- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (183 opinie)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (56 opinii)
- 3 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (114 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (298 opinii)
- 5 Kandydaci z KO do Europarlamentu (171 opinii)
- 6 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (186 opinii)
Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta i korki. Będą podobne utrudnienia
W miniony piątek Obwodnicą Trójmiasta w rejonie Osowej przejechało ok. 92 tys. samochodów. To rekordowa liczba pojazdów na tej drodze ekspresowej. Kolejne utrudnienia związane z ogromnym natężeniem ruchu pojawią się prawdopodobnie 26 i 27 lipca.
Padł rekord na Obwodnicy Trójmiasta. - W rejonie Osowy odnotowaliśmy średniodobowy ruch samochodów sięgający liczby ok. 92 tys. pojazdów. Tydzień wcześniej mieliśmy w tym samym miejscu 88 tys. samochodów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Czytaj też: Po serii wypadków będą zmiany na obwodnicy
Drogowcy zwracają uwagę, że liczba 90 tys. pojazdów to maksymalne obciążenie trójmiejskiej ekspresówki przy jednoczesnym zapewnieniu płynności jazdy. Każde przekroczenie tej liczby powoduje poważne perturbacje w ruchu. Są to jednak wyliczenia czysto teoretyczne, bowiem na drodze pojawiają się kierowcy, którzy spowalniają ruch jadąc wolniej od pozostałych uczestników ruchu lub też zatrzymując się w miejscach do tego niewyznaczonych.
Co było przyczyną tak poważnych sobotnich korków? - Dwie rzeczy. Po pierwsze, wpływ na złą sytuację miała zmiana turnusu. Właśnie minęły dwa tygodnie od chwili rozpoczęcia wakacji szkolnych, część osób kończyła wypoczynek, inni właśnie go zaczynali. Po drugie, nie dopisała pogoda - padał deszcz. Turyści zamiast wypoczywać na plaży szukali atrakcji w centrach miast - Gdyni, Sopocie i Gdańsku - mówi Robert Marszałek.
Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji.
Jest lekarstwo na wspomniane korki. Problem w tym, że jest bardzo drogie. - To przede wszystkim budowa Obwodnicy Metropolitalnej lub w drugiej kolejności - poszerzenie obwodnicy o kolejne pasy ruchu. Z tym że ostatnia propozycja nie jest ujęta w rządowym programie budowy dróg. Trójmiejskie samorządy powinny także skupić się na eliminowaniu samochodów z centrum miast wzorem zachodnich miast, zniechęcać do przyjazdu autem do śródmieścia - mówi Marszałek.
Przypomnijmy, że Obwodnica Metropolitalna ma rozpoczynać się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 - Obwodnicy Trójmiasta i S7 - Południowej Obwodnicy Gdańska. Budowa drogi może pochłonąć nawet 3 mld zł.
Miejsca
Opinie (328) 3 zablokowane
-
2014-07-15 11:37
Tylko transport publiczny rozwiąże ten problem. (1)
Kolej SKM i Metropolitalna może rozładować ruch.
- 5 1
-
2014-07-15 12:53
zwłaszcza problem turystów
najlepiej zakazać im przyjeżdżać
- 1 1
-
2014-07-15 12:14
Bubel Pana Marszałka
Kiedy szanowny Pan raczy naprawić bubel w postaci dwustumetrowego zwężenia obwodnicy (brak ciągłości opasa rozbiegowego) pomiędzy węzłami Matarnia i Karczemki....codziennie się tam zatyka....Kiedy rozbudujesz węzeł kowale do pełnej koniczyny? Również codzienny korek. Zajmij się obwodnicą a nie centrum miasta Marszałeczku! Kiedy ????
- 3 0
-
2014-07-15 14:52
tylko 3i pas (1)
często jeżdżę obwodnicą i dla mnie jasne jest, że właśnie budowa trzeciego pasa powinna być priorytetem. Jest jakieś parcie na obwodnicę metropolitalną czyli obwodnicę obwodnicy zapominając, że główny ruch jest w relacji Pruszcz Gd. - Reda a tego metropolitalna nie rozwiąże. Kolejna sprawa to, to że obwodnica właściwie stała się wewnętrzną drogą Trójmiasta i właśnie nią jeżdżą te tysiące ludzi, którzy mieszkając w okolicach Gdańska pracują w Gdyni i odwrotnie. Plany są nie po to, żeby się ich trzymać jak tonący koła ratunkowego tylko, żeby umieć je zmienić jeśli są ku temu racjonalne powody. Może na początek chociaż 3-i pas na niektórych odcinkach: od Osowy do Borkowa z likwidacją przewężenia Matarnia/Karczemki. Dużo by dało rozwiązanie problemu komunikacyjnego w Gdyni - na końcu obwodnicy.
- 3 0
-
2014-07-15 15:31
Kosztorys:
Przebudowa węzła Osowa: xxx mln PLN
Przebudowa wezla Owczarnia: xxx mln PLN
Przebudowa wezla Matarnia: xxx mln PLN
Przebudowa wezla Szadolki: xxx mln PLN
Przebudowa wezla Kowale: xxx mln PLN
Wylanie asfaltu pod 3 pas: wisienka na torcie
Czas stracony podczas budowy: bezcenny- 0 0
-
2014-07-15 22:37
gtg4
Obwodnica tylko z nazwy a kiedy powstanie ta prawdziwa obwodnica ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.