• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
26 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tylko w ciągu roku ruch w tunelu wzrósł o 100 tys. pojazdów miesięcznie. Jeśli wzrost się utrzyma przepustowość podwodnej przeprawy zostanie osiągnięta już jesienią przyszłego roku. Tylko w ciągu roku ruch w tunelu wzrósł o 100 tys. pojazdów miesięcznie. Jeśli wzrost się utrzyma przepustowość podwodnej przeprawy zostanie osiągnięta już jesienią przyszłego roku.

W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.



Tunel pod Martwą Wisłą ma więcej:

Od otwarcia tunelu minęło już 2,5 roku. Od tego czasu ruch w obu rurach między Letnicą a węzłem Ku Ujściu ciągle rośnie. Ze statystyk, jakie udostępniło na naszą prośbę Centrum Zarządzania Tunelem wynika, że tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy ruch wzrósł o 30 proc.

Przykład? W sierpniu 2017 r. z tunelu w kierunku Letnicy skorzystało 316 tys. kierowców. W sierpniu tego roku licznik zatrzymał się na już 406 tys. W rurze T2, a więc tej w kierunku Trasy Sucharskiego wzrost był jeszcze bardziej imponujący. Ruch wzrósł tam z 317 tys. aut miesięcznie do 417 tys.

Jak wyjaśniają drogowcy, system jakim dysponuje Centrum Zarządzania Tunelem archiwizuje i analizuje dane tylko z ostatnich kilkunastu miesięcy. Ostatnim miesiącem, jaki obejmuje jest maj 2017 r. Wówczas z tunelu korzystało "tylko" 313 i 329 tys. kierowców (kolejno w kierunku Letnicy i Stogów).

Jak rośnie ruch w tunelu pod Martwą Wisłą. Jak rośnie ruch w tunelu pod Martwą Wisłą.

- Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. Największy ruch w tunelu jest w godzinach szczytu. Ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
Minione wakacje były udane nie tylko pod względem pogody i liczby turystów, jacy odwiedzili Trójmiasto. Było to też widać po ruchu w tunelu. W lipcu po raz pierwszy w 2,5-letniej historii przejechało nim ponad 400 tys. kierowców. W sierpniu natężenie ruchu jeszcze wzrosło. Tylko rurą w kierunku Trasy Sucharskiego przejechało tunelem ponad 13 tys. aut dziennie, co łącznie dało wspomniane 417 tys. pojazdów w miesiącu.

- Obecne natężenie ruchu w obu rurach tunelu wynosi 26 tys. pojazdów na dobę. Tunel został przewidziany na maksymalnie 35 tys. pojazdów, mamy więc jeszcze spory zapas przepustowości - dodaje Kiljan.
Jeśli dynamika wzrostu ruchu w tunelu będzie się utrzymywać - a niewiele wskazuje na to, że tendencja miałaby się odwrócić - to maksymalna przepustowość w tunelu może zostać osiągnięta już jesienią przyszłego roku.


Ogrzewanie jeszcze tej zimy



Duża popularność tunelu poza niewątpliwymi atutami (odciążenie centrum, dogodne połączenie z portem, skrócony dojazd z pasa nadmorskiego do obwodnicy) niesie za sobą także dwa poważne mankamenty.

Jednym z nich są codzienne korki na Czarnym Dworze. Problemy z wąskim gardłem między Brzeźnem a Przymorzem chcą wykorzystać zwolennicy budowy Bulwaru Zielonego i przekonać mieszkańców do budowy nowej drogi, która połączy wylot z tunelu z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie.

Wideo archiwalne


Drugim problemem jest ograniczona przepustowość ronda w Letnicy. Już teraz - mimo, że jak pokazują statystyki ruch w stronę stadionu jest mniejszy niż w przeciwnym kierunku - wyjazd z tunelu korkuje się na podjeździe do ronda. Kłopotliwy wyjazd dokucza zwłaszcza zimą, gdy na stromym podjeździe ślizgają się ciężarówki.

Ten drugi problem jeszcze w tym roku ma zniknąć. Lada dzień GZDiZ ogłosi przetarg na ogrzewanie łącznicy prowadzącej z tunelu do ronda w Letnicy. Postępowanie ma zostać rozstrzygnięte jesienią, a prace budowlane są zaplanowane na końcówkę tego roku.

Opinie (230) 5 zablokowanych

  • Gdańsk rośnie! (24)

    I super :-) dzięki że mamy prezydenta, który kuma o co chodzi w rozwoju miasta!

    • 148 135

    • I? (6)

      Masz masz przykładowo 20 miliardów do wydania wydałeś 10 miliardów zbudowałeś tunel most jakieś Centrum Kultury to jest osiągnięcie Lewaku? A gdzie 10 miliardów w kieszeni Adamowicza!

      • 21 48

      • zarąb...li Przymorze! (5)

        Kiedy tunel pod Pachołkiem?

        • 10 12

        • Ten tunel to taki miś budynia. Gdańszczanom od poczontku on do niczego nie jest potszebny tylko dokładamy do jego utszymania. (4)

          Tam jerzdżom tylko słoje z mazur i pijani norwedzy na dzi..ki.

          • 11 24

          • Cienkie POpaprancu (3)

            • 5 13

            • Ten tunel to akurat nejlepsza inwestycja ostatnich lat (2)

              Niepotrzebne były dwa nowe muzea - razem za około 1mld złotych.
              Niepotrzebna kolej metropolitarna
              Niepotrzebny stadion piłkarski dla przepłaconych piłkarzyków i bandy g*wniarzy.

              Zamiast tego można było bez problemu wykonać tunel pod pachołkiem i poszerzyć ul.Czarny Dwór

              • 12 15

              • G ...o prawda. Można było dać ludzia więcej zasiłków to wszystkim żyłoby się lepiej (1)

                A nie tylko swoim. Za te pieniondze to ze sto rodzin takich jak moja mogły by żyć jak ludzie przez sto lat i się nie martwić i nic nie tszeba by robić jak na zachodzie ludzie mają. A tak co? Tylko Rycho i Zbycho nachapali się i se na wakacje jeżdzom luksusowe zagraniczne do Turci i Egiptu a Polscy ludzie nic z tego nie majom. Wiem co muwie bo sonsiad złodziej był w Egipcie w Alinkluzif to opowiadał co tam się dzieje ile to wudy idzie. A cała akcyza do arabuw.

                • 2 10

              • Czyżbyś liczył na to, że większość się połapie, że to (uwaga - trudne słowo) sarkazm?

                Naiwny.
                połowa nie zrozumiała, a druga połowa na prawdę tak uważa tylko się boi przyznać.

                • 0 1

    • Ciekawe jaki byłby koszt budowy kładki zwodzonej dla pieszych i rowerów (1)

      w miejscu gdzie kiedyś pływał prom.

      • 6 15

      • 1000 razy taniej

        Ale 10% z miliona to więcej niż 10% ze stu tysięcy
        Im drożej tym więcej
        Ile łap się wyciąga...

        • 2 7

    • nakłady poniesione na budowę tunelu mogłyby być bardziej produktywnie wydane na inne rozwiązania (5)

      tunel poprawia głównie dostęp do Gdańska ludziom mieszkającym poza Gdańskiem lub ludziom mieszkającym w Gdańsku ale pracującym poza nim i decydującym się na dojazd samochodem.

      Gdyby doprowadzić kolejne dwa tory do Pruszcza Gdańskiego za ułamek nakładów na tunel, to możnaby stworzyć sprawną linię SKM od Pruszcza aż do Gdyni Chylonii.

      Poprawa warunków dostępu do stacji SKM także przyniosłaby duże korzyści: być może tunel okazałby się niepotrzebny.

      Wyzwaniem jest wybór priorytetów: na razie lobby infrastruktury samochodowej (mimo innych deklaracji) górą.

      • 9 17

      • (1)

        jest tunel - źle, nie ma tunelu - też źle.
        nie narzekajcie tylko cieszcie się z rozwoju miasta.

        • 16 2

        • I że ktoś zarabia rocznie 80000 wg PIT a zarobił 2000000?

          Cieszymy się

          • 2 2

      • Na przykład może ludzioą zasiłki podnieść żeby się żyło jak na zachodzie. (1)

        Wiem jak tam jest bo szwagier siostre wzioł to majom tyle benefituw że nie wiedzom co z kasom robić. Jak pszyjadom to jak krule! Nie patszy na ceny i stawia! Tylko fajki muwi u nas lepsze i tańsze to mnie prosi żeby wysyłać.

        • 4 2

        • Przestań bredzic Andrzej i weź się za robotę

          • 1 0

      • Ciekawy jestem, gdzie byś te tory umieścił, rozumiem, że na całej długości, o której piszesz masz zarezerwowane tereny ;-)

        • 3 0

    • co za cymbał projektował drogi dojazdowe od strony zaspy? (2)

      nie wiadomo o co mu chodziło

      • 1 7

      • Kiedyś to była spokojna droga

        To tak jakbyś wsadził do malucha silnik od ferrari
        Tacy drogowcy są w PO

        • 2 8

      • Pewnie chciał się nachapać.

        • 0 3

    • nie potrafi zbudować nawet chodników przy głównych ulicach miasta (1)

      • 4 5

      • I wszysko betonuje

        • 3 5

    • Ale jaja:):):)

      • 3 0

    • szkoda że nie kuma ile ma mieszkań

      • 3 6

    • a kto za .. ukraincow .. w knajpach na przymorzu sie weznie i sanepid

      • 0 0

    • ble ble

      zablkowane całe przymorze , i teraz letnica i tysiące nowych mieszkań i samochdów , Jak rozmawiałem kilka lat temu z włodarzami miasta , to twierdzili, że Czarny Dwór się nie zakorkuje, , że to się samo ureguluje i co rano 2 godziny korki a po południu 5 godzin korków

      • 0 0

  • Czas zwężyć Podwale Przedmiejskie do 1 pasa. (22)

    • 85 55

    • E tam

      Deptak zrobic.
      Zeby inzynier mogl sie przejsc.
      No i furmanki przywrocic

      • 27 5

    • Myślę, że ruch wahadłowy byłby lepszy (1)

      z pierwszeństwem dla pieszego i roweru.

      • 33 4

      • I w dni parzyste

        Miejscowi a nieparzyste słoiki

        • 9 0

    • (12)

      badania psychiatryczne dla takich inzynierow

      • 21 6

      • Przecież ma rację. (11)

        Mamy tunel więc nie musimy utrzymywać tak szerokiego Podwala.

        • 13 10

        • Chwileczkę (10)

          Czy ktoś pomyślał o mieszkańcach Przymorza???
          Nie można kanalizować tranzytu tylko w Pas Nadmorski!!!
          Zasada jest taka, że trzeba wykorzystywać pełną siatkę ulic a nie robić same deptaki a przejazd tylko nad morzem do tunelu...
          Dabrowszczaków już nie da się przejechać!

          • 14 6

          • Miasto nie powinno w ogóle pełnić funkcji tranzytowych. (3)

            Do wuja Wieśka jest POG.

            Jak budowali tunel to zapowiadali że będzie to dojazd do portu omijający Śródmieście, a teraz mamy cały ruch z S7 w mieście bo krócej na GPS niż przez POG.

            • 16 4

            • Obiecuję wam że to wszysko zlikwiduję i skończe z betonem i asfaltem w gdańsku. (2)

              • 1 5

              • (1)

                jak pionek prezesa moze byc niezalezny

                • 2 2

              • A pionek Merkel (przepraszam Schetyny) albo pionek developerów możel

                • 1 5

          • Chwileczkę (2)

            samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście

            • 6 12

            • Masz rację.

              Są jeszcze wodoloty i helikoptery.
              Bo chyba nie masz na myśli komunikacji miejskiej, która codziennie funduje swoim użytkownikom "dzień pieszego pasażera"?

              • 10 3

            • Nie ma problemu

              To poruszaj się inaczej

              • 4 0

          • Mieszkańcu Przymorza (2)

            Może skoro mieszkasz w najlepiej skomunikowanej dzielnicy, to użyj innej komunikacji niż auto.

            A tak na marginesie - co wy, nie wiedzieliście, że jak Paweł zbuduje wam rurę do tłoczenia aut to się dzielnica zakorkuje? Trzeba było protestować.
            Wprowadźmy wreszcie Congestion Charge i problemy z korkami się rozwiążą.

            • 2 8

            • dokładnie

              zrobić płatny tunel tak jak mosty w NY :D
              w sumie gdyby polskie prawo na to pozwalało to darmowe przejazdy dla mieszkańców Gdańska i płatne dla reszty byłby najlepszym rozwiazaniem - ograniczonoby ruch tranzytowy (POG się przyda wreszcie a później obowodnica metropolitalna) a Ci którzy muszą przejechać dorzuciliby się do utrzymania tunelu... i wtedy można robic drogę zieloną, bo nie spowoduje to zwiększenia ruchu tranzytowego (bo jeśli zrobią drogę zieloną i poszerzą spacerową, to jaka normalna nawigacja zasugeruje jazdę obwodnicą?)

              • 1 1

            • Opłata korkowa?

              I co jeszcze

              • 0 0

    • no właśnie. po wybudowaniu tunelu mieli ucywilizowac (2)

      obiecanki cacanki, a głupiemu.... centrum jak stało tak stoi, tunel tez wkrotce tez.

      • 14 6

      • (1)

        Zaskakujące byłoby to, gdyby nie stało. To jest proste jak konstrukcja cepa - jest szeroka ulica, to jest automatycznie wypełniana samochodami. Im będzie szersza, tym jeszcze więcej na niej będzie aut. I tak bez końca. Jedynym sposobem na "przekonanie" kierowców, aby nie jechali przez centrum, to zwężenie drogi. Innych sposobów nie ma. Wie to cały świat, a Polska nie jest wyjątkiem.

        • 10 19

        • najlepszym sposobem jest zakazać aut

          tylko ekotransport konny!!!!11!!

          • 6 1

    • bzdura (1)

      Głupiś inżynierze. Jeżeli zwęzisz podwale to tunelem będzie poruszać się jeszcze więcej kierowców. Ostatecznie zakorkujesz i tunel i podwale. Właśnie teraz jest prawidłowo, kiedy ruch rozkłada się na większą ilość miejsc. Dzięki temu część kierowców zamiast tunelem jedzie podwalem, a część zamiast podwalem - jedzie tunelem. Pozbycie się jednej z tych dróg, automatycznie doprowadzi do przywrócenia korków.

      • 17 6

      • Makary o mogłeś milczeć i nikt nie dowiedziałby się że jesteś idiotą

        • 1 9

    • I niech wrócą tramwaje konne

      • 1 0

  • Niesamowity skok zaliczył Gdańsk w ciągu ostatnich 5-6 lat (19)

    Obwodnicę, tunele, nowe drogi, linie tramwajowe, mosty, biznes centrum itd. Szkoda Tylko, że to jedyne miasto które tak się rozwija w regionie.

    • 160 42

    • (1)

      Prawda,skok na kasę,oraz skok zadłużenia.

      • 19 36

      • To przez Twój pisowski rząd wzrosły ceny.

        • 31 17

    • (5)

      Edek piszesz to często. Wczoraj byłeś Radkiem z Gdyni a dzisiaj Magdą.... tak dls twojej wiadomości to obwodnicę południową wybudowalo państwo, na tramwaje i autobusy nie.ma kasy bo ucinaja kursy tłumacząc, że ludzie nie jeżdżą. Powiedz gdzie te nowe mosty bo chodzi ci chyba o kładkę dla turystów.... edziu weź się doucz

      • 12 26

      • Idiota czy wyborca szczurka? (4)

        Np Most w Sobieszewie, nie słyszałeś prymitywie od szczurka:)??
        Dlaczego twoj szczurek nie korzystał z kasy państwa? Aaa był znienawidzony przez Tuska a teraz przez kaczora:)))??

        • 26 2

        • (2)

          No widzisz edziu jak wiedziałem że to ty. Idiotą to ty jesteś i na dodatek alkoholikiem co za wpisy dostaję alkohol. Most w sobieszewie musiał być zrobiony bo ten stary był wybudowany po wojnie i groziło całkowicie odcięcie ludzi na wyspie. Dodatkowo państwo pomogło w jego budowie a nie sam Gdańsk. Edek gamoniu wszystko jest w necie kogo ty chcesz oszukać

          • 7 17

          • Przeczytaj jeszcze raz powyższy wpis tłuku od szczura. (1)

            • 11 3

            • Edzio wyborca Żmudy dał głos

              • 5 9

        • nowy most na starogardzkiej, budowa nowego przy urz marszalkowskim, mosty, wiadukty zbudowane w ciagu linii pkm, wczesniej most kol nad trasa zielona

          • 6 0

    • Ehh... (2)

      Wszędzie niesamowity tłok. Przymorze zakorkowane, pod blokiem już praktycznie nie mam gdzie auta postawić....Są plusy i minusy tego postępu. Remontu Hallera to się chyba nie doczekam w tym życiu...

      • 10 8

      • Wyprowadź się na podkarpacie. Jak 100 lat temu było błoto tak i dzisiaj jest. (1)

        Jak się sr*ło za stodołą tak się sr*. Jak w niedzielę boso do kościółka szło tak dziś już w butach -no chyba, że nie masz. Jak w niedzielę po kościele zaczyna się chlać tak chleje się do soboty. Ruchu drogowego prawie nie ma, bo większości prawa jazdy zabrali, część koni wyzdychała a reszta jeźdzć nie musi bo ma "dzieciary" to po promile do gieesu można posłać.

        • 6 0

        • Ty chyba na podkarpaciu nie byłeś?

          Bo jak ktoś był tam kiedyś i był teraz, to jest przepaść, jaki skok się dokonał i jakie domy tam stoją. Młode pokolenia zasuwają i przywożą z emigracji zagranicznej kasę.

          • 0 0

    • masz na mysli skok na amber gold, fakt niezla akcja zniknal prawie miliard zlotych (5)

      i prezydent sie z tego smieje na komisji, komendant nie wie o co chodzi, a prezes sadu nic nie pamieta. Dobrze skacza rąbaniutcy, to im trzeba przynac

      • 10 12

      • Ile miliardów ukradły pisuary w getbeku, skokach, spólkach sp, srebrnej, telegrafie, art-b, reprywatyzacji w warszawie, (4)

        • 14 9

        • W pefronie, pck karuzelach vat itp (1)

          • 7 4

          • Z pefronu to wyłudzał nawet zięć rodzony prezydenta tysiąclecia, ojciec dzieci niepokalanej Marty dziewicy.

            • 15 5

        • (1)

          1/10 tego co z AmberGold wyciągnęło peło

          • 8 5

          • Bua ha ha! To żeś mnie pisuarze zaimponował!

            • 7 6

    • amer gold-kto ciagnal samolot plichty-?

      • 3 4

    • Nie bój nic

      Już PiSi inwestycje dla Gdańska udupiają jak się tylko da.

      • 2 5

  • A Czarny Dwór nadal wąskim gardłem (14)

    Mieszkańcy Przymorza wyrażają głęboką wdzięczność włodarzom miasta za totalne zakorkowanie dzielnicy - łącznie z innymi drogami łączącymi się z Czarnym Dworem.

    • 148 32

    • (1)

      pisz w imieniu swoim. mi tam nie przeszkadza. zrobiliby droge to wszystko pchałoby sie tranzytem przez przymorze, a tak czarny dwor ogranicza ilosc pojazdow.

      • 18 18

      • Jest dwujezdniowa JPII, niech tam idzie ruch.

        a jak mało to niech powstanie droga wzdłuż torów od JPII do Drogi Zielonej (przy Ergo Arenie). jpii powinna dostać już dawno, cywilizowany przejazd przez tory, a nie wiadukt z ciasnymi najazdami i brakiem możliwości wjazdu z Grunwaldzkiej od strony Oliwy.

        • 12 5

    • Urzędnikom? (2)

      Raczej czubom z Przymorza, którzy nie chcą "autostrady".

      • 18 14

      • Jakiej "autostrady"?

        O czym piszesz? Czarny Dwór, w planach, ma nadal zostać drogą dwujezdniową jak obecnie!

        • 2 4

      • Autostradzie tranzytowej przez Pas Nadmorski mówimy NIE !!!!!!!

        Przymorzacy

        • 8 1

    • Przecież to sami mieszkańcy nie chcieli poszerzenia ulicy! Przestań zwalać na miasto!

      • 16 4

    • (3)

      Droga miała być rozbudowana ale mieszkańcy nie wyrazili zgody i protestowali. Jak coś komentujesz to się zorientuj jak było a nie siejesz ferment...

      • 13 7

      • 1% mieszkańców żeby była jasność (1)

        • 8 3

        • 1% było za drogą ;)

          • 4 4

      • Która ulica miała być poszerzona?

        Skoro w planach (Droga Zielona) jest nadal zachowanie 2 pasów na Czarnym Dworze? O czym piszesz?

        • 2 1

    • to dlaczego mieszkańcy bojkotują rozbudowę drogi ?

      • 7 2

    • Dlaczego nie ma Nowej Kościuszki ??? (1)

      Dlaczego nie wybudowano dróg, które były pokazane w Decyzji Środowiskowej dla tunelu ?
      Dlaczego DSU uzyskana na podstawie założeń o budowie tych dróg nie sprawdzała pogorszenia warunków życia tak przy Czarnym Dworze jak i Jana Pawła II ?

      • 9 1

      • Własnie! Nowa Kościuszki zmienia wszystko

        gdyby ta ulica powstała tak jak planowano to ruch przez Czarny Dwór nie byłby taki duży...

        • 6 0

    • inż.

      a jeszcze kilkanaście nowych bloków i setki mieszkań i tysiące samochodów. a zero szkół , zero klas , nauka w szkołach do póżna

      • 1 0

  • Jak to jest że w Gdańsku powstał tunel za miliard (24)

    a u nas w Gdyni na Chyloni na torach na Puckiej od lat nie są się wybudować przejazdu na 50 milionów?

    • 111 4

    • Za 50 zl (1)

      Wystarczy kupić wiadro białej farby i namalować

      • 27 1

      • Mieszkańcy to kochają chyba właśnie za nic nie robienie.

        • 16 2

    • (16)

      Już ci edziu tłumacze. Unia dała na to kasę bo Donald załatwił. Gdyby nie to, to dalej byś stał w korkach i czekał na prom

      • 10 22

      • Dlaczego twój leniwy szczurek nie aplikowal o pieniądze do UE? (7)

        Gdynia ma 47 miejsce w kraju jeżeli chodzi o pozyskanie pieniędzy z unii.

        • 30 1

        • (6)

          Podaj skąd masz te dane. Zawsze to piszesz a nigdy nie chcesz podać skąd to wziąłeś. Tak samo jak nie chcesz podać kto ci daje alkohol za wpisy

          • 2 15

          • Ze stron gus i rankingów. (4)

            Wejdź i sprawdź szczurzy idioto.

            • 20 1

            • (2)

              Edzio nic takiego tam nie ma. Jesteś kłamczuchem a na dodatek alkoholikiem

              • 1 11

              • Siostro! (1)

                Pacjent majaczy.

                • 5 0

              • Óooo! d**il wrócił!

                Długo cię nie było. Leczenie czy kolejny ciąg alkoholowy?

                • 0 3

            • Edek to, że jesteś klamczuchem to wszyscy wiedzą. Ostatnio nam wmawiales, że pamiętasz korki na Chwarznie 20 lat temu. Rozwiń temat

              • 0 7

          • Wpisz sobie w Google chociażby vademecum samorządowca Gdynia i ci wyskocza dane

            • 3 0

      • unia dała ale ponad 300mln z kasy miasta i tak poszło na tunel (7)

        za 300mln mozna byłoby miec 500km drog dla rowerow albo 600km chodnikow.

        obecnie gdansk posiada ledwie 100km drog dla rowerow.

        • 5 15

        • A tymczasem edzio... zamilkł

          • 1 6

        • (1)

          nie tylko drogami rowerowymi i chodnikami człowiek żyje...

          • 14 1

          • tym bardziej nie żyje jednym tunelem za ponad mld złotych

            • 1 9

        • I prawidłowo (1)

          Budowa dróg dla rowerów to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

          • 10 5

          • budowa dróg dla aut też jak widać. wybudujesz, a korki wcale się nie zmniejszają. Smród i hałas w mieście coraz większy tylko.

            • 1 4

        • I dobrze powinni jeszcze ograniczyć do około 50 km. Bo i tak jeździcie gdzie wam wygodniej ;)

          • 2 0

        • I wystarczy.

          I tak zajmuje pierwszą lokatę w "Kręceniu kilometrów".

          • 1 0

    • Horała wybuduje wam wszystko, nawet koleję górską. Tylko niech ciemny gdyńskim lód to kupi (2)

      i zagłosuje na niego. A potem kicha, będzie się z was nabiał. Ot taka dobra zmiana, koryto będzie ich.

      • 10 8

      • może zrobi coś więcej niz szczur który tylko stawia pomniki i bawi sie na festynach.

        • 6 2

      • Lód, to ty sobie przyłóż.

        • 3 0

    • Za 50 milionów to Ty tunelu na Puckiej nie wybudujesz... (1)

      • 0 7

      • 50 milionów jako wklad własny, reszta od UE i państwa.

        • 6 0

  • Ro ostro (1)

    Ładny wynik, może trzeba kopać drugi tunel??

    • 61 1

    • Nie... Po co? Wystarczy dobudować po jednym pasie i będzie ok.

      O psia kość... Nie da się.

      • 5 3

  • Co po osiagnieciu max przepustowosci? (9)

    Chyba ktos zle policzyl

    • 46 8

    • (1)

      To samo co na każdej drodze. Korki i koreczki. Dopóki komunikacja publiczna nie będzie realną alternatywą, a rower będzie nadal kojarzył się z obcisłymi gaciami, to będzie wszystko stało. W sumie zawsze będzie stało, ale kto nie będzie chciał w tym uczestniczyć, to będzie miał alternatywę. A obecnie nie ma, bo autobusy stoją razem z autami.

      • 22 2

      • Tak to jest jak się wali wokół osiedla i nie tworzy żadnej komunikacji

        Adamowicz jak zostanie to będzie dalej to samo. Za rabacik na mieszkanko pozwolenie na osiedle

        • 6 1

    • zastanowienie się, czy nie warto przenieść się w pobliże miejsca pracy i sprzedaż samochodu (2)

      Przekierowanie środków na rozwój systemu szybkiej kolei miejskiej i innych alternatyw dojazdu samochodem do pracy i dowożenia dzieci do szkół.

      Kręć kilometry dla Gdańska we wrześniu i październiku.

      • 11 5

      • Zmień pracę, weź kredyt

        Już tak cudownie jest w GD ?

        • 3 3

      • A kupisz mi mieszkanie, ziom?

        Czy do kredytu się dorzucisz?

        • 2 1

    • Przepustowość (1)

      Należy podnieść ograniczenie prędkości z 70 do 110 km/h i wszystkie auta prędzej przejadą

      • 8 2

      • eee słabo , ja sądzę że lewym można cisnąć 160 a prawy dla pieszych i rowerzystów.

        • 2 0

    • 3 pasy (1)

      Z tego co pamiętam to była opcja budowy tunelu inną technologią za mniejsze pieniądze, który miałby 3 pasy w każdą stronę, ale ktoś się uparł, żeby robić to TBMem (nie wiem, czy ktoś chciał błysnąć czy myśał, że tym TBMem zrobi poźniej po kosztach milion innych tuneli)

      • 2 3

      • Lepiej 10 pasów od razu

        A co poźniej z tymi samochodami, które przejadą przez szeroki tunel ? Rozpłyną się?

        • 7 2

  • Efekt 500 +

    • 26 43

  • Taki tunel powinien mieć odejście drogowe bezpośrednio do obwodnicy (4)

    Po 2 pasy i wtedy ma sens

    • 36 39

    • (2)

      Przecież ma. Jeździłeś kiedyś tamtędy ?

      • 33 3

      • Tak (1)

        I wszyscy jadą na Dąbrowszczaków i Żabiankę a nie do obwodnicy

        • 4 0

        • Jeżeli mieszkają na Zaspie, Przymorzu, Jelitkowie, w Oliwie lub w Sopocie to po co mają jechać na obwodnicę ?

          • 2 0

    • Słoik chciał zabłysnąć i nie pykło...

      • 19 2

  • Deweloperzy zalewają miasto osiedlami a dróg nie przybywa (12)

    I tak właśnie rządzi nasz budyń. Dlaczego miasto nie nakarze na koszt deweloperów rozbudować dróg a daje pozwolenia na ciągle nowe inwestycje. Albo stop deweloperom albo drogi. Starczy tych betonowych osiedli i mieszkań na wynajmy!!!!!

    • 70 61

    • (3)

      Jeżeli jest popyt to budować. Nie chcę powrotu do prl. wtedy też wszystko wydzielano.

      • 18 5

      • Unia europejska (2)

        Unia europejska to PRL, np limity na produkcję mleka itp

        • 2 4

        • W UE jest nadprodukcja. w PRL-u były wieczne niedobory. Przypominam, że to PRL zbankrutował.

          • 3 1

        • No to znieśmy limity, a wściekłych rolników, którzy będą wylewać mleko do rowów

          wyślemy z oponami pod Twój dom.
          PRL to masz w tym swoim zakutym łbie jak wielu z tak zwanych "prawdziwych (p)olaków" , którzy s&rają dalej niż widzą.

          • 1 0

    • Trzeba zmienic podejście ludzi i zaczać korzystać z komunikacji publicznej. (3)

      Jakbyś jeździł trochę po świecie to być widział jak działają metropolie Londynu, Tokio czy inne podobne. Nie da się wybudować tylu dróg, żeby wszyscy jeździli bez korków...

      • 12 11

      • jakbyś jeździł (2)

        1. Nie porównuj Gdańska do Tokio czy Londynu. Gdańsk ma 0,5 mln mieszkańców. Londyn 9, Tokio 10.
        2. W Gdańsku nie ma metra tak jak w Tokio czy Londynie. Poruszanie się gdańską komunikacją miejską to jest kpina. Skomunikowanie miasta jest fatalne. Prędzej pokonasz w Tokio metrem 100 km. niż w Gdańsku 10 autobusem i tramwajem.
        3. Nikt nie twierdzi, że po mieście nie można się poruszać komunikacją miejską, tylko najpierw ta komunikacja miejska musi istnieć i należycie funkcjonować. W Gdańsku ludzie wybierają samochód bo alternatywą jest wielogodzinne tłuczenie się autobusami i tramwajami, które nie raz i nie dwa nie przyjeżdżają.
        4. Ruch w tunelu to nie tylko ruch miejski, to w dużej mierze ruch tranzytowy kierowców którzy nie poruszają się wyłącznie w obrębie miasta Gdańska, tylko pokonują znacznie większe odległości.

        • 18 6

        • (1)

          1) Gdańsk nie potrzebuje metra ( między innymi dlatego że jest 0,5 mln mieszkańców a nie 9 mln jak napisałeś w Tokio), w Gdańsku są szerokie drogi (znacznie szersze niż np w Londynie) wystarczy zrobić buspasy i dać pierwszeństwo komunikacji miejskiej (obecnie priorytetem jest ruch samochodów)

          • 2 3

          • Wyrzuć starą encyklopedię, w Tokio mieszka obecnie 36 milionów ludzi

            • 3 0

    • Stop mieszkaniom na wynajmy

      Będę na złość mamie mieszkał pod mostem. Albo dojeżdżał spod Lęborka, może tam jakieś mieszkanie znajdę...

      • 9 7

    • Komunikacji też nie przybywa

      • 5 4

    • Gdyby tak zalewali jak lamentujecie na forach...

      ... to nie byłoby tak drogo. W ciągu ostatnich 10 lat wyszliśmy na drugie miejsce z cenami kupna i najmu, za następne 10 mamy szansę zdetronizować Warszawę jak trend się utrzyma.
      Niestety pensje nie rosną tak szybko i jest to problem dla zwykłych ludzi. Skończy się tak, że w mieście będą mieszkać turyści, studenci plus jakaś tam elita a zwykli ludzie w Kokoszkach, Redzie, Pruszczu itp.

      • 12 1

    • Radzę zwiedzić Gdynię

      Bo chyba jeszcze nie widziałeś miasta, w którym dróg nie przybywa.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane