- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (501 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (267 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Rekordowe przeładunki paliw w Gdyni
Przeładunek paliw w Porcie Gdynia na rzecz Bazy Paliw w Dębogórzu wzrósł w ub. roku o 35 proc. Baza przeładowała w 2021 r. prawie 2,3 mln ton paliw i pobiła swój rekord.
- Rok 2021 okazał się rekordowy w całej historii Bazy Paliw w Dębogórzu w odniesieniu do ilości paliwa rozładowanego z transportu morskiego. Łącznie rozładowano 2 722 857 m sześc. oleju napędowego (tj. ok. 2 mln 267 tys. ton). Jest to o 35 proc. więcej niż w roku 2020 - podał Port Gdynia.
Terminal produktów naftowych w Dębogórzu koło Gdyni to kluczowe ogniwo zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Terminal umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.
Obecnie terminal obsługuje przede wszystkim przeładunek paliw z tankowców, przybijających do nabrzeży portu w Gdyni. Następnie produkt jest transportowany do głównej części magazynowej bazy poprzez infrastrukturę technologiczną. Stamtąd rurociągami trafia do terminalu kolejowego, gdzie funkcjonują obecnie cztery fronty załadunku składów kolejowych.
W ostatnim czasie Baza Paliw w Dębogórzu powiększyła się o dwa nowe zbiorniki - każdy o pojemności 32 tys. ton. Dzięki rozbudowie pojemność magazynowa bazy wzrosła do prawie 260 tys. m sześc. Planowana modernizacja dotyczy m.in. rozbudowy bocznicy kolejowej, w tym budowy dwóch nowych torów o długości ok. 1 km każdy wraz z rozjazdami, oraz budowy dwóch stanowisk do załadunku cystern kolejowych z układem pomiarowym i pełną automatyką. W planach na kolejne lata jest dalsza rozbudowa Bazy Paliw w Dębogórzu o następne trzy zbiorniki.
Również Port Gdynia zainwestował w infrastrukturę do przeładunku paliw. Stanowisko umiejscowione przy falochronie wyposażone zostało w nowy nalewak wraz z fundamentem i instalacjami przynależnymi, który do użytkowania został oddany w marcu 2020 r. Przebudowana została także stała instalacja gaśnicza wraz z wymianą istniejących działek gaśniczych oraz instalacji zasilania i sterowania.
Nowe, sterowane elektrycznie działka gaśnicze poprawiły bezpieczeństwo prowadzenia akcji ratunkowych oraz poszerzyły obszar stref gaszenia, co umożliwia obsługę szerszych tankowców. Unowocześniona została również sama instalacja do przeładunku paliw, wykonano roboty czerpalne do gł. -12,0 m, przeprowadzono wymianę urządzeń cumowniczych i odbojowych celem dostosowania SPPP do obsługi statków do 80 tys. DWT (statki o wymiarach pow. 230 m x 39 m wymagają asysty statku pożarniczego).
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-05 11:04
Propaganda sukcesu
To tej pory nigdy nie komentowałem takich tekstów ale chyba najwyższa pora aby to zrobić. Panowie z Zarządu Portu chwalą się wzrostem przeładunków oleju napędowego w porcie Gdynia i inwestycjami jakie zostały wykonane w związku z tym ładunkiem. Po pierwsze - inwestycje zostały wymuszone przez odbiorcę ( praktycznie jest tylko jeden ten największy
To tej pory nigdy nie komentowałem takich tekstów ale chyba najwyższa pora aby to zrobić. Panowie z Zarządu Portu chwalą się wzrostem przeładunków oleju napędowego w porcie Gdynia i inwestycjami jakie zostały wykonane w związku z tym ładunkiem. Po pierwsze - inwestycje zostały wymuszone przez odbiorcę ( praktycznie jest tylko jeden ten największy ) i chyba dlatego, że nowi pracownic ( po 2015 ) robili zakupy spotowe i zakontraktowali statki, które nie spełniały warunków technicznych pozwalających na wejście do tego stanowiska ( statki po prostu były za duże - można to sprawdzić ). Po drugie - zalewanie zbiorników PERN pozwoliło największemu odbiorcy ON zostać praktycznie monopolistą na tym rynku. I prawdopodobnie o to chodziło. Po trzecie - chciałbym wszystkim przypomnieć, że ten ładunek przypływa z portu primorsk i pisanie o dywersyfikacji jest co najmniej śmieszne - to nadal jest produkt rosyjski.
- 18 0
-
2022-01-04 09:34
(4)
I bardzo dobrze. Zeby jeszcze rzad pochylil sie nad droga czerwona...
- 22 1
-
2022-01-04 10:27
zastępca szczurka mówił, że droga czerwona nie jest potrzebna (2)
- 7 0
-
2022-01-04 11:05
rok ad.2015 (1)
- Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
...
- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
...
- My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,- 9 4
-
2022-01-04 12:41
za to ad. 2014
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych.
... ten cel ma"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych.
... ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015."
Nudny jesteś...
Ubiegając zarzuty...
Czy to OPAT, "czerwona", via Maris, wszystkie te hasła zawierają jeden wspólny komponent. Jest to sprawne i bezkolizyjne rozwiązanie przeprawy drogowej nad/pod terenami kolejowymi w Gdyni. To warunek konieczny skomunikowania północy z południem i powodzenia jakichkolwiek przedsięwzięć komunikacyjnych w tym miejscu.
Problem w tym, że to komponent pochłaniający 80% kosztów czegokolwiek, co w zakresie komunikacji drogowe w tym miejscu może być brane pod uwagę...- 1 0
-
2022-01-04 09:43
Pochyli się, tylną częścią ciała
- 5 7
-
2022-01-04 09:35
(9)
Pisanie o tym porcie jako kluczowym ogniwie jest chyba trochę nie na miejscu jeśli zaraz obok przeładowano ponad 6x więcej paliwa?
- 22 18
-
2022-01-04 11:54
Pani Wioletta ma kompleksy związane z miastem Gdynia. (2)
Co byś kobieto nie napisała, to i tak obok jest zdecydowanie większe i bardziej prężnie, działające miasto Gdańsk.
- 8 11
-
2022-01-05 08:32
Podobne artykuły znalazły się wcześniej na portalach branżowych (choćby gospodarkamorska); podpowiem, że p. Wioletta nie była ich autorką. Obiektywnie rzecz biorąc, gdyński port radzi sobie bardzo dobrze w pandemicznych czasach.
Jednak czytając komentarze lokalnych hejterów jw., można odnieść wrażenie, że jedyną słuszną "obiektywną"Podobne artykuły znalazły się wcześniej na portalach branżowych (choćby gospodarkamorska); podpowiem, że p. Wioletta nie była ich autorką. Obiektywnie rzecz biorąc, gdyński port radzi sobie bardzo dobrze w pandemicznych czasach.
Jednak czytając komentarze lokalnych hejterów jw., można odnieść wrażenie, że jedyną słuszną "obiektywną" opcją jest chwalenie Gdańska i opluwanie Gdyni - a jakiekolwiek pozytywy w odniesieniu do Gdyni kończą się takimi oskarżeniami jak te tutaj.
Niemniej, jeżeli ktoś ma tutaj kompleksy, to najwyraźniej wyłącznie wy; i zamiast je koić bezustannym porównywaniem się z mniejszą Gdynią (która przecież nie jest miastem wojewódzkim), zacznijcie w końcu postrzegać Gdańsk w kontekście innych dużych miast wojewódzkich, historycznych stolic regionów - jak Wrocław czy Kraków. To jest właściwy punkt odniesienia - chociaż wnioski niekoniecznie będą radosne.- 1 2
-
2022-01-04 11:57
to ty masz kompleksy
25 mm?
- 6 4
-
2022-01-04 11:05
nie tego paliwa (3)
ale nie tego paliwa
tutaj jest głównie ULSD, a obok REBCO- 8 2
-
2022-01-05 08:54
REBCO już od trzech lat jest w mniejszości, jeśli chodzi o ropę przychodzącą drogą morską, przez Naftoport. Poza tym, w Naftoporcie obsługiwane są wszystkie rodzaje produktów, a nie tylko diesel.
- 1 0
-
2022-01-04 11:24
W tytule nie ma jakiego, tylko rekordowe przeładunki. A po drugie rebco głównie ale już coraz mniej (1)
- 2 6
-
2022-01-04 11:49
sprawa jest boleśnie prosta
paliwo, to coś co można wlać do samochodu, a nie surowiec do jego produkcji.
- 8 1
-
2022-01-04 10:39
no ale to przecież Kakowska pisze - fanka gdyńskiego portu (1)
niemalże każdy artykuł przemyca jakieś takie megalomańskie kwiatki nt. gdyńskiego porciku
- 6 11
-
2022-01-05 08:31
Kiedys bylo takie przyslowie - "po nazwisku to po .....".
Dziwnym trafem inne portale branzowe tez "przemycaja takie kwiatki". A "gdynski porcik" jako jedyny odnotowal wzrost przewozow w pandemicznym 2020 roku - takie sa fakty.- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.