• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta i korki. Będą podobne utrudnienia

Maciej Naskręt
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zazwyczaj korki na Obwodnicy Trójmiasta tworzyły się po wypadkach. W miniony piątek i sobotę zatory wywołała ogromna liczba pojazdów. Zazwyczaj korki na Obwodnicy Trójmiasta tworzyły się po wypadkach. W miniony piątek i sobotę zatory wywołała ogromna liczba pojazdów.

W miniony piątek Obwodnicą Trójmiasta w rejonie Osowej zobacz na mapie Gdańska przejechało ok. 92 tys. samochodów. To rekordowa liczba pojazdów na tej drodze ekspresowej. Kolejne utrudnienia związane z ogromnym natężeniem ruchu pojawią się prawdopodobnie 26 i 27 lipca.



Dokąd podróżujesz zazwyczaj Obwodnicą Trójmiasta?

Kierowcy, którzy w piątek lub sobotę podróżowali Obwodnicą Trójmiasta na długo zapamiętają ten dzień. Samochody poruszały się tam - w godzinach od 11 do 18 - ze średnią prędkością 50 km/h. Były miejsca, gdzie trzeba było zatrzymać się na kilka minut. Utrudnienia w ruchu nie były spowodowane wypadkiem, czy kolizją, do czego już przywykli kierowcy w Trójmieście, a z ogromnym natężeniem ruchu.

Padł rekord na Obwodnicy Trójmiasta. - W rejonie Osowy odnotowaliśmy średniodobowy ruch samochodów sięgający liczby ok. 92 tys. pojazdów. Tydzień wcześniej mieliśmy w tym samym miejscu 88 tys. samochodów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Po serii wypadków będą zmiany na obwodnicy

Drogowcy zwracają uwagę, że liczba 90 tys. pojazdów to maksymalne obciążenie trójmiejskiej ekspresówki przy jednoczesnym zapewnieniu płynności jazdy. Każde przekroczenie tej liczby powoduje poważne perturbacje w ruchu. Są to jednak wyliczenia czysto teoretyczne, bowiem na drodze pojawiają się kierowcy, którzy spowalniają ruch jadąc wolniej od pozostałych uczestników ruchu lub też zatrzymując się w miejscach do tego niewyznaczonych.

Co było przyczyną tak poważnych sobotnich korków? - Dwie rzeczy. Po pierwsze, wpływ na złą sytuację miała zmiana turnusu. Właśnie minęły dwa tygodnie od chwili rozpoczęcia wakacji szkolnych, część osób kończyła wypoczynek, inni właśnie go zaczynali. Po drugie, nie dopisała pogoda - padał deszcz. Turyści zamiast wypoczywać na plaży szukali atrakcji w centrach miast - Gdyni, Sopocie i Gdańsku - mówi Robert Marszałek.

Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji.

Co gorsze, sytuacja z minionej soboty może się jeszcze powtórzyć. Drogowcy przewidują, że będzie to 26 i 27 lipca. Wtedy rusza Jarmark św. Dominika, który przyciąga tysiące turystów z południa Polski. Jeśli nie będzie dość ciepło, by odpoczywać na plaży, turyści wsiądą do swoich samochodów i przyjadą do Trójmiasta.

Jest lekarstwo na wspomniane korki. Problem w tym, że jest bardzo drogie. - To przede wszystkim budowa Obwodnicy Metropolitalnej lub w drugiej kolejności - poszerzenie obwodnicy o kolejne pasy ruchu. Z tym że ostatnia propozycja nie jest ujęta w rządowym programie budowy dróg. Trójmiejskie samorządy powinny także skupić się na eliminowaniu samochodów z centrum miast wzorem zachodnich miast, zniechęcać do przyjazdu autem do śródmieścia - mówi Marszałek.

Przypomnijmy, że Obwodnica Metropolitalna ma rozpoczynać się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 - Obwodnicy Trójmiasta i S7 - Południowej Obwodnicy Gdańska. Budowa drogi może pochłonąć nawet 3 mld zł.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • OPAT, OPAT

    i jeszcze raz OPAT

    • 8 6

  • A mnie zastanawia.... (3)

    Jakim cudem ta fala samochodów, jadąca pod koniec tygodnia na półwysep, się tam mieści. Parkują na zatoce?

    • 21 0

    • (2)

      Spokojnie. powierzchnia półwyspu Helskiego to 32,3km^2.
      Zakłądając, że na połowie powierzchni da się postawić samochód, to powinno się tam zmieścić 1,4 mln aut. Czyli w 12 dni przy ruchu 90k/dobę.

      • 5 0

      • (1)

        A gdyby caly Polwysep zamienic na parking to zmiesci sie 2,8 mln aut!

        • 4 0

        • i to jest

          słuszna koncepcja!:)

          • 2 0

  • Marszałek do DYMISJ I ! ! !

    Jak mozna do czegoś takiego doprowadzić??

    • 6 5

  • Do redaktora (1)

    Jakie są dalsze losy Decyzji Środowiskowej na Obwodnicę Metropolitarną, czy też tak jak trasa Kaszubska będzie wydawana 36 miesięcy?

    • 2 1

    • METROPOLITALNA

      • 0 0

  • najwyższy czas na poważną rozbudowę obwodnicy (3)

    Remont starczył na 12 lat, czyli "dwója" z wyobraźni dla odpowiedzialnych za tamte prace.

    Jeżdżę nią codziennie i patrzę jak coraz bardziej jest niebezpieczna i jak można było popełnić tyle błędów, budując kolizyjne węzły w Osowej, Chwarznie czy Karwinach. A za niedawną modernizację węzła na Matarni i korki w kierunku Łodzi to wypadałoby pociągnąć do odpowiedzialności projektantów.

    Dopóki będę liczył się z kosztami przejazdu, nie zamierzam zamienić trójmiejskiej obwodnicy na przyszłą Metropolitalną. I myślę, że nie tylko ja.

    • 12 0

    • Jak ja ostatnio stałam zjeżdżając od strony Gdyni w kierunku Osowej...noooooo tam aż się prosi o rondo...z 5-10min czekałam na dogodną chwilkę do wyjazdu...

      • 3 0

    • projektanci nic w Polsce nie mogą (1)

      w Polsce rządzi urzednik, projektant przedstawia tylko jego wizję i legalizuje projekt w świetle prawa.

      • 1 1

      • a kto wybiera projektantów?

        i czemu są powiązani osobowo z komisją ich wybierającą?

        • 0 1

  • Obwodnica zawalona samochodami, bo transport publiczny jest marną alternatywą. Droga prowadząca na Półwysep też mega zakorkowana. Dlaczego? Bo transport publiczny jest marną alternatywą. Turyści z Warszawy, z Łodzi, Krakowa, z Kujawsko-Pomorskiego, Śląskiego, Małopolskiego...Rodziny z dziećmi...Podejrzewam, że nadal taniej jest postać w korku jadąc nad morze niż płacić niebotyczne sumy za przejazd pociągami, których częstotliwość kursowania jest po prostu śmieszna. Nie chcecie korków? Usprawnijcie transport publiczny i obniżcie ceny biletów. Obstawiam, że wówczas więcej ludzi zacznie z niego korzystać i sytuacje, kiedy jazda z Helu do Władysławowa trwa 4h (sobota) przestaną mieć miejsce.

    • 18 0

  • Rowery czy samochody ? (4)

    odnoszę się do
    rower ok, ale nie zawsze i nie dla każdego
    argumenty przyjmuje ale jednocześnie
    jestem za i przeciw
    widzę rozwiązanie takie jak w Amsterdamie

    nie chodzi o RADYKALNE przestawienie na rowery
    ale o zbudowanie infrastruktury rowerowej która zachęca do zostawienie samochodu, łączyć kolej, tramwaj, autobus miejski z rowerem to jest pomysł na miarę XXI w. takie rozwiązania funkcjonują w Amsterdamie

    • 7 3

    • odp. (3)

      nawet jako automaniak zgadzam się, że system amsterdamski byłby bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem. Infrastruktura przyjazna rowerzystom na pewno byłaby mile widziana i ciepło przyjęta, również przez kierowców aut. Ja sam, gdybym miał odpowiednią odległość do pracy oraz stworzone warunki pewnie bym w sprzyjającej pogodzie dojeżdżał na rowerze, bo czemu nie? Auto mógłbym wtedy brać tylko jak byłoby coś więcej do załatwienia, przewiezienia czy pojechania gdzieś dalej.
      W Polsce niestety ścieżki rowerowe budowane są ad-hoc, bez większego pomyślunku, najczęściej na hurra, bo akurat są środki unijne. No i kończy się niestety byle jak.

      • 2 1

      • w amsterdamie (2)

        Maja problem z zapchanymi sciezkami

        • 3 1

        • no spoko (1)

          ale gdyby tych rowerzystów, którzy "zapychają" ścieżki rowerowe, wsadzić do samochodów, to zapchali by dużo większą powierzchnie niż to robią na rowerach.

          • 1 1

          • chodzi o przepustowosc sciezek

            • 1 0

  • czy to natężenie liczone w jednym czy w obydwa kierunki ruchu?

    zastanawiam się przy obiedzie.

    • 3 0

  • 26 -27 lipca jest w Gdyni Air Race, wydarzenie w Polsce bezprecedensowe i to przyciągnie ludzi z całej Polski, panie redaktorze (2)

    a nie jakiś jarmark Dominika ktory jest co roku...

    Ciekawe czy pomija Pan to bo zwyczajnie zapomniał, czy celowo, bo impreza jest w Gdyni a nie w Gdańsku?

    • 15 6

    • (1)

      Bardzo trafna sugestia. Jarmark św Dominika nie przyciągnie nawet 10 % tego co Red Bull Race Gdynia.

      • 3 3

      • jarmark nie trwa 1 dnia sledziu, w sumie podliczajac to przyciagnie wiecej ludzi

        • 3 4

  • A ja uważam

    Że korkom winna jest Gdynia bo nie ukończyła budowy hipodromu, wtedy mieliby gości nawet z Bajkonuru i Cape Canaveral, a tak to się muszą tłuc autem tyle kilometrów...

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane