ponad 3,452 mln podróżnych. To o ok. 164 tys. więcej niż w całym 2014 roku.

Ostatnie wyniki utwierdzają w przekonaniu, że już w przyszłym roku w porcie lotniczym uda się przekroczyć kolejną barierę - 4 mln pasażerów. Taki wynik umocni lotnisko w Gdańsku na trzecim miejscu w kraju.

Pewnym utrudnieniem na drodze do osiągnięcia tego wyniku, może być fakt, że od kwietnia 2016 Air Berlin zamierza zawiesić połączenia między Gdańskiem a stolicą Niemiec (Berlin-Tegel). Obecnie samoloty tego przewoźnika latają na tej trasie po trzy razy dziennie w obu kierunkach.

W sezonie zimowym w ruchu regularnym z Gdańska można polecieć do:
Berlina (Air Berlin)
Helsinek (Finnair)
Warszawy, Krakowa (PLL LOT)
Frankfurtu, Monachium (Lufthansa)
Oslo (Norwegian)
Alicante, Birmingham, Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Warszawy Modlina, Krakowa Leeds Bradford, Londyn Stansted, Manchesteru, Oslo Rygge, Pizy (Ryanair)
Kopenhagi, Oslo (SAS)
Aberdeen, Alesund, Barcelony, Bergen, Billund, Brukseli, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Eindhoven, Glasgow, Goteborga, Groningen, Frakfurtu Hahn, Hamburga-Lubeki, Haugesund, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu Luton, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, Molde, na Maltę, Oslo Torp, Paryża-Beauvais, Rejkjawiku, Rzymu, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Trondheim oraz Turku (WizzAir).

W sezonie zimowym w ruchu czarterowym z Gdańska można polecieć do:
Fuerteventury, Teneryfy, Hurghady i Sharm al Sheik

Opinie (169) 2 zablokowane

  • Czy teraz za bezpieczeństwo lotów będą odpowiadać eksperci PIS... (2)

    ...od pękających parówek i puszek po piwie?

    • 20 9

    • nie, nadal będą ci od pancernej brzozy niewiadomej wysokości (1)

      • 3 6

      • Ciekawe, gdyby ci wszyscy, co tragicznie zginęli, mogli jednak mówić,

        to co o waszej głupocie by powiedzieli ? Czy wy w swej ślepocie i wierze, nawet nie zakładacie, że ci biedni ludzie was widzą i osądzają ?

        • 5 3

  • czyli powinno być taniej ;)

    zawsze jak zakupy hurtowe to i tańsze,
    to tu też skoro tą samą wielkością lotniska i ilością pracowników obsłużyli więcej pasażerów, to opłaty od przewoźników powinny być mniejsze ;)

    • 11 1

  • Panie redaktorze Gdańsk już w tym roku bardzo mocno depcze po piętach lotnisku w Krakowie

    Więc w przyszłym będziemy się ścigać o drugie miejsce w Polsce, a nie umacniać na trzecim

    • 25 6

  • Często latam do Amsterdamu po zakupy (2)

    Wylatuje rano noc w hotelu i przylatuje po południu. Bardzo dobre połączenie.

    • 14 3

    • (1)

      Zioło?

      • 13 2

      • dziewczyny z Polski?

        • 1 0

  • obsługa (1)

    obsługa naziemna przemiła , jednak osoby pracujące w strefie bezpieczeństwa przy kontroli bagażu są po prostu niemiłe dla pasażerów

    • 14 5

    • A pasażerowie są mili ?

      • 7 1

  • A kiedy połączenie Gdynia Kosakowo - Radom Sadków?

    • 21 6

  • (1)

    Ja już nie mogę się doczekać na deportacje tego skur... KROLA EUROPY

    • 6 11

    • Ja nie magę się doczekać postawienia maliniaka przed trybunałem stanu

      • 12 4

  • Siatka Polaczen (1)

    Patrząc na siatkę polaczen lotniczych z Gdańska musze (ze smutkiem)stwierdzić ,ze gro polaczen jest z Wyspami Brytyjskimi i Skandynawia...Hiszpania i Francja bardzo malo...a juz o Zerowym polaczeniu ze Szwajcaria czy Austria to nie wspomnę...A moze tak pomyśleć o zagęszczeniu polaczen z południem i środkiem Europy?Tam na pewno tez znaleźliby sie chętni pasażerowie..

    • 9 1

    • Gros

      • 1 0

  • I co?Niech mi jakis hamulcowy powie teraz ,ze Kosakowo nie mialo by racjii bytu (6)

    Wszedzie wzrosty w przewozie pasażerskim..(poza Radomiem)...wIEC PRZESTANCIE BLOKOWAC SZCZURKA bo wszyscy na tym tracimy.

    • 6 24

    • Pod warunkiem, że najpierw sam spłacisz długi lotniska w Kosakowie, a później będziesz sam płacił za jego utrzymanie (2)

      Zgłoś się do Szczurka, pewnie chętnie odsprzeda

      • 15 5

      • Jakie dlugi/ ?Gdyby refundacja srodkow nie byla tak glupio zbojkotowana przez odpowiednich ludzi dzis o zadnym dlugu bysmy nie (1)

        mówili...Sa tacy ,którzy chcetnie by to lotnisko przejeli w prywatne lapki,,,a później jakims codem uruchomili by wyloty międzynarodowe...Wiec komu ta sciema o rzekomnych długach..?

        • 1 1

        • Jaki prywatny inwestor chce to przejąć? Ale konkrety. Przypominam, że to lotnisko właśnie nie zdało testu prywatnego inwestora, więc nie opowiadaj bajek o kolejce chętnych na przejęcie.

          • 0 1

    • (2)

      Ale Gdynia jest właśnie drugim Radomiem. Jakie linie lotnicze chciałyby latać z Gdyni, skoro mają pod nosem większe, lepiej wyposażone, lepiej skomunikowane oraz wcale nie droższe lotnisko w Gdańsku?

      • 4 3

      • Bo nie bylo jeszcze powaznych rozmow z przewoznikami...Jak do tego dojdzie i zdejma blokade..to pogadamy. (1)

        • 1 1

        • Nie było rozmów, bo lotnisko nie jest przystosowane do kodu C (czyli chociażby najmniejsze samoloty rejsowe), więc z kim mieli rozmawiać? Certyfikacja Kosakowa do kodu C to kolejne kilkadziesiąt do stu kilkudziesięciu milionów złotych.
          Po drugie przeczytaj sobie wywiad z Michaelem O'Leary tu na trojmiasto.pl z 27 września 2013 r., wyraźnie mówił, że Ryanair (właściwie jedyna wasza szansa) nie zamierza się wynosić z Gdańska i zamierzają rozwijać z tego lotniska siatkę połączeń. Poważne rozmowy ze strony Gdyni oznaczałyby grube smarowanie Ryanowi, aby ten łaskawie zechciał przenieść się do Kosakowa, więc znowu kilkanaście milionów zł rok w rok w plecy.

          • 0 1

  • to ja tak sobie latam po 6 razy do roku

    lece znow do Sopotu,wypije piwa i wodki duzo ,zjem pierogow zrobie zakupy ,spotkam milych ludzi i wracam...dopoki zimy nie ma

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane